Volvo XC90 D4 polestar tuning

In dit board alles over alle Volvo's met Polestar tuning, zowel af fabriek als naderhand getuned.
Plaats reactie
Arnoj8
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 04.05.2019 - 23:35

Hallo Allemaal,

Graag zou ik meer te weten komen over het Polestar tunen van een XC90 D4.

Geeft het daadwerkelijk een boost in het accelereren, gasresponse, vloeiender schakelen etc?

Alvast bedankt voor de reacties,

Gr Arno
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ik zou zeggen even zoeken hier, maar ja de ervaringen hier zijn positief. Persoonlijk is mijn ervaring met Polestar dat met name de automaat alerter is (of dat voor een GT8 ook zo geld weet ik niet), de versnelling meer lineair is en je nog makkelijker op koppel kunt rijden.
Voor een blijvend vloeiend schakelende automaat is het aan te raden om de bak zo elke 80.000 km te spoelen (maar dat is een ander onderwerp).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Arnoj8
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 04.05.2019 - 23:35

Bedankt voor je reactie.

Kan niet zoveel vinden qua ervaringen, ben nieuw op het forum, misschien nog niet alles gelezen.

Ervaringen zijn welkom!
Tim J
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 20.02.2020 - 19:20

Ik rij momenteel met een V90 D4 zonder deze software en heb testgereden met een XC60 D4 met software.
En ik vond dit toch een heel verschil. Hij schakelt een stuk sneller .... hij rijdt gewoon beter. Ik zou de investering meteen doen ....
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Arnoj8 schreef: 08.05.2019 - 17:04 Hallo Allemaal,

Graag zou ik meer te weten komen over het Polestar tunen van een XC90 D4.

Geeft het daadwerkelijk een boost in het accelereren, gasresponse, vloeiender schakelen etc?

Alvast bedankt voor de reacties,

Gr Arno
Ik heb alleen ervaring met de V60D6 en V60T8 met polestar. Dat is echt een aanrader!
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19426
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

TS heeft de vraag gesteld en is verder niet meer actief geweest in dit forum.
De vraag is bijna een jaar oud. Dus hij zal zijn keuze inmiddels ruim gemaakt hebben.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
iDanman
2nd Gear member
Berichten: 164
Lid geworden op: 10.12.2013 - 00:18
Locatie: bij knooppunt Hoevelaken

@RoaldH, ik heb zelf ook de v60 D6, i.v.m. Caravan waarbij in de alpen de motor oververhit raakt overweeg ik ook een polestar of zelfs Rica tune.
Die 30 pk bij polestar vind ik eerlijk gezegd hoog klinken bij de PIH als extra. Wat merk je hier zo goed aan?
Ben erg benieuwd omdat ik wel iets overweeg ermee te doen, of anders een grotere cooler plaatsen misschien.
ᐯ60 ᗷ3 ᗰY2022 ᗰOᗰᕮᑎTᑌᗰ ᗩᗪᐯᗩᑎTᗩGᕮ ᗷᖇIGᕼT SIᒪᐯᕮᖇ ᗰᕮTᗩᒪᒪIᑕ
ᐯ60 ᗪ6 ᑭIᕼ ᗰY2014 Sᑌᗰᗰᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ
ᐯ70 2.5T ᗰY2009 ᗰOᗰᕮᑎTᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ ᗰᕮTᗩᒪᒪIᑕ
Gebruikersavatar
henkchroom
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 09.01.2014 - 21:58
Contacteer:

Als een D6 oververhit raakt, dan los je dit niet op met een tuning.
Dan zal er wel wat anders aan de hand zijn.
Caravan te zwaar, verkeerde versnelling-keuze, te hard naar boven willen of de koeling is niet in orde.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Typisch D5 dingetje of eigenlijk zijn automaat.
Die gaat op koppel trekken, laag in de versnelling en dus laag in de toeren naar boven.
Dan loopt hij warm, geen idee hoe oud de auto is maar een zwaar vervuilde radiator doet ook geen goed, bultje op zou ik altijd boven de 2500rpm doen, motor, koeling en automaat vinden het fijn.
Je kunt het gewoon manueel schakelen.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Precies tunen gaat je koelingsprobleem niet oplossen, je rijstijl wel.
Polestar tuning is 15 Pk erbij en ik meen 50Nm koppel. Wat Polestar naar mijn ervaring vooral doet is dat de auto meer lineair versnelt en de automaat veel vlotter reageert. De hele auto wordt nog prettiger om te rijden.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Polestar tuning”