Aandachtspunten occasion v90 d5 200k

De nieuwe generatie S en V90
Plaats reactie
Feynman
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 10.03.2020 - 19:54

Ik ga deze week een v90 d5 Inscription, dealeronderhouden, bouwjaar 2017, kmstand 217xxx proefrijden.

Waar moet ik bij deze km stand en motorisering specifiek op letten ? Is de d5 qua techniek even betrouwbaar als het d4 blok of is dit qua onderhoud altijd duurder ? Heeft iemand hier op het forum met beide gereden ?
Volvo v40 d4 summum 2014, Crystal White metallic.
Business pack connect, Scandinavian line, Security line.
Obbetuning
18 inch midir zomerset
16 inch ixion winterset
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27852
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Diesel01 heeft een V90 D5 en daar ondertussen de nodige problemen mee gehad.
Nu zegt dat uiteraard niet dat ze allemaal slecht zijn maar de dingen die ik me onder andere herinner zijn het powerpulse systeem wat kapot is gegaan.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
BSXC
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 07.04.2014 - 13:51

Koop er een met garantie en dan ondervang je de eerste periode
steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 1751
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

Weinig d5 berijders meer in de nieuwe modellen. Diesel01 is één van de weinigen op ons forum en die heeft jammer genoeg al een lijstje afgevinkt. Wat niet wil zeggen dat ze dat allemaal zullen doen.
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
Feynman
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 10.03.2020 - 19:54

fredhead schreef: 12.05.2024 - 09:24 Diesel01 heeft een V90 D5 en daar ondertussen de nodige problemen mee gehad.
Nu zegt dat uiteraard niet dat ze allemaal slecht zijn maar de dingen die ik me onder andere herinner zijn het powerpulse systeem wat kapot is gegaan.
Dank je, heb hem gecontacteerd.
Gek eigenlijk, had verwacht dat het Powerpulse systeem door zijn eenvoud eigenlijk net weinig tot geen problemen zou veroorzaken. Een elektrisch systeem dat een verbarandingsmotor ondersteunt lijkt in ieder geval foutgevoelige dan een perslucht cilinder die op peil gehouden wordt.

Wat is jullie ervaring met het AWD systeem ? (heb tot nog toe alleen voorwiel aangedreven auto's gehad)
Volvo v40 d4 summum 2014, Crystal White metallic.
Business pack connect, Scandinavian line, Security line.
Obbetuning
18 inch midir zomerset
16 inch ixion winterset
Gebruikersavatar
MEL
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 27.10.2015 - 19:12
Locatie: Twente

Powerpulse slang
Knoppen stuur
Knipperlicht hendels
Stuurslot
Vocht in achterverlichting

Motorisch weinig problemen gehad. Nou ja, enkele keren noodloop (200.000km op teller). Nooit duidelijke oorzaak gevonden, foutcode turbodruk.
V50 2.0 Sports Edition 2 MY07
S40 2.0D Momentum MY06
V60 D5 AWD GT Summum MY12
V40 T4 Summum MY2014
EX30 SMER 69KWh Plus MY2024
V90 D5 AWD GT inscription Polestar MY2017
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19885
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Feynman schreef: 13.05.2024 - 08:42
fredhead schreef: 12.05.2024 - 09:24 Diesel01 heeft een V90 D5 en daar ondertussen de nodige problemen mee gehad.
Nu zegt dat uiteraard niet dat ze allemaal slecht zijn maar de dingen die ik me onder andere herinner zijn het powerpulse systeem wat kapot is gegaan.
Dank je, heb hem gecontacteerd.
Gek eigenlijk, had verwacht dat het Powerpulse systeem door zijn eenvoud eigenlijk net weinig tot geen problemen zou veroorzaken. Een elektrisch systeem dat een verbarandingsmotor ondersteunt lijkt in ieder geval foutgevoelige dan een perslucht cilinder die op peil gehouden wordt.

Wat is jullie ervaring met het AWD systeem ? (heb tot nog toe alleen voorwiel aangedreven auto's gehad)
Geen idee of je via PB hebt gedaan maar ik heb niets ontvangen..
Maar de D5...monsterlijk ding in de V90, rijdt gewoon erg goed maar de mijne heeft wel wat issues gehad.
Het begon met 2 kromme naven op de voorwielen en remschijven, die naven zijn op 70% coulance vervangen, de remmen rondom was rekening man voor 1250 bij de dealer, remblokken waren na 10k km wederom verglaast na een ritje autobahn en ben toen overgegaan naar remblokken van Brembo.
Inmiddels zitten er yellowstuff van EBC op en kom je in Dld waar je gebruik maakt van het potentieel dan kan ik je deze blokken van harte aanbevelen, zijn goedkoper dan oem Volvo maar duurder dan gebruikelijk wat je via internet kunt krijgen.
Dit soort klussen doe ik inmiddels zelf en daar bespaar je erg veel geld mee.
Het uitlaatspruitstuk zit vast met trekbouten, ik hoorde op de snelweg op enig moment een fluittoon wanneer de cruise gas bij gaf op om een viaduct op te komen, haalde ik een koffie bij de Mc drive en gaf een beetje gas kon ik het ook horen omdat het geluid via de muur terugkwam, daar zijn 4 nieuwe bouten en een pakking opgekomen.
De powerpulse slang is meerdere malen geknapt totdat er een modificatie kwam die was getest op 120bar, de powerpulse geeft max 19 dus heb je er de nieuwe slang op zitten dan zie je dat niet gebeuren.
De EGRbuis aan de achterzijde van het blok is gescheurd, dat was wel link en ik had het op tijd in de gaten doordat ik voor een verkeerslicht rook onder de parafan bij de ruitenwissers uit zag kringelen.
Verder een noodloop door een gescheurde turboslang, kleppendeksel pakking die lekkage gaf en dat zijn dure ingrepen.
Een scheur in het inlaatspruitstuk die ik heb laten vervangen.
Voor het gewone onderhoud...ik heb bij 100k km de bak laten spoelen en de diff+aoc koppeling olie laten vervangen, de automaat krijgt aanstaande vrijdag weer een flush bij 178k km.
Verder ben ik van mening dat longlife olie niet bestaat en krijgt de motor om de 15.000km nieuwe 0w20 olie ipv eens per jaar of om de 30.000km.
Verder was bij 140.000km de originele schokdempers op, omdat de vering redelijk comfortabel is te noemen ben ik gaan experimenteren met de Bilstein.
Ik ben begonnen met de B6 en dat rijdt super op glad asfalt maar een stuk minder op klinkers en korte oneffenheid, de B6 is er weer onderweg gehaald en vervangen voor B4, dit past perfect bij de V90.
De auto is dus niet foutloos geweest maar is wel onze meest fijne Volvo ooit geweest, comfortabel en veilig, met Polestar chipie bloedsnel wanneer je even vlot een trekker oid wilt inhalen, lust wel graag een slok diesel maar dit soort auto's koop je niet vanwege het verbruik.
Die polestar upgrade maakt dat de bak lekkerder gaat schakelen, zeer zeker aan te bevelen.
Afgelopen weekend weer teruggekomen van een weekend trip door Dld en dan is het heerlijk kilometers vreten met 190 in het uur, bij twijfel in dit geval gewoon doen!
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Feynman
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 10.03.2020 - 19:54

diesel01 schreef: 14.05.2024 - 14:10
Feynman schreef: 13.05.2024 - 08:42
fredhead schreef: 12.05.2024 - 09:24 Diesel01 heeft een V90 D5 en daar ondertussen de nodige problemen mee gehad.
Nu zegt dat uiteraard niet dat ze allemaal slecht zijn maar de dingen die ik me onder andere herinner zijn het powerpulse systeem wat kapot is gegaan.
Dank je, heb hem gecontacteerd.
Gek eigenlijk, had verwacht dat het Powerpulse systeem door zijn eenvoud eigenlijk net weinig tot geen problemen zou veroorzaken. Een elektrisch systeem dat een verbarandingsmotor ondersteunt lijkt in ieder geval foutgevoelige dan een perslucht cilinder die op peil gehouden wordt.

Wat is jullie ervaring met het AWD systeem ? (heb tot nog toe alleen voorwiel aangedreven auto's gehad)
Geen idee of je via PB hebt gedaan maar ik heb niets ontvangen..
Maar de D5...monsterlijk ding in de V90, rijdt gewoon erg goed maar de mijne heeft wel wat issues gehad.
Het begon met 2 kromme naven op de voorwielen en remschijven, die naven zijn op 70% coulance vervangen, de remmen rondom was rekening man voor 1250 bij de dealer, remblokken waren na 10k km wederom verglaast na een ritje autobahn en ben toen overgegaan naar remblokken van Brembo.
Inmiddels zitten er yellowstuff van EBC op en kom je in Dld waar je gebruik maakt van het potentieel dan kan ik je deze blokken van harte aanbevelen, zijn goedkoper dan oem Volvo maar duurder dan gebruikelijk wat je via internet kunt krijgen.
Dit soort klussen doe ik inmiddels zelf en daar bespaar je erg veel geld mee.
Het uitlaatspruitstuk zit vast met trekbouten, ik hoorde op de snelweg op enig moment een fluittoon wanneer de cruise gas bij gaf op om een viaduct op te komen, haalde ik een koffie bij de Mc drive en gaf een beetje gas kon ik het ook horen omdat het geluid via de muur terugkwam, daar zijn 4 nieuwe bouten en een pakking opgekomen.
De powerpulse slang is meerdere malen geknapt totdat er een modificatie kwam die was getest op 120bar, de powerpulse geeft max 19 dus heb je er de nieuwe slang op zitten dan zie je dat niet gebeuren.
De EGRbuis aan de achterzijde van het blok is gescheurd, dat was wel link en ik had het op tijd in de gaten doordat ik voor een verkeerslicht rook onder de parafan bij de ruitenwissers uit zag kringelen.
Verder een noodloop door een gescheurde turboslang, kleppendeksel pakking die lekkage gaf en dat zijn dure ingrepen.
Een scheur in het inlaatspruitstuk die ik heb laten vervangen.
Voor het gewone onderhoud...ik heb bij 100k km de bak laten spoelen en de diff+aoc koppeling olie laten vervangen, de automaat krijgt aanstaande vrijdag weer een flush bij 178k km.
Verder ben ik van mening dat longlife olie niet bestaat en krijgt de motor om de 15.000km nieuwe 0w20 olie ipv eens per jaar of om de 30.000km.
Verder was bij 140.000km de originele schokdempers op, omdat de vering redelijk comfortabel is te noemen ben ik gaan experimenteren met de Bilstein.
Ik ben begonnen met de B6 en dat rijdt super op glad asfalt maar een stuk minder op klinkers en korte oneffenheid, de B6 is er weer onderweg gehaald en vervangen voor B4, dit past perfect bij de V90.
De auto is dus niet foutloos geweest maar is wel onze meest fijne Volvo ooit geweest, comfortabel en veilig, met Polestar chipie bloedsnel wanneer je even vlot een trekker oid wilt inhalen, lust wel graag een slok diesel maar dit soort auto's koop je niet vanwege het verbruik.
Die polestar upgrade maakt dat de bak lekkerder gaat schakelen, zeer zeker aan te bevelen.
Afgelopen weekend weer teruggekomen van een weekend trip door Dld en dan is het heerlijk kilometers vreten met 190 in het uur, bij twijfel in dit geval gewoon doen!
Dank voor je reactie, de v90 d5 die ik op het oog had was al verkocht, mss moest het zo ook komen.
Ik zit net op het omslagpunt voor diesel, en zit 90% van de tijd alleen in de auto. Mijn huidige v40 wordt i.i.g. op de achterbank te klein voor mijn 2 dochters, helemaal als we ermee op vakantie gaan.
Nu komt er net bij de dealer in Venlo iets compleet anders voorbij, een s90 t8 Inscription. 2017, 140k, import uit Zweden, dealer onderhouden. Iets van 15k aan opties dus vol.
Ik zag hem tussen de de andere xc40’s en ex30 staan, wat een statige auto.

Zijn er mensen hier op het forum die iets dergelijks rijden en wat is jullie ervaring hiermee ?
Volvo v40 d4 summum 2014, Crystal White metallic.
Business pack connect, Scandinavian line, Security line.
Obbetuning
18 inch midir zomerset
16 inch ixion winterset
MickaR
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 27.06.2023 - 17:34
Locatie: Hoorn

Ik zat die S90 even te bekijken, maar de prijs die ze ervoor vragen in combinatie met de opties is echt wel heel erg goed.
Aandachtpunten durf ik niet te zeggen bij de benzine versie, maar ik weet dat de diesels bij 150k de distributieriem en waterpomp moeten wisselen, misschien is dat een aandachtpunt/onderhandelingspunt?

Verder is de S90 qua ruimte echt een bak, veel meer dan je in de V40 had (uiteraard). Enige wat je kan vinden van de S90 is als je in de hoogte moet laden, dat het wat krapper wordt, maar als je dingen in de breedte weg kan leggen, dan heb je een joekel van een auto.
Qua rijden is het echt een hele stille bak, verwacht niet zoals je met de V40 hebt een dynamische auto, hij nodigt totaal niet uit om eens sportief de bocht in te sturen, maar als je wat kilometers maakt dan is dit echt een super fijne auto. Zelf reed ik voor werk dagelijks Hoorn-Rotterdam en dat was met de S90 echt een feest!
Enige wat je nog zou kunnen doen, is de polestar tuning. Had zo snel even niet gezien of die erop zat. Voor het vermogen hoeft het niet, maar qua gasresponse vind ik het op de snelweg wel echt een hele fijne toevoeging.

Edit: Denk alleen wel even aan de brandstoftank, dat die kleiner is. Je staat gewoon wat vaker aan de pomp dan je met de diesel ooit zou doen.
Volvo V40 2.0 D2 (321.058) -> Volvo S90 D4 Inscription 104K +
Feynman
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 10.03.2020 - 19:54

MickaR schreef: 17.05.2024 - 20:02 Ik zat die S90 even te bekijken, maar de prijs die ze ervoor vragen in combinatie met de opties is echt wel heel erg goed.
Aandachtpunten durf ik niet te zeggen bij de benzine versie, maar ik weet dat de diesels bij 150k de distributieriem en waterpomp moeten wisselen, misschien is dat een aandachtpunt/onderhandelingspunt?

Verder is de S90 qua ruimte echt een bak, veel meer dan je in de V40 had (uiteraard). Enige wat je kan vinden van de S90 is als je in de hoogte moet laden, dat het wat krapper wordt, maar als je dingen in de breedte weg kan leggen, dan heb je een joekel van een auto.
Qua rijden is het echt een hele stille bak, verwacht niet zoals je met de V40 hebt een dynamische auto, hij nodigt totaal niet uit om eens sportief de bocht in te sturen, maar als je wat kilometers maakt dan is dit echt een super fijne auto. Zelf reed ik voor werk dagelijks Hoorn-Rotterdam en dat was met de S90 echt een feest!
Enige wat je nog zou kunnen doen, is de polestar tuning. Had zo snel even niet gezien of die erop zat. Voor het vermogen hoeft het niet, maar qua gasresponse vind ik het op de snelweg wel echt een hele fijne toevoeging.

Edit: Denk alleen wel even aan de brandstoftank, dat die kleiner is. Je staat gewoon wat vaker aan de pomp dan je met de diesel ooit zou doen.
Dank je duidelijk. Goed punt de riem, neem ik mee. Moet er nog in rijden en wacht inruil offerte van mijn v40 af. Deze s90 is ruim 2x nieuwwaarde van mijn v40 en dat zie je er ook wel aan af, vind het een hele statige auto, waar naar mijn idee de Inscription ook de mooiste uitvoering is, r-design past eigenlijk helemaal niet bij het type auto.
Ik wacht de inruil offerte af en de proefrit, wil het verschil voelen in rijden met accu ondersteuning en zonder.
Er zitten 2 soorten oplaadkabels al bij. Ik heb nog geen wallbox thuis, wel zonnepanelen.
Volvo v40 d4 summum 2014, Crystal White metallic.
Business pack connect, Scandinavian line, Security line.
Obbetuning
18 inch midir zomerset
16 inch ixion winterset
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4699
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

D-riem voor een benzine VEA is elke 240K, jij kunt dus nog wel even vooruit als dit hem wordt...
Laden zonder wallbox kan, maar zorg in ieder geval voor een schone 16A groep waar je de thuislader op aansluit en ga niet met (lage kwaliteit) verlengsnoeren aan de slag.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Feynman
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 10.03.2020 - 19:54

Gouwe schreef: 18.05.2024 - 11:15 D-riem voor een benzine VEA is elke 240K, jij kunt dus nog wel even vooruit als dit hem wordt...
Laden zonder wallbox kan, maar zorg in ieder geval voor een schone 16A groep waar je de thuislader op aansluit en ga niet met (lage kwaliteit) verlengsnoeren aan de slag.
Yes zei de dealer ook. Komende dinsdag wordt proefgereden. Inruilvoorstel is €250 verhoogd, mag mijn 16 inch ixion winterset van de v40 zelf verkopen en ze gooien er een nieuw setje dakdragers bij, zodat mijn Volvo koffer erop kan.
Trekhaak ontbreekt, zat wel afneembaar op mijn v40, echter zeggen en schrijven 0 keer gebruikt.

Ben erg benieuwd naar de massage stoelen en het bowers en wilkens geluid, prijzige opties die als ik het nieuw zelf betalen moest niet zou aanvinken, schijnen echter veel mensen goed te bevallen.

En ben benieuwd of de 20inch niet ten koste gaat van het comfort.
Volvo v40 d4 summum 2014, Crystal White metallic.
Business pack connect, Scandinavian line, Security line.
Obbetuning
18 inch midir zomerset
16 inch ixion winterset
Gebruikersavatar
S90 Inscription
2nd Gear member
Berichten: 120
Lid geworden op: 17.06.2023 - 16:16

Uit ervaring kan ik zeggen dat een S90 een waanzinnige wagen is. Ik heb een T5 Inscription met daarnaast alle overige opties.
De 20 inch velgen vind ik niet oncomfortabel en ik hecht daar veel waarde aan. Uiteraard weet ik niet hoe 18 of 19 inch aanvoelt, maar het oog wil ook wat en deze staan gewoon ontzettend mooi eronder.
B&W is geweldig. Loepzuiver en geeft je het gevoel midden in een concert zaal te zitten.
Hij is alleen groot. Ik hou van grote wagens, maar bijvoorbeeld bij de 5 touring, 7 serie of XJ had ik persoonlijk minder het gevoel dat ze zo lang waren als bij deze S90. Ik merk dat ik vaker moet steken en opletten of het past. Nu hadden de bmw's 4 wiel besturing.
Het is een statige wagen, zeker door het vele chroom. En je ziet ze vrijwel nooit. Dat vind ik juist leuk. En je merkt het overigens ook, mensen kijken toch even....
Veel mensen vinden een S60 beter in verhouding, maar ik hou juist van die lange uitgestrekte lijnen (van grote wagens).
Succes in ieder geval en mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8129
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Ik rij sinds 2019 een S90 D4 Inscription en het enige waar ik me aan erger is de slijtvastheid van het interieur, de deurpanelen en het 2 kleuren stuurwiel zijn na 70.000km niet echt mooi meer en ik heb geen ruwe bouwvakkershanden.

Dealer was bereid om het stuurwiel met 50% coulance te vervangen (slijtage was al erg zichtbaar na amper 40.000km), dan nog zou het stuurwiel me 600€ gekost hebben, waarvoor ik bedankt heb,
Zie fotos, dit is niet vuil, het is de witte verf die snel weg slijt

De massage stoelen zijn zaaaalig, we gebruiken ze bijna elke rit, ik heb een zwakke rug en voel het echt wel.

De versnellingsbak was ook een dinngetje doordat het schakelen bij gas los en weer gas soms erg traag was, ik heb in januari een Polestar update gedaan en nu rijdt de auto als een feest.

Je ziet de S90 erg weinig, de koffer is mega riant en zolang je niet in de hoogte moet laden meer dan voldoende, de mijne heeft ook neerklapbare achterbank, weet niet of dit standaard is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Feynman
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 10.03.2020 - 19:54

Ik was tot nu toe 2x bij Obbe in Elst voor de optimalisatie, die zegt dat er aan de automaatbak ook niks aan te passen is. Polestar zegt net wel hier iets aan te kunnen veranderen.
Ik kijk na de proefrit of het me genoeg irriteert om er iets aan te doen. Vanuit een handgeschakelde v40 d4 komend denk ik eerder niet.
Volvo v40 d4 summum 2014, Crystal White metallic.
Business pack connect, Scandinavian line, Security line.
Obbetuning
18 inch midir zomerset
16 inch ixion winterset
Gebruikersavatar
Rogier64
4th Gear member
Berichten: 924
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

De S90 T8 AWD modeljaar 2018 kan gelukkig een Polestar Engineered optimalisatie krijgen. https://engineered.polestar.com/nl/prod ... matic-2018 Uit ervaring kan ik melden dat dit de automaatbak fundamenteel positief aanpast. De 8 traps AW-bak is standaard niet echt lekker bij de les. In het najaar is er vaak een aanbieding voor deze optimalisatie (was 695,- ipv € 995,-)
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
HSVD
2nd Gear member
Berichten: 137
Lid geworden op: 14.10.2015 - 22:41

@Blackcurrantv70
Je zou nog eens Colourlock kunnen proberen.

Overigens geen slechte ervaringen met de VEA D4 in onze XC70. Eigelijk altijd lange afstanden rijden en zeker geen korte stukjes, heb het idee dat het behoorlijk scheelt.

Gr Ger
Volvo-Cees
3rd Gear member
Berichten: 342
Lid geworden op: 09.02.2009 - 01:45
Locatie: Noordwijk Z-H

Feynman schreef: 17.05.2024 - 19:34
diesel01 schreef: 14.05.2024 - 14:10
Feynman schreef: 13.05.2024 - 08:42 Dank je, heb hem gecontacteerd.
Gek eigenlijk, had verwacht dat het Powerpulse systeem door zijn eenvoud eigenlijk net weinig tot geen problemen zou veroorzaken. Een elektrisch systeem dat een verbarandingsmotor ondersteunt lijkt in ieder geval foutgevoelige dan een perslucht cilinder die op peil gehouden wordt.

Wat is jullie ervaring met het AWD systeem ? (heb tot nog toe alleen voorwiel aangedreven auto's gehad)
Geen idee of je via PB hebt gedaan maar ik heb niets ontvangen..
Maar de D5...monsterlijk ding in de V90, rijdt gewoon erg goed maar de mijne heeft wel wat issues gehad.
Het begon met 2 kromme naven op de voorwielen en remschijven, die naven zijn op 70% coulance vervangen, de remmen rondom was rekening man voor 1250 bij de dealer, remblokken waren na 10k km wederom verglaast na een ritje autobahn en ben toen overgegaan naar remblokken van Brembo.
Inmiddels zitten er yellowstuff van EBC op en kom je in Dld waar je gebruik maakt van het potentieel dan kan ik je deze blokken van harte aanbevelen, zijn goedkoper dan oem Volvo maar duurder dan gebruikelijk wat je via internet kunt krijgen.
Dit soort klussen doe ik inmiddels zelf en daar bespaar je erg veel geld mee.
Het uitlaatspruitstuk zit vast met trekbouten, ik hoorde op de snelweg op enig moment een fluittoon wanneer de cruise gas bij gaf op om een viaduct op te komen, haalde ik een koffie bij de Mc drive en gaf een beetje gas kon ik het ook horen omdat het geluid via de muur terugkwam, daar zijn 4 nieuwe bouten en een pakking opgekomen.
De powerpulse slang is meerdere malen geknapt totdat er een modificatie kwam die was getest op 120bar, de powerpulse geeft max 19 dus heb je er de nieuwe slang op zitten dan zie je dat niet gebeuren.
De EGRbuis aan de achterzijde van het blok is gescheurd, dat was wel link en ik had het op tijd in de gaten doordat ik voor een verkeerslicht rook onder de parafan bij de ruitenwissers uit zag kringelen.
Verder een noodloop door een gescheurde turboslang, kleppendeksel pakking die lekkage gaf en dat zijn dure ingrepen.
Een scheur in het inlaatspruitstuk die ik heb laten vervangen.
Voor het gewone onderhoud...ik heb bij 100k km de bak laten spoelen en de diff+aoc koppeling olie laten vervangen, de automaat krijgt aanstaande vrijdag weer een flush bij 178k km.
Verder ben ik van mening dat longlife olie niet bestaat en krijgt de motor om de 15.000km nieuwe 0w20 olie ipv eens per jaar of om de 30.000km.
Verder was bij 140.000km de originele schokdempers op, omdat de vering redelijk comfortabel is te noemen ben ik gaan experimenteren met de Bilstein.
Ik ben begonnen met de B6 en dat rijdt super op glad asfalt maar een stuk minder op klinkers en korte oneffenheid, de B6 is er weer onderweg gehaald en vervangen voor B4, dit past perfect bij de V90.
De auto is dus niet foutloos geweest maar is wel onze meest fijne Volvo ooit geweest, comfortabel en veilig, met Polestar chipie bloedsnel wanneer je even vlot een trekker oid wilt inhalen, lust wel graag een slok diesel maar dit soort auto's koop je niet vanwege het verbruik.
Die polestar upgrade maakt dat de bak lekkerder gaat schakelen, zeer zeker aan te bevelen.
Afgelopen weekend weer teruggekomen van een weekend trip door Dld en dan is het heerlijk kilometers vreten met 190 in het uur, bij twijfel in dit geval gewoon doen!
Dank voor je reactie, de v90 d5 die ik op het oog had was al verkocht, mss moest het zo ook komen.
Ik zit net op het omslagpunt voor diesel, en zit 90% van de tijd alleen in de auto. Mijn huidige v40 wordt i.i.g. op de achterbank te klein voor mijn 2 dochters, helemaal als we ermee op vakantie gaan.
Nu komt er net bij de dealer in Venlo iets compleet anders voorbij, een s90 t8 Inscription. 2017, 140k, import uit Zweden, dealer onderhouden. Iets van 15k aan opties dus vol.
Ik zag hem tussen de de andere xc40’s en ex30 staan, wat een statige auto.

Zijn er mensen hier op het forum die iets dergelijks rijden en wat is jullie ervaring hiermee ?
Wat een prachtige wagen zeg, mooie dikke uitvoering en zeer scherp geprijsd!
Hopelijk bevalt de proefrit en kom je tot een goeie deal, dan rij je een mooie exclusieve auto die je niet zo vaak ziet!
Volvo V90 T5 Polestar Inscription + Intro B&W + Luxury + Winter Line 02-2017.
Volvo 240 GL Grand Luxe 2.3 sedan 04-1984.

Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ + Inscription + Luxury + Security Line 02-2015 (2019-2024)
Volvo S80 2.5 T Momentum + Professional + Winter + Climate Line 03-2010 (2014-2019)
Volvo S60 2.5T Momentum + Communication Line 06-2006 (2011-2014)
Volvo S70 2.4 20v Europa Exclusive 12-1999 (2008-2011)
Feynman
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 10.03.2020 - 19:54

€89.310 nieuwwaarde, deze uitvoering in 2017 in de Inscription trim was €75.495, dus voor net geen €14k aan opties.
Intro Line B&W, Luxury Line, Scandinavian Line, Versatility Line en Winter Line (standaard bij een Inscription)
Daar bovenop de 20" velgen en de Visual Park Assist.

Ik heb ook het elektrisch bedienbare zonnegordijn voor de achterruit gezien, heeft ie dan niet automisch ook het Climate Line pakket omdat dit niet los als optie aan te vinken is ?
Volvo v40 d4 summum 2014, Crystal White metallic.
Business pack connect, Scandinavian line, Security line.
Obbetuning
18 inch midir zomerset
16 inch ixion winterset
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”