De teerling is geworpen. Mijn V70 D4 (bj. 2015) krijgt donderdag de Polestar-behandeling. Niet vanwege de behoefte aan meer power, maar vanwege die malle japanse Aisin-automaat. Die wordt dan opnieuw gecalibreerd en gaat dan hopelijk wel schakelen als een ZF.
Het extra draaimoment (10% zeggen ze) kan wel van pas komen in de heuvels en bergen. 180 of 200 pk zegt mij persoonlijk niets.
Ik ben heel benieuwd. Nog een paar dagen geduld.
PS: Ik maak gebruik van de aanbieding bij BAN-garage Mijdrecht
Polestar tuning
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 10.05.2017 - 09:30
- Contacteer:
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Voordat we massaal naar Mijdrecht rijden, elke dealer kan deze aanbieding (200.- korting) bieden.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 950
- Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22
Ik ben zeer benieuwd of de bak prettiger gaat schakelen. Ik heb ook een GT8 en vind het nou niet bepaald het toonbeeld van soepel schakelen op bepaalde momenten. Met name bij rustig optrekken met koude motor/koppelomvormer en bij uitrollen met lage snelheid vind ik hem ronduit bokkig. Ik heb net een mailtje gestuurd naar mijn dealer of hij het ook voor 795 Euro kan doen. Scheelt een ritje naar Mijdrecht!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 10.05.2017 - 09:30
- Contacteer:
Precies mijn klachten + te lang blijven hangen in hoogste versnellingen, ook bergopwaarts, en niet tijdig terugschakelen bergáf.
Polestar aanbieding vind je inderdaad op de Polestar website, dus kennelijk landelijke actie.
Polestar aanbieding vind je inderdaad op de Polestar website, dus kennelijk landelijke actie.
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19843
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Eerste automaat?
Dit zijn juist de kenmerken van een automaat.
Juist met een automaat ga je dan over op manueel zodat je de schakelmomenten zelf kunt kiezen.
Ik heb een XC60 met polestar gehad en juist omdat ik die polestar heb gegegeven en dus meer pk en nm tokkelde die op zijn gemakje met 1800rpm bultjes op in A.
Door zelf te schakelen kun je 2 verzetten terug schakelen waardoor hij minder op koppel rijd en meer op pk.
Bergaf gaat polestar je niet helpen om terug te schakelen, dat zul je zelf moeten.
Polestar helpt alleen om bergop een grotere schop onder de kont te geven, wat eigenlijk alleen leuk is als hij ook het vermogen kwijt kan.
Wanneer ik nu mijn D4 de sporen geef kan hij in de eerste verzetten het vermogen niet goed overbrengen, laat staan wanneer het nat is.
Dat heb ik in de 4 jaar met de XC60 D5 205pk/450nm nog nooit gehad.
Dit zijn juist de kenmerken van een automaat.
Juist met een automaat ga je dan over op manueel zodat je de schakelmomenten zelf kunt kiezen.
Ik heb een XC60 met polestar gehad en juist omdat ik die polestar heb gegegeven en dus meer pk en nm tokkelde die op zijn gemakje met 1800rpm bultjes op in A.
Door zelf te schakelen kun je 2 verzetten terug schakelen waardoor hij minder op koppel rijd en meer op pk.
Bergaf gaat polestar je niet helpen om terug te schakelen, dat zul je zelf moeten.
Polestar helpt alleen om bergop een grotere schop onder de kont te geven, wat eigenlijk alleen leuk is als hij ook het vermogen kwijt kan.
Wanneer ik nu mijn D4 de sporen geef kan hij in de eerste verzetten het vermogen niet goed overbrengen, laat staan wanneer het nat is.
Dat heb ik in de 4 jaar met de XC60 D5 205pk/450nm nog nooit gehad.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 10.05.2017 - 09:30
- Contacteer:
Neen, neen, ik heb al vele automaten gehad van Ford, Volvo, Renault, Hyundai (ongewild), een variomatic en als laatste een echte Amerikaan in de Chevy Tahoe. Daarnaast vele fabrieksdemo's, alle mogelijke merken gereden via werkgevers in autoleaseland, ruim 30 jaar, zelfs half-automaten. Fiat, Peugeot en ook een MAN-truck. Automaat rijden is toch niet bedoeld om zelf te gaan schakelen? Hard rijden of flitsend optrekken doe ik sowieso niet, maar dat ding moet niet de hele tijd twijfelen tussen 1, 2 en 3. Hopelijk is dat probleem straks uit de wereld
Keep you posted!
Keep you posted!
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19843
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Zoals je in mijn onderschrift kunt lezen heb ik ook een paar automaten gehad met motoren die wel een beetje dampff hadden.
De 8gt met D4 in een V70 is 1 die altijd kracht heeft, deze combi heeft voormij nog geen noodzaak laten zien voor Polestar.
Met een paar weken gaat de neus weer naar St. Tropez we gaan het dan mee maken hoe de auto zich houd op Le Luc-La Foux, ik verwacht geen centje pijn.
Daar waar de XC door single turbo een behoorlijk gat had heeft de D4 door twin turbo direct power.
Ben wel benieuwd hoe de D4 reageert op de Polestar.
De 8gt met D4 in een V70 is 1 die altijd kracht heeft, deze combi heeft voormij nog geen noodzaak laten zien voor Polestar.
Met een paar weken gaat de neus weer naar St. Tropez we gaan het dan mee maken hoe de auto zich houd op Le Luc-La Foux, ik verwacht geen centje pijn.
Daar waar de XC door single turbo een behoorlijk gat had heeft de D4 door twin turbo direct power.
Ben wel benieuwd hoe de D4 reageert op de Polestar.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27072
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Vergeet ook niet dat de XC awd had en je V70 dat niet heeft.diesel01 schreef: Eerste automaat?
Dit zijn juist de kenmerken van een automaat.
Juist met een automaat ga je dan over op manueel zodat je de schakelmomenten zelf kunt kiezen.
Ik heb een XC60 met polestar gehad en juist omdat ik die polestar heb gegegeven en dus meer pk en nm tokkelde die op zijn gemakje met 1800rpm bultjes op in A.
Door zelf te schakelen kun je 2 verzetten terug schakelen waardoor hij minder op koppel rijd en meer op pk.
Bergaf gaat polestar je niet helpen om terug te schakelen, dat zul je zelf moeten.
Polestar helpt alleen om bergop een grotere schop onder de kont te geven, wat eigenlijk alleen leuk is als hij ook het vermogen kwijt kan.
Wanneer ik nu mijn D4 de sporen geef kan hij in de eerste verzetten het vermogen niet goed overbrengen, laat staan wanneer het nat is.
Dat heb ik in de 4 jaar met de XC60 D5 205pk/450nm nog nooit gehad.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19843
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Dat is juist mijn punt, ik vraag mij af wat 200pk en 450nm met een comfortabele koets als de V70 doet.
Volgas op koppel een bocht uit kan best eens voor een verrassing zorgen.
Volgas op koppel een bocht uit kan best eens voor een verrassing zorgen.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2645
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Ik ben benieuwd naar je ervaringen en dan met name wat dit met je automaat doet. Een aantal zaken herken ik, met name het te lang blijven hangen in een te hoge versnelling. Koppel en vermogen geloof ik verder wel, zelfs met 1500 kg erachter scheur je gewoon omhoog.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu:
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Nu:
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- Hans oet Twent
- 7th Gear member
- Berichten: 9872
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Ik denk niet dat het verkeerd is om de parameters van de automaat te verbeteren. Alhoewel ik een handbak heb.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 10.05.2017 - 09:30
- Contacteer:
We gaan het zien, voelen, merken, vanaf donderdag.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 10.05.2017 - 09:30
- Contacteer:
Het is gelukt. Al een stukje mee gereden, maar zometeen nog maar eens de weg op. Door de versnellingen heen ging het wel een stuk soepeler, zo lijkt mij. Of hij makkelijker van z'n plek komt ga ik straks uitproberen, even heel bewust optrekken, gewoon in mijn eigen stijl dus om goed te kunnen vergelijken.We gaan het zien, voelen, merken, vanaf donderdag.
Van 180 naar 200 pk ga ik hier en nu niet merken, als automaat en draaimoment maar doen wat ik gehoopt heb.
Wordt vervolgd.
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4083
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Het lijkt wel of er hier vanuit wordt gegaan dat wie z'n auto laat tunen ook meteen z'n hersens laat wegzuigen. Ik ben nog steeds dezelfde chauffeur, alleen heb ik nu een wat fijner en vlotter rijdende en schakelende auto. De snelheidsbeperkingen en files zijn er na tuning ook nog, het is niet zo dat ik daar nu met extra PK's en Nm's geen last meer van heb. Ik gedraag me nog steeds hoffelijk, veilig en voorzichtig in het verkeer.diesel01 schreef:Dat is juist mijn punt, ik vraag mij af wat 200pk en 450nm met een comfortabele koets als de V70 doet.
Volgas op koppel een bocht uit kan best eens voor een verrassing zorgen.
Ook met de standaardwaarden zijn verrassingen mogelijk, dat heeft weinig met tuning te maken. Met elke auto kan je te snel rijden, kan je een bocht verkeerd inschatten of kan je tegen een boom knallen wanneer je je eigen kunnen overschat of de verkeerssituatie verkeerd inschat. Het zijn vooral achterwielaangedreven auto's met veel vermogen die voor verrassingen zorgen. Een V70 die te snel wordt bereden vertoont zoals de meeste voorwieltrekkers onderstuur, wat minder gevaarlijk is dan overstuur. Bovendien is er DSTC en ABS aan boord, en hopelijk ook deugdelijke banden.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 10.05.2017 - 09:30
- Contacteer:
Nog even wezen rijden, koffiebonen halen in Amsterdam Noord. Je moet toch een smoes hebben om zomaar de weg op te gaan.Het is gelukt. Al een stukje mee gereden, maar zometeen nog maar eens de weg op. Door de versnellingen heen ging het wel een stuk soepeler, zo lijkt mij. Of hij makkelijker van z'n plek komt ga ik straks uitproberen, even heel bewust optrekken, gewoon in mijn eigen stijl dus om goed te kunnen vergelijken.
Van 180 naar 200 pk ga ik hier en nu niet merken, als automaat en draaimoment maar doen wat ik gehoopt heb.
Wordt vervolgd.
Tsja, nog geen bergen en dalen tegengekomen, maar het lijkt allemaal wat soepeler te gaan. De auto komt wat makkelijker van z'n plek en je moet beter op je snelheid letten, is mijn indruk. Belangrijkst is die versnellingsbak met dat eigenwijze Japannertje erin, die lijkt nu eindelijk te doen wat ík wil en niet meer eerst te hoeven nadenken, althans niet merkbaar meer. Het is nog geen ZF natuurlijk, maar ik denk dat deze ingreep de moeite waard was. Garage heeft de auto ook nog even gewassen, dus hij staat er weer peakfine bij.
Ik ben benieuwd naar ons eerste ritje (met belading) naar Frankrijk en naar de heuvelklim net ten zuiden van Luik tot aan Sprimont. Da's best een steile.
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19427
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Die pukkel bij Luik steil? Ja met 58 pk wel. Maar met jou koppel en vermogen ben je met een vloek en een zucht boven.
Zelfs met mijn ouderwetse 5 bak geartronic en 1500 kg caravan aan de haak rij ik daar met 90 km/uur op de teller omhoog.
Zelfs met mijn ouderwetse 5 bak geartronic en 1500 kg caravan aan de haak rij ik daar met 90 km/uur op de teller omhoog.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 10.05.2017 - 09:30
- Contacteer:
Vanochtend weer gereden, het lijkt alsof een en ander zich aan het 'inleren' is. De wagen reed nu nog beter dan gisteren. Hopelijk is het geen verbeelding.