Help! Ik kan niet kiezen!

De nieuwe generatie S en V90
Senderio
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07.04.2017 - 14:38

BlackcurrantV70 schreef: 26.07.2019 - 19:47 De S90 zit met gemak aan 5.4 L/100km en dat met toch 27pk extra.
Hoe kom je aan 5.4/100km?

Ik rij zelf al geruime tijd in een S90 D4, beter dan 6.2/100km ga ik het niet krijgen! Dat is eigenlijk toch onvoorstelbaar dat de S90 bijna identieke waardes gaat halen als een V40 D4. Auto weegt beduidend zwaarder + automaat.. Grotere velgen.. Naar mijn mening heeft volvo de plank misgeslagen met de 2.0 motoren in de S/V90 series. In zulke auto's horen naar mijn mening minimaal 3.0 6 cilinders. Is zuiniger en hoeft de motor minder hard te werken om de boot vooruit te krijgen. Tevens minder inwendige slijtage door minder belasting. Ik ga van de zomer kijken hoeveel meer ik moet betalen voor de rit naar Turkije vanaf Soest. Ik rij nu sinds 2017 volvo. Daarvoor altijd vag. Volvo bevalt beter. Kwalitatief betere auto's. Betrouwbaarder ook. Je schrikt hoeveel vag auto's er langs de kant van de weg staan in de zomer als ik naar Turkije rij. Niet allemaal oude auto's hoor. Ook vrij nieuwe tot gloednieuwe vag spul. BMW kan je hier ook bij noemen. 2 vakanties met een V40 D4 geweest. Vanaf Soest was ik voor € 237 in Istanbul. Inclusief tol en andere heffingen. Ik denk dat de S90 zeker € 100,- meer gaat kosten. Zeker omdat ik die 5.4/100km geen eens in mijn dromen kan benaderen. Help mij eraan herinneren om dit in augustus 2020 te delen met jullie. Vanaf huis/vakantieadres is het een goede 3300km. Lijkt mij wel uiterst representatief.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

S80 TDI schreef: 08.07.2019 - 23:16 Dank voor jullie feedback sofar...

Met proefrijden is de ellende begonnen. Daar de dealer geen TE als demo had reserveerde ze een v90 te bij Volvo Ik Beesd. Toevallig werd dezelfde wagen een week later in autoweek met een dubbeltest gereden.

De wagen beviel goed, maar het prijskaartje vond de baas minder. Ik heb daarna een v60 d4 en t5 gereden. Waarbij ik de achterkant gek vond inveren/ terugstuiteren. Leek wel een oude bladveer oplegger. In bochten met inveren vond ik hem ronduit vals wegspringen. Ik heb de stille hoop dat het extra gewicht dit voorkomt. Kan iemand het bevestigen?

Het kan natuurlijk ook zijn dat ik de dikke kont van mijn pih gewend ben.
Ik herken wat je schrijft over het veergedrag van de V60 ik vind het dynamic onderstel (standaard on de T8) van de nieuwe V60 te hard vooral achter op korte oneffenheden het is persoonlijk maar begon mij snel te irriteren en heb de auto ingeruild op een V90T8 met luchtvering achter. Inmiddels 42 kkm's mee gereden een heerlijke auto. Het standaard onderstel van de V60 vond ik minder vervelend maar waar anderen dynamic heerlijk vinden gaf het mij het gevoel in een straffe audi s-line te zitten. Bij de V90 vind ik het standaard onderstel (zonder luchtvering) ok het dynamic onderstel heb ik volgens mij nooit mee gereden
S80 TDI
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01.03.2009 - 20:38

Het is de V60 T6TE Inscription geworden. Vorige week geleverd. Hij heeft het standaard onderstel, maar doordat hij nogal zwaarlijvig is vind ik hem veel comfortabeler rijden dan de enkel engine wagens. Niet erg want met bijna 2 ton gewicht ga/wil je toch niet haaks de hoek om.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Hier iemand die verwend is met een V90 D5 en erg tevreden met de 90 serie.
Toch zou ik voor de V60 gaan.
In een ander topic roep ik net Diesel for life maar dat hybride is toch een toekomst ding.
Heb een paar dagen een T8 mogen rijden in een XC60 en dat elektrisch is wel apart en bloed snel wanneer nodig.
Hé luxe problemen....😁

Edit, geen weizen 🍺meer voor mij, lees net dat het de V60 is geworden, mooie keus en veel plezier met de auto!
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”