XC40 P8 als caravantrekker

De volledig elektrische XC40, eerder bekend als Recharge
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2645
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Er is hier al eens vaker geschreven over de beperkte range van een electrische auto als je er een caravan achter hangt . Op Instagram heeft iemand een rondritje door Noorwegen gemaakt met een P8 met daarachter een caravan, zie
Oordeel zelf maar ik begin er nog niet aan :'(
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

jalex_h schreef: 20.02.2021 - 18:09 Er is hier al eens vaker geschreven over de beperkte range van een electrische auto, als je er een caravan achter hangt . Oordeel zelf maar ik begin er nog niet aan.
Tja, als onder slechte weersomstandigheden, zonder caravan met een P8, je ipv 416 km (WLPT) slechts 278 km in de praktijk haalt.(zie video autoblog) Dan kun je op je vingers natellen, dat met een caravan achter de P8, de actie radius er niet groter op wordt. "An sich" is de P8 echt een succesnummer. Maar ik blijf lekker "Petrolhead" :lol:
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40460
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Ik zie niks jalex_h
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
t5power
5th Gear member
Berichten: 2109
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Dus rond de 113 km rijden en dan 30 min opladen. Als je dan 100 km/u rijdt, dan kun je ongeveer 5 kwartier rijden en een half uur pauze.
Wij doen meestal 550 km op een dag met caravan, zou dan ongeveer uitkomen op

113 - pauze 113 - pauze - 113 pauze 113 - pauze 113

Dus 6 uur en 15 min rijden en 2 uur pauze. In totaal 8 uur en 15 min onderweg. 's Ochtends 8 uur vertrekken is om 16:15 aankomen. Op zich zou het kunnen, je zult iig nooit moe worden tijdens het autorijden. Je moet wel mazzel hebben met opladen natuurlijk, als alles bezet is en langer moet wachten ben je natuurlijk langer onderweg.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Hans Eilander schreef: 20.02.2021 - 18:19
jalex_h schreef: 20.02.2021 - 18:09 Er is hier al eens vaker geschreven over de beperkte range van een electrische auto, als je er een caravan achter hangt . Oordeel zelf maar ik begin er nog niet aan.
Tja, als onder slechte weersomstandigheden, zonder caravan met een P8, je ipv 416 km (WLPT) slechts 278 km in de praktijk haalt.(zie video autoblog) Dan kun je op je vingers natellen, dat met een caravan achter de P8, de actie radius er niet groter op wordt. "An sich" is de P8 echt een succesnummer. Maar ik blijf lekker "Petrolhead" :lol:
Ik ben erg blij met de P8 vanwege de stilte en het enorme koppel in combinatie met de permanente 4 wiel aandrijving. Over de range is al van alles geschreven, maar nu de ergste kou weg is zie je het verbruik met grote sprongen afnemen. Samen met de belofte van Volvo er nog wat aan te zullen doen geeft me dat vertrouwen dat de auto prima te gebruiken is voor dagelijks gebruik gedurende het hele jaar.
Maar met een caravan er achter gaan rijden lijkt me persoonlijk toch echt teveel van het goede...... Leuk voor het experiment, maar meer niet. Een karretje er achter om naar de stort te rijden is wat mij betreft de grens....haha.
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

mga1600 schreef: 20.02.2021 - 19:21 Ik ben erg blij met de P8 vanwege de stilte en het enorme koppel in combinatie met de permanente 4 wiel aandrijving. Over de range is al van alles geschreven, maar nu de ergste kou weg is zie je het verbruik met grote sprongen afnemen. Samen met de belofte van Volvo er nog wat aan te zullen doen geeft me dat vertrouwen dat de auto prima te gebruiken is voor dagelijks gebruik gedurende het hele jaar.
Het enige "probleem" met de P8 is, als je dat echt een reëel probleem kan noemen, is de range als je naar een verre vakantiebestemming gaat. Bv Italië, of Griekenland, Spanje etc. Maar voor hier in de regio, lijkt het me gewoon prima. Want neem de kleinste range bij veel wind, kou, en regen, 278 km. Wie rijd dat nu in één keer? Dat is wat voor vertegenwoordigers, die de hele dag klanten afjakkeren, door heel het land. Maar voor de doorsnee gebruiker, lijkt me de P8 een fantastische auto. (daar de Polestar 2 helaas een lage instap heeft) Maar ja, die nieuwprijs is niet voor iedereen haalbaar. Dat is voor mij iig een brug te ver. Maar ik vind de ontwikkeling, en presentatie van de P8, echt groots van Volvo. :)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
kamikaze
2nd Gear member
Berichten: 230
Lid geworden op: 20.03.2011 - 13:14

De range is niet het grootste probleem. Snellader is 60c per kwh. Dus elke 100km 25 euro....
Volvo V60 T8 R-Design
Volvo V60 D4 Ocean Race (04/2015 - 04/2021)
Volvo S60 D2 Summum (08/2011 - 04/2015)
Ford Mondeo 5D 1.8 tdci Ghia (05/2008 - 08/2011)
Ford Focus Clipper 1.6 tdci Ghia (11/2005 - 01/2008)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

kamikaze schreef: 20.02.2021 - 22:26 De range is niet het grootste probleem. Snellader is 60c per kwh. Dus elke 100km 25 euro....
Dan ben ik goedkoper uit. Gemiddeld € 70,- voor een volle tank, en ruim 600 km. Puur alleen de brandstof gerekend natuurlijk. ;) 1-0 voor de T2. :lol:
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Plaats reactie

Terug naar “EX40”