Tweetal vreemde klachten die zich onlangs hebben voorgedaan bij onze xc60 T6 uit mei 2024 met 6kkm:
Zondagavond 27 oktober brandde alleen de verlichting in de versnelling handle terwijl de auto in een afgesloten toestand stond met het alarm geactiveerd, zoals gebruikelijk.
Heb de autodeur geopend en weer gesloten, toen was de verlichting in de versnellingshandel weer uit.
De volgende morgen wilden wij wegrijden wat echter niet lukte, de remmen zaten compleet vast zowel vooruit (D) als achteruit (R) rijden lukte niet.
De auto schokte iets voor en achteruit waarna de benzinemotor aansloeg.
Na een paar pogingen en nadat ik het auto systeem heb geactiveerd en weer uitgezet was het probleem plots weg en kon ik wegrijden.
Vervolgens kreeg ik onderweg drie meldingen op het midden display, zie ook de foto’s:
- Het Collision Avoidance-systeem is niet beschikbaar;
- Intelligente snelheidsassistent niet beschikbaar;
- Voorruitsensor is geblokkeerd.
Garage heeft er naar gekeken en het zou een software probleem zijn geweest, ben benieuwd of het probleem zich in toekomst opnieuw voordoet.
Vreemde klachten, auto blokeert bij het willen wegrijden .
- Kick
- 5th Gear member
Maar wat zegt de dealer hierover? Een auto uit mei dit jaar en nu al deze nukken? Ik zou daar echt niet blij van worden en graag opheldering en een oplossing vanuit de dealer zien.
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
-
- 2nd Gear member
De Volvo dealer heeft contact gehad met de importeur en men is tot de conclusie gekomen dat het een softwarefout is geweest, er is dus geen hardware vervangen. Er is een software update uitgevoerd.
Zal mijn Volvo dealer om een nadere uitleg vragen, ik zit ook niet te wachten op een herhaling. Zelf had ik het idee dat de auto in een noodstop modus stond. De brandende verlichting in de "glazen" pookknop kan ik verder niet verklaren.
Zal mijn Volvo dealer om een nadere uitleg vragen, ik zit ook niet te wachten op een herhaling. Zelf had ik het idee dat de auto in een noodstop modus stond. De brandende verlichting in de "glazen" pookknop kan ik verder niet verklaren.
XC60 T6 Plus Vapour Grey dark 2024, XC40 T5 Thunder Grey en veel meer auto moois!
- Gouwe
- 7th Gear member
Ook mijn idee.....
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
Van de Volvo dealer kreeg ik het volgende antwoord.Jolo schreef: ↑31.10.2024 - 16:55 De Volvo dealer heeft contact gehad met de importeur en men is tot de conclusie gekomen dat het een softwarefout is geweest, er is dus geen hardware vervangen. Er is een software update uitgevoerd.
Quote: "'Vastgesteld is een software/communicatieprobleem, uit te lezen aan de foutcodes die op het moment van voordoen, opgeslagen zijn in het geheugen van de auto. Met als gevolg diverse foutcodes op een module in de auto. Door deze module te “herladen” oftewel opnieuw programmeren, zou de klacht niet meer terug moeten komen. Daar hebben we ook diverse test aan uitgevoerd voordat ik de auto terugbracht!" Unquote
XC60 T6 Plus Vapour Grey dark 2024, XC40 T5 Thunder Grey en veel meer auto moois!