Ik ben sinds begin vorig jaar de trotse eigenaar van een XC60. Tot nu toe zo goed als geen problemen gehad maar een paar weken geleden begon ik te merken dat mijn wagen 'anders' begon aan te voelen:
- wagen voelt minder stabiel op de baan, beetje wiebelig
- bij het starten van de wagen is er een gekraak hoorbaar, verschillend van het normale geluid dat je hoort bij activering van de luchtvering
- het lijkt erop dat de luchtvering hoger lijkt te gaan dan normaal, zoals wanneer de de wagen in off-road modus staat.
- bij het rijden op de autostrade merkte ik dat mijn passagierszetel trilt
Auto zelf geeft geen problemen aan, maar ik ben toch vrij ongerust. Ik gebruik mijn wagen niet zo vaak momenteel (enkel om te winkelen, ik werk volledig vanop afstand) maar ik moet wel ten allen tijde mobiel blijven.
Normaal gezien zou ik deze vraag rechtsreeks aan de garage stellen maar deze zijn tijdens momenteel volledig onbereikbaar zolang de Coronavirus maatregelen actief zijn.
Heeft er iemand een idee wat dit kan zijn en of ik ongerust moet zijn?
Mvg, Tijs
XC60 T8 MY2019 - Luchtvering probleem?
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 04.11.2019 - 14:23
Klopt, ik had dit inderdaad moeten vermelden. In Nederland is de situatie anders maar in BE is zo goed als alles dicht.
"Onze showrooms en werkplaatsen zullen gesloten zijn, maar we blijven technische permanentie bieden voor de voertuigen van wie werkzaam is in de medische sector en aan alle interventie- en prioritaire voertuigen." - is wat er op de website van mijn dealer staat, ze zijn verder ook enkel via mail bereikbaar.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Mijn Belgische dealer blijft zowel telefonisch als via email bereikbaar.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Is wellicht de instelling van de luchtvering gewijzigd of rij je in een andere mode dan eerder? In hybrid is de vering slap, in de rijstand sport (bij mij heet die Polestar Engineered ) aanmerkelijk straffer. Ik heb in individual mode - die ik normaal kies - de luchtvering op de laagste stand staan (en tevens de stuurkracht op zwaar) dat geeft bij mij het rustigste weggedrag. Verder lane assist af, dat geeft ook een zoekerig weggedrag en pilot assist meestal aan. Bandenspanning op 2.5 -2.6 bar rondom, zeker niet harder. Dan rijdt hij als op rails……..
C40 Ultimate Twin