Homokineet en Benzine pomp

Plaats reactie
XC90BG
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22.07.2021 - 05:58

Van de week met mijn XC90 T6 AWD naar de garage geweest voor het laten flushen van de automaat, compleet met nieuw filter en nieuwe olie, kost wat, maar dan heb je ook wat.

De monteur had ook op mijn verzoek de auto wat nagekeken en bij het afhalen werd mij verteld dat de homokineten voor vervangen moesten worden en dat het belangrijk was dit spoedig te laten doen, ik had wel gemerkt dat er wat tikte bij manouvreren bij maximale stuuruitslag, maar niet bij normaal rijden. Volgens mij geen dure reparatie ..., maar hoe noodzakelijk dit zo snel mogelijk op te lossen?

Volgens de monteur maakt de brandstofpomp meer geluid dan normaal en dat zou er volgens hem op duiden dat die aan vervanging toe is, ik heb daar zelf niets van gehoord en zou ook niet weten hoe een brandstof pomp normaal klinkt.

Advies is welkom.
HGV
2nd Gear member
Berichten: 192
Lid geworden op: 12.01.2019 - 13:47

Misschien elders een second opinion laten uitvoeren... dan kun je de situatie vergelijken. Een brandstofpomp die meer geluid maakt dan normaal lijkt me sterk, maar niets is onmogelijk natuurlijk. Zodra je het contact aanzet zou je deze een aantal seconden moeten horen zoemen. Daarna kun je de motor starten en zou deze snel aan moeten slaan. Hierna moet het motorgeluid luider zijn dan het geluid van de pomp.
Volvo XC90 summum (MY 2008) Obbetuning
Volvo XC70 comfort (MY2004) met Standkachel
XC90BG
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22.07.2021 - 05:58

Bedankt voor je advies.

Ik heb die Homokineten inmiddels laten vervangen, de auto rijdt nu veel beter en ik ben verlost van allerlei tikjes tijdens het weegrijden.

Die brandstof pomp doet inderdaad wat jij schreef en ik hoor er niets bijzonders aan. Een andere monteur in dezelfde garage zei, dat er niets mee aan de hand was.
HGV
2nd Gear member
Berichten: 192
Lid geworden op: 12.01.2019 - 13:47

Klinkt dus als een niet heel betrouwbare monteur...
Volgende keer, als je naar dezelfde garage gaat, gewoon vragen naar die 2e monteur... dan heb je er al iets meer vertrouwen in.

Veel plezier in elk geval met je bolide!
Volvo XC90 summum (MY 2008) Obbetuning
Volvo XC70 comfort (MY2004) met Standkachel
XC90BG
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22.07.2021 - 05:58

In Bulgarije zijn alle monteurs zo, ze vinden altijd wel iets wat op (korte) termijn vervangen moet worden .... je komt voor nieuwe remblokken, krijg je steevast een advies om meteen de schijven ook te vervangen of je krijgt een half verhaal over schokbrekers en de wegen hier zitten vol met gaten, niet zoals in Nederland ....
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”