Achterdeur-rubbers afsluiting

De Nieuwe XC60
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

Ik heb nu twee keer gehad dat ik zand achter de voorstoelen en naast de achterbank had liggen.
De eerste keer ontdekte ik in ieder geval een losgelaten rubber bij de rand van de wielkast. Ik heb dat zelf gelijmd.

Nu zag ik het vandaag weer. Altijd na nat weer lijkt het. Het is nu wel veel minder.
De rubbers lijken niet alles goed af te sluiten. En het rubber bij de wielkast waar de deur overheen valt is natuurlijk ook niet een geweldig perfecte constructie.

Iemand anders die ook rommel binnen krijgt in de auto bij de achterdeuren?
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

Lees ook wat Duitsers er van vinden. Ondanks dat hebben veel merken deze constructie, maar misschien soms betere afdichting?

https://www.motor-talk.de/forum/dreckfa ... 25009.html
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Ai ai ai toch...laten ze toch weer steken vallen,zonde dat het toch nooit van de eerste maal 100% in orde kan zijn wat je toch mag verwachten van een wagen in de Premium klasse.
Gebruikersavatar
casper
5th Gear member
Berichten: 1556
Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49

jvov60 schreef: Iemand anders die ook rommel binnen krijgt in de auto bij de achterdeuren?
Neen
Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
VOLVOC
3rd Gear member
Berichten: 251
Lid geworden op: 02.06.2013 - 15:52

Nog nooit last van gehad
Volvo XC60 T8 MY18 Polestar + Heico (BJ2018)
BMW 218i M-Design Cabrio (BJ2017)
Volvo XC60 T8 MY18 (BJ2017)
Volvo V60 D6 MY14
Audi A4
Renault Grand Espace
Kia Sorento
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

Bedankt. Ben benieuwd of er toch nog mensen zijn die het wel hebben gezien.

Overigens krijg je het zeker als je de wielkasten met een hogedrukspuit schoonmaakt. En dan die rand van de achterdeur ook even meeneemt.
Maar dat is te begrijpen, vind ik geen probleem.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
VOLVOC
3rd Gear member
Berichten: 251
Lid geworden op: 02.06.2013 - 15:52

Ben het ook niet eens met die opmerking over ‘steekjes laten vallen’. Kan me niet heugen dat Volvo terugroepacties moest doen zoals onlangs alle grote Premium merken als Mercedes, Audi en zelfs Porsche. Nu spreken we over een ‘rubber’ dat je zelf hebt gelijmd, iets dat ik zeker bij de dealer zou hebben gelegd. Nu kan het zijn dat Volvo niet op de hoogte is en daardoor ook niet adequaat kan handelen. Het gaat niet om het probleem maar hoe gaat men ermee om. Zou dus alsnog mezelf melden bij de dealer
Volvo XC60 T8 MY18 Polestar + Heico (BJ2018)
BMW 218i M-Design Cabrio (BJ2017)
Volvo XC60 T8 MY18 (BJ2017)
Volvo V60 D6 MY14
Audi A4
Renault Grand Espace
Kia Sorento
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

Ik ga dat ook wel melden, maar was praktischer om het zelf te lijmen. Is ook prima gelukt. De dealer had precies hetzelfde gedaan. Gewoon lijmen.

Echter de constructie met het rubber bij de wielkast en deur is niet een top-oplossing. Niet slecht, maar ook niet fraai. De Duitsers klagen er niet voor niets over.

De komende tijd ga ik binnendringen van zand in de gaten houden. Misschien is er toch iets mis ergens met de rubbers. Maar ik zie niet wat er niet goed zou zijn op dit moment.
Laatst gewijzigd door jvov60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
VOLVOC
3rd Gear member
Berichten: 251
Lid geworden op: 02.06.2013 - 15:52

Ah ok, en ik ben het met je eens hoor. Had nooit last van vieze broekspijpen en dat blijkt de voornaamste reden van systeem
Te zijn volgens de info bij introductie. Vind het lastig dat na een luxe wasbeurt door de wasstraat (met transportbanden dus) niet voldoende is voor het reinigen van je auto. Je zal telkens weer handmatig of met hogedruk die deuren moeten reinigen. Domme constructie wat dat betreft
Volvo XC60 T8 MY18 Polestar + Heico (BJ2018)
BMW 218i M-Design Cabrio (BJ2017)
Volvo XC60 T8 MY18 (BJ2017)
Volvo V60 D6 MY14
Audi A4
Renault Grand Espace
Kia Sorento
GinoB
2nd Gear member
Berichten: 189
Lid geworden op: 08.02.2009 - 20:23
Locatie: Lembeke

als je enkele dagen door de regen gereden hebt en je opent de achterdeuren zijn die rubbers verschrikkelijk vies(hangen vol vuil)en wanneer alles opgedroogd is valt het stof gedeeltelijk op die plastieken boord tussen de achterdeur en de achterzetels!
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

GinoB schreef: als je enkele dagen door de regen gereden hebt en je opent de achterdeuren zijn die rubbers verschrikkelijk vies(hangen vol vuil)en wanneer alles opgedroogd is valt het stof gedeeltelijk op die plastieken boord tussen de achterdeur en de achterzetels!
Aha, is dat het denk je? Bedankt voor de uitleg.
Geeft mij al een stuk beter gevoel dan het idee dat het ergens tijdens rijden naar binnen dringt.
Maar ik heb het bij andere auto's eerder nooit gehad. Heeft het vooral te maken met het rubber bij de deur en wielkast?
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
VOLVOC
3rd Gear member
Berichten: 251
Lid geworden op: 02.06.2013 - 15:52

GinoB heeft daar denk ik een punt.. lijkt me logisch maar vervelend gevolg van design
Volvo XC60 T8 MY18 Polestar + Heico (BJ2018)
BMW 218i M-Design Cabrio (BJ2017)
Volvo XC60 T8 MY18 (BJ2017)
Volvo V60 D6 MY14
Audi A4
Renault Grand Espace
Kia Sorento
Gebruikersavatar
fmgillis
2nd Gear member
Berichten: 220
Lid geworden op: 03.04.2007 - 11:47
Locatie: Breda
Contacteer:

Bij mij ligt er ook vaak een beetje zand naast de achterbank. Moet daar ook nog steeds mee terug naar de dealer.
Gebruikersavatar
fmgillis
2nd Gear member
Berichten: 220
Lid geworden op: 03.04.2007 - 11:47
Locatie: Breda
Contacteer:

Ik weet inmiddels vanuit de dealer dat Volvo aan het onderzoeken is hoe ze het probleem gaan oplossen.
Het is inderdaad een fout in de auto en iedereen heeft dit probleem helaas.
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

Dank voor de info.
Mijn auto gaat volgende week naar de garage. Ook voor het binnenkomen van vuil.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

VOLVOC schreef: GinoB heeft daar denk ik een punt.. lijkt me logisch maar vervelend gevolg van design
Wel straf dat jij er geen last van hebt...
VOLVOC
3rd Gear member
Berichten: 251
Lid geworden op: 02.06.2013 - 15:52

Nog steeds, ook bij onze tweede geen problemen daarmee
Volvo XC60 T8 MY18 Polestar + Heico (BJ2018)
BMW 218i M-Design Cabrio (BJ2017)
Volvo XC60 T8 MY18 (BJ2017)
Volvo V60 D6 MY14
Audi A4
Renault Grand Espace
Kia Sorento
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

VOLVOC schreef: Nog steeds, ook bij onze tweede geen problemen daarmee
Waarschijnlijk gebruik je jou achterportieren weinig? Ik zelf dagelijks; voor m'n werk zet ik mijn tas altijd achter de voorstoel.
Als de oorzaak het vuil is dat van de deurrand naar binnen er afvalt, dan heb je daar nauwelijks last van als je de achterportieren nauwelijks of heel weinig gebruikt.

Je krijgt wel zeker vuil binnen als je de rand flink afspuit (en dat is geen rare actie, want de wasstraat maakt het niet schoon) met een hoge drukspuit. Dan heb je de rommel binnen.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

Aan mij is hetzelfde gemeld na een dealerbezoek: Volvo heeft dit (bij hun bekende) probleem in onderzoek en zoekt naar een oplossing.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Tjardi
2nd Gear member
Berichten: 137
Lid geworden op: 21.11.2018 - 14:49
Locatie: Giethoorn

Gisteren, na de vuiligheid en sneeuw van de laatste dagen, de auto laten wassen, in de wasstraat.
Eerlijk gezegd, heb ik zelfs met m 'n zwarte BMW Cabrio 640i, nooit last gehad van strepen en of andere beschadigingen.
Heb dat, nooit gecontroleerd met een vergrootglas. Op m 'n 77e ben ik "zelf" wassen meer dan zat. Accepteer zelfs een krasje.

Alhoewel, "eerlijk niet", dit nooit heb ontdekt. (Derhalve ben ik intussen een fan van deze textiel-wasstraten)
Na in de vorige uitvoeringen, met "plastic borstels", me vaak de tranen in de ogen sprongen.

-
Thuis gekomen na het openen van de achterportieren, zag ik een redelijke hoeveelheid zand etc. achter de portierrubbers,
aan de binnenzijde van 't portier zitten. Die dus niet in de wasstraat verwijderd was. En wat wel had gemoeten.
Dat zit niet aan de auto, maar aan 't portier. Daar kom je niet met je kleding tegenaan. Maar 't is wel vies.
En vooral ..... 't Is te voorkomen. Laat je het zitten, gaat het op de duur corroderen. Bovendien vind ik 't smerig.

Bij mij blijft de vuiligheid hangen, aan de achterportieren, maar komt tot op heden zeker niet terecht op de achterbank!

Door de snelheid van de draaiende achterwielen, wordt met grote kracht, het vuil, richting achterdeur geslingerd.
Door de grote kracht, vliegt het naar de binnenzijde van 't portier. De rubbers zijn niet in staat, dat tegen te gaan.
En dat hebben de Volvo ingenieurs, naar mijn smaak over 't hoofd gezien.
.
Ik heb intussen ongeveer 3.500 km met m 'n XC 60 T gereden, en ben uitermate tevreden met de koets. Na 25 jaar BMW.
Geniet vooral van 't elektrische rijden, wat ik nauwelijks verwacht had.

M 'n buren hebben een X5, M diesel, die hier op de stoep staat. Heb nog eens uitvoerig bekeken, hoe die dat hebben opgelost.
Eerlijk is eerlijk. Dat heeft BMW beter gedaan. Het is volstrekt onmogelijk, dat vuil en/of zand, rechtstreeks wordt
gelanceerd op de deurrubbers. Dat blijft allemaal in de wielkast hangen. En wordt bij 't wassen, verwijderd.

Volvo heeft geen "hoekconstructie" rond de achterportier, die dat onmogelijk maakt.
De vuiligheid vliegt met grote snelheid tegen de rubbers. En daar gaat het fout.

Heb intussen begrepen, dat er via een toeleverancier, een "hulpstuk", achter in de wielkast kan worden geplaatst, die dat oplost.
Heb dat bekeken, en ben er van overtuigd, dat dit helpt.
Maakt dat de BMW een betere auto? Neen. Maar meen te mogen/moeten opmerken, dat op dit punt, de BMW beter scoort.
Maar ook BMW laat op diverse punten steken vallen.

Geen enkele auto is op alle punten perfect. Zelfs een Rolls Royce niet. Al komt die in de buurt van 100%.
Was die ook niet van BMW?

*
Hoop dat Volvo zelf, met dit onderdeel komt. Wat ik heb begrepen uit de omschrijving.
Dan komt ie er bij mij zeker in!

Ben zoals intussen gemeld, zeer tevreden met m 'n XC60 T8
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”