Polestar 4 cilinder uitlaat sound

In dit board alles over alle Volvo's met Polestar tuning, zowel af fabriek als naderhand getuned.
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32840
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ik was al aan het denken waar blijft de update!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
Johann
5th Gear member
Berichten: 1305
Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
Contacteer:

Uitlaat geluid in transport mode..

[youtube]NrNNJqPTyEM[/youtube]
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

valt nog niet tegen
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Zeker niet.
Gebruikersavatar
Johann
5th Gear member
Berichten: 1305
Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
Contacteer:

Geluid is goed.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Gaaf. Mooie kleur.
En leuk stickerboek stickertje (stomme autocorrect) op de bumper.
Laatst gewijzigd door Silver_R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

ipv van de T6P Johann?
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32840
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

ipv van de V40 T5
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5096
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Mooie auto, mis je de handbak niet ?
Gebruikersavatar
Johann
5th Gear member
Berichten: 1305
Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
Contacteer:

NielsPHEV schreef: Mooie auto, mis je de handbak niet ?
Handbak van? V40 CE is ook 8 traps automaat.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5096
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Johann schreef:
NielsPHEV schreef: Mooie auto, mis je de handbak niet ?
Handbak van? V40 CE is ook 8 traps automaat.
was in algemene zin bedoelt, de GT8 is een enorme vooruitgang maar in zo'n meer rijders auto zou ik graag zelf ambachtelijk schakelen en de koppeling bedienen.
Gebruikersavatar
Johann
5th Gear member
Berichten: 1305
Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
Contacteer:

NielsPHEV schreef:
Johann schreef:
NielsPHEV schreef: Mooie auto, mis je de handbak niet ?
Handbak van? V40 CE is ook 8 traps automaat.
was in algemene zin bedoelt, de GT8 is een enorme vooruitgang maar in zo'n meer rijders auto zou ik graag zelf ambachtelijk schakelen en de koppeling bedienen.
Ik snap wat je bedoeld maar tijd zit niet stil en automaten hebben een behoorlijke ontwikkeling gemaakt. Ik hou ook het liefst vast aan de oldskool roer stok maar als de autobouwer deze niet meer wil aanbieden dan kun je kiezen tussen iets of niets.
Het probleem begint natuurlijk al met de meest verschrikkelijke automaat ooit in een auto aangeboden, de 5 traps, en ook 6 traps, GearTronic. Dat ding is zo traag als dikke meuk door een trechter en staat een half uur te slippen alvorens er gang in de auto komt. Ik ben in 2011 automaat gaan rijden in de dagelijkse rijder omdat tijdens een proefrit bleek dat de manuele mode van deze automaat toch wel heel erg geweldig was. We hebben het dan over de 8 traps automaat van de Lexus IS-F. Het bleek toch wel een andere dimensie. Geen slip, snel reageren, tussengas bij terug schakelen, doen wat de bestuurder vraagt. De toenmalige GearTronic kwam hier nog geeneens een klein beetje in de buurt. Vandaar ook mijn terughoudendheid toen Polestar er voor koos deze automaat in hun eerste productie versie te gebruiken. Nu anderhalf jaar verder, plus 4 jaar flipperen in de Lexus, moet ik wel zeggen dat de dames en heren Polestar wel goed begrepen hadden waar het bij de GT fout zat. De versnellingsbak heeft vooral in de manuele mode een transformatie ondergaan. De D-Mode is nog een beetje het oude liedje. Met de 8 traps automaat is het gedrag in de D-mode ook beter geworden en ligt het gedrag qua slip e.d. toch al dichter bij een handbak in de buurt.
Bij de V40 waren er nog twee kleine minpuntjes qua circuit gebruik. De motor kon niet op koppel gereden worden. Zogenaamd short stiften was er niet bij want de bak wilde dan gelijk weer in de kickdown, ook in manuele mode. Daarbij ging de bak ook doorschakelen bij de begrenzer. De nieuwe P schijnt dit niet te doen. Schakelen gaat snel, iets frisser ook dan de oudere GT in manuele mode. Heel klein nadeel misschien is dat de tweede versnelling relatief kort is maar mocht de bak laag koppel toestaan zou je misschien in de 3 kunnen blijven in bepaalde situaties. De 1 dan laten liggen en tweede versnelling als eerste gebruiken zeg maar.
Het lijkt er vooralsnog dus op dat Polestar de bak zo heeft geprogrammeerd dat deze als een handbak te gebruiken is en gewoon doet wat de bestuurder vraagt. Ook in gevallen dat het de foute keuze is. Ik ben wel eens per ongeluk met de knie tegen de "-" flipper gekomen en dan ging de bak doodleuk heel hoog in de toeren terugschakelen. De gewone versie van de bak zou dit niet toelaten mochten de toeren te hoog uitkomen bij terugschakelen.
Verder gaat afremmen op de motor etc. ook gewoon goed. Voelt wel natuurlijk aan. Het vergt wel een klein beetje gewenning maar na meer dan 5 jaar flipperen denk ik wel dat ik er gevoel voor begin te ontwikkelen. Ben ook niet de jongste meer dus nieuwe trucjes leren gaat niet zo snel meer.. :-)
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5096
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Johann schreef:
NielsPHEV schreef:
Johann schreef: Handbak van? V40 CE is ook 8 traps automaat.
was in algemene zin bedoelt, de GT8 is een enorme vooruitgang maar in zo'n meer rijders auto zou ik graag zelf ambachtelijk schakelen en de koppeling bedienen.
Ik snap wat je bedoeld maar tijd zit niet stil en automaten hebben een behoorlijke ontwikkeling gemaakt. Ik hou ook het liefst vast aan de oldskool roer stok maar als de autobouwer deze niet meer wil aanbieden dan kun je kiezen tussen iets of niets.
Het probleem begint natuurlijk al met de meest verschrikkelijke automaat ooit in een auto aangeboden, de 5 traps, en ook 6 traps, GearTronic. Dat ding is zo traag als dikke meuk door een trechter en staat een half uur te slippen alvorens er gang in de auto komt. Ik ben in 2011 automaat gaan rijden in de dagelijkse rijder omdat tijdens een proefrit bleek dat de manuele mode van deze automaat toch wel heel erg geweldig was. We hebben het dan over de 8 traps automaat van de Lexus IS-F. Het bleek toch wel een andere dimensie. Geen slip, snel reageren, tussengas bij terug schakelen, doen wat de bestuurder vraagt. De toenmalige GearTronic kwam hier nog geeneens een klein beetje in de buurt. Vandaar ook mijn terughoudendheid toen Polestar er voor koos deze automaat in hun eerste productie versie te gebruiken. Nu anderhalf jaar verder, plus 4 jaar flipperen in de Lexus, moet ik wel zeggen dat de dames en heren Polestar wel goed begrepen hadden waar het bij de GT fout zat. De versnellingsbak heeft vooral in de manuele mode een transformatie ondergaan. De D-Mode is nog een beetje het oude liedje. Met de 8 traps automaat is het gedrag in de D-mode ook beter geworden en ligt het gedrag qua slip e.d. toch al dichter bij een handbak in de buurt.
Bij de V40 waren er nog twee kleine minpuntjes qua circuit gebruik. De motor kon niet op koppel gereden worden. Zogenaamd short stiften was er niet bij want de bak wilde dan gelijk weer in de kickdown, ook in manuele mode. Daarbij ging de bak ook doorschakelen bij de begrenzer. De nieuwe P schijnt dit niet te doen. Schakelen gaat snel, iets frisser ook dan de oudere GT in manuele mode. Heel klein nadeel misschien is dat de tweede versnelling relatief kort is maar mocht de bak laag koppel toestaan zou je misschien in de 3 kunnen blijven in bepaalde situaties. De 1 dan laten liggen en tweede versnelling als eerste gebruiken zeg maar.
Het lijkt er vooralsnog dus op dat Polestar de bak zo heeft geprogrammeerd dat deze als een handbak te gebruiken is en gewoon doet wat de bestuurder vraagt. Ook in gevallen dat het de foute keuze is. Ik ben wel eens per ongeluk met de knie tegen de "-" flipper gekomen en dan ging de bak doodleuk heel hoog in de toeren terugschakelen. De gewone versie van de bak zou dit niet toelaten mochten de toeren te hoog uitkomen bij terugschakelen.
Verder gaat afremmen op de motor etc. ook gewoon goed. Voelt wel natuurlijk aan. Het vergt wel een klein beetje gewenning maar na meer dan 5 jaar flipperen denk ik wel dat ik er gevoel voor begin te ontwikkelen. Ben ook niet de jongste meer dus nieuwe trucjes leren gaat niet zo snel meer.. :-)
Bouwt Toyota/Lexus de bakken zelf of zijn dat Aisin W of ZF bakken ? zie wel dat ze vanaf twee al een lockup hebben en dat maakt het sowieso meteen directer. Ik heb maar aan paar keer met flippers aan het stuur gereden oa een M3 met en zonder en kon er in ieder geval niet snel aan wennen. Het voelde wat afstandelijk. Ondanks dat je met de automaten sneller bent dan met de ouderwetse koppeling en handbak heeft de laatste voor een "plezier" auto toch echt mijn voorkeur. Zal wel een beetje hetzelfde zijn dat ik ook graag op een barbeque kook terwijl dat uiteraard ook in een pannetje of in de oven kan en de magnetron kan ook in de tuin gezet worden.

Mijn Volvo T8 busje heeft een GT8 maar die is toch best wel eens in de war. Ondanks dat het geen rijders auto is (veel te slap en een dikke zware kont) geeft de handgeschakelde C70 T5 dan toch meer plezier. Ik zal eens bij Arendsen informeren of en wanneer ze een nieuwe P* als demo krijgen ben toch wel benieuwd vooral naar dat ohlins onderstel.

Ik verwacht overigens dat er gewoon te weinig markt is voor een P* met handbak technisch zou het eenvoudiger en goedkoper moeten zijn maar als je geen aantallen verkoopt heeft het waarschijnlijk geen zin en worden leuke ideeën door de afdeling marketing afgeschoten.
Gebruikersavatar
Johann
5th Gear member
Berichten: 1305
Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
Contacteer:

NielsPHEV schreef: Ik verwacht overigens dat er gewoon te weinig markt is voor een P* met handbak technisch zou het eenvoudiger en goedkoper moeten zijn maar als je geen aantallen verkoopt heeft het waarschijnlijk geen zin en worden leuke ideeën door de afdeling marketing afgeschoten.
Dat is het. Marketing en een paar oude dino's die denken dat ze premium zijn..
Er is gewoon een handbak voor de VEA motor. Kleine moeite om deze iets sterker te maken. AWD is ook al gedaan. Alle onderdelen liggen gewoon bij Volvo in het magazijn. Met andere woorden er is niets wat de intro van een zwaarder gemotoriseerde handbak in de weg staat. De automaat vergt vele malen meer ontwikkeling.
Maar dat zegt niet dat de nieuwe P een slecht apparaat is. Ik denk zelf dat deze auto leuker zal zijn dan de 2015 P wat toch meer een toerwagen is waar er al zoveel van zijn bij Volvo. Ze durven gewoon niet hun haar los te gooien..
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Polestar tuning”