Polestar motoroptimalisatie tijdelijk €200,- korting

In dit board alles over alle Volvo's met Polestar tuning, zowel af fabriek als naderhand getuned.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Hey dat betekend dat er na de eerste 200 afgaat waardoor ook ik 495 betaal.....
Dat zou wel lekker zijn....
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Is toch een leuke rijmodus die je er opeens bij hebt...
14-volvo-s60-polestar-engineered-2020-rt-drive-modes.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Athome
2nd Gear member
Berichten: 178
Lid geworden op: 15.07.2017 - 19:01

Dat heb ik ook gemerkt.
2 Juni was mijn auto bij de dealer en daar kwam het airco-probleem om de hoek. Er is een rapport opgemaakt en blijkbaar moet de reparatie n.a.v dit rapport binnen een maand hersteld zijn. Echter de actie gaat pas op 1 juli in en vanwege het rapport moet de reparatie eigenlijk op uiterlijk 1 Juli uitgevoerd worden. Wij konden 1 juli niet. Schoorvoetend werd 2 Juli als datum ook nog geaccepteerd. Maar later kon echt niet meer.
Volvo V60 PiH Summum MY14
Stier
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 15.06.2020 - 20:54

Volvo Erwin schreef: 16.06.2020 - 22:20
Stier schreef: 16.06.2020 - 21:38 en wat doen zie dan? kunnen ze dan ook de EGR uitschakelen.
De polestar optimalisatie is een software pakket die door de volvo dealer wordt geladen in jou auto.
Aanpassingen zijn niet mogelijk, zeg maar standaard pakket v/d plank.

Als je maatwerk wil en egr uitschakeling zou je contact kunnen opnemen met volvotune.nl en zie ook volvotune.nl/roetfilter-egr/

In autoweek hebben ze een S60 met polestar op de rollenbank gehad. De vermogens toename is niet erg groot. Een hoop geld voor een paar PK’s.
dank je wel Volvo Erwin, heb volvotune een email gestuurd.
Volvo-Cees
3rd Gear member
Berichten: 332
Lid geworden op: 09.02.2009 - 01:45
Locatie: Noordwijk Z-H

-KJ- schreef: 24.06.2020 - 22:27 Zo, 496,28 Euro armer en een Polestar optimalisatie rijker. De aanbiedingsprijs geldt dus niet pas vanaf 1 juli. Nog geen leuke rit kunnen maken maar de auto voelde op de terugweg van de garage veel alerter.
Ik heb een afspraak gemaakt naar aanleiding van de tip hier op het forum dat het in de aanbieding is, zat er al een tijdje op te wachten. Ik betaal bij de dealer €495,-...😌
Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ + Inscription + Luxury + Security Line 02-2015.
Volvo 240 GL Grand Luxe 2.3 sedan 04-1984.

Volvo S80 2.5 T Momentum + Professional + Winter + Climate Line 03-2010 (2014-2019)
Volvo S60 2.5T Momentum + Communication Line 06-2006 (2011-2014)
Volvo S70 2.4 20v Europa Exclusive 12-1999 (2008-2011)
Athome
2nd Gear member
Berichten: 178
Lid geworden op: 15.07.2017 - 19:01

Vandaag ook de Polestar Tuning ingeladen.
Volvo V60 PiH Summum MY14
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Ik heb gisteren ook de polestar upgrade laten doen. Merk er nog niet heel veel van, maar een kort ritje van 30 km is daarvoor mogelijk onvoldoende.
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
drees62
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 30.09.2019 - 20:25
Locatie: Enschede

Vandaag ook de Polestar software bij de dealer laten installeren op mijn XC60 T6. Zaterdag voor 2 weken naar Italië, kan het dus mooi uitproberen.
Wat ik al wel direct merk is de toegenomen "drivability". Het (automatisch) schakelen is nauwelijks meer merkbaar en je moet echt naar de toerenteller kijken om het schakelmoment te zien. Voelen doe je het niet meer.
Zo hadden ze deze (verder geweldige) T6 af fabriek moeten afleveren!

Ik weet trouwens niet of ik de toename van 30 pk ga merken, het meerdere koppel van 80 Nm (nu 480 Nm) verwacht ik wel wat van.
XC60 T5 AWD Inscription (my 2018)
XC60 T6 AWD (2009)
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Nice, dat wil wel met een T6. Lekker sturen dus, veel plezier!
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
drees62
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 30.09.2019 - 20:25
Locatie: Enschede

drees62 schreef: 16.07.2020 - 14:44 Vandaag ook de Polestar software bij de dealer laten installeren op mijn XC60 T6. Zaterdag voor 2 weken naar Italië, kan het dus mooi uitproberen.
Wat ik al wel direct merk is de toegenomen "drivability". Het (automatisch) schakelen is nauwelijks meer merkbaar en je moet echt naar de toerenteller kijken om het schakelmoment te zien. Voelen doe je het niet meer.
Zo hadden ze deze (verder geweldige) T6 af fabriek moeten afleveren!

Ik weet trouwens niet of ik de toename van 30 pk ga merken, het meerdere koppel van 80 Nm (nu 480 Nm) verwacht ik wel wat van.
Inmiddels weer terug van 2 weekjes Gardameer en dus de Polestar tuning goed kunnen testen. Nu is een T6 al geen verkeerd blok van huis uit maar met de Polestar modificatie krijg je echt een compleet andere auto terug.
Het is net of je nu in een handgeschakelde bak rijdt die precies schakelt op het moment dat je dat zelf ook zou doen. Dus even accelereren de bocht uit, de bak schakelt niet gelijk door maar trekt lekker door in de toeren. Bergop, bak schakelt direct terug en pakt ‘m hoger in de toeren. Snel invoegen, alle power komt vrij.
Je gaspedaal is veel doseerbaarder geworden in combinatie met de Geartronic. Door de bediening bepaal je nu zelf het schakelmoment, daarvoor deed Geartronic dat zeg maar.

Op de Duitse snelwegen is de extra 30 pk en 80 Nm een welkome aanvulling. Al die ‘duwers’ kun je even een verwondermomentje geven als je zelf ook even gas geeft als je er eindelijk langs kunt. Soms komt er dan zelfs een duimpje uit de 911 of AMG 😀

Het verbruik was over ruim 2.600 km 11 l/100 km volgens de boordcomputer. Met prijzen van € 1,04 per liter voor Euro 95 (E5) in Oostenrijk heb ik dan geen klachten. De Polestar tuning bevalt mij dus uitstekend! 😉
XC60 T5 AWD Inscription (my 2018)
XC60 T6 AWD (2009)
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20411
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Moet er dan geen windows 98 in? Da's toch beter voor motoren met zulke prestaties.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27010
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Euro 98 is wel zo fijn na tuning-optimalisatie kuurtje.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27071
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Msuidgeest schreef: 05.08.2020 - 21:44 Moet er dan geen windows 98 in? Da's toch beter voor motoren met zulke prestaties.
Ja en nee, blok is gewoon afgesteld voor euro 95 aangezien het voor de "massa" is.
Heel veel spannender wordt de T6 er niet van na wat andere software dat je ineens aan 98 vast zit.

Kans is wel dat als je hem op een rollenbank zou zetten op 95 en daarna 102 je wel iets verschil in vermogen ziet omdat de computer daarmee z'n ontsteking aan kan passen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
razorclaw
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 27.05.2020 - 12:07

Ik kreeg vanmorgen nog een reminder-mail van mijn dealer:
"Nu van € 995 voor € 795. Mocht u dit aanbod deze zomer gemist hebben: u kunt nog tot en met 30 november a.s. profiteren!"

Ik zou het fijn vinden als deze software-update in de vorm van een 30-dagen proefversie installeerbaar zou zijn.
Dus dat je het dan eerst uit kunt proberen en dan met een "Is het u goed bevallen?"-pop-upje op de Sensus kan kiezen om de optimalisatie te behouden (en dán te betalen) of terug te gaan naar de pre-optimalisatie.
Ik vind het nogal veel geld namelijk om 'zo maar' hiervoor uit te geven.
Nu: V60 2.0 T5 Momentum 250pk (2020-heden) - Mijn eerste Volvo!
Vóór Volvo: Golf 3-drs. 1.9 SDI 68pk (1999-2001); Focus 5-drs. 1.8 TDdi 90pk Collection (2001-2003); Focus 4-drs. 1.8 TDdi 90pk Ghia (2003-2006); Focus 5-drs. 1.8 TDCi 116pk Futura (2006-2008); Focus Wagon 1.6 101pk Titanium Business (2008-2013); Mondeo Wagon 1.6 EcoBoost 160pk Titanium (2013-2020)
Gebruikersavatar
Volvo-Renkum
2nd Gear member
Berichten: 158
Lid geworden op: 01.07.2020 - 17:54
Locatie: Oosterbeek

razorclaw schreef: 15.10.2020 - 14:42 Ik kreeg vanmorgen nog een reminder-mail van mijn dealer:
"Nu van € 995 voor € 795. Mocht u dit aanbod deze zomer gemist hebben: u kunt nog tot en met 30 november a.s. profiteren!"

Ik zou het fijn vinden als deze software-update in de vorm van een 30-dagen proefversie installeerbaar zou zijn.
Dus dat je het dan eerst uit kunt proberen en dan met een "Is het u goed bevallen?"-pop-upje op de Sensus kan kiezen om de optimalisatie te behouden (en dán te betalen) of terug te gaan naar de pre-optimalisatie.
Ik vind het nogal veel geld namelijk om 'zo maar' hiervoor uit te geven.
Vind ik ook. Was laatst in de aanbieding bij de dealer voor € 495. Staat me bij dat ze normaal hiervoor € 795 vragen.
Audi A3 1.8 Ambition (1999)
S40 2.0 Edition II (2008)
V60 2.0 B3 Inscription HS Edition (2020)
C70 2.4i aut. Summum (2009)
XC90 D5 aut. Momentum (2007)
V40 T2 Polar+ (2019)
C30 T5 Summum (2007)
V70 2.5T AWD Four-C Summum (2006)
S80 2.4 170 pk. Momentum Graphite (2005)
960 3.0 24V Oxford Line (1996)
945 Lpt Limited Edition (1998)
V70 2.4 170 pk. Europa (1999)
S70 2.0 (1998)
850 2.5 140 pk. Holiday (1996)

Volvo! What else?
Struis112
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 21.10.2020 - 16:38
Locatie: Wierden

Volvo-Renkum schreef: 17.10.2020 - 10:17 Was laatst in de aanbieding bij de dealer voor € 495. Staat me bij dat ze normaal hiervoor €
razorclaw schreef: 15.10.2020 - 14:42 Ik kreeg vanmorgen nog een reminder-mail van mijn dealer:
"Nu van € 995 voor € 795. Mocht u dit aanbod deze zomer gemist hebben: u kunt nog tot en met 30 november a.s. profiteren!"

Ik zou het fijn vinden als deze software-update in de vorm van een 30-dagen proefversie installeerbaar zou zijn.
Dus dat je het dan eerst uit kunt proberen en dan met een "Is het u goed bevallen?"-pop-upje op de Sensus kan kiezen om de optimalisatie te behouden (en dán te betalen) of terug te gaan naar de pre-optimalisatie.
Ik vind het nogal veel geld namelijk om 'zo maar' hiervoor uit te geven.
Mijn bericht zag er iets anders uit van de dealer [Harrie Arendsen-Almelo]:

"Nu van € 695 voor € 495. Mocht u dit aanbod deze zomer gemist hebben: u kunt nog tot en met 30 november a.s. profiteren! Dus, was u toch al van plan Polestar Engineered Optimisation te laten installeren, dan is nu hét moment om dat alsnog te laten doen."

Normaal gesproken zou ik dit ook niet doen omdat het veel geld is maar aangezien de vakantie er toch niet in zat en een aantal positieve reviews bent tegengekomen, toch maar gedaan.
Ik merk echt een enorm verschil op m'n 2015 Volvo V60 D4, normaal lijkt het alsof je na het indrukken van het pedaal nog 2 seconden moet wachten tot reactie, nu is het direct.

Het rijd voor mij echt veel fijner en geeft bijna het gevoel alsof je in een nieuwere snellere auto stapt.
Ik kan hem wel aanraden als je er nog 5 jaar van plan bent om mee te gaan rijden.
V60 MY15 / D4 2.0L / Caspian Blue / M66 - MMT6 - M90 / 200pk Polestar Tuned
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Voor Volvo's niet meer in productie is het normaal €695 en nu dus voor €495.
Volvo's die nu in productie zijn is het €995 en nu in de aanbieding voor €795.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
sanco
5th Gear member
Berichten: 1894
Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
Locatie: NO NL

En nu de eerlijke vraag of er een ervaringsdeskundige is die zijn D5 AWD van 220pk heeft laten tunen.... wat is dan nog de winst?
Bij mijn vorige 2.4D5 FWD was de stap van 175 naar 195 en de upgrade van het koppel 420 > 460 echt een fijne en merkbare upgrade.
Opvallend vind ik wel dat als je de brief leest, het haast een beetje lijkt alsof je vanaf fabriek met een bijna inferieure setting weggestuurd bent, en dat je nu voor een prikkie pas echt gaat ervaren wat deze motor en bak eigenlijk kunnen.... gek toch ?

Maar dat gezegd hebbend, zijn er mensen die dit op een 220pk 2016 D5 hebben laten doen en uit eigen ervaring kunnen vertellen of er niet alleen qua power maar ook op andere vlakken (schakelen, driveability) nog wat te halen valt?
want ondanks deze leuke aanbieding vraag ik me echt af of dit bij een 220pk versie nog merkbaar is, immers 10 pk en 30Nm op een reeds forse basis is natuurlijk relatief beperkt.....
anderzijds, extern zou ik het nooit overwegen, maar omdat het vanuit Volvo zelf komt, is er nog een klein stemmetje dat zegt: gewoon omdat het kan...... ;-)
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

diesel01 schreef: 22.10.2020 - 13:09 Voor Volvo's niet meer in productie is het normaal €695 en nu dus voor €495.
Tja, dan heeft toch nog voordeel om rond te rijden in een gedateerd model.
sanco schreef: 22.10.2020 - 15:40 Maar dat gezegd hebbend, zijn er mensen die dit op een 220pk 2016 D5 hebben laten doen en uit eigen ervaring kunnen vertellen of er niet alleen qua power maar ook op andere vlakken (schakelen, driveability) nog wat te halen valt?
Mijn D4 is van 181 pk naar 220pk gebracht. Dus naar D5 niveau. Toch is mijn gevoel dat de bak soepeler schakelt dan bij de standaard 220pk D5 (hoewel de GT-6 nooit prestaties van de GT-8 zal evenaren, ook niet na Polestar). Maar je bent altijd welkom om die van mij eens te ervaren, dan weet je in elk geval of er iets is veranderd in het schakelgedrag. Stuur dan even een PB.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
sanco
5th Gear member
Berichten: 1894
Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
Locatie: NO NL

Dank DB voor het aanbod. Voor jou zal het inderdaad wel een flinke upgrade betekenen, die wellicht ook zijn weerslag heeft op wat de bak doet. Ik heb eigenlijk geen idee of de versie van jouw technisch gezien exact hetzelfde is als de mijne, maar dan zitten we op ongeveer vergelijkbaar niveau nu.
Ik heb overigens vorig jaar mijn bak laten resetten en voorzien van nieuwe olie, bij ca 100k km en sinds die tijd schakelt het weer als boter, op een klein hapertje na heel soms bij terugschakelen van 3 naar 2 bij noodzaak om bijna geheel tot stilstand te komen....

Ik laat de aanbieding denk ik maar aan me voorbij gaan dit jaar. Het is nu soms al lastig genoeg om mezelf een beetje in toom te houden, lees binnen de voorgeschreven limieten te blijven. Echte besparingen qua brandstof verwacht ik eerlijk gezegd ook niet, zonder specifieke ecotuning, en al dat koppel moet toch ergens heen op bepaalde momenten, en op gewokkelde aandrijfassen of een opgerookte bak zit ik ook nog niet te wachten ;-) resume, ik denk dat het mij het verschil niet waard is.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Polestar tuning”