USB en hardeschijf

De Nieuwe XC60
Plaats reactie
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

Hallo,
Nu ik de xc60 II heb had ik net als in het vorige model I wat vaste muziek op de hardeschijf willen zetten maar kon alleen maar vinden dat er wel 1 is maar niet hoe er muziek op kan.
Dus via USB geprobeerd, die kun je dan kiezen, dit lukt wel maar speelt puur en alleen de muziek in alfabetische volgorde af ik kon niet per mapje spelen want die ziet ie niet dus niet in een gewenst voorkeur.
Iemand enig idee?
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
Gebruikersavatar
Opa Bert
2nd Gear member
Berichten: 93
Lid geworden op: 14.02.2021 - 17:21
Locatie: Zuid Holland

Hallo euerw,
Hierover is al vaker geklaagd op dit forum. Je kunt diverse discussies terugvinden
Volvo heeft in de standaard software een muzieksysteem "gracenotes" gezet.
Dat systeem zoekt originele titels en dergelijke bij je muziek en regelt op "eigenwijze" alle indelingen. Vergelijk het met Itunes bij Apple
Daar is moeilijk omheen te komen.
Het Gracenote systeem maakt gebruik van de zogenaamde "Tag's"die aan elk muziek bestand hangen dat je kopieert .
Dus moet je die Tag 's gaan aanpassen om gracenotes om de tuin te leiden
Daarvoor bestaat een programmatje dat heet "MP3 Tags" je kunt het googelen en downloaden.
Ik heb het gedaan en voor me zelf een soort handleiding gemaakt, want over een paar maanden ben ik het natuurlijk wel vergeten hoe het moet.
Via de link hieronder kun je een kopietje van die handleiding downloaden, maar hij is voor eigen gebruik gemaakt dus verre van perfect.
Maar je komt er denk ik wel uit

https://1drv.ms/b/s!AlAfnvFzwKGZpzuNp10 ... z?e=697eYl

Ik weet niet welk geluidssysteem je hebt, maar de vorige eigenaar van mijn auto blies flink in de bus en dus zit er het Bowers en Wilkins systeem in.
Dan kan je natuurlijk voor je goeie fatsoen niet streamen of MP3's draaien.
Ken het Harman Kardon systeem niet, maar dat is denk ik ook al zwaar overgekwalificeerd voor MP3 en dergelijke.
Kopieer dus je muziek in CD kwaliteit (WAV format) als je een dergelijk audio systeem in je auto hebt
Op een 64 GB stickie is ruimte zat voor tig CD's in originele kwaliteit.
XC 60 R AWD Polestar my 2018 ,passion red
XC 90 3.2 summum my 2007
V70 2.5 T 2008 (lease)
Audi TT roadster 2012
MG MGB roadster 1969
Lancia Flavia coupé iniezione 1966
SAAB 93B tweetakt 1957
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

Hey Opa Bert,
Nou heb gewoon standaard geluid systeem denk, heb niets bijzonder op het dash of deuren, maar geluid is goed zat hoor(vind ik), ik ga eens naar dat programma kijken en proberen.
Ook jammer dat je de hardeschijf van de auto zelf niet kan gebruiken
Bedankt voor je reactie
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”