wdo schreef:
Er komt tijdens stevig accelereren een ROFFELEND geluid uit het vooronder.
Nou, daar zou ik heel blij van worden. Ze hebben er bij jou XC90 per ongelijk nog een oude 5 pitter ingelegd misschien. Ik zou maar is gaan kijken.
Haha...... .
Het geluid klinkt (binnen in de auto) een beetje als een boxer motor zoals een Subaru Impreza. Geen tot geluid, alleen anders en harder dan ik gewend was van mijn XC60. In de bestuurdersstoel kan ik qua geluid geen verschil vaststellen in de diverse rijmodi. Vannacht reed mijn vrouw terug (na een feestje) en in de passagiersstoel klinkt het een stuk stiller viel me toen op. Om zeker te zijn dat dat niet aan een door een beetje alcohol verdoofde brein lag, dat experiment vanochtend nog eens herhaald: achter het stuur klinkt het echt beduidend harder. Wat kan dat zijn.....?
Laatst gewijzigd door mga1600 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou er niet lang(er) mee blijven rondrijden, als het inderdaad om pingelen zou gaan dan zal de motor daar onder lijden.
Het zou niet mogen en niet mogen kunnen, toch niet indien de benzine binnen de voorgeschreven specs is, maar stel dat
de vervroeging van de ontsteking fout gaat, dan valt het niet uit te sluiten. Laten nazien!
Willy.VdW schreef:
Ik zou er niet lang(er) mee blijven rondrijden, als het inderdaad om pingelen zou gaan dan zal de motor daar onder lijden.
Het zou niet mogen en niet mogen kunnen, toch niet indien de benzine binnen de voorgeschreven specs is, maar stel dat
de vervroeging van de ontsteking fout gaat, dan valt het niet uit te sluiten. Laten nazien!
De afspraak bij de dealer staat voor de komende week...!
De dealer heeft inmiddels geluisterd en gekeken en bevonden dat het niet verontrustend is en dat ik gewoon door mag rijden. Wel een beetje lawaaiiger aangewende en wordt dus vervolgd in de nabije toekomst. Er is ook een complete reload van de software uitgevoerd omdat de radio (head unit) af en toe spontaan ging rebooten. Dat lijkt opgelost.....
Verder vastgesteld dat ik niet gek ben, maar dat de handsfree sensor (schop sensor) van de achterklep het ècht niet goed doet. Daar is een nieuwe voor besteld.
Voor het overige nog altijd genieten....!
Ik heb ook veel problemen al tot nog toe met deze in principe mooie auto.
- Adblue regeleenheid vervangen (Deze bleef aangeven dat ik nog maar 1400 km kon rijden)
- Adblue verbruik is 1 op 500, dit is 3 keer te veel
- Passagiersraam sloot niet goed en bleef opengaan
- Turboslang vervangen
En nu moet ik waarschijnlijk weer de turboslang laten vervangen.
Het verbaast me echt dat deze auto met zo ontzettend veel gebreken komt. Dan heb ik het niet eens over een aantal systeem bugs.
Het bleek niet weer de turbo slang, maar een slang die voor het "puls stroom systeem" zorgt. Tijdelijk gefixed, moet nog vervangen worden. Maar afgelopen dagen op de snelweg ben ik me kapot geschrokken. Een enorme knal en het geluid van een hamer op een gasfles. Geen idee wat dat nu weer is, maar de auto lijkt half uit elkaar te vallen.
Als ik de andere ervaringen hier zo lees lijk ik gewoon echt heel veel pech te hebben, maar ik krijg steeds minder vertrouwen in dit betrouwbare merk.
Vandaag heeft mijn XC90 T8 van oktober 2015 zijn 90.000 km beurt gekregen.
en....
verder helemaal niets, beetje olie, software en liefde erin en weer door.
Auto rijdt nog als een zonnetje, hoop dat dat zo blijft nu de garantie afgelopen is.
Gister de 85000 km beurt: nieuwe remblokken achter , verder geen abnormale dingen. Wel als service koelvloeistof ververst na het probleem deze zomer met een lekkage op de nieuwe overdrukslang op het koelvloeistoftankje. Was op terugroep vervangen echter het afsluitende o-ringetje heeft dubbel gezeten, daardoor op de Duitse autobahn koelvloeistofniveau te laag. Perfect door de ADAC geholpen, echter wel aangevuld met water.
Verder na de software-update 3 elektro kilometers erbij, in pure nu 40 km i.p.v. 37 !
Ik las over (vroegere) problemen met het leeglopen van de 12V- accu na een paar dagen stilstand. Welnu: de mijne heeft (doordat we zelf 7weken naar Australië waren) al die tijd stilgestaan met de accu voor de hybride aandrijving volgens aanwijzing in het boekje ca 1/4 vol. Na terugkomst geen enkel probleem: draaien en lopen!
Het enige probleem wat uk had, namelijk dat de schopensor het nauwelijks deedis opgelost door vervanging daarvan (garantie) en nu werkt het 100%. Blij dus!
Inmiddels ben ik weer een stukje verder met mijn ervaringen en het wordt er niet beter op.
Onlangs merkte ik voor de derde keer op dat ik een verminderd vermogen had, 2 x eerder was het slang naar de motor. Nu bleek het de adblue regeleenheid te zijn (die al een keer vervangen is!) die aan had gegeven dat de Adblue tank leeg is geweest en daarom is de auto in veilige modus gaan rijden (van 8,4l / 100km naar 9.0l / 100km diesel verbruik). Doordat ik een tijd minder vermogen had heb ik bij mijn eerste beurt dit maar weer laten controleren en nu bleek het dus een andere oorzaak te hebben.
Het hele AdBlue systeem van deze auto is wat mij betreft te gammel, alles wordt keurig gerepareerd onder garantie, maar ik vind het niet kunnen voor een auto van deze klasse.
Verder is de kleur van het leer achter aan het vervagen en binnen een jaar tijd is het verschil onacceptabel groot geworden.
Het enige dat me tot nog toe meevalt is dat ik weinig tot geen discussie heb en dat alles onder garantie wordt opgelost. Maar dit belooft weinig goeds als de auto uit de garantie komt. Dat terwijl ik ooit dacht deze auto nog veel kilometers te blijven rijden.
NielsPHEV schreef:
Reparatie was een week of drie geleden dus of het nu echt opgelost is moeten we nog even afwachten, het duurde telkens wel een tijdje voor de trilling er in kwam en het werd dan steeds een beetje erger
Is dit probleem bij jou nog steeds niet teruggekomen? Bij mij blijft het terugkomen sinds december 2017 met een pauze tijdens de zomervelgen. Alsof de wintervelgen er iets mee te maken zouden hebben maar zou toeval moeten zijn. Ze zijn inmiddels 4 x vervangen en 1 x afgedraaid. Ik heb het te doen met de dealer want het schijnt niet makkelijk te vinden zijn. Hun service en vriendelijkheid is top en daarom voor mij goed verteerbaar.
mariomaf schreef:
nog net geen jaar en 35k kilometer. Dus dat is vrij veel pech voor zo een nieuwe auto.
Goh,veel sterkte met je xc90.ik werd gek als ik in jouw plaats was...leder dat aan het verkleuren is noem ik al geen pech meer....met de onder garantie vervangen heb je nog geluk maar het vertrouwen in de Volvo is toch volledig weg,niet dan?
mariomaf schreef:
nog net geen jaar en 35k kilometer. Dus dat is vrij veel pech voor zo een nieuwe auto.
Goh,veel sterkte met je xc90.ik werd gek als ik in jouw plaats was...leder dat aan het verkleuren is noem ik al geen pech meer....met de onder garantie vervangen heb je nog geluk maar het vertrouwen in de Volvo is toch volledig weg,niet dan?
Ik heb de auto inmiddels ingeruild. Voor mij is het mooie Volvo avontuur even over.... voorlopig denk ik niet dat ik de komende jaren nog terugstap naar Volvo. Ik hoop dat niemand van jullie zo veel issues heeft met deze auto als ik en dat ik gewoon botte pech heb.