Mwoh de S90 is best wel een schip en op de autobahn had ik wel een dingetje met oem remmen nadat ik even stevig moest remmen..
De D5 heeft std 345mm terwijl de D4 ook kleiner formaat kan hebben.
Motor tuning VEA D4204T14
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 14.06.2019 - 22:23
Top geholpen bij Rica door de eigenaar zelf. Eerste ritten zijn perfect. Rijd heel veel beter, direct heel soepel en erg stevig vermogen. Stage II zeker niet nodig. Erg blij met de aanpassingen incl EGR klep dicht; daarmee dat hoofdstuk afgesloten.Hans2018 schreef: ↑07.08.2020 - 00:29 Vandaag mijn 2014 XC60 D4 weer opgehaald bij Volvo garage na nog meer EGR ellende. Na recall, vervangen EGR blok a 400E eerder dit jaar nu diagnose van niet goed functionerende EGR klep met voorstel reparatie a 700E. Klaar mee en mooie aanleiding voor softwarematig permanent sluiten van de klep.
Op naar RICA wateringen morgen, en dan ook stage 1 van RICA wat medewerker wel enigszins promootte, met naast mogelijkheid tot herstel na afloop, ook mogelijkheid na afloop verdere upgrade naar stage 2 a EUR50 extra. Eigenaar/ adviseur had geen heel duidelijke argumenten voor stage 1 vs 2, anders dan advies dat stage 1 echt al groot verschil maakt en sommige mensen gewoon altijd meer, meer willen”. Wordt vervolgd. Wellicht Interessante optie gezien beschreven twijfel..
- RZA
- 4th Gear member
- Berichten: 748
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
Mooi! Wat zijn de nieuwe waardes?
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 14.06.2019 - 22:23
Naar Rica specs van 181 naar 228 PK gegaan niet op rollerband oid geweest. https://rica.nl/producten/chiptuning/?m ... riant=3236
-
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 10.03.2020 - 19:54
Mijn v40 d2 naar Obbetuning gebracht en was hier meer dan tevreden over.
Uiteindelijk begon het toch te kriebelen naar de d4 rijervaring, dus auto bij Volvo dealer ingeruild op een d4 summum.
Deze gaat nu ook naar Obbe om er na tuning 235pk/480Nm van te maken.
Voor mij is dit voldoende. Dit zijn ook ongeveer de waardes van een rica stage 1 meen ik. Rica stage 2 is me toch iets teveel van het goede voor de koppeling en banden.
Mailcontact met beide gehad. In 1 zin samengevat:
Obbe gaat bewust "slechts" tot zijn waardes, rica meent echter dat hun tuning verder ontwikkeld is en ook in het veilige bereik.
Uiteindelijk begon het toch te kriebelen naar de d4 rijervaring, dus auto bij Volvo dealer ingeruild op een d4 summum.
Deze gaat nu ook naar Obbe om er na tuning 235pk/480Nm van te maken.
Voor mij is dit voldoende. Dit zijn ook ongeveer de waardes van een rica stage 1 meen ik. Rica stage 2 is me toch iets teveel van het goede voor de koppeling en banden.
Mailcontact met beide gehad. In 1 zin samengevat:
Obbe gaat bewust "slechts" tot zijn waardes, rica meent echter dat hun tuning verder ontwikkeld is en ook in het veilige bereik.
Volvo v40 d4 summum 2014, Crystal White metallic.
Business pack connect, Scandinavian line, Security line.
Obbetuning
18 inch midir zomerset
16 inch ixion winterset
Business pack connect, Scandinavian line, Security line.
Obbetuning
18 inch midir zomerset
16 inch ixion winterset
- eta76
- 4th Gear member
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 08.04.2016 - 20:27
- Locatie: Zuid-Holland
Erg interessant. Ik zit te kijken voor een V90 D3 tuning.
Bij Rica zie ik tuning+egr dicht+transmissie+startstop uitschakelen... Al met al kom je dan op een flink bedrag..
Hebben jullie voor enkel tuning gekozen? Of minimaal ook de egr dicht gezet?
Rica stage 2 is ook wel interessant. Met 54pk extra tegenover de 30pk van de stage 1. In mijn beleving deed je bij een stage 2ook altijd iets aan hardware aanpassing, zoals betere koeling.
Ik kon mijn niet herinneren dat ik bij Obbe ook extra had betaald voor de egr dicht, maar zie dat nu wel staan op de website. Ik zag daar zo snel geen software aanpassing voor de automaat.
Bij Rica zie ik tuning+egr dicht+transmissie+startstop uitschakelen... Al met al kom je dan op een flink bedrag..
Hebben jullie voor enkel tuning gekozen? Of minimaal ook de egr dicht gezet?
Rica stage 2 is ook wel interessant. Met 54pk extra tegenover de 30pk van de stage 1. In mijn beleving deed je bij een stage 2ook altijd iets aan hardware aanpassing, zoals betere koeling.
Ik kon mijn niet herinneren dat ik bij Obbe ook extra had betaald voor de egr dicht, maar zie dat nu wel staan op de website. Ik zag daar zo snel geen software aanpassing voor de automaat.
- EVO500
- 3rd Gear member
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
- Locatie: België
1: Zou altijd een tuning met vermogensmeting doen. Meten is weten! Geen "schijnbare" Pk's
2: Op maat en geen standaard tuning.
Voorbeeld:
Heb (wel een poos terug) bij Rica in Wateringen gestaan met een vriend van mij zijn T5R (2.0 Italië)
Kwam toen 175Pk uit terwijl er standaard al 225Pk uit zou moeten komen... Dit was anders niet naar boven gekomen. Auto reed niet merkbaar slecht of zo.
Auto is toen niet getuned, eerst kijken wat er mis was. Toen vrij vlug verkocht, dus wat er mis was, weten we niet maar kan van alles zijn.
De klant voor ons:
Audi RS4. Zou 378Pk hebben. Maar klaagde dat ie door Lotus Omega eruit werd gereden Dan maar tunen.
Op de bank ...250Pk. Ook naar huis gestuurd met huiswerk voor de dealer.
Wat ik wil zeggen is dat je wel kunt tunen maar wel met een auto die ongeveer fabrieksopgave vermogen geeft en voor circa 100euro weet je dit.
Anders ben je de motor op zijn donder aan het geven terwijl er op de achtergrond iets niet goed is.
Maar ook zelf een aantal keer geweest. Soms bleek het vermogen uiteindelijk iets lager, maar ging het koppel juist boven de beloofde specs, wat zeker zo fijn is.
Vwb EGR klep. Bij mijn weten kunnen ze deze bij, Euro 5 en later motoren, niet compleet eruit programmeren of dichtzetten.
Enkel deze slechts een klein beetje open laten staan, dit om problemen met regeneratie van de roetfilter en motorstoring lampjes te vermijden.
Dit is natuurlijk ook goed (niet voor het milieu) zodat egr klep en de inlaat "schoon" blijft. Bij mijn weten meestal een kost ook een kost van circa 100euro
2: Op maat en geen standaard tuning.
Voorbeeld:
Heb (wel een poos terug) bij Rica in Wateringen gestaan met een vriend van mij zijn T5R (2.0 Italië)
Kwam toen 175Pk uit terwijl er standaard al 225Pk uit zou moeten komen... Dit was anders niet naar boven gekomen. Auto reed niet merkbaar slecht of zo.
Auto is toen niet getuned, eerst kijken wat er mis was. Toen vrij vlug verkocht, dus wat er mis was, weten we niet maar kan van alles zijn.
De klant voor ons:
Audi RS4. Zou 378Pk hebben. Maar klaagde dat ie door Lotus Omega eruit werd gereden Dan maar tunen.
Op de bank ...250Pk. Ook naar huis gestuurd met huiswerk voor de dealer.
Wat ik wil zeggen is dat je wel kunt tunen maar wel met een auto die ongeveer fabrieksopgave vermogen geeft en voor circa 100euro weet je dit.
Anders ben je de motor op zijn donder aan het geven terwijl er op de achtergrond iets niet goed is.
Maar ook zelf een aantal keer geweest. Soms bleek het vermogen uiteindelijk iets lager, maar ging het koppel juist boven de beloofde specs, wat zeker zo fijn is.
Vwb EGR klep. Bij mijn weten kunnen ze deze bij, Euro 5 en later motoren, niet compleet eruit programmeren of dichtzetten.
Enkel deze slechts een klein beetje open laten staan, dit om problemen met regeneratie van de roetfilter en motorstoring lampjes te vermijden.
Dit is natuurlijk ook goed (niet voor het milieu) zodat egr klep en de inlaat "schoon" blijft. Bij mijn weten meestal een kost ook een kost van circa 100euro
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)