Wat ik niet zou bestellen: automatisch dimmende spiegels.
Had deze op de V50 en C70 maar werken alleen in het donker.
Overdag met laagstaande zon van achter heb je er niets aan en er zat geen manuele stand op.
Nu in de ‘kuch’ BMW weer ouderwetse binnenspiegel met kantelstand. Werkt prima.
Wat zou ik een volgende keer niet meer bestellen...
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Waarom niet? Ervaringen uit het verleden bepalen keuzes in het heden.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 08.09.2011 - 21:08
- Locatie: Bathmen
@Pitteken volgens mij werkt de standkachel elektrisch mits aan de kabel en op benzine indien niet aangesloten op het elektriciteitsnet. Initieel stonk hij inderdaad wat, maar tegenwoordig niet meer. Zie het als een nieuw elektrisch apparaat, dat ruikt ook altijd wat. Nieuwigheid dus.
Ik heb ook nog eens een HUDin mijn XC60. Vind ik echt heel prettig in gebruik. Een HUD gaat bij Volvo niet samen met voorruit verwarming.
Dat laatste heb ik wel weer in mijn V40. Vandaar dat ik goed kan vergelijken.
Beide prettig, maar ik heb liever een standkachel en mis die voorruitverwarming dus niet op mijn XC60.
(En alle PHEV’s van Volvo hebben standaard een standkachel, tenminste in NL).
ACC gebruik ik vrijwel altijd, ook in bebouwde kom. Afhankelijk van verkeersdrukte en mode waarin ik rij ( ACC gedraagt zich anders in verschillende rijmodi). Ik gebruik gewone cruise control nooit meer. Onlangs ook de limiter wat vaker aan het gebruiken om te kijken of hoe dat bevalt (bonnen vermijdend).
Ik heb ook nog eens een HUDin mijn XC60. Vind ik echt heel prettig in gebruik. Een HUD gaat bij Volvo niet samen met voorruit verwarming.
Dat laatste heb ik wel weer in mijn V40. Vandaar dat ik goed kan vergelijken.
Beide prettig, maar ik heb liever een standkachel en mis die voorruitverwarming dus niet op mijn XC60.
(En alle PHEV’s van Volvo hebben standaard een standkachel, tenminste in NL).
ACC gebruik ik vrijwel altijd, ook in bebouwde kom. Afhankelijk van verkeersdrukte en mode waarin ik rij ( ACC gedraagt zich anders in verschillende rijmodi). Ik gebruik gewone cruise control nooit meer. Onlangs ook de limiter wat vaker aan het gebruiken om te kijken of hoe dat bevalt (bonnen vermijdend).
Volvo For Life: nr. 8
XC90 R-Design T8 18.8 kWh, 06.2022 , Onyx Black, 22”, nappa leer, luchtvering, B&W, full LED, etc.[i6
XC90 R-Design T8 18.8 kWh, 06.2022 , Onyx Black, 22”, nappa leer, luchtvering, B&W, full LED, etc.[i6
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4083
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Kan je dat even verduidelijken ? Is nog nieuw voor mij...
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 11503
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Grappig, dit bewijst maar weer: zoveel mensen, zoveel wensen. Ik heb het op iedere auto waar het niet standaard op zat bijbesteld (dus ook op mijn 1- en 2-serie, op de A4 etc..). Hele fijne en m.i. ondergewaardeerde optie.Marcnij schreef: ↑21.01.2021 - 17:48 Wat ik niet zou bestellen: automatisch dimmende spiegels.
Had deze op de V50 en C70 maar werken alleen in het donker.
Overdag met laagstaande zon van achter heb je er niets aan en er zat geen manuele stand op.
Nu in de ‘kuch’ BMW weer ouderwetse binnenspiegel met kantelstand. Werkt prima.
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar
'08 Mini Clubman Cooper S
'22 Audi e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'08 Mini Clubman Cooper S
'22 Audi e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- gose91
- 3rd Gear member
- Berichten: 449
- Lid geworden op: 18.01.2016 - 14:18
Ja automatisch dimmende binnenspiegel is echt perfect! Zorg alleen wel dat de middelste hoofdsteun van de achterbank niet te hoog staat, want dan schijnen de koplampen van de achterligger niet op de sensor van de binnenspiegel...
Astra F 1995 X1.6SZ | S40 2005 2.4i Momentum
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 31.01.2021 - 17:35
De re-charge heeft een parkeerklimaat functie, dat maakt volgens mij de voorruitverwarming overbodig
Volvo historie: V70 , XC90, V70, V70, V70, V90, XC60 T8 Re-charge Polestar
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 08.09.2011 - 21:08
- Locatie: Bathmen
@Fulaks en @lint
De Adaptive Cruise Control past zich kwa reactie aan aan de rijmodus.
In Pure stand reageert de auto veel rustiger bij afremmen en accelereren dan in Sport (Polestar) modus.
Zelfs bij hetzelfde snelheidsverschil.
Het snelheidsverschil is namelijk ook bepalend hoe sterk de ACC afremt of weer accelereert.
Probeer het maar eens.
De Adaptive Cruise Control past zich kwa reactie aan aan de rijmodus.
In Pure stand reageert de auto veel rustiger bij afremmen en accelereren dan in Sport (Polestar) modus.
Zelfs bij hetzelfde snelheidsverschil.
Het snelheidsverschil is namelijk ook bepalend hoe sterk de ACC afremt of weer accelereert.
Probeer het maar eens.
Volvo For Life: nr. 8
XC90 R-Design T8 18.8 kWh, 06.2022 , Onyx Black, 22”, nappa leer, luchtvering, B&W, full LED, etc.[i6
XC90 R-Design T8 18.8 kWh, 06.2022 , Onyx Black, 22”, nappa leer, luchtvering, B&W, full LED, etc.[i6
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4083
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Ik heb geen Pure stand. Dacht dat je Eco/Comfort/Dynamisch/Individueel bedoelde met rijmodus.Flying Jeroen schreef: ↑04.02.2021 - 21:50 @Fulaks en @lint
De Adaptive Cruise Control past zich kwa reactie aan aan de rijmodus.
In Pure stand reageert de auto veel rustiger bij afremmen en accelereren dan in Sport (Polestar) modus.
Zelfs bij hetzelfde snelheidsverschil.
Het snelheidsverschil is namelijk ook bepalend hoe sterk de ACC afremt of weer accelereert.
Probeer het maar eens.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 07.07.2014 - 21:05
Ook ik, XC60-T5-2018, merk wel degelijk verschil in hoe de ACC reageert in de diverse rijstanden. In ECO wordt meer afstand gehouden en langzamer snelheid vermeerdert dan in Comfort. In Dynamisch is de auto nog wat agressiever. Helemaal duidelijk is dit als je met caravan rijdt, in dynamisch wordt dan veelvuldig teruggeschakeld om stevig snelheid te vermeerderen, terwijl dit in comfort allemaal veel geleidelijker gaat met maar zelden terugschakelen. In Dynamisch stel ik ook de afstand met caravan wat groter in (2-3 blokjes) anders zit je naar mijn mening te dicht op de voorganger.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 08.09.2011 - 21:08
- Locatie: Bathmen
@Fulaks
Die modi komen overeen met bij mij.
Pure bij mij is Eco in jouw auto
Hybrid bij mij komt overeen met Comfort in jouw auto.
Wat eerst Dynamisch (was in de war met Sport) heette bij mij heet nu Polestar (sinds de Polestar upgrade)
Die modi komen overeen met bij mij.
Pure bij mij is Eco in jouw auto
Hybrid bij mij komt overeen met Comfort in jouw auto.
Wat eerst Dynamisch (was in de war met Sport) heette bij mij heet nu Polestar (sinds de Polestar upgrade)
Volvo For Life: nr. 8
XC90 R-Design T8 18.8 kWh, 06.2022 , Onyx Black, 22”, nappa leer, luchtvering, B&W, full LED, etc.[i6
XC90 R-Design T8 18.8 kWh, 06.2022 , Onyx Black, 22”, nappa leer, luchtvering, B&W, full LED, etc.[i6
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 08.09.2011 - 21:08
- Locatie: Bathmen
@badjakker, verschil in afstand houden merk ik niet.
Volgens mij is het een ingestelde tijd (hoe hoger de snelheid hoe groter de afstand bij deze.de ingestelde aantal blokjes)
Wel hoe de auto naar die afstand toe gaat merk ik duidelijk verschil in de rij modi.
Ook als je achter een langzamere auto bent blijven hangen en je gaat inhalen is er merkbaar verschil hoe de auto dan accelereert en eventueel terugschakelt afhankelijk van in welke modus je rijdt.
Volgens mij is het een ingestelde tijd (hoe hoger de snelheid hoe groter de afstand bij deze.de ingestelde aantal blokjes)
Wel hoe de auto naar die afstand toe gaat merk ik duidelijk verschil in de rij modi.
Ook als je achter een langzamere auto bent blijven hangen en je gaat inhalen is er merkbaar verschil hoe de auto dan accelereert en eventueel terugschakelt afhankelijk van in welke modus je rijdt.
Volvo For Life: nr. 8
XC90 R-Design T8 18.8 kWh, 06.2022 , Onyx Black, 22”, nappa leer, luchtvering, B&W, full LED, etc.[i6
XC90 R-Design T8 18.8 kWh, 06.2022 , Onyx Black, 22”, nappa leer, luchtvering, B&W, full LED, etc.[i6
-
- 4th Gear member
- Berichten: 763
- Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24
Dat klopt, is eigenlijk ook logisch.Flying Jeroen schreef: ↑06.02.2021 - 13:50 Volgens mij is het een ingestelde tijd (hoe hoger de snelheid hoe groter de afstand bij deze.de ingestelde aantal blokjes)
2018 XC90 T5