XC60 T8 MY2019 - Luchtvering probleem?

De Nieuwe XC60
Plaats reactie
TijsVdB
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 04.11.2019 - 14:23

Ik ben sinds begin vorig jaar de trotse eigenaar van een XC60. Tot nu toe zo goed als geen problemen gehad maar een paar weken geleden begon ik te merken dat mijn wagen 'anders' begon aan te voelen:
- wagen voelt minder stabiel op de baan, beetje wiebelig
- bij het starten van de wagen is er een gekraak hoorbaar, verschillend van het normale geluid dat je hoort bij activering van de luchtvering
- het lijkt erop dat de luchtvering hoger lijkt te gaan dan normaal, zoals wanneer de de wagen in off-road modus staat.
- bij het rijden op de autostrade merkte ik dat mijn passagierszetel trilt

Auto zelf geeft geen problemen aan, maar ik ben toch vrij ongerust. Ik gebruik mijn wagen niet zo vaak momenteel (enkel om te winkelen, ik werk volledig vanop afstand) maar ik moet wel ten allen tijde mobiel blijven.

Normaal gezien zou ik deze vraag rechtsreeks aan de garage stellen maar deze zijn tijdens momenteel volledig onbereikbaar zolang de Coronavirus maatregelen actief zijn. :/

Heeft er iemand een idee wat dit kan zijn en of ik ongerust moet zijn?

Mvg, Tijs
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Het zal toch niet dat 'n dealer onbereikbaar is door corona?
Menig dealer is gewoon open en dus bereikbaar
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5096
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Aan de schrijfstijl af te leiden zou ts zomaar in be kunnen wonen in be zit veel dicht.
michel11
2nd Gear member
Berichten: 110
Lid geworden op: 29.03.2019 - 21:02

In België zijn de dealers tf altijd bereikbaar, zeker voor dringende herstellingen.
TijsVdB
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 04.11.2019 - 14:23

NielsPHEV schreef: 20.04.2020 - 07:52 Aan de schrijfstijl af te leiden zou ts zomaar in be kunnen wonen in be zit veel dicht.
Klopt, ik had dit inderdaad moeten vermelden. In Nederland is de situatie anders maar in BE is zo goed als alles dicht.

"Onze showrooms en werkplaatsen zullen gesloten zijn, maar we blijven technische permanentie bieden voor de voertuigen van wie werkzaam is in de medische sector en aan alle interventie- en prioritaire voertuigen." - is wat er op de website van mijn dealer staat, ze zijn verder ook enkel via mail bereikbaar.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8103
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Mijn Belgische dealer blijft zowel telefonisch als via email bereikbaar.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5096
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Vanmorgen reed ik langs de dealer in kortrijk alles donker
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Is wellicht de instelling van de luchtvering gewijzigd of rij je in een andere mode dan eerder? In hybrid is de vering slap, in de rijstand sport (bij mij heet die Polestar Engineered ) aanmerkelijk straffer. Ik heb in individual mode - die ik normaal kies - de luchtvering op de laagste stand staan (en tevens de stuurkracht op zwaar) dat geeft bij mij het rustigste weggedrag. Verder lane assist af, dat geeft ook een zoekerig weggedrag en pilot assist meestal aan. Bandenspanning op 2.5 -2.6 bar rondom, zeker niet harder. Dan rijdt hij als op rails……..
C40 Ultimate Twin
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”