Apple carplay

De Nieuwe XC60
Plaats reactie
Jacco1972
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 06.11.2019 - 17:50

Ik weet niet of het hier goed staat maar;

Ik heb een XC60 van okt 2019.
Android carplay werkt zonder problemen maar sinds gisteren een iphone 11 pro.
Ik krijg deze niet verbonden.
Siri staat aan, kabel verbonden in witte usb poort, telefoon ontgrendeled aangesloten, geprobeerd te verbinden via het stuur, niks werkt.
Dealer gebeld maar die weet het ook niet.
Andere dealer zegt dat ik eerst apple software moet installeren a 300, wat raar zou zijn want android werkt wel en apple carplay staat wel in het menu.
Verbinden met de bluetooth op de normale manier geen probleem maar niet via carplay in de iphone.

Wat ik mij kan bednken is dat de kabel niet de bijgeleverde kabel is want dat is mini usb.
De kabel is wel orgineel Apple maar van een Ipad air.
Als ik kijk bij de Iphone 11 kabels dan zijn dit dezelfde als de ipad air kabels, correct?

Iemand een idee?
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3156
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Steek de telefoon met kabel maar eens in een computer, als dat ook niet werkt weet je genoeg.
Gebruikersavatar
pitteken2
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 12.11.2017 - 17:58

Ik heb iPhone 11 Pro en connecteren is geen probleem!
XC 60 t8 R design electric silver metallic my2018
Intellisafe pro pack - Versatility pack - Sensors navigation pack + Volvo on Call - Luchtvering four c - 21’ R design velgen - Zwarte kappen buitenspiegels -Wegklapbare trekhaak

Verwacht juni 2022: xc40 my23 p8 twin ultimate - full option - kleur sage groen
_____________________________________________________________
Vroeger:

V40 2013 summum D2 powershift
V50 2009 momentum 2.0d powershift
480 turbo 1988
Gebruikersavatar
pitteken2
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 12.11.2017 - 17:58

Trouwens bij iPhone kan T zijn dat je Apple CarPlay niet aangevinkt staat in de iPhone zelf. Daar al gekeken? Kijk eens onder instellingen en dan CarPlay
XC 60 t8 R design electric silver metallic my2018
Intellisafe pro pack - Versatility pack - Sensors navigation pack + Volvo on Call - Luchtvering four c - 21’ R design velgen - Zwarte kappen buitenspiegels -Wegklapbare trekhaak

Verwacht juni 2022: xc40 my23 p8 twin ultimate - full option - kleur sage groen
_____________________________________________________________
Vroeger:

V40 2013 summum D2 powershift
V50 2009 momentum 2.0d powershift
480 turbo 1988
Jacco1972
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 06.11.2019 - 17:50

Ok, ik ben een complet iphone noob.

Wat zou hij moeten doen als je hem in de pc stopt? Hij laad bij mij en vraagt om toegang.
@pit ik zie carplay staan bij instellingen algemeen maar zodra ik deze indruk vraagt hij mij om op de "praat" knop te drukken en ondertussen loopt er een wieltje rond dat probeert een beschikbare auto te vinden zonder succes.

Welk snoer gebruik jij?
Gebruikersavatar
pitteken2
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 12.11.2017 - 17:58

Ik gebruik ook een iPad snoer, niet het originele dat bijgeleverd was bij de pro 11
XC 60 t8 R design electric silver metallic my2018
Intellisafe pro pack - Versatility pack - Sensors navigation pack + Volvo on Call - Luchtvering four c - 21’ R design velgen - Zwarte kappen buitenspiegels -Wegklapbare trekhaak

Verwacht juni 2022: xc40 my23 p8 twin ultimate - full option - kleur sage groen
_____________________________________________________________
Vroeger:

V40 2013 summum D2 powershift
V50 2009 momentum 2.0d powershift
480 turbo 1988
John Maes
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 18.04.2024 - 06:34

Ik heb 2 Volvo’s van een paar maanden oud, te weten xx40 Recharge en xc60 PHEV. Sinds gisteren weken beide auto’s niet meer met CarPlay.
Mét geen enkele Apple telefoon. Altijd gedoe met de software van de auto’s.
John Maes
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 18.04.2024 - 06:34

Jacco1972 schreef: 13.02.2020 - 18:22 Ik weet niet of het hier goed staat maar;

Ik heb een XC60 van okt 2019.
Android carplay werkt zonder problemen maar sinds gisteren een iphone 11 pro.
Ik krijg deze niet verbonden.
Siri staat aan, kabel verbonden in witte usb poort, telefoon ontgrendeled aangesloten, geprobeerd te verbinden via het stuur, niks werkt.
Dealer gebeld maar die weet het ook niet.
Andere dealer zegt dat ik eerst apple software moet installeren a 300, wat raar zou zijn want android werkt wel en apple carplay staat wel in het menu.
Verbinden met de bluetooth op de normale manier geen probleem maar niet via carplay in de iphone.

Wat ik mij kan bednken is dat de kabel niet de bijgeleverde kabel is want dat is mini usb.
De kabel is wel orgineel Apple maar van een Ipad air.
Als ik kijk bij de Iphone 11 kabels dan zijn dit dezelfde als de ipad air kabels, correct?

Iemand een idee?
Bij mij werken beide Volvo’s niet meer met geen enkelen iPhone. Is helaas alweer een software probleem van de auto.
Gebruikersavatar
TomAmazon
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 21.11.2021 - 13:20
Locatie: Aalbeke

John Maes schreef: 15.06.2024 - 23:46 Ik heb 2 Volvo’s van een paar maanden oud, te weten xx40 Recharge en xc60 PHEV. Sinds gisteren weken beide auto’s niet meer met CarPlay.
Mét geen enkele Apple telefoon. Altijd gedoe met de software van de auto’s.
Heb je de infotainment unit al herstart?
2009 C70 2.0D Summum
1969 P121 Amazon B18B Weber Downdraft OD
2009 XC90 2.4D AWD Momentum Shadow Blue Metallic
2022 XC60 T6 PHEV Inscription Expr. Platinum Grey, Blond Moritz leder
Gebruikersavatar
Bursting_Blue_II
2nd Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17.01.2023 - 09:54

Vreemd. Als ik één telefoon had, en twee auto's zou hebben die allebei niet (meer) werken met Carplay, zou ik het probleem in de telefoon zoeken.

De Carplay instellingen vind je onder "Instellingen"/ "Algemeen" / "Carplay" . In het instellingen menu van je Iphone kun je ook zoeken naar het woord carplay...
marsman
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 26.03.2014 - 20:59

Check ook even dit: Als je iPhone niet wordt gedetecteerd door CarPlay, zorg je ervoor dat CarPlay niet wordt beperkt. Ga naar 'Instellingen' > 'Schermtijd' > 'Beperkingen'. Als 'Beperkingen' is ingeschakeld, tik je op 'Toegestane apps' en controleer je of CarPlay is ingeschakeld.

Verder is Carplay (in elke auto) vaak supergevoelig op kabels. Koop een originele iPhone kabel. Vaak is dat ook het euvel.
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2368
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

marsman schreef: 17.06.2024 - 10:55 Verder is Carplay (in elke auto) vaak supergevoelig op kabels. Koop een originele iPhone kabel. Vaak is dat ook het euvel.
Dat is ook mijn ervaring met huurauto op vakantie (ander merk auto), met niet-origineel Apple kabel geen stabiele CarPlay verbinding (viel na ca. 30-60 uur), met originele/gecertificeerde Apple kabel wel stabiel en geen uitval.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Hetnieuwewerck
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 14.12.2017 - 20:36

Sinds mijn zoon met vakantie geweest is met mijn Volvo, kan ik geen berichten meer versturen met carplay, via m'n iphone, met de spreekknop op het stuur.
Dat kon altijd wel, en de laatste tijd las hij berichten zelfs direct voor.
Hij heeft geen instellingen in de auto veranderd.
Na veel zoeken, m'n iphone met siri rechtstreeks"' aangesproken'''maar hij zegt, hmm ik denk dat de ontvanger whattsapp berichten heeft uitgeschakelt.
Ik heb een paar dagen gegoogled, maar alle instellingen staan goed.
Andere mensen met iphones laten proberen werkt ook niet.

iemand een tip?

Vr Gr Theo
Volvo V70,Volvo V70 inscription,Volvo V90 inscription
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2368
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

Jers3n schreef: 17.06.2024 - 11:59
marsman schreef: 17.06.2024 - 10:55 Verder is Carplay (in elke auto) vaak supergevoelig op kabels. Koop een originele iPhone kabel. Vaak is dat ook het euvel.
Dat is ook mijn ervaring met huurauto op vakantie (ander merk auto), met niet-origineel Apple kabel geen stabiele CarPlay verbinding (viel na ca. 30-60 uur), met originele/gecertificeerde Apple kabel wel stabiel en geen uitval.

zie nu pas dat er ‘30-60 uur’ staat, dat had ‘30-60 sec’ moeten zijn…
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”