mag ik advies vragen wat jullie gebruiken qua materialen om de auto in mooie staat te houden qua shampoo, wax en interieur?
Weet niet goed of het verstandig is om met de auto door een wasstraat te gaan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Een ex-medewerker van een grote gerenomeerde wasstraat hier in de omgeving vertelde me dat hoe goed de installatie ook is, je toch swirls gaat krijgen.
Zelf heb ik was- en glaswaxspul wan Meguiars, emmer met roosterbodem, 2 washmits, droogdoek en dergelijke. Mijn advies: ga eens langs een goede automaterialenzaak en investeer een €100-150.
Bijkomend voordeel van zelf wassen is dat je de lak van dichtbij zit en eventuele plekjes gelijk kunt aanpakken.
V60 B3 Pebble Grey '22 V50 2.0 Electric Silver '10 V40 1.8i Lavasvart Metallic '04 Suzuki Baleno 1.6 ‘00 Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90 Honda Integra 1.5 ‘86
Als je het aan 100 mensen vraagt krijg je 101 meningen. Iedereen heeft zijn eigen voorkeur (bijna religie dat auto detailen). Ik denk dat als je op een website als waxworld gaat shoppen je altijd wel goed spul koopt.
Op youtube mega veel video's te vinden. Deze vind ik wel grappig en leerzaam: https://www.youtube.com/pantheorganizer
Mijn auto's gaan in ieder geval nooit door een wasstraat. Succes met poetsen!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Ik haal/bestel mijn detail producten bij carclean (inclusief een prima forum), leuk dat je je een beetje wil verdiepen in het correct wassen van je mooie XC90.
BertZ64 schreef: ↑19.01.2026 - 15:15
En de mijne gaan, op een enkele uitzondering na, altijd door de wasstraat. Nog geen nadelen ondervonden.
Er zijn zeker voordelen aan een wasstraat....
Maar ik geniet van de therapeutische werking van het zelf autowassen. Verstand (bijna) op nul en kop lekker leeg maken..... en dan een mooi resultaat
IMG_2053.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Dan houd je de lak het langste in goede conditie zonder krasjes of swirls. Ik heb helaas weinig mogelijkheden om mijn auto voor de deur te wassen. Dus ben aangewezen op de wasstraat of wasbox. Beide geven gewoon swirls, het is niet te voorkomen. Daarom gaat mijn auto eens in de 2 jaar ofzo even naar de detailer. Kost mij 350 EUR voor een polijstbeurt, lakverzegeling en binnenkant.