Als ik mijn xc90 met luchtvering vergelijk met mijn vorige wagen (v60 pih)
Dan vind ik de auto erg schommelen. Als ik hem op de Dynamic drive mode instel is het wel iets minders maar is helaas nog steeds aanwezig.
Ook mijn vrouw (die niet van het sportieve rijden is stoort zich hier aan)
Ik snap dat een SUV niet te vergelijken is met een station, maar toch vind ik het geschommel niet fijn.
Zijn er anderen die zich hier ook in kunnen vinden?
Zijn hier (software/hardware matige) oplossingen voor?
Al vast bedankt voor jullie reacties!
Schommelen XC90 met luchtvering
- CH Racing M900
- 2nd Gear member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 24.11.2012 - 19:55
Ik herken het. Ik heb de individual driver modus ingesteld op de laagste stand qua vering. Als ik op de snelweg rij, kies ik altijd voor deze modus - dan is het prima te doen.NBu schreef: Als ik mijn xc90 met luchtvering vergelijk met mijn vorige wagen (v60 pih)
Dan vind ik de auto erg schommelen. Als ik hem op de Dynamic drive mode instel is het wel iets minders maar is helaas nog steeds aanwezig.
Ook mijn vrouw (die niet van het sportieve rijden is stoort zich hier aan)
Ik snap dat een SUV niet te vergelijken is met een station, maar toch vind ik het geschommel niet fijn.
Zijn er anderen die zich hier ook in kunnen vinden?
Zijn hier (software/hardware matige) oplossingen voor?
Al vast bedankt voor jullie reacties!
Een stap verder zou het verlagingssysteem van Heico kunnen zijn - reken op een kleine twee mille of zo. Staat-ie wel lekker laag in de sportstand
XC90 T8 - 2017 - R-Design
-
- 4th Gear member
- Berichten: 765
- Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24
Onze vorige was een XC70 op standaard wielen/banden. Dat is onze XC90 ook, maar nu met luchtvering.
Wij vinden de vering redelijk strak, geen gewiebel, ook weining overhellen in snelle bochten.
Ik zet de vering ook lager, maar niet vanwege het veercomfort. Het maakt het in- en uitstappen handiger
zonder te moeten wachten op de easy entry/exit.
Voor snelwegrijden lijkt het me overbodig, als ik me niet vergis dan gaat de auto bij hogere snelwegen altijd lager.
Wij vinden de vering redelijk strak, geen gewiebel, ook weining overhellen in snelle bochten.
Ik zet de vering ook lager, maar niet vanwege het veercomfort. Het maakt het in- en uitstappen handiger
zonder te moeten wachten op de easy entry/exit.
Voor snelwegrijden lijkt het me overbodig, als ik me niet vergis dan gaat de auto bij hogere snelwegen altijd lager.
2018 XC90 T5
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 27.02.2013 - 11:13
Het strak afgeveerde valt mij dus een beetje tegen in de sport stand. Is er iemand die ervaring heeft met het Heico systeem? is hij dan alleen lager, of ook strakker afgeveerd?
(wat een luxe problemen eigenlijk... bij mijn VW kever had ik gewoon wat stoeptegels voorin liggen en was ik tevreden)
(wat een luxe problemen eigenlijk... bij mijn VW kever had ik gewoon wat stoeptegels voorin liggen en was ik tevreden)
Laatst gewijzigd door NBu op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 2527
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
In de basis instelling ben ik het eens, dan is het een beetje ‘amerikaans’ maar in de strakkere stand vind ik het juist prima (geldt voor mijn T8, weet niet of dat in niet-hybride uitvoeringen anders is.
C40 Ultimate Twin
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 27.02.2013 - 11:13
In mijn vorige XC90 zonder luchtvering vond ik de auto al veel schommelen, vandaar dat ik Mijn huidige juist met luchtvering wilde hebben maar valt (mij) dus tegen. Ik rijd een D5 dus helaas heb ik niet het vergelijk met de T8.
Het systeem van Heico vind ik er erg interessant, maar ik vind het een nogal kostbare "gok" aangezien ik nergens ervaringen kan terug vinden.
Het systeem van Heico vind ik er erg interessant, maar ik vind het een nogal kostbare "gok" aangezien ik nergens ervaringen kan terug vinden.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
Ik vind de lucht vering soms hard aanvoelen. Ben ik dan de enige? Als er bijv een klein kuiltje ligt na een drempel, voel je die echt wel bij 40km/uur. Ik heb alleen een fiatje als referentie, maar die doet dat beter bij die snelheid
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 27.02.2013 - 11:13
Ik heb:
20 inch 5-dubbelspaaks Tech Black matt Diamond Cut lichtmetalen velgen, en heb mijn banden op een bandendruk van 2,7 bar.
Misschien kan ik eens proberen de bandendruk te verhogen? al vraag ik mij af of dat veel helpt tegen het schommelen.
20 inch 5-dubbelspaaks Tech Black matt Diamond Cut lichtmetalen velgen, en heb mijn banden op een bandendruk van 2,7 bar.
Misschien kan ik eens proberen de bandendruk te verhogen? al vraag ik mij af of dat veel helpt tegen het schommelen.
- snrbcb
- 2nd Gear member
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 18.03.2011 - 19:10
- Locatie: Ronald Spijkenisse
Alleen in de "pure" modus schommelt en duikt de auto, ( vergeleken met power mudus) verders voelt het prima. Kan natuurlijk ook aan de kleine 22" bandjes liggen.
XC90 2.0T8 R-design , crystalwhite, 22" , B&W, four-C, en kontkoeling in de stoelen. (Sunpower op het dak thuis )
XC60 2.0T R-design , Icewhite, premium, sub, Cratus20".(RICA stage 2 265pk/399Nm.)
V70 2.4 II Sapph.zwart ( RICA 180HP)
XC60 2.0T R-design , Icewhite, premium, sub, Cratus20".(RICA stage 2 265pk/399Nm.)
V70 2.4 II Sapph.zwart ( RICA 180HP)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
Ik heb nu via ind. rijmodus, de veringseigenschappen op power gezet. Hij staat dan wat strakker, en ik kan nu makkelijk met 40-50 over de drempel (met kuil erachter) heen
-
- 4th Gear member
- Berichten: 765
- Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24
2,7 bar lijkt me genoeg, meer zal mogelijk niet helpen.NBu schreef: Ik heb:
20 inch 5-dubbelspaaks Tech Black matt Diamond Cut lichtmetalen velgen, en heb mijn banden op een bandendruk van 2,7 bar.
Misschien kan ik eens proberen de bandendruk te verhogen? al vraag ik mij af of dat veel helpt tegen het schommelen.
2018 XC90 T5
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 27.02.2013 - 11:13
Inmiddels zijn we bijna twee jaar verder, De auto bevalt nog steeds perfect, alleen het schommel is nog net als het was. en ik kan er maar niet aan wennen. is er toevallig al iemand die het Heico verlagingssysteem heeft en zijn/haar ervaringen hierover wil delen?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Dat schommelen in de comfortstand moest ik ook aan wennen. Zeker omdat mijn oude XC90 met R-Design onderstel heel erg stug was. Nu vind ik het wel lekker, dat "woften". Als de wegen wat bochtiger worden, zet ik de auto in Dynamic of Individual en dan schommelt ie niet meer en rijdt ie best strak. Geen Porsche maar daar heb ik 'm ook niet voor gekocht.
Zakt je auto wel een paar cm in de stand Dynamic?
Zakt je auto wel een paar cm in de stand Dynamic?
Volvo XC90 D5 R-design 2016
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4632
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Wellicht een totaal overbodige opmerking: Je kunt in de individuele stand zelf bepaalde instellingen kiezen (stuur/demping/etc) en koppelen aan een (sleutel-)profiel.
Verder geen ervaring met andere dempers/veren.
Verder geen ervaring met andere dempers/veren.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 27.02.2013 - 11:13
Bedankt voor jullie reactie! Ja, de individuele stand is bekend, echter de Polestar stand (dynamic) is de laagste/stugste stand, met individueel kan hij niet strakker. maar tussen comfort en polestar maakt de auto inderdaad zoals hij zou moeten.
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4632
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Dus probleem na 2 jaar opgelost? Mooi!!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor