Ik zou als ik jou was (bij een volgende auto?) niet meer poetsen, maar alleen stoffen voortaan. En anders de microvezel doekjes (niet die grote goedkope, maar dege met hele fijne structuur alsof het suède is) zoals Volvo doekje voor het beeldscherm. Dan krijg je volgens mij nauwelijks krassen.TomXC60 schreef:Ik ben vrij panisch met poetsdoeken, gebruik altijd een nieuwe poetsdoek, de krassen die je ziet zijn van gebruik, en ze zijn wel degelijk zo duidelijk te zien.jvov60 schreef: Mooi dat je tevreden bent en mooi verhaal!
Dat kunststof is wel erg lelijk geworden. Hoe heb je het gepoetst?
Ik (nu 65.000km) doe niet meer dan afstoffen met een soort Swiffer-doekje en heb nauwelijks zichtbare krasjes. Misschien komt het op de foto erger over dan het in werkelijkheid is?
Ik vroeg me nog af hoe je ritten eruit zien bij dit (nette) verbruik? Hoeveel kilometers rijd je dagelijks en met hoeveel keer laden op een dag?
Het plan is om er iets over te gaan zeggen bij de volvo dealer.
Meestal 2 lange ritten overdag, start altijd geladen thuis, rij dan naar een van de kantoren, laad daar meestal compleet bij, doe verschillende kortere ritten naar klanten waar ik bij de trouwe bekend ben en ook even mag prikken op de laadpaal, daarna terug op kantoor, zeker opladen, en de rit naar huis waar hij weer direct op de lader gaat.
Toch makkelijk 300km op een dag, met de lange ritten 114 en 127km en de korte variërend tussen de 10 en 50km.
Hobby's en kinder-ritjes probeer ik altijd volledig elektrisch te doen, en in het weekend wordt standaard na een rit ook weer geladen, niet gelaten hoe laat.
Altijd gewoon de toegestane snelheid, al is die 10km/u trager in belgië, wat best kan schelen in verbruik!
Zo te lezen laad jij veel. Wat zou mijn verbruik zijn met een nieuwe T8 (11,6 kWh) als ik op een rit heen en weer totaal 220 dagelijks en enkel 1x thuis laad? 70% snelweg 130 - 140 km/u, 30% autoweg 100 - 120 km/u.