Volvo XC90 T8 - Model 2019 - Onstabiele internet connectie - oplossingen?

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Gebruikersavatar
Dannyk
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 05.07.2014 - 13:27

Dannyk schreef: Ik heb last van exact hetzelfde probleem, sinds een software update die de dealer heeft uitgevoerd rond midden december 2018. Vóór die update heb ik twee jaar lang nooit één probleem gehad met de internet connectie via de modem in de kofferbak.

M.a.w.: het lijkt mij inderdaad een software probleem. De auto gaat binnenkort terug naar de dealer. Als ze het niet kunnen oplossen dan zetten ze wat mij betreft de oude software versie weer terug.

Sinds die update heb ik af en toe ook problemen met de VOC app op mijn telefoon. Hij laat dan bijv de laatste rit(ten) niet zien en ik kan de auto ook niet voorverwarmen. Er staat dan “auto is in gebruik”, terwijl hij op slot op de oprit staat. Op andere momenten werkt alles weer prima. Heb jij hier ook last van?

Onze XC90 heeft vandaag een update gehad van de software van de communicatiemodule. Probleem lijkt te zijn opgelost :-)
Gebruikersavatar
paulh
4th Gear member
Berichten: 569
Lid geworden op: 08.04.2009 - 21:08
Locatie: Uithoorn

Hmmm ... ik lijk ook wat last van dit spookje te hebben. Ik heb me er eerder niet zo aan gestoord, maar het is toch vreemd. En vorige week bij een beurtje bij de dealer gemeld, maar die lijken er niets aan gedaan te hebben / kunnen hebben. Ik heb geen extra Sim in de kofferbak, nooit aan toe gekomen. VOC werkt wel maar die gebruik ik eigenlijk nooit. Carplay werkt ook prima. Voordat ik carplay gebruikte merkte ik al dat Spotify eigenlijk niet via bluetooth over de telefoon te starten was, dat duurde gewoon te lang. Nu zat ik laatst te kijken of ik updates kon doen, aan de apps en aan de kaarten (ander topic, geleerd dat je dat beter via USB kan doen) ... toen ontdekte ik dat ik eigenlijk geen contact maak met het download center. Eerst "Kan geen verbinding maken", dan eventjes "Geen updates beschikbaar". Als ik dan naar "nieuwe apps" ga, gaat-ie zoeken en vindt-ie niks, waarna de verbinding weer weg is. Ziet eruit als een onstabiele verbinding. Als ik de telefoon via de USB aangesloten had, en automatisch naar Carplay liet schakelen, krijg ik helemaal geen internetverbinding in het systeem (helemaal niets te zien in het downloadcenter) ...

Maar dan ... verkeersinformatie krijg ik gewoon wel, ook als carplay aanstaat. Dacht ik. Tot het me vanmorgen (ik rijd pas voor de eerste keer een stukje verder sinds het beurtje) opviel dat ik geen gekleurde streepjes had in de navigatie-kaart. Carplay eruit en probleem opgelost...

Maar met wat ik hier lees, lijkt het dat ik me er maar niet druk over moet maken ... er lijkt weinig aan te doen. Het kan de pret ook niet bederven, genoeg om van te genieten in deze auto.
'15 Volvo XC90 D5 Momentum
'12 Volvo V60 D5 Summum
'03 Volvo XC90 D5 Geartronic, Navi, Premium sound
Gevarieerd palet van andere aanbieders
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”