De patiënt is een XC90 Ocean Race D5 185. Km stand aanschaf 392.000 huidig 419.000.

Heerlijke reiswagen, maar tijdens de zomertrip naar Frankrijk ging ie plots in de noodloop.
ECM-1507 dus op zoek naar een lek, uiteraard geen garage die tijd had, ANWB bood geen oplossing die met 3 kids en een auto vol fijn was, dus met een ei onder het gaspedaal terug.
Eenmaal thuis aangekomen zelf op zoek naar het lek. Kleppendeksel bleek zo lek als een mandje (naad van de twee kunststof delen had losgelaten) dus dat was overzichtelijk nieuw klepdeksel en gaan… niet dus.

Tuimelaar uitlaatzijde lag er scheef in, klepstoter opgekauwd en klepsteel krom gedrukt... Daar word je niet vrolijk van zeg maar.
Dit wordt een ander projectje dus. Afweging: andere auto (wil ik eigenlijk niet), andere XC90 (maar dan wel weer een Ocean Race, ik vindt het blauw op deze auto zo tof), kop vervangen of ruilblok.
Optie 1 even verkend, maar ja auto uitzoeken is niet echt m’n hobby. Dus die was af. Optie 2 ook kansloos met de zoekterm “Ocean Race” en een normale prijs.
Optie 3 is in behandeling, maar heb nog geen echt goede donor kunnen vinden. Dus ben maar vast met de voorbereidingen voor optie 4 bezig.
Eerste missie is dus de kop kaal en eraf. Zal straks nog een paar plaatjes van de schokkende bevindingen delen, maar vast 2 vraagjes:
1. Heeft iemand misschien nog een goede vervangende motor staan met aanbouwdelen?
2. Kan de kop eraf door alleen het uitlaatspruitstuk los te draaien of moet de turbo er echt af zoals Vida beschrijft?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk