XC 40 Italie

De volledig elektrische XC40, eerder bekend als Recharge
Plaats reactie
Palomientje
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 14.09.2023 - 14:29

Goedemiddag

Sinds september 2023 in bezit van een XC40 in Plus uitvoering, trekhaak en nubbick bekleding. Na een paar weken rijden viel mij de actieradius toch wel wat tegen , afhankelijk van het weer max 320km. Ik heb hemel en aarde bewogen bij de delaer ( Bluekens Breda ) om binnen de dertig dagen omruil garantie en ook daarna nog ( met bijbetaling ) een jonge Extended Range te bemachtigen, helaas niet gelukt dealer had er geen en wilde absoluut niet meewerken aan de auto's die ik had gevonden bij een andere dealer.
We zijn nu enkele maanden verder en afgelopen week nog een poging gewaagd bij enkele dealers waar er één beschikbaar was maar tot mijn grote schrik is Volvo niet zo waardevast als ik had gehoopt. Heb in 5 maanden €14000,- verreden krijg een schandelijk laag bedrag terug.
De auto rijdt werkelijk fantastisch dat is het probleem ook helemaal niet. Moet echter ook caravan trekken dus elke km actiradius meer is meegenomen lijkt mij.

De vraag is anders want wij gaan in juni naar Ferrari Maranello in Italie zonder caravan dit maal, dus vraag is heeft iemand ervaring met laden op deze route hier naartoe. En wat is de beste laadpas hiervoor.

Gr Harry
Hugo van N.
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 10.12.2021 - 10:24
Locatie: Nuenen

Afgelopen zomer via Milaan naar het Gardameer gereden met mijn XC40 recharge single motor, MY23 met 4 personen en dakkoffer. Actieradius was 250km. Ik heb maar twee 'laadpassen' gebruikt; Shell recharge en een Tesla account. Vooral het rijden door Zwitserland is een waar genoegen. De laadpalen staan keurig aangegeven langs de snelweg en zien er allemaal fonkelnieuw uit!
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 26316
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Zwitserland is prima voorzien van laadpalen. In Italië is dat duidelijk minder.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
MartijnEV
4th Gear member
Berichten: 701
Lid geworden op: 05.09.2005 - 22:41
Contacteer:

In Italië heeft Volvo een eigen, landelijk dekkend snellaadnetwerk. De laders staan bij de Volvo dealers en zijn publiek beschikbaar. De Volvo dealers in Italië liggen meestal dicht aan afritten van de Autostrada. Je kunt deze snelladers vinden onder de naam Powerstop, een submerk van Volvo. Alle bekende pasjes worden geaccepteerd.
Even laden en wat Volvo’s bekijken in de showroom :)
Ben benieuwd hoe je dat gaat bevallen, hoop een verslagje te lezen na terugkomst :) Goede reis gewenst!
in bestelling: XC40 Recharge Pure Electric SMSR Plus MY2024

Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
Gijs_is_the_best!
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 03.01.2024 - 14:33

Hugo van N. schreef: 13.02.2024 - 15:25 Afgelopen zomer via Milaan naar het Gardameer gereden met mijn XC40 recharge single motor, MY23 met 4 personen en dakkoffer. Actieradius was 250km. Ik heb maar twee 'laadpassen' gebruikt; Shell recharge en een Tesla account. Vooral het rijden door Zwitserland is een waar genoegen. De laadpalen staan keurig aangegeven langs de snelweg en zien er allemaal fonkelnieuw uit!
Italië (Toscane) staat ook op onze planning komende zomer.
Heb je een standaard- of long range versie?
En wat waren de tarieven zo ongeveer bij Tesla? Heb je ook gebruik gemaakt van een 'Niet Tesla rijder' abonnement? Dat scheelt best wat begrijp ik alleen vindt je nergens terug hoeveel.
Datsun 100A, Mazda 323 sedan, Mazda 323F, VW Golf III, Opel Corsa, Renault Scenic, Renault Laguna, Honda Civic, VW Golf VI, Opel Astra, Volvo V40 T2, Peugeot 307, Volvo V40 T4, 2 x Hyundai Kona Electric, Opel Corsa 1.2 Joy (bwjr 2003) en wordt verwacht :-D : Volvo XC40 Recharge Essential
Hugo van N.
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 10.12.2021 - 10:24
Locatie: Nuenen

Gijs_is_the_best! schreef: 19.02.2024 - 06:22
Hugo van N. schreef: 13.02.2024 - 15:25 Afgelopen zomer via Milaan naar het Gardameer gereden met mijn XC40 recharge single motor, MY23 met 4 personen en dakkoffer. Actieradius was 250km. Ik heb maar twee 'laadpassen' gebruikt; Shell recharge en een Tesla account. Vooral het rijden door Zwitserland is een waar genoegen. De laadpalen staan keurig aangegeven langs de snelweg en zien er allemaal fonkelnieuw uit!
Italië (Toscane) staat ook op onze planning komende zomer.
Heb je een standaard- of long range versie?
En wat waren de tarieven zo ongeveer bij Tesla? Heb je ook gebruik gemaakt van een 'Niet Tesla rijder' abonnement? Dat scheelt best wat begrijp ik alleen vindt je nergens terug hoeveel.
Ik heb de standaardversie, één keer geladen in Duitsland voor 54 ct en één keer in Zwitserland voor 0,61 CHF (0,64 EUR). Beide superchargers. Ik heb bij Tesla geen abonnement, alleen met mijn credit card aangemeld want mijn laadkosten kan ik declareren bij mijn werkgever, dus ik geloof het wel.
Plaats reactie

Terug naar “EX40”