piepend geluid achterwielen

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
trim
2nd Gear member
Berichten: 129
Lid geworden op: 14.03.2016 - 21:28



Ik heb geen luchtvering en dat heeft er ook niks mee te maken
trim
2nd Gear member
Berichten: 129
Lid geworden op: 14.03.2016 - 21:28

Net contact gehad met volvo Verkerk. Zijn gaan de achterste remklauwen ( volgens technical journal) kosteloos vervangen. Dikke duim. Mag ook wel eens gezegd worden.
trim
2nd Gear member
Berichten: 129
Lid geworden op: 14.03.2016 - 21:28

Ter info voor collegae “piepjes”

Remklauwen zijn achter vernieuwd. Sinds 2 weken geen geluid meer gehoord. Het probleem lijkt daar te liggen. Hopelijk nu voor laaaaaange tijd weg.
Jacqueline Vervoort
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 25.09.2020 - 19:18

Wij hebben ook dit piepende geluid in de auto. Heel irritant. We hebben ontdekt dat als we de twee buitenste achter stoelen naar beneden klappen. Er geen geluid meer is. Ook is het geluid er niet als er twee personen op de achterbank zitten op de buitenste stoelen. Het lijkt dus iets te maken te hebben met de stoelen of de vering van de stoelen?? We hebben het nog niet kunnen oplossen. Mocht iemand een suggestie hebben dan lezen wij dat graag.

Beste Volvo Nederland. Kunnen jullie hier en niet iets betekenen? Voor ons een reden om geen nieuwe Volvo meer te kopen de volgende keer.
Gebruikersavatar
biobak87
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 05.01.2015 - 17:04

trim schreef: 23.09.2020 - 13:04 Ter info voor collegae “piepjes”

Remklauwen zijn achter vernieuwd. Sinds 2 weken geen geluid meer gehoord. Het probleem lijkt daar te liggen. Hopelijk nu voor laaaaaange tijd weg.
Hi Tim, ik heb dat geluid ook. Enkel droog weer. Was het probleem daarmee definitief opgelost?
trim
2nd Gear member
Berichten: 129
Lid geworden op: 14.03.2016 - 21:28

Hi Biobak87, bij mij was de oplossing het wisselen van de remschijven en remklauwen achter.
Door Volvo onder coulance gedaan aangezien ik als piepende SRV wagen de straat in kwam rijden😉
Dat is inmiddels 2 jaar geleden.
In de zomer ( het heeft blijkbaar toch met temperatuur te maken) hoor ik het af en toe weer.
Het is,denk ik, toch iets in het remmateriaal/ temperatuur ( en het weinige remmen) wat dit veroorzaakt.

Groet Trim
Gebruikersavatar
biobak87
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 05.01.2015 - 17:04

Oh thanks voor de reactie. Piep was lange tijd weg maar was gisteren weer goed te horen. Het valt inderdaad eventjes weg na een stukje achteruit rijden.

Mijne heeft geen garantie meer, maar dat wordt dus remklauwen en blokken vervangen op eigen kosten.
Gebruikersavatar
biobak87
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 05.01.2015 - 17:04

Hele lange tijd weg hier, gisteren hoorde ik het ineens weer.

Ik denk dat ik nog wel even zo door ga rijden. Wanneer de remblokken een keer vervangen moet worden ga ik ook de remschijven meenemen. Lees nergens dat het een veiligheidsrisico oplevert. Tenzij er andere inzichten zijn.
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”