Na mijn 2024 PHEV T6 nu iets meer dan 3 maanden/5000km in mijn bezit te hebben, hzijn er toch wel enkele frustratiepunten.
Ik was van mening dat de aankop van een XC60, een 'established' model, mij zou beschermen van allerlei kleine hick-ups tov nieuwe modellen, maar helaas is dit tot op heden niet volledig het geval...
Laat me eerst stellen dat de auto zeer leuk rijdt, de versie is een ultimate black met luchtvering - bijna full option dus.
Hierbij de frustratiepunten:
- één van de ruitenwissers bleef sporen nalaten, tijdens het tweede bezoek aan de deéaler heeft men de ruitenwisserarm vervangen, wat het probleem heeft opgelost
- de bezinetank indicator ging alle kanten op, het probleem schijnt een oude euvel te zijn waarbij de tank vaccum trekt. Ze hebben ook dit inmiddels vervangen
- de airco is niet automatisch.. het is te zeggen, de ventialtiesnelheid wordt niet automatisch aangepast als deze in auto staat... volgens de dealer is dit ook bij andere XC60's het geval (in tegenstelling tot XC90, V60, etc). Zijn er nog mensen met dit probleem? Als de ventilatiesnelheid niet autmostisch is, moet je toch niet adverteren dat het een auto airco is, lijkt me?
- de modem is 'hit or miss' - dikwijls komt de internetverbinding pas na 10'-15' rijden online, dit terwijl er perfecte ontvangst is... de dealer weet niet wat het probleem is, behalve dat Volvo veel problemen met internet schijnt te hebben (ben ik vet mee...)
- de adaptieve cruise control is de meest frustrerende waarmee ik reeds gereden heb.. zo jammer dat deze niet non-adaptatief gebruikt kan worden. Ik vind het nu net gevaarlijker rijden...
- verkeersbordherkenning is in mijn buurt toch wel zeer dikzijls foutief... laat ons zeggen een accuracy van 50%...
- verder vind ik het ook frusterend dat je het open dak niet meer kan bedienen van zodra je de auto uitgeschakeld hebt
MY2024 T6 Black - 5000km ervaring
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Bij mijn XC40 '18 is dit ook zo. Geen auto-variatiesnelheid.janvdr schreef: ↑01.07.2024 - 09:26 - de airco is niet automatisch.. het is te zeggen, de ventialtiesnelheid wordt niet automatisch aangepast als deze in auto staat... volgens de dealer is dit ook bij andere XC60's het geval (in tegenstelling tot XC90, V60, etc). Zijn er nog mensen met dit probleem? Als de ventilatiesnelheid niet autmostisch is, moet je toch niet adverteren dat het een auto airco is, lijkt me?
Koelt verder goed en snel. Maar niet even kort een hoge fan-snelheid, zoals ik gewend was.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 5744
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Dat doet bij mijn mijn XC90 ook bijna niet (alleen als het heel extreem warm is buiten) en daar ben ik heel blij mee. Ik vind het een takke herrie.
Een hogere ventilatorsnelheid betekent verder niet zonder meer dat hij dan ook beter koelt, kan zelfs precies andersom zijn.
En met een adaptieve cruise control moet je gewoon leren rijden en je rijstijl aanpassen: eerder naar links of de laatste 100 meter even zelf gas bijgeven als je nog niet naar links kunt. Alles went (als je wil).
Ik hoop dat TS toch kan geniete van zijn XC60.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 26.02.2023 - 22:46
Heb ik zo en dan ook nog wel eens last van dat ik het vergeet, scheelt dat je de verbrandingsmotor niet (opnieuw) aan gaat als je de auto weer aanzet.
Wat je ook kunt doen (tenminste, als je het dak helemaal wilt sluiten) is de knop 'op slot' op de afstandsbediening een paar seconden ingedrukt houden. Gaat het dak alsnog dicht.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17.12.2023 - 18:39
Ja, dat dacht ik ook.. daarom dat ik even de tijd heb genomen... ik kan het echter niet behelpen dat het systeem waarschijnlijk op een autostrade wel zou kunnen werken, maar op lokale wegen vind ik het toch moeilijk... Bruusk afremmen voor een fietser op de fietsstrook, veel te laat terug optrekken wanneer jouw voorligger reeds afgeslagen is, etc
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17.12.2023 - 18:39
- Rogier64
- 5th Gear member
- Berichten: 1126
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
- Locatie: Achterhoek
Ik vind ACC juist wel goed en prettig werken, als de fietser iets rechts van het midden zit vind ik het prima dat ACC gaat remmen, je kan er zonder bijsturen niet langsheen. Zit die fietser ruim rechts dan grijpt ACC bij mij niet in en wordt veilig ingehaald. Optrekken vanuit ACC naar ingestelde cruisesnelheid mag soms wat sneller. Al wordt het dan wel wat onrustiger. Verkeersborden gaat in het algemeen best goed al is daar soms wel eens een misser, problemen zijn er wel op NL snelwegen met de matrixborden, die voldoen eigenlijk niet aan de standaard snelheidsborden viewtopic.php?p=1820515#p1820515 Geen idee hoe dat in België is. In Duitsland is het systeem bijna perfect te noemen.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 09.02.2024 - 21:41
Interessant dat jij ook een streep op je ruit had. Bij mijn V60 is het een waas welke achterblijft, heel vervelend. Want de nieuwe druppels reageren er anders op. Wordt er gek van! De dealer heeft eerst gepoetst, dat hielp niks. Toen nieuwe ruitenwisserbladen, het was heel even weg. Maar helaas weer terug. Vorige week nieuwe wisserarm gekregen met weer nieuwe wissers. We gaan het zien.
En ja, ook ik vind de ACC helemaal ruk. Op de snelweg, alleen maar remmen voor auto‘s op de andere banen. En als je op een auto afrijd, waarom kan ie er niet rustig op afrijden (gas los laten), nee er wordt merkbaar geremd.
Bij m‘n good old Superb kon je het hele ACC gedrag naar wens instellen.
Ook ik heb nog niet het premium Volvo gevoel.
En ja, ook ik vind de ACC helemaal ruk. Op de snelweg, alleen maar remmen voor auto‘s op de andere banen. En als je op een auto afrijd, waarom kan ie er niet rustig op afrijden (gas los laten), nee er wordt merkbaar geremd.
Bij m‘n good old Superb kon je het hele ACC gedrag naar wens instellen.
Ook ik heb nog niet het premium Volvo gevoel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Past
2000 Fiat Bravo 1.2 16V
2001 Fiat Bravo 2.0 20V
2002 Volvo V40 1.8 16V
2008 Volvo V70 2.5 20V
2015 Skoda Octavia 2.0D
2019 Skoda Superb 2.0D
Present
2024 Volvo V60 T6 Recharge
Future
Delorean TIme machine
2000 Fiat Bravo 1.2 16V
2001 Fiat Bravo 2.0 20V
2002 Volvo V40 1.8 16V
2008 Volvo V70 2.5 20V
2015 Skoda Octavia 2.0D
2019 Skoda Superb 2.0D
Present
2024 Volvo V60 T6 Recharge
Future
Delorean TIme machine
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17.12.2023 - 18:39
De foto die je laat zien was exact ook mijn ervaring.. De procedure van de dealer ook Het vervangen van de ruitenwisser arm heeft het euvel (althans voorlopig...) wel opgelost voor mij.BIS schreef: ↑01.07.2024 - 22:09 Interessant dat jij ook een streep op je ruit had. Bij mijn V60 is het een waas welke achterblijft, heel vervelend. Want de nieuwe druppels reageren er anders op. Wordt er gek van! De dealer heeft eerst gepoetst, dat hielp niks. Toen nieuwe ruitenwisserbladen, het was heel even weg. Maar helaas weer terug. Vorige week nieuwe wisserarm gekregen met weer nieuwe wissers. We gaan het zien.
Tja, ik vind dit ergens wel spijtig.. Let op, ik ben tevreden over de rij-ervaring en binnen geeft de auto (zeker in de ultimate black uitvoering) echt wel een mooi afgewerkt premium gevoel.
Ik was er toch wel vanuit gegaan dat het kiezen voor een 'ouder' model, tevens ervor zorgde dat alles goed 'door-engineered' was vs het kiezen voor een nieuw model, waarbij er toch wel dikwijls kinderziektes zijn.
Ik heb weloverwogen de XC60 gekozen boven de Mazda CX60 (nieuw model met kinderziektes).
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12388
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Heel herkenbaar, die waas had ik ook bij mijn V60. Ruit behandelen met Rain-X of soortgelijke materialen hielp wel degelijk, nieuwe ruitenwisserbladen niet. Ligt toch denk aan de druk op het wisserblad op die plek. En de ACC: je kunt eraan wennen is mijn ervaring. Ik vind de ACC van VAG-modellen soepeler, de Volvo is (logischerwijs) erg op veiligheid ingesteld. En je kunt idd zelf gas bijgeven oud, maar dat wil ik nou juist niet doen als ik ACC hebBIS schreef: ↑01.07.2024 - 22:09 Interessant dat jij ook een streep op je ruit had. Bij mijn V60 is het een waas welke achterblijft, heel vervelend. Want de nieuwe druppels reageren er anders op. Wordt er gek van! De dealer heeft eerst gepoetst, dat hielp niks. Toen nieuwe ruitenwisserbladen, het was heel even weg. Maar helaas weer terug. Vorige week nieuwe wisserarm gekregen met weer nieuwe wissers. We gaan het zien.
En ja, ook ik vind de ACC helemaal ruk. Op de snelweg, alleen maar remmen voor auto‘s op de andere banen. En als je op een auto afrijd, waarom kan ie er niet rustig op afrijden (gas los laten), nee er wordt merkbaar geremd.
Bij m‘n good old Superb kon je het hele ACC gedrag naar wens instellen.
Ook ik heb nog niet het premium Volvo gevoel.
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 09.09.2013 - 22:30
Je kunt toch wisselen tussen adaptive cruise control en 'gewone' cruise control? Check je handleiding.
Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design 2020, Polestar Engineered
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 26.02.2023 - 22:46
Nee, sinds de facelift (helaas) niet meer. Check de diverse topics hier op het (sub)forum maar eens.
Edit: heb het een tijdje terug zelf gevraagd hier op het forum, ondanks dat het idd nog wel in het boekje staat: viewtopic.php?t=93665#p1817412
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 18.01.2023 - 21:18
Ventilatiesnelheid is op mijn v60 2023 ook niet automatisch. Vind dit ook inderdaad heel vreemd voor een automatische airco dat je die altijd manueel moet aanpassen ipv dat dit vanzelf gebeurt ifv temperatuur...
Die modem is bij mij gelukkig wel heel stabiel. Soms duurt het wel 2 a 3 min tot hij online is, wat vervelend is als je snel wilt vertrekken.
Verkeersbordherkenning... inderdaad rampzalig en is veel slechter geworden sinds laatste update. Vorig jaar werkte die veel accurater. Schandalig dat Volvo hier niets aan doet eigenlijk. Zeker nu nieuwe modellen constant piepen bij 1 km/u te snel rijden. Dan moet het gewoon 95% accuraat zijn (100% bestaat niet). Nu inderdaad helft van de tijd fout. 120 km/u weergave in bebouwde kom, 30 km/u op weg van 90km/u enz... gekend probleem maar er wordt niets aan gedaan
Toont de arrogantie van de support afdeling.
Die modem is bij mij gelukkig wel heel stabiel. Soms duurt het wel 2 a 3 min tot hij online is, wat vervelend is als je snel wilt vertrekken.
Verkeersbordherkenning... inderdaad rampzalig en is veel slechter geworden sinds laatste update. Vorig jaar werkte die veel accurater. Schandalig dat Volvo hier niets aan doet eigenlijk. Zeker nu nieuwe modellen constant piepen bij 1 km/u te snel rijden. Dan moet het gewoon 95% accuraat zijn (100% bestaat niet). Nu inderdaad helft van de tijd fout. 120 km/u weergave in bebouwde kom, 30 km/u op weg van 90km/u enz... gekend probleem maar er wordt niets aan gedaan
Toont de arrogantie van de support afdeling.
- Almerev70
- 4th Gear member
- Berichten: 690
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
- Locatie: Almere
Het is pas link als je (per ongeluk) je speed limiter aanzet.....
Bijv je rijdt op een 50km weg over een viaductje en een onderliggende weg is bijv 30km dan remt de auto schrikbarend af naar 30km...
Heb dit 3x geprobeerd maar is niks in mijn ogen.
Van de airco is wel heel vreemd, het is toch een climate control? Gaan Volvo weer terug naar standaard airco?
Bijv je rijdt op een 50km weg over een viaductje en een onderliggende weg is bijv 30km dan remt de auto schrikbarend af naar 30km...
Heb dit 3x geprobeerd maar is niks in mijn ogen.
Van de airco is wel heel vreemd, het is toch een climate control? Gaan Volvo weer terug naar standaard airco?
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
- Risrael
- 5th Gear member
- Berichten: 1177
- Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
- Locatie: Land van Maas en Waal
Nu je het zegt. Dat van die ruitenwisser herken ik ook. Ik dacht eerst dat de druk van de ruitenwisserarm te laag is. Het vreemde is echter dat als je stil staat hij dit niet doet. (bij mij althans)BIS schreef: ↑01.07.2024 - 22:09 Interessant dat jij ook een streep op je ruit had. Bij mijn V60 is het een waas welke achterblijft, heel vervelend. Want de nieuwe druppels reageren er anders op. Wordt er gek van! De dealer heeft eerst gepoetst, dat hielp niks. Toen nieuwe ruitenwisserbladen, het was heel even weg. Maar helaas weer terug. Vorige week nieuwe wisserarm gekregen met weer nieuwe wissers. We gaan het zien.
En ja, ook ik vind de ACC helemaal ruk. Op de snelweg, alleen maar remmen voor auto‘s op de andere banen. En als je op een auto afrijd, waarom kan ie er niet rustig op afrijden (gas los laten), nee er wordt merkbaar geremd.
Bij m‘n good old Superb kon je het hele ACC gedrag naar wens instellen.
Ook ik heb nog niet het premium Volvo gevoel.
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 18.05.2023 - 16:25
Ik heb de punten laten staan die ik ook herken.janvdr schreef: ↑01.07.2024 - 09:26 Na mijn 2024 PHEV T6 nu iets meer dan 3 maanden/5000km in mijn bezit te hebben, hzijn er toch wel enkele frustratiepunten.
Ik was van mening dat de aankop van een XC60, een 'established' model, mij zou beschermen van allerlei kleine hick-ups tov nieuwe modellen, maar helaas is dit tot op heden niet volledig het geval...
Laat me eerst stellen dat de auto zeer leuk rijdt, de versie is een ultimate black met luchtvering - bijna full option dus.
Hierbij de frustratiepunten:
- de airco is niet automatisch.. het is te zeggen, de ventialtiesnelheid wordt niet automatisch aangepast als deze in auto staat... volgens de dealer is dit ook bij andere XC60's het geval (in tegenstelling tot XC90, V60, etc). Zijn er nog mensen met dit probleem? Als de ventilatiesnelheid niet autmostisch is, moet je toch niet adverteren dat het een auto airco is, lijkt me?
- de modem is 'hit or miss' - dikwijls komt de internetverbinding pas na 10'-15' rijden online, dit terwijl er perfecte ontvangst is... de dealer weet niet wat het probleem is, behalve dat Volvo veel problemen met internet schijnt te hebben (ben ik vet mee...)
- de adaptieve cruise control is de meest frustrerende waarmee ik reeds gereden heb.. zo jammer dat deze niet non-adaptatief gebruikt kan worden. Ik vind het nu net gevaarlijker rijden...
- verkeersbordherkenning is in mijn buurt toch wel zeer dikzijls foutief... laat ons zeggen een accuracy van 50%...
- verder vind ik het ook frusterend dat je het open dak niet meer kan bedienen van zodra je de auto uitgeschakeld hebt
- ventilatiesnelheid moet je idd zelf aanpassen, waardeloos voor een premium auto, snap de reden niet.
- adaptieve cruisecontrol, rijd er inmiddels al jaren mee en weet inmiddels het maximale eruit te halen zonder dat het frustreert, als je toegang tot de software hebt kun je dit uitzetten en ik dacht in het menu toch ook?
- nummerbord herkenning faalt regelmatig, ben blij dat de cruise hier nog niet aan gekoppeld zit, is sinds 1/1/2023 wel standaard maar kun je ook handmatig uitzetten.
- je moet idd het dak handmatig dicht doen want via de app kan het niet, ik dacht dat dit wel via de sleutel door portieren dicht lang ingedrukt te houden kon.
Volvo XC60 T6 Thunder grey
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2723
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
De ergernis van de ventilatorsnelheid herken ik wel Vooral hinderlijk omdat de auto bij het starten dan niet even snel de warme lucht eruit blaast. Kennelijk kijken die Zweden niet verder dan hun koude neus lang is.
En ook de adaptieve cruisecontrheeft zo zijn nukken. Ga je naar rechts en ruim voor je gaat een langzamer rijdend voertuig ook naar rechts, dan nog klapt’ie vol op de rem.
Zelfs als die nadere auto nog maar 10 cm in jouw rijbaan zit. Mijn V90 (nog met de Sesnsus) had dit absoluut niet. Maar volgens Europa schijnt dit veiliger te zijn, vandaar dat je het adaptieve niet uit kunt schakelen.
En ook de verkeersbordenherkenningn is prut. Geeft op een 70km-weg doodleuk aan dat je 130 mag rijden. Overdag. En nee, geen snelweg in de buurt.
En ook de adaptieve cruisecontrheeft zo zijn nukken. Ga je naar rechts en ruim voor je gaat een langzamer rijdend voertuig ook naar rechts, dan nog klapt’ie vol op de rem.
Zelfs als die nadere auto nog maar 10 cm in jouw rijbaan zit. Mijn V90 (nog met de Sesnsus) had dit absoluut niet. Maar volgens Europa schijnt dit veiliger te zijn, vandaar dat je het adaptieve niet uit kunt schakelen.
En ook de verkeersbordenherkenningn is prut. Geeft op een 70km-weg doodleuk aan dat je 130 mag rijden. Overdag. En nee, geen snelweg in de buurt.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- giso
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 19.11.2022 - 11:49
- Locatie: In de kop van Veluwe
Ik kan bevestigen dat:
- Panoramadak en zonnegordijn automatisch dicht gaan als je de vergrendelknop van je afstandbediening langer ingedrukt houdt.
- Ook de ramen sluiten dan.
- Dit werkt ook met keyless. De vinger wat langer op de zoneplek houden van de deurgreep. Als Pano beweegt kun je de knop al los laten.
Volgens de manual zou het zonnegordijn ook zelf moeten sluiten bij een afgesloten en de interne temperatuur te hoog oploopt. Maar dat kan ik dan weer niet bevestigen.
- Panoramadak en zonnegordijn automatisch dicht gaan als je de vergrendelknop van je afstandbediening langer ingedrukt houdt.
- Ook de ramen sluiten dan.
- Dit werkt ook met keyless. De vinger wat langer op de zoneplek houden van de deurgreep. Als Pano beweegt kun je de knop al los laten.
Volgens de manual zou het zonnegordijn ook zelf moeten sluiten bij een afgesloten en de interne temperatuur te hoog oploopt. Maar dat kan ik dan weer niet bevestigen.
XC60 T8 Recharge, AWD R-Design 2020, Bursting Blue Metallic
XC60 T5 AWD R-Design 2019, Bursting Blue Metallic, Polestar Optimized
VW Tiguan 2.0 TSI 4Motion 2017
Veel Opel Zafira's diesel als lease
XC60 T5 AWD R-Design 2019, Bursting Blue Metallic, Polestar Optimized
VW Tiguan 2.0 TSI 4Motion 2017
Veel Opel Zafira's diesel als lease
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 33027
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik kon ook mijn panodak zo vaak niet dicht doen in mijn XC60 en V90 als de spanning er al af was. Idd lang de deurknop in drukken en alles gaat dicht.
Zonnegordijn gaat idd zelf dicht als hij te veel zon / warmte ziet.
Adaptieve cruisecontrol, heb het nu al een hele tijd in al mijn Volvo's en ook in de Polestar en ik begrijp nog steeds niet wat het probleem is bij iedereen. Adapatieve Cruise Controle is zoveel relaxter, maar misschien hou ik meer afstand van mijn voorgangers of iets... Gebruik het natuurlik vooral op de trajectcontrole wegen en op de Route de Soleil als ik even mijn voeten wil stretchen.
Zonnegordijn gaat idd zelf dicht als hij te veel zon / warmte ziet.
Adaptieve cruisecontrol, heb het nu al een hele tijd in al mijn Volvo's en ook in de Polestar en ik begrijp nog steeds niet wat het probleem is bij iedereen. Adapatieve Cruise Controle is zoveel relaxter, maar misschien hou ik meer afstand van mijn voorgangers of iets... Gebruik het natuurlik vooral op de trajectcontrole wegen en op de Route de Soleil als ik even mijn voeten wil stretchen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 4th Gear member
- Berichten: 859
- Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24
Inderdaad.
Bovendien vraag ik me af of er situaties zijn waarbij ACC niet geschikt is en CC.
Ik vind van niet, voor mij heeft ACC duidelijk een meerwaarde tov CC.
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2