Hallo allemaal.
Dit weekend heb ik de stap gezet en mijn handtekening gezet onder het koopcontract voor dit prachtige beest (zie foto).
Ik moet nog even wachten tot ik hem op mag halen (dat worden twee lange weken). Wat kan de tijd dan toch lang duren
Ik rijd al jaren Volvo XC90 en begon destijds met een T6 uit 2004. Daarna ben ik overgestapt naar de V8 en aan beide auto's heb ik ontzettend veel plezier en comfort gehad. Eigenlijk had ik niet gedacht dat ik mijn V8 ooit nog zou inruilen en wat betreft de motor is dat nog steeds zo. De rest van de auto is echter hopeloos achterhaald in vergelijk met de T8 en ik kon me na de proefrit in dit monster dan ook niet langer beheersen.
De auto heeft werkelijk alle opties die hij maar kan hebben, behalve massagestoelen (wel jammer).
- Inscription uitvoering
- Scandinavian line
- Trekhaak
- Luchtvering
- Stuurverwarming
- Standkachel
- Verwarmde stoelen voor / achter
- 7-zitter (uiteraard)
- 20'' velgen (groter dan dat wil ik ook niet; gaat ten koste van het comfort)
- Adaptive cruise / pilot assist
- Zonneschermen, geintegreerd
- B&W audiosystem
- 360 camera
- Schopsensor achterklep
Polestar optimalisatie zit er helaas nog niet op maar dat ga ik er zeker opgooien.
De kogel is door de kerk: V8 ingeruild voor de T8
- rgelmers
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 25.10.2020 - 08:44
- Locatie: Houten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nu:
Volvo XC90 T8 Inscription 61k (12-2015) Crystal White, B&W audio, Scandinavian Line, Luxury Line, luchtvering, 360 camera, Blond nappa leather, Stealthhitch,Xenium Package, Sensus PRO, Standkachel
Voorheen:
Volvo XC90 T6 Executive (2004) Ebony Black Premium Audio, navigation, Xenon, 5-seater
Volvo XC90 V8 Momentum (02-2009) Icy White Premium Audio, navigation, Xenon, etc..:
Volvo XC90 T8 Inscription 61k (12-2015) Crystal White, B&W audio, Scandinavian Line, Luxury Line, luchtvering, 360 camera, Blond nappa leather, Stealthhitch,Xenium Package, Sensus PRO, Standkachel
Voorheen:
Volvo XC90 T6 Executive (2004) Ebony Black Premium Audio, navigation, Xenon, 5-seater
Volvo XC90 V8 Momentum (02-2009) Icy White Premium Audio, navigation, Xenon, etc..:
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Wat een heerlijk interieur!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Wat een prachtige upgrade! Denk dat je daar geen spijt van gaat krijgen. Rijd ook de V8, dat geluid zul je waarschijnlijk wel even missen. Ben benieuwd hoe die plugin hybrid motoren het op lange termijn gaan uithouden, denk dat het lastig wordt om een relatief simpele V8 te evenaren. Veel plezier ermee en denk aub even aan ons V8-ers als je aan de pomp staat.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Mooi man, ook een Mudde&Kok auto zo te zien.
Laat het wachten maar beginnen..
Laat het wachten maar beginnen..
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4630
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Mooie wagen! Veel plezier er mee.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Arnold
- 5th Gear member
- Berichten: 1382
- Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
Prachtige auto en met dat 6x per dag handen wassen in deze tijd komt dat met het witte interieur helemaal goed.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
- Pieterxc90
- 2nd Gear member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 14.10.2016 - 12:04
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ach ja ik zie het, Volvoselekt.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4630
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Wit interieur is inderdaad heel mooi, voordeel: je ziet er geen stofje op liggen (zoals bij zwart). Nadeel: spijkerbroeken geven af, dus regelmatig schoonmaken (weet ik uit ervaring).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- rgelmers
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 25.10.2020 - 08:44
- Locatie: Houten
Bedankt allemaal voor de leuke reacties!
Ik moet nog wachten tot 11 november eer ik hem kan afhalen. Ik voel me weer net een kind wat niet kan wachten op zijn verjaardagskadootje haha.
De V8 zal ik wel missen om het geluid en die heerlijke super lineaire accelleratie maar de T8 is daarentegen wel weer een stukje krachtiger en vooral bij het 'normale' rijden heerlijk comfortabel dankzij de elektromotor. Het lichte interieur is besmettelijk - mijn vorige XC90's waren ook alle met licht interieur dus ik weet het intussen wel Toch kies ik daar altijd weer voor. Zeker bij de nieuwe volvo' s past het lichte interieur zeer goed vind ik. Bij een R-Design is het zwarte interieur trouwens wel weer erg mooi.
Ik moet nog wachten tot 11 november eer ik hem kan afhalen. Ik voel me weer net een kind wat niet kan wachten op zijn verjaardagskadootje haha.
De V8 zal ik wel missen om het geluid en die heerlijke super lineaire accelleratie maar de T8 is daarentegen wel weer een stukje krachtiger en vooral bij het 'normale' rijden heerlijk comfortabel dankzij de elektromotor. Het lichte interieur is besmettelijk - mijn vorige XC90's waren ook alle met licht interieur dus ik weet het intussen wel Toch kies ik daar altijd weer voor. Zeker bij de nieuwe volvo' s past het lichte interieur zeer goed vind ik. Bij een R-Design is het zwarte interieur trouwens wel weer erg mooi.
Nu:
Volvo XC90 T8 Inscription 61k (12-2015) Crystal White, B&W audio, Scandinavian Line, Luxury Line, luchtvering, 360 camera, Blond nappa leather, Stealthhitch,Xenium Package, Sensus PRO, Standkachel
Voorheen:
Volvo XC90 T6 Executive (2004) Ebony Black Premium Audio, navigation, Xenon, 5-seater
Volvo XC90 V8 Momentum (02-2009) Icy White Premium Audio, navigation, Xenon, etc..:
Volvo XC90 T8 Inscription 61k (12-2015) Crystal White, B&W audio, Scandinavian Line, Luxury Line, luchtvering, 360 camera, Blond nappa leather, Stealthhitch,Xenium Package, Sensus PRO, Standkachel
Voorheen:
Volvo XC90 T6 Executive (2004) Ebony Black Premium Audio, navigation, Xenon, 5-seater
Volvo XC90 V8 Momentum (02-2009) Icy White Premium Audio, navigation, Xenon, etc..:
- rgelmers
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 25.10.2020 - 08:44
- Locatie: Houten
Intussen heb ik de auto meer dan een maand in bezit en zo'n 1400 km gereden. In verband met COVID een stuk minder gereden dan normaal en vooral korte stukjes. Hierdoor voornamelijk electrisch gereden. Actieradius electrisch is rond de 25 kilometer nu de temperaturen rond de 10 graden liggen. Toen ik de auto ophaalde was het iets warmer en haalde ik de 30 km wel. Temperatuur speelt een grote rol, dat is wel duidelijk. Ik ben er best tevreden mee; 25 - 30 km is voor mij voldoende voor de meeste ritjes.
Electrisch rijden is echt heerlijk; wat een rust en souplesse, zeker in combinatie met de luchtvering. Op de snelweg rijdt de auto ongeveer 1:13 a 1:14 (100 - 110). Wanneer ik wat harder ga (130) dan daalt dat naar rond de 1:11 a 1:12. Dit alles bij rijden in hybride modus en een lichte rechtervoet.
Hoe anders is dat in 'power mode'; de auto trekt alle registers open en toont zijn ware aard. Ik was natuurlijk wel wat gewend van de V8 maar deze is nog wel wat pittiger. Ik ben ook best tevreden met de manier waarop de auto zijn vermogen vrijgeeft (reactiviteit van het gaspedaal, lineariteit van versnellen) vergeleken met de V8, al deed de V8 dat toch net even wat lekkerder op hogere snelheden (140+). Toch nodigt deze auto allerminst uit om hard te rijden. De V8 deed dat wel - daar reed ik standaard te hard mee . Met de T8 heb ik die neiging veel minder. Lekker rustig rijden en genieten van de rit is wat deze auto het best doet en als het nodig is, nou, dan heb je die 407 pk te aller tijde tot je beschikking.
Electrisch rijden is echt heerlijk; wat een rust en souplesse, zeker in combinatie met de luchtvering. Op de snelweg rijdt de auto ongeveer 1:13 a 1:14 (100 - 110). Wanneer ik wat harder ga (130) dan daalt dat naar rond de 1:11 a 1:12. Dit alles bij rijden in hybride modus en een lichte rechtervoet.
Hoe anders is dat in 'power mode'; de auto trekt alle registers open en toont zijn ware aard. Ik was natuurlijk wel wat gewend van de V8 maar deze is nog wel wat pittiger. Ik ben ook best tevreden met de manier waarop de auto zijn vermogen vrijgeeft (reactiviteit van het gaspedaal, lineariteit van versnellen) vergeleken met de V8, al deed de V8 dat toch net even wat lekkerder op hogere snelheden (140+). Toch nodigt deze auto allerminst uit om hard te rijden. De V8 deed dat wel - daar reed ik standaard te hard mee . Met de T8 heb ik die neiging veel minder. Lekker rustig rijden en genieten van de rit is wat deze auto het best doet en als het nodig is, nou, dan heb je die 407 pk te aller tijde tot je beschikking.
Nu:
Volvo XC90 T8 Inscription 61k (12-2015) Crystal White, B&W audio, Scandinavian Line, Luxury Line, luchtvering, 360 camera, Blond nappa leather, Stealthhitch,Xenium Package, Sensus PRO, Standkachel
Voorheen:
Volvo XC90 T6 Executive (2004) Ebony Black Premium Audio, navigation, Xenon, 5-seater
Volvo XC90 V8 Momentum (02-2009) Icy White Premium Audio, navigation, Xenon, etc..:
Volvo XC90 T8 Inscription 61k (12-2015) Crystal White, B&W audio, Scandinavian Line, Luxury Line, luchtvering, 360 camera, Blond nappa leather, Stealthhitch,Xenium Package, Sensus PRO, Standkachel
Voorheen:
Volvo XC90 T6 Executive (2004) Ebony Black Premium Audio, navigation, Xenon, 5-seater
Volvo XC90 V8 Momentum (02-2009) Icy White Premium Audio, navigation, Xenon, etc..:
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4630
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Nogmaals proficiat en ja een PIH is ook voor mij "best of both worlds". Ongehoord snel én stil/zuinig in één hele fraaie verpakking! Geniet er vooral lekker van.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor