Bowers & Wilkins hick-up

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Plaats reactie
Johbou
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 25.11.2014 - 13:52

Vanochtend vroeg, 8 graden vorst, luisterend naar DAB radio (niet luid!), wachtend op iemand, en op het moment dat ik daar vertrek een grote klap, ik dacht op het dak van mijn auto! Niemand in de buurt, direct weer even gestopt en op auto gekeken, niets behalve dun laagje ijs. Snapte er niks van, maar toen merkte ik dat ik geen muziek meer had, alleen zachtjes de hele lage tonen (ik neem aan van de subwoofer), en ik hoorde ook het geluidje van de richtingaanwijzer niet meer (die het gelukkig nog wel deed). Een 'reset' (uitstappen, op slot, etc) hielp niet.
Dus, ik dacht toen dat die klap het einde van mijn Bowers & Wilkins versterker was. Wist trouwens niet dat het geluid van mijn richtingaanwijzer ook via die versterker gaat...
Toen de auto een paar uur thuis had gestaan en ik tijd had om het wat beter te bekijken: alles weer OK!!
Iemand anders die dit ooit heeft meegemaakt?
Oververhitte versterker die paar uur nodig heeft om af te koelen? (terwijl het flink vriest..)
Saab 9-3, Volvo MY08 XC70, MY15 XC70, MY21 XC90 T8 Recharge
Matthijsvg
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17.03.2021 - 22:58

toen ik mijn xc90 net had is de versterker doorgebrand. Heb zoveel problemen met deze auto gehad. Zit net op dit form en lees dat al mijn problemen heel veel voorkomen. Dit terwijl er gedaan wordt of het pech is. Zelfs een lekkend dak. luchtvering stuk, airco slangen, portier sloten , electrische koppeling, en nu een oplaadunit van 1500 euro stuk.
Gebruikersavatar
rgelmers
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 25.10.2020 - 08:44
Locatie: Houten

Matthijsvg schreef: 18.03.2021 - 17:30 toen ik mijn xc90 net had is de versterker doorgebrand. Heb zoveel problemen met deze auto gehad. Zit net op dit form en lees dat al mijn problemen heel veel voorkomen. Dit terwijl er gedaan wordt of het pech is. Zelfs een lekkend dak. luchtvering stuk, airco slangen, portier sloten , electrische koppeling, en nu een oplaadunit van 1500 euro stuk.
Jeetje, jij valt wel in de prijzen. Maar het is inderdaad niet van de lucht, die problemen .
Ikzelf heb ook al nieuwe luchtveren voor, een nieuwe versterker (ook doorgebrand dus) en een lekke krukaskeerring laten verhelpen. Als je dit soort dingen buiten de garantie hebt is het erg prijzig.
Nu:
Volvo XC90 T8 Inscription 61k (12-2015) Crystal White, B&W audio, Scandinavian Line, Luxury Line, luchtvering, 360 camera, Blond nappa leather, Stealthhitch,Xenium Package, Sensus PRO, Standkachel
Voorheen:
Volvo XC90 T6 Executive (2004) Ebony Black Premium Audio, navigation, Xenon, 5-seater
Volvo XC90 V8 Momentum (02-2009) Icy White Premium Audio, navigation, Xenon, etc..:
Temizkan
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 10.04.2021 - 17:12

Vandaag had ik ook opeens rook onder de stoel en opeens geen geluid meer. Is de versterker nu stuk of iets met de zekering? Wat kost dat trouwens een nieuwe versterker, iemand enig idee? Betreft een xc90 uit 2016 met b&w speakers.
Willy.VdW
4th Gear member
Berichten: 762
Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24

In zo'n geval is het belangrijk dat de ruimte onmiddelijk en grondig verlucht wordt.
Dat is uiteraard altijd nodig bij rook, maar sommige electronische componenten,
bijvoorbeeld electrolytische condensatoren, kunnen erg giftige dampen verspreiden.
Dat gebeurt weliswaar meestal nadat ze met een knal uit mekaar vliegen, maar je weet maar nooit.
Hoedanook wijst rook op een probleem, een rokende zekering lijkt me niet het geval ;)
2018 XC90 T5
Gebruikersavatar
rgelmers
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 25.10.2020 - 08:44
Locatie: Houten

Temizkan schreef: 10.04.2021 - 23:34 Vandaag had ik ook opeens rook onder de stoel en opeens geen geluid meer. Is de versterker nu stuk of iets met de zekering? Wat kost dat trouwens een nieuwe versterker, iemand enig idee? Betreft een xc90 uit 2016 met b&w speakers.
Ik denk dat je versterker is doorgebrand. Je verhaal lijkt exact op het mijne en ik heb dus ook een nieuwe versterker gekregen met verbeterde koeling (waardoor het dus niet meer voor zou mogen komen dat ie nogmaals doorbrandt).
Nieuwe versterker kost iets ten noorden van 1000 euro.
Nu:
Volvo XC90 T8 Inscription 61k (12-2015) Crystal White, B&W audio, Scandinavian Line, Luxury Line, luchtvering, 360 camera, Blond nappa leather, Stealthhitch,Xenium Package, Sensus PRO, Standkachel
Voorheen:
Volvo XC90 T6 Executive (2004) Ebony Black Premium Audio, navigation, Xenon, 5-seater
Volvo XC90 V8 Momentum (02-2009) Icy White Premium Audio, navigation, Xenon, etc..:
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”