Volvo Car app tbv XC60 2021

De Nieuwe XC60
Plaats reactie
MarjaRdV
Starter

Wij hebben vanmorgen een 2e-hands XC60 uit 2021 opgehaald bij een algemene Bovag-garage en dus niet bij een Volvo dealer. Deze Bovag-garage heeft (nog) niet de antwoorden op mijn vragen, dus probeer ik het een en ander zelf uit te zoeken.

Nu heb ik de Volvo Car app voor Android op mijn telefoon geïnstalleerd, een Volvo ID aangemaakt en de VIN van onze auto ingevoerd. So far so good.
Maar... ik krijg helemaal geen mogelijkheden in die app. Er is daar niets te doen.

Ik heb inmiddels al heel wat af ge-Googled vandaag, maar ik kom er nog niet helemaal uit. Veel informatie die ik vind is ook oud en verwijst naar een Volvo On Call app die niet meer lijkt te bestaan. Vandaar dit bericht hier op dit forum met mijn beginnersvragen.
  • Klopt het dat we een abonnement moeten afsluiten om op afstand naar de status van de auto te kunnen kijken en al die andere mooie dingen waarover ik gelezen heb op afstand te doen?
  • En als we daarvoor inderdaad zo'n abonnement nodig hebben, kan dat dan echt alleen via een Volvo dealer geregeld worden?
  • Als mijn man en ik allebei willen kunnen werken met die app, moeten we dan ieder een eigen Volvo ID hebben? Of is het handiger 2 telefoons te koppelen met één Volvo ID?
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Alvast bedankt!
mees
6th Gear member
Contacteer:

Kijk eens naar deze, hopelijk kom je er iets verder mee:

En als je gebruik wilt maken van Volvo-on-call, die twee knoppen boven bij de achteruitkijkspiegel,
dan heb je een abonnement nodig. Hoe? daar zal een ander straks wel mee komen.
Bij mijn auto was/werd alles gedaan tijdens het afleveren door de dealer.
Punt 3 van jouw vragen: hier 2 smartphones gewoon met dezelfde VOC inlog.

Plezier met jullie Volvo !
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
MarjaRdV
Starter

Dank voor je reactie, maar dat filmpje gaat denk ik over een auto van een later bouwjaar dan die van ons. Want de opties/keuzes op het middendisplay van deze auto zijn behoorlijk anders dan die van ons.
Ik denk dat de auto in het filmpje Google Auto heeft en onze auto heeft dat niet. Die heeft nog dat vorige systeem (ben de naam ervan even kwijt).
MarjaRdV
Starter

Vergelijkbaar filmpje voor Sensus gevonden:

Thanks!
Laatst gewijzigd door MarjaRdV op 03.09.2024 - 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Freakin
Starter

Ik had dit ook. Mijn auto is geimporteerd en moest 'vernederlandst' worden. Daarna kon ik aan de balie van de Volvo dealer op de achtergrond de gegevens laten wijzigen. Bij het instellen van de Volvo app stuurt ie waarschijnlijk een code naar de vorige gebruiker ipv naar jou.

Volvo dealer verhelpt je probleem gratis.
mees
6th Gear member
Contacteer:

Sensus ja, alleraardigst van die dealer zeg (toevallig waarbij ik al jaaaaren kom).....

Dit komt uit de online-handleiding van een XC60 2021. Misschien kan je hier (ook) nog wat mee, voor verdere vragen......
https://www.volvocars.com/nl/support/ca ... car&page=0
Laatst gewijzigd door mees op 03.09.2024 - 20:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
giso
1st Gear member

Ik heb nu 2 keer een Volvo gekocht bij een niet-Volvodealer. En vervolgens een afspraak gemaakt met de dichtsbijzijnde dealer. Deze heeft beide keren zonder kosten mijn auto's (ID's) gekoppeld aan de Volvo app. Kies wel de juiste app, nl. die met de naam "Volvo Cars".
Bovenstaande is de snelste en effectiefste oplossing. Het abonnement kost per jaar € 39,-. Maar misschien dat de vorige eigenaar nog een lopend abonnement had? Dan profiteer je daar nog van voor de lopende maanden. En na een onderhoudsbeurt bij de Volvodealer wordt je abonnement gratis verlengd.
En (uiteraard) tegen betaling (1 werkplaatsuur) de software up to date gemaakt voor zowel het motormanagement als het kaartmateriaal voor de navigatie. Dit laatste hoeft niet bij een Google-auto.
Nadat jouw auto ID is gekoppeld aan de Volvo Cars App kun je deze onbeperkt koppelen aan elke telefoon of tablet met de eerste gebruikersnaam en wachtwoord
XC60 T8 Recharge, AWD R-Design 2020, Bursting Blue Metallic
XC60 T5 AWD R-Design 2019, Bursting Blue Metallic, Polestar Optimized
MarjaRdV
Starter

Freakin schreef: 03.09.2024 - 20:18 Ik had dit ook. Mijn auto is geimporteerd en moest 'vernederlandst' worden. Daarna kon ik aan de balie van de Volvo dealer op de achtergrond de gegevens laten wijzigen. Bij het instellen van de Volvo app stuurt ie waarschijnlijk een code naar de vorige gebruiker ipv naar jou.

Volvo dealer verhelpt je probleem gratis.
Onze auto is ook geïmporteerd. Misschien zit het 'm inderdaad daarin.

Ik ga nog even proberen en als ik er echt niet uitkom ga ik maar eens met de auto langs bij een Volvo dealer.
Longway
2nd Gear member

Ook mijn geïmporteerde volvo is door een Volvo dealer gratis aan de app gekoppeld!
Voorheen Volvo S40 en S80, later Nissan XTrail en nu weer Volvo XC90 T8
Kick
4th Gear member

Ga gewoon naar een Volvo dealer en die helpt je met dit klusje....
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
marsman
2nd Gear member

Een geïmporteerde auto moet altijd even naar een dealer om dit in te laten regelen. Ik had dit ook, het is een fluitje van een cent. Geen kosten aan verbonden bij mij. Je moet idd een Volvo On Call abonnement afsluiten. Ik had mazzel, want mijn auto had nog een actief abonnement van de vorige eigenaar wat dan gewoon doorloopt. Bij de laatste beurt is het abonnement gelijk verlengd (kosten zijn inbegrepen bij de beurt vertelde de dealer mij eerlijk).
volvo_leo
1st Gear member

Zelf in Mei hetzelfde meegemaakt met een XC60 T8 2019 en idd. zoals eerder aangeven gewoon via Volvo dealer heel eenvoudig voor elkaar gekregen.
Robert-39
Starter

Afgelopen vrijdag alles ff geregeld bij Broekhuis Groningen, auto uitgelezen, software update, carekey naar gewone sleutel gezet, parkeerbonhouder geplaatst en On call abonnement.
Voor 113 eurotjes klaar, duurde alleen 2 uur voor we weer verder konden... Maar super geholpen en vriendelijk !! Onze XC60 MY21 is ook ingevoerd btw.

Bij onze V60, hadden we geen abonnement. Dat hadden we wel moeten doen !! Erg makkelijk, bestemming in de navi of kijken hoever de batterij opgeladen is enzovoort. Wij hebben hem op 2 accounts werkt prima !
Volvo V60 D2 Momentum MY14
Volvo V60 D4 Inscription MY20
Volvo XC60 T6 AWD R-Design MY21
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”