Verschil verbruik 960 - 740 / 940

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Geertkeen
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 11.11.2017 - 09:30

Ik heb nu een 960 sedan, maar ben ook erg fan van de 740, of 940. Hoeveel scheelt het in gebruik? Ik bedoel tussen de 6 cilinder van de 960 en een gemiddelde motor in een 740?
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20411
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Een 960 komt niet veel verder dan 8 a 9 km terwijl een 740 of 940 wel 1 op 10 kunnen halen. Maar laten we reëel zijn: iets in mij zegt dat je rechtervoet van invloed is ...
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

Van alle Volvo's die ik heb/had, was de 960 wel de meest dorstige, ze hebben relatief veel CC's en geen turbo, dus erg efficient zijn ze niet..
Geertkeen
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 11.11.2017 - 09:30

Msuidgeest schreef: 30.11.2019 - 11:41 Een 960 komt niet veel verder dan 8 a 9 km terwijl een 740 of 940 wel 1 op 10 kunnen halen. Maar laten we reëel zijn: iets in mij zegt dat je rechtervoet van invloed is ...
Klopt, als ik zuinig probeer te rijden en ik heb veel snelweg kilometers gehad heb ik mijn 960 1 op 10,8 kunnen laten lopen.

Ik probeer mijn 960 te verkopen en wil een zuinigere auto. Heb gekeken naar renault clio en ford fiesta maar diep van binnen wil ik daar gewoon niet in rijden. Liever een 740 of 940. Ik denk dat ik daarmee al wat bespaar t.o.v. de 960

V70R^2 schreef: 30.11.2019 - 11:45 Van alle Volvo's die ik heb/had, was de 960 wel de meest dorstige, ze hebben relatief veel CC's en geen turbo, dus erg efficient zijn ze niet..

Klopt, ik ben alleen geen fan van turbo, dat kan alleen maar stuk gaan en is duur te repareren.
Gebruikersavatar
MU
5th Gear member
Berichten: 1023
Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
Locatie: Zuid-Holland

Besparing valt waarschijnlijk in het niet bij de overige autokosten, ik zou geen 740/940 kopen met de reden brandstofbesparing tov een 960.
Turbo's van Volvo zijn betrouwbaar, gaan lang mee (zeker low-pressure turbo's) en hoeven zeker geen reden te zijn om zo'n auto te laten staan.
Volvo V70 2.5T Momentum 2008 Afbeelding
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
PcDealer
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 05.06.2017 - 00:29

Geertkeen schreef: 30.11.2019 - 08:53 Ik heb nu een 960 sedan, maar ben ook erg fan van de 740, of 940. Hoeveel scheelt het in gebruik? Ik bedoel tussen de 6 cilinder van de 960 en een gemiddelde motor in een 740?
Waarom per se dat model? Ik gebruik maximaal 8,9 l / 100 km bij 130 op de GPS. 2001 S60
2001 Mystic Silver Metallic Volvo S60 2.4 170 PK First Edition automaat Tethys 17"
Afbeelding
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

'n 740 is 10 stappen terug, recht toe recht aan, starre achteras, weinig souplesse, abs niet std..
Mijn keuze zou dat zeker niet zijn
Een 940 lpt is 'n echt geweldige machine, maar 'n 960 is qua onderstel echt beter..
Wil je 'n zuinige auto koop 'n kleine diesel..
Geertkeen
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 11.11.2017 - 09:30

PcDealer schreef: 30.11.2019 - 16:52
Geertkeen schreef: 30.11.2019 - 08:53 Ik heb nu een 960 sedan, maar ben ook erg fan van de 740, of 940. Hoeveel scheelt het in gebruik? Ik bedoel tussen de 6 cilinder van de 960 en een gemiddelde motor in een 740?
Waarom per se dat model? Ik gebruik maximaal 8,9 l / 100 km bij 130 op de GPS. 2001 S60
Volvos moeten na mijn mening wel achterwiel aandrijving hebben. of heel misschien awd.
OGA244 schreef: 30.11.2019 - 17:51 'n 740 is 10 stappen terug, recht toe recht aan, starre achteras, weinig souplesse, abs niet std..
Mijn keuze zou dat zeker niet zijn
Een 940 lpt is 'n echt geweldige machine, maar 'n 960 is qua onderstel echt beter..
Wil je 'n zuinige auto koop 'n kleine diesel..
Dacht dat een diesel alleen financieel interessant is bij meer dan 15.000 km per jaar, daar kom ik niet aan.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

bij weinig kilometers is verbruik toch ook een minor issue?
Geertkeen
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 11.11.2017 - 09:30

OGA244 schreef: 02.12.2019 - 09:06 bij weinig kilometers is verbruik toch ook een minor issue?
Klopt. Maar niet als je arm bent ;)
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Zullen we dat soort opmerkingen buiten het forum houden? Daarmee diskwalificeer je jezelf namelijk.
Feit is namelijk dat autorijden geld kost, heeel veel geld.
En zeker met auto's van het formaat Volvo 740/940/960.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Geertkeen
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 11.11.2017 - 09:30

Sorry ik kan de werkelijkheid niet ontkennen.
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”