XC90 passagiersstoel, 12v aansluiting v/a functioneren niet

Plaats reactie
Ton XC90 2005
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 11.07.2021 - 09:03

Hallo ik ben Ton en ben een trotse bezitter van een XC90 V8 uit 2005.
vanaf 1990 rijdt ik al Volvo (440, 460, 480 turbo, 850-2.5D, V40, S60-D5, V50-2.0D, C30-D5, XC70) maar sinds 4 jaar rijdt ik in een XC90 V8.
motorisch gezien vind ik de V8 toch wel de de beste van de complete Volvo motorlijn. Altijd power of je 30 rijdt of 200 (in Duitsland) heerlijk.
Alleen heb ik sinds een jaar een probleem met de elektronica; de passagiersstoel en de 12v aansluitingen werken niet meer, daarnaast krijg ik een melding van de antiskid, maar dit schijnt een software-update te zijn. Door omstandigheden ben ik er nu pas aan toegekomen om dit te gaan verhelpen, de auto rijd nog en de stoel staat in een redelijke stand dus geen probleem totdat je wat groots moet vervoeren. De 12v aansluiting achterin in de laadruimte deed het nog, dus een iets langer snoer en opgelost. Ik heb me gek zitten google'n en wat ik telkens tegenkwam was vocht in de CEM. Ik heb de CEM er uit gehaald en opengepulkt, maar geen waterschade.
de zekering (25A) naast het stuur is goed en ik meet daar 12v. De zekering onder het stuur bij de voetenruimte (5A) is ook goed, alleen meet ik daar geen 12v.
Ook heb ik een topic gevonden dat één van de relais kapot is, maar om die relais zo ff te gaan vervangen op de printplaat is ook zo wat. Als dat de oplossing is wil ik dat wel doen.
Heeft er iemand ervaring met deze problemen? En zo ja, kan iemand mij verder helpen.
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”