Hulpvraag bij aanschaf xc90

Plaats reactie
erikgoessens
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 24.04.2021 - 20:20

Beste volvo liefhebbers .
Graag ontvang ik jullie advies bij het aanschaffen van een xc90
Optie 1 ) een v8 uit 2009 op LPG met 170.000km voor €20.000 ,-?
Optie 2 ) een 2.5t uit 2005 op LPG met +_300.000 km voor +_ €9000,-?
Ofwel , veel investeren en hopen op een top auto of weinig investeren en veel reparatie budget bewaren.

Zijn de onderhouds kosten van beide modellen vergelijkbaar?
Een 2,5t had ik al eens dus hiervan ken ik de gebruikelijke onderhoudskosten .

Vriendelijk bedankt voor alle goed bedoeld advies.
Gebruikersavatar
Rolandk
3rd Gear member
Berichten: 275
Lid geworden op: 27.07.2007 - 15:08

Hallo en welkom. Eigenlijk valt of staat alles met de algehele staat van de desbetreffende auto. Je kunt de jackpot hebben met optie 2 in positieve zin, maar andersom ook met optie 1 in negatieve zin. Ik zou sowieso optie 1 uit het hoofd zetten als je daarvoor niet ook een riant spaarpotje achter de hand hebt na aftrek van de 20K investering.
Volvo S60 Recharge T6 AWD Inscription
Saab 9³ Cabrio V6 Aero
BMW 530dA Touring
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Tja, preventief onderhoud is natuurlijk heel belangrijk.
Maar ook omdat ik persoonlijk een 2008 mooier vind dan een 2005 zou ik voor de V8 gaan.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
erikgoessens
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 24.04.2021 - 20:20

Bedankt voor jullie reactie
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27062
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Je moet inderdaad geluk hebben met het onderhoud.
Stel dat dat bij beiden goed is, dan zou ook mijn keuze voor de V8 zijn.
Lijkt me een heerlijk blok en deze is net even wat mooier door de modeljaren heen dan die uit 2005 is.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ik vind een >MY07 ook optisch mooier dan een fase 1 model. Wat betreft kosten voor onderhoud denk ik dat ze wel zo'n beetje op hetzelfde kunnen uitkomen, dus dan blijft over het grote verschil in investering versus de looks, de sound en beleving van een V8 en misschien wel een of meerdere opties die de een wel en de ander niet heeft, bijvoorbeeld BLIS, Dynaudio, standkachel, etc. En je leeft maar 1 keer dus vergeet niet te genieten....
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

erikgoessens schreef: 28.07.2021 - 15:49 Optie 1 ) een v8 uit 2009 op LPG met 170.000km voor €20.000 ,-?
V8 schijnt wel eens olie te lekken. Als dat het geval is, dan heb je een hele dure reparatie te pakken.

Een XC90 is niet zo degelijk als een XC60. En reparaties kunnen aardig in de papieren lopen. Dus niet de hele spaarpot besteden aan de aanschaf.

So wie so altijd een aankoopkeuring laten doen.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Olie probleem bij de V8 in 2009 is verholpen. En ik begreep dat dat eigenlijk alleen bij de S80 voorkwam in de eerste 2 jaar.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
wimwerf
2nd Gear member
Berichten: 176
Lid geworden op: 31.07.2006 - 11:15

V8 is ongetwijfeld heerlijk rijden. Echter 1 op 5 met de huidige benzine prijzen kan erg vermoeiend zijn.
Aandrijving onder de xc90 is niet erg berekend op het vermogen van de V8.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27062
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

In de startpost wordt al gesproken over beide opties op LPG, dus daar zal weinig last van zijn behalve dat de V8 inderdaad iets onzuiniger zal zijn.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”