Is er iemand die een oplossing/hulpmiddel heeft/weet hoe de zwarte plastic ring te openen waarmee de benzinepomp in de tank afgesloten is?
bij voorbaat dank ,
mvg bart
benzinepomp achter 740 break
- Henk 760 Hausser
- 3rd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 09.03.2006 - 20:46
- Locatie: Epe
Met z,n tweeën, 1 tikt met een Breede schroevendraaier en een hamer voorzichtig op een ribbel van de ring de andere probeert met kracht de ring te draaien ?
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 20.10.2018 - 15:25
Merci Henk ik ga het proberenHenk 760 Hausser schreef: Met z,n tweeën, 1 tikt met een Breede schroevendraaier en een hamer voorzichtig op een ribbel van de ring de andere probeert met kracht de ring te draaien ?
andere tips blijven welkom tot hij los is ( pomp kapot )
- Martin_D4
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 16.04.2014 - 15:03
- Locatie: Huissen
check ook even op youtube. Er staan een aantal filpmjes over het verwijderen van de fuel pomp van een 940/740
Die ring is niet je grootste horde...Maar de methode zoals door Henk beschreven is wel de manier.
Het vervolgens uit de tank krijgen van de vlotter en de pomp is een handigheidje. Dit kan maar op één manier.
Iets met kantelen en draaien op het zelf moment. Kijk ook hiervoor op youtube en zoek even hier op het forum. Er is al een hoop over geschreven.
Bij mij was overigens niet de pomp kapot maar was de slang los geschoten die op de pomp zit. je moet alsnog de boel uitbouwen, maar het scheelt weer een pomp kopen..
Die ring is niet je grootste horde...Maar de methode zoals door Henk beschreven is wel de manier.
Het vervolgens uit de tank krijgen van de vlotter en de pomp is een handigheidje. Dit kan maar op één manier.
Iets met kantelen en draaien op het zelf moment. Kijk ook hiervoor op youtube en zoek even hier op het forum. Er is al een hoop over geschreven.
Bij mij was overigens niet de pomp kapot maar was de slang los geschoten die op de pomp zit. je moet alsnog de boel uitbouwen, maar het scheelt weer een pomp kopen..
(1998) 940 Polar Limited Edition (356.000km)
(2014) V70 D4 Nordic+ Electric Silver (124.000km)
(2012) Skoda SuperB 1.6 Tdi (115.000)
(2003) Peugeot 406 GT 2.2 hdi (375.000 km)
(1999) Peugeot 406 2.0 Hdi (320.000 km)
(2003) Seat Toledo 1.8 20v
(2001) Seat Toledo 1.8 20v
(1998) Opel Astra 1.6
(1994) ford fiesta
(2014) V70 D4 Nordic+ Electric Silver (124.000km)
(2012) Skoda SuperB 1.6 Tdi (115.000)
(2003) Peugeot 406 GT 2.2 hdi (375.000 km)
(1999) Peugeot 406 2.0 Hdi (320.000 km)
(2003) Seat Toledo 1.8 20v
(2001) Seat Toledo 1.8 20v
(1998) Opel Astra 1.6
(1994) ford fiesta
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 20.10.2018 - 15:25
het is gelukt ne 2 dagen inspuiten met wd40 en verwarmen met een föhn en dan schroevendraaier en lichte hamerHenk 760 Hausser schreef: Met z,n tweeën, 1 tikt met een Breede schroevendraaier en een hamer voorzichtig op een ribbel van de ring de andere probeert met kracht de ring te draaien ?
en dan als alles eruit is blijft het kleine pompje erin kapot ( of vast met vergomde benzine ? )
ik moet zeggen dat deze hele constructie nou niet de hoofdprijs voor Volvo ontwerp verdient
nu dus naar eenvervanger gaan zoeken
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 20.10.2018 - 15:25
Uitiendelijk , wachtend op de bestelde pomp, de oude niet reagerende geopend .
Na het zien van deze pomp inwendig en de werking , de pômp blijkt door de benzine , die er door de motor heen stroomt, gekoeld te worden .
Wat ik me nu wel afvraag is hoeveel volvo's er geexplodeerd zijn door een lage benzine stand ...
het lijkt me toch dat er tussen de borstels en het anker vonken moeten kunnen ontstaan als deze niet geheel door de benzine omsloten zijn.
Of blijft een explosie uit omdat er alleen pure benzinedamp aanwezig is ?
Hoewel mijn pompje nu weer werkt , durf ik het bijna niet in te bouwen en te testen
Graag andere menigen hierover
Ik blijf het voor een auto die zo op veiligheid gebrand is een vreemde oplossing er zijn toch ruimschoots borstelloze pompen beschikbaar .
Ik bestelde er voor de zekerheid ook maar zo eentje
Na het zien van deze pomp inwendig en de werking , de pômp blijkt door de benzine , die er door de motor heen stroomt, gekoeld te worden .
Wat ik me nu wel afvraag is hoeveel volvo's er geexplodeerd zijn door een lage benzine stand ...
het lijkt me toch dat er tussen de borstels en het anker vonken moeten kunnen ontstaan als deze niet geheel door de benzine omsloten zijn.
Of blijft een explosie uit omdat er alleen pure benzinedamp aanwezig is ?
Hoewel mijn pompje nu weer werkt , durf ik het bijna niet in te bouwen en te testen
Graag andere menigen hierover
Ik blijf het voor een auto die zo op veiligheid gebrand is een vreemde oplossing er zijn toch ruimschoots borstelloze pompen beschikbaar .
Ik bestelde er voor de zekerheid ook maar zo eentje