Pagina 1 van 1

Mijn XC 40 met Pole* optimalisatie

Geplaatst: 24.05.2021 - 11:26
door Ringel
Ik heb sinds kort de Polestar optimalisatie op mijn XC 40 Twin Engine. Wat een heerlijk verschil is dat😄

Mijn XC 40 met Pole* optimalisatie

Geplaatst: 24.05.2021 - 11:47
door Rob M
Hallo Ringel, jij ook hier? Blijft toch mooi zo met die wielen!

Mijn XC 40 met Pole* optimalisatie

Geplaatst: 24.05.2021 - 11:49
door Ringel
Haha Rob,
Ja sinds kort ook hier. Thnx voor het compliment 😃😉

Mijn XC 40 met Pole* optimalisatie

Geplaatst: 24.05.2021 - 20:49
door Sjaaktrekhaak
Wow! Dit staat echt heel dik!!

Mijn XC 40 met Pole* optimalisatie

Geplaatst: 24.05.2021 - 21:00
door Ringel
Thnx! Sjaaktrekhaak🙌🏽

Mijn XC 40 met Pole* optimalisatie

Geplaatst: 26.05.2021 - 11:52
door pajonline
Beste @ringel, kun je aangeven wat je zo bevalt aan de polestar optimalisatie? En als je dat wil, wat heb je ervoor betaald?

Mijn XC 40 met Pole* optimalisatie

Geplaatst: 02.06.2021 - 20:02
door pajonline
Vandaag is bij mijn XC40 (T5 Recharge PIH) de Polestar software geïnstalleerd. Ik heb dit gedaan omdat we (veel) met de caravan gaan rijden en ik de voordelen zag van de opwaardering.

Natuurlijk gelijk aangezet toen ik bij de dealer wegreed. Wat valt op?

A. Met name het door-accelereren is behoorlijk pittig. De XC40 T5 is al best snel van zijn plaats, maar door de tuning trekt hij echt hard door. Ik voelde me behoorlijk in de stoel gedrukt en reed in een mum van tijd ruim boven de maximum snelheid.

B. In het dashboard wordt nu links de snelheid en rechts de toerenteller getoond. Deze verandering treed op als je de Polestar stand kiest in de rij modus. Rij modus ‘Power’ vervalt dus, in plaats hiervan staat er ‘Polestar Engineered’.

C. De dealer heeft een (in mijn ogen) lelijk plaatje achterop de auto geplakt. Had voor mij niet gehoeven, en ik ga het waarschijnlijk weer weghalen.

D. Ik kreeg ook een aluminium plaat van +/- 22 bij 15 cm in een zilverkleurige envelop. Daarop is een Volvo (ik denk S90?) ge-etst . Geen idee wat ik ermee moet.

Hieronder voor de volledigheid alle verschillen volgende de Volvo Polestar website. Als iemand vragen heeft hoor ik het wel.

====================================================================================
Vermogen middelhoge toeren tot (pk) - Original: 174 - Geoptimaliseerd: 200
Vermogen en koppel middelhoge toeren max. vanaf getoonde rpm. - Original: 265 - Geoptimaliseerd: 280
Maximumvermogen (pk) - Original: 180 - Geoptimaliseerd: 194
Maximumvermogen (kW) - Original: 132 - Geoptimaliseerd: 143
Maximumvermogen (tpm) - Original: 5800 - Geoptimaliseerd: 5800
Koppel (Nm) - Original: 265 - Geoptimaliseerd: 280
Maximumkoppel (tpm) - Original: 1800-4800 - Geoptimaliseerd: 3000
Acceleratie 0-100 km/h (s) - Original: 7.3 - Geoptimaliseerd: 7.2
======================================================================================

Mijn XC 40 met Pole* optimalisatie

Geplaatst: 02.06.2021 - 21:09
door Sjaaktrekhaak
Ja klinkt heerlijk. Even doorspraren denk ik.

Mijn XC 40 met Pole* optimalisatie

Geplaatst: 02.06.2021 - 21:14
door OGA244
😂 Gelijk aangezet....

Mijn XC 40 met Pole* optimalisatie

Geplaatst: 04.06.2021 - 11:34
door Holjo40
Hallo, zijn er al adviezen te geven over het hybride rijden in de bergen? Wel of niet accu via de motor herladen vooruitlopend op stevige klimmetjes? Ik hoor graag. Groet Jo

Mijn XC 40 met Pole* optimalisatie

Geplaatst: 04.06.2021 - 12:23
door mga1600
Ik had de Polestar optimalisatie ook op mijn vorige auto, xc90T8, en inderdaad is dat een veel groter verschil in rijbeleving dan je op basis van de cijfertjes zou verwachten.

(Maar om het in perspectief te plaatsen: een XC40 P8 kost nu globaal hetzelfde als een T5AWD kostte, maar heeft 660nm koppel en 408 pk vermogen met daarbij constante 4wd aandrijving. Dat geeft desgewenst echt een absurde acceleratie. Is dat nodig...? Nee, vanzelfsprekend niet echt....maar is dat leuk? .....jaaaa!
Maar een P8 is natuurlijk minder geschikt om mee naar zuid-Europa te rijden met een caravan er achter).