S90 d5 awd geen vermogen meer, iemand tips?

De nieuwe generatie S en V90
Plaats reactie
Hekkie66
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 27.08.2020 - 17:53

Mijn s90 d5 van medio 2016 begon 2 jaar geleden de eerste kuren te vertonen op vakantie bergop. Regelmatig vertoonde het scherm “vermogen teruggeschroefd” etc . Feitelijk kon je het gaspedaal indrukken maar de auto deed niets meer. Uit laten lopen en weer gas geven en daar ging die weer. Alleen rustig gas doseren en omhoog. Naar de garage, uitlezen en nieuwe software en jaar later wederom zelfde probleem. In nederland nooit iets aan de hand. Dit jaar vond ik de auto in Nederland erg traag rijden. Toch maar eens geklokt van 0 maar 100. Ik schrok me suf elke keer weer tussen de 16 en 17 seconden Ipv 7 sex.

Auto maar de dealer. Hele week gesleuteld en nieuwe dure kleine turbo vervangen. De oude bleek helemaal
Onbeschadigd niets aan de hand en niets aan te zien. Spotless . Weer op vakantie en na paar honderd kilometer begint het weer. Ik kan prima 160 tot 200 rijden maar het gaat allemaal erg langzaam en inhalen kan ik beter helemaal niet doe

Dadelijk weer naar de garage wordt de andere turbo vervangen , iets zegt me dat het dit niet is. Volvo dealer en Volvo Nederland zitten met handenbinders het haar en weten niet wat er aan de hand is. Nogmaals de auto rijdt nog steeds super maar er zit geen enkel vermogen in

Iemand enig idee? Dank

Eric
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Bypass klep van de kleine turbo sluit wel goed af? Blijft niet hangen?
ERG klep registreert wel de juiste waardes? Als die klep half open staat maar de sensor denkt van niet dan gaan er ook uitlaatgassen naar plekken waar het motormanagement ze niet verwacht.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19846
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

De D5 zou vlot zat moeten zijn, apart dat ze het niet kunnen vinden, stekker er aan en je zou zeggen dat ze het zo hebben.
Auto wordt bekeken door de Volvo garage?
De 4 cilinders zijn wel erg kunstmatig, daar waar de 5 en 6 cilinders gewoon laten horen dat ze krachtig zijn is dat met de 4 cilinders een stuk minder.
Turbo hier, turbo daar, powerpulse systeem om de boel direct op druk te zetten, het moet allemaal samen werken.
Mochten ze het gevonden hebben laat het even weten...
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27498
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Zijn helaas best wat (turbo gerelateerde) problemen die niet met uitlezen naar boven komen.
Mijn gok is dat hij ergens wat druk mist, maar dat zou dan wel weer uit te lezen moeten zijn ga ik vanuit.
Als Vida de optie niet heeft voor de turbodruk heeft een mogelijke andere simpele OBD dongle met een Android/IOS app die mogelijkheid wel.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”