Ik was van mening dat de aankop van een XC60, een 'established' model, mij zou beschermen van allerlei kleine hick-ups tov nieuwe modellen, maar helaas is dit tot op heden niet volledig het geval...
Laat me eerst stellen dat de auto zeer leuk rijdt, de versie is een ultimate black met luchtvering - bijna full option dus.
Hierbij de frustratiepunten:
- één van de ruitenwissers bleef sporen nalaten, tijdens het tweede bezoek aan de deéaler heeft men de ruitenwisserarm vervangen, wat het probleem heeft opgelost
- de bezinetank indicator ging alle kanten op, het probleem schijnt een oude euvel te zijn waarbij de tank vaccum trekt. Ze hebben ook dit inmiddels vervangen
- de airco is niet automatisch.. het is te zeggen, de ventialtiesnelheid wordt niet automatisch aangepast als deze in auto staat... volgens de dealer is dit ook bij andere XC60's het geval (in tegenstelling tot XC90, V60, etc). Zijn er nog mensen met dit probleem? Als de ventilatiesnelheid niet autmostisch is, moet je toch niet adverteren dat het een auto airco is, lijkt me?
- de modem is 'hit or miss' - dikwijls komt de internetverbinding pas na 10'-15' rijden online, dit terwijl er perfecte ontvangst is... de dealer weet niet wat het probleem is, behalve dat Volvo veel problemen met internet schijnt te hebben (ben ik vet mee...)
- de adaptieve cruise control is de meest frustrerende waarmee ik reeds gereden heb.. zo jammer dat deze niet non-adaptatief gebruikt kan worden. Ik vind het nu net gevaarlijker rijden...
- verkeersbordherkenning is in mijn buurt toch wel zeer dikzijls foutief... laat ons zeggen een accuracy van 50%...
- verder vind ik het ook frusterend dat je het open dak niet meer kan bedienen van zodra je de auto uitgeschakeld hebt