geen geluid meer bij DAB radio

De Nieuwe XC60
Plaats reactie
Corsat
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 18.05.2023 - 16:25

Sinds zaterdag 25/5 heb ik geen geluid meer als ik een radiostation via DAB wil afspelen. De Volvo app werkt wel gewoon dus ik heb verbinding met de auto maar geen geluid meer. FM zenders lijken wel te werken maar ik heb maar enkele in mijn lijst staan. Spotify enz werkt wel. Wat kan hier aan de hand zijn?
-KJ-
4th Gear member
Berichten: 970
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

De app heeft niets met DAB te maken, dat is gewoon een radiosignaal net als FM. Bedoel je dat je ook maar enkele FM-zenders ziet? Dan zou het zomaar je antenne/-versterker kunnen zijn.
Corsat
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 18.05.2023 - 16:25

En ineens werkt het weer toen ik mijn auto aanzette terwijl ik gisteren elke instelling ben nagelopen en de radio niet werkend kreeg. Mijn zoon rijd af en toe in de auto en gebruikt dan altijd CarPlay maar dat lijkt mij niet de oorzaak te zijn maar wat er wel aan de hand was geen idee.
Gebruikersavatar
giso
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 19.11.2022 - 11:49
Locatie: In de kop van Veluwe

Corsat schreef: 26.05.2024 - 11:26 Sinds zaterdag 25/5 heb ik geen geluid meer als ik een radiostation via DAB wil afspelen. De Volvo app werkt wel gewoon dus ik heb verbinding met de auto maar geen geluid meer. FM zenders lijken wel te werken maar ik heb maar enkele in mijn lijst staan. Spotify enz werkt wel. Wat kan hier aan de hand zijn?
Zou het kunnen dat je in DAB-modus zenders hebt in de favorieten? Een tijd geleden hebben alle DAB-zenders een nieuwe frequentie gekregen. Oplossing: alle zenders verwijderen uit de favorieten en daarna opnieuw laten zoeken en eventueel weer toevoegen aan de favorieten.
XC60 T8 Recharge, AWD R-Design 2020, Bursting Blue Metallic
XC60 T5 AWD R-Design 2019, Bursting Blue Metallic, Polestar Optimized
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”