Na een flinke kiezel die voor mijn gevoel door het raam sloeg aan de bijrijderskant me gemeld bij de Volvo dealer.
Werken niet samen met mijn verzekeraar (NH1816, WA Casco), konden niets voor me doen behalve doorverwijzen naar Carglass & co.
Daar hebben ze nu voor een poging gedaan te repareren, ziet er nog steeds niet uit houdt wel.
Vervanging door voorruit van hen zou me €75 eigen risico kosten, voorruit origineel Volvo €300 extra.
Volgens de ruitschade hersteller is er geen tot weinig verschil tussen no-name en een Volvo ruit, komen van hetzelfde productieband, lamineerfolie en glaslagen alles hetzelfde.
Wat is de mening in het forum hierover ? Is een voorruit met Volvo logo kwalitatief beter en dus zinvol om hier de meerprijs voor te betalen ?
P.S mijn V90 heeft een HUD mocht dat iets uitmaken. (en dus ook geen elektrisch verwarmde voorruit)
Nieuwe voorruit, Volvo of niet ?
-
Emmevi
- 5th Gear member
Ik kan me herinneren dat er onlangs ook iemand was die een voorruit bij een ruithersteller had laten plaatsen, want moest van de verzekeringsmaatschappij. Was exact dezelfde ruit als van Volvo, maar nadien wel een hoop problemen kalibreren van de sensoren achter de voorruit.
Is uiteindelijk wel opgelost, maar ging toch wel wat tijd aan extra bezoekjes van dealer en ruithersteller in zitten.
Van de andere kant: het zal ook wel eens goed gaan.
edit:
Linkje naar de post, er moest een nieuwe camera geplaatst worden doordat er softwarematig iets fout was gegaan tijdens kalibreren;
viewtopic.php?t=97771
Is uiteindelijk wel opgelost, maar ging toch wel wat tijd aan extra bezoekjes van dealer en ruithersteller in zitten.
Van de andere kant: het zal ook wel eens goed gaan.
edit:
Linkje naar de post, er moest een nieuwe camera geplaatst worden doordat er softwarematig iets fout was gegaan tijdens kalibreren;
viewtopic.php?t=97771
Laatst gewijzigd door Emmevi op 31.10.2025 - 19:28, 2 keer totaal gewijzigd.
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
- Bover
- 8th Gear member
De afgelopen twintig jaar drie keer een voorruit vervangen. Eentje via Volvo dealer en de andere twee via Carglass. Zeg maar wat het verschil is. Ik heb geen sterkte meeting rapport van de voorruiten.
Ik zelf kan me niet voorstellen dat aftermarket zoals Carglass infame voorruiten zouden zetten, immers die lopen allemaal via de verzekering. Grappig was wel de laatste keer voorruit wisselen anno juni 2022 , ik eerst de voorruit privé zou moeten betalen en er 1300 werd gefactureerd. .Later meldde de verzekering dat er een fout was gemaakt in het systeem en nam de schade over. Toen koste de voorruit ongeveer 750-
Als de voorruit morgen stuk gaat dan rij ik gewoon naar CarGlas. Die heeft ook meer ervaring met voorruiten plaatsen. Bij sommige garages komt een wit naamloos busje een voorruit plaatsen......
Ik zelf kan me niet voorstellen dat aftermarket zoals Carglass infame voorruiten zouden zetten, immers die lopen allemaal via de verzekering. Grappig was wel de laatste keer voorruit wisselen anno juni 2022 , ik eerst de voorruit privé zou moeten betalen en er 1300 werd gefactureerd. .Later meldde de verzekering dat er een fout was gemaakt in het systeem en nam de schade over. Toen koste de voorruit ongeveer 750-
Als de voorruit morgen stuk gaat dan rij ik gewoon naar CarGlas. Die heeft ook meer ervaring met voorruiten plaatsen. Bij sommige garages komt een wit naamloos busje een voorruit plaatsen......
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie ....
- DB200
- 6th Gear member
Ik heb slechte ervaringen met Carglass en Autotaalglas.
De imitatie ruiten zijn dunner. Zelf tweemaal kunnen constateren. Als je een vogel (bijv buizerd) met je voorruit raakt bij 180km/h kan dit dus best verschil maken.
Ook mbt complexe electronica is de dealer te prefereren. Zie melding elders op het forum zoals hier al wordt genoemd .
Ik heb daarom een verzekering die vervanging door de dealer dekt.
De imitatie ruiten zijn dunner. Zelf tweemaal kunnen constateren. Als je een vogel (bijv buizerd) met je voorruit raakt bij 180km/h kan dit dus best verschil maken.
Ook mbt complexe electronica is de dealer te prefereren. Zie melding elders op het forum zoals hier al wordt genoemd .
Ik heb daarom een verzekering die vervanging door de dealer dekt.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
- Bover
- 8th Gear member
ik weet van een Volvo monteur dat bij een dealer alle voorruiten via via alsnog bij carglass werden gedaan.....Mijn vervangingsruit was van Saint-Gobain.
Maar ik denk dat je moet doen wat goed voelt. Als je een beter gevoel hebt 'via de dealer' moet je dat vooral doen..
Voor Feynman is de dealer geen optie, omdat de verzekering niet aansluit... Mag je alleen met Amazon/volvo verzekering dan bij werkplaats dealer terecht?
Je kunt ook naar (Focwa) schadebedrijf gaan die vervangen ook tenminste hier in France.
Maar ik denk dat je moet doen wat goed voelt. Als je een beter gevoel hebt 'via de dealer' moet je dat vooral doen..
Voor Feynman is de dealer geen optie, omdat de verzekering niet aansluit... Mag je alleen met Amazon/volvo verzekering dan bij werkplaats dealer terecht?
Je kunt ook naar (Focwa) schadebedrijf gaan die vervangen ook tenminste hier in France.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
- DB200
- 6th Gear member
Het is natuurlijk meer dan gevoel, ik heb het over concrete negatieve ervaringen met Carglass en Autotaalglas.
Hier de bijdrage over de problemen na een bezoek aan Carglass:
viewtopic.php?t=97771
Hier de bijdrage over de problemen na een bezoek aan Carglass:
viewtopic.php?t=97771
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
#dieseldrammer
- Rogier64
- 5th Gear member
Wel vreemd dat jou dealer niet met NH1816 werkt, daar ben ik ook verzekerd en bevestigd dat die met Volvo dealer Harrie Arendsen Hengelo werkt bij ruitschade, staat ook op de site van NH1816
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998