Oepsie ...

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Plaats reactie
Gebruikersavatar
paulh
4th Gear member
Berichten: 569
Lid geworden op: 08.04.2009 - 21:08
Locatie: Uithoorn

Lekker naar een musical geweest op woensdagavond, auto veilig in de parkeergarage. Ik dacht nog, laat ik niet in die krappe / drukke gaan staan, maar in de ruimere en rustigere - ietsje verder lopen. Ik was een beetje afgeleid bij het terugkomen, nog met mijn telefoon aan het rommelen en dat soort dingen. Kwam van linksvoor de auto aanlopen, stapte in, keek naar rechts en zag een vrije plek naast mij (ik bedoel naast de auto, niet de bijrijdersstoel), start, schakel de achteruit in en draai ruim linksachteruit. Wham ... kgggggrrrrrtttt, en het eerste dat ik zie is mijn rechterbuitenspiegel die tegen de zijruit lijkt uit elkaar te spatten .... oh, Sh*t!

Snel vooruit, gestopt, kijken .... Stond ik dus heel strak naast een pilaar van de parkeergarage geparkeerd. Precies ter hoogte van de middenstijl - dus ik zag hem niet meer toen ik terugkwam bij de auto (van links) of toen ik uitkeek -toen keek ik er langsheen naar de lege plek naast me. Nou, de plaatjes spreken voor zich, qua wat er met de rechtervoordeur aan de hand is.

Het gekke is, en dat maakt me wel weer blij met de kwaliteit van Volvo: de spiegel leek helemaal uit elkaar te spatten, ik heb wat ik dacht dat er over was van de spiegelkap maar in de auto gegooid, voor latere inspectie, en het spiegelglas hing er ook los bij. Stekkertjes maar even losgehaald (meer omdat ik bang was dat het spiegeltje anders zou gaan klapperen op de snelweg naar huis) en het glaasje ook maar meegenomen. Thuisgekomen kon ik het hele ding zó weer in elkaar zetten! De spiegelkap is wel ietsje beschadigd, eigenlijk is er alleen een stukje van de onderkant afgebroken, en zit er een barstje in de uiterste buitenkant... maar gezien de klap ... ik ben echt verbaasd! En alle techniek werkt (nadat alle stekkertjes er weer inzaten) werkt ook nog gewoon: spiegelbediening, verwarming, knipperlicht, dode hoek sensor, camera ...

Maar goed, kijk en huiver, een beetje, gelukkig is het maar blik.
En ik vond het Zweedse gevoel voor understatement vanuit het boordsysteem ook wel weer verfrissend, de volgende ochtend (dode hoek service vereist ... bij de auto of bij mij??)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
'15 Volvo XC90 D5 Momentum
'12 Volvo V60 D5 Summum
'03 Volvo XC90 D5 Geartronic, Navi, Premium sound
Gevarieerd palet van andere aanbieders
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Das een lelijk oepsie... en das flink balen natuurlijk
Ok het is maar blik, maar toch....
sterkte met de afhandeling
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Auw....dat doet pijn!
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Tja menselijk falen, niets is ons vreemd.
Naadje, succes met de afhandeling.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27004
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat is gewoon pech, laten repareren en weer vergeten.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Wel een auto met humor.
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”