2 vraagjes \ sierstrip en spiegel

Plaats reactie
Hansdefrans
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 27.12.2020 - 19:22

Goedemorgen,

ik ben sinds kort in het bezig van een xc90 2.5 T 2004, geimporteerd uit de US. De auto ben ik netjes aan het maken en dat lukt aardig, heb echter 2 dingen waar ik niet echt uitkom na het nodige zoek en bel werk, wellicht weten jullie raad?

vraag 1: de spiegel aan de berijderskant is naar het lijkt een amerikaans model, het zicht vertekend flink tov de werkelijkheid. Maw, in de spiegel lijkt het een stuk dichterbij dan het is. Ik kan er slecht aan wennen daar de binnenspiegel wel "op waarheid berust", is dit een kwestie van een ander spiegelglas erin? en zo ja, waar kan ik zoiets krigen, sloop meest logisch?

vraag 2: er laten 2 "sierstrips" los, een aan de berijderskant en de ander rechts passagier kant. Het lijkt erop dat de klipes waar deze normaal mee vast zitten kapoet zijn, weet iemand waar ik van nieuwe strips kan krijgen of hoe ik dit anders oplos? Lijm lijkt niet echt goed te houden. Zie foto voor een visueel beeld.

gr Hans
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27070
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Strips zijn bij de dealer te bestellen, maar ik zou een goede lijmkit nog wel proberen.
Spiegelglas kan van de sloop, maar ook gewoon via de onderdelen sites.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
V70Koning
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 29.04.2018 - 14:45

Die sierstrips zitten vast aan rubber, ik heb er nog wel een paar liggen (gebruikt), alsmede het juiste spiegelglas, stuur maar een pm als het nog nodig is.
BennoS
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 22.05.2022 - 20:29

Goedemiddag,

Mijn naam is Benno en ik ben sinds een week de trotse eigenaar van een Volvo XC90 Ocean Race 2.5T. Bouwjaar 2006 (van origine een Zwitserse auto)

Ik haak even in op het onderwerp. Weet iemand een prijsindicatie van deze sierstrips ? En over welke onderdelen sites wordt gesproken ?

Kitten wil ik wel proberen, welke kit is hiervoor geschikt ?

Ik ben tevens op zoek naar midden console (plastic rondom versnellingspook + klepje en strip dashboard kastje. Weet iemand waar ik dit tweedehands kan kopen ? In ALU of houten uitvoering

Hoor graag.

Groet, Benno
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”