Hybride systeem blijft teleurstellen. Volvo NL vindt het ‘lastig’

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Plaats reactie
Warmolt
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 21.10.2025 - 11:48

Dag mede-Volvo eigenaren! Ik rijd een XC90 t8 uit 2020 en ben dit jaar, bínnen een half jaar tijd, nu al
twee keer geconfronteerd met een ‘storing hybride systeem’. Er moeten vervolgens, nu dus voor de tweede keer (‘onder garantie’) celmodules in genoemd systeem vervangen worden, maar met eerst nog een lange wachttijd ( ‘backorder’ door wereldwijde terugroepactie). Lang verhaal kort: 3 van de totaal 6 cellen hebben dus nu al de geest gegeven. Volvo NL wil steeds enkel de defecte cellen vervangen. Dat je dan voor de kerstdagen wéér bij de dealer staat met wederom een defecte celmodule (nog 3 van de 6 te gaan kun je zeggen), boeit ze klaarblijkelijk niet. ‘Garantie’ betekent bij Volvo in dit geval kennelijk: de garantie dat de cellen in het hybridesysteem defect raken.
Totaal NIET wat je van een dergelijke ‘premium’-auto mag verwachten.
Benieuwd wie hiermee (voor de verandering) wèl een pósitieve ervaring mee heeft …
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27912
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Allereerst welkom!

Wat mag je niet verwachten van een premium merk?
Dat zij net als diverse andere merken op dit moment met (volgens mij dezelfde) accucellen moeten vervangen en er daardoor lange wachttijden zijn?
De auto is 5 jaar oud, heb je een idee hoe er voor jouw bezit met het accupakket om is gegaan? Naast dat er dus een foute productie is geweest is die wereldwijd door meerdere merken op wordt gelost.

Daarnaast zijn er als je eerst had gezocht in plaats van de frustratie op had geschreven ook voorbeelden hier te vinden van mensen die wel gewoon zeer tevreden zijn.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 4294
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

En toch.... Warmolt wordt nu al 2x geconfronteerd met kapotte cellen, waar Volvo als het goed is bij de eerste keer al de module uit de slechte batch hebben vervangen.
Volvo maakt hiermee gewoon een slechte beurt, NET zoals andere merken.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 7018
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Warmolt heeft gewoon dikke pech denk ik. De eerste keer waarschijnlijk nog voor de recall actie een module vervangen. Nu opnieuw omdat de eerste keer er denk ik nog geen sprake was van een recall (en ik aanneem er ook geen reden was voor de dealer om er toen verder iets aan te doen, dan reparatie van de toen defecte module). Kortom, gewoon waardeloos, maar vanuit het perspectief van Volvo wel verklaarbaar.
Hier een heel gelukkige XC90T8 rijder met inmiddels bijna 330K op de klok en 0,0 gezeik met meldingen "storing hybride systeem".
En voor Warmolt: gebruik de zoekfunctie hier maar even zoals Fredhead ook al zegt. Er is een recall actie op accu's van 2020-2022. Je bent dus niet alleen in je ellende.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 30962
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Welkom. Dat is een nare ervaring met die defecte cellen. Hopelijk komt er toch een adequate oplossing.
XC60 T6 PIH Ultra Thema dark 2025
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”