Autogordels Volvo 740

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Graaf Griezenstein
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 13.04.2020 - 13:04

Goedenavond, ik ben zojuist lid geworden van dit forum en dan gelijk ee vraag. Ik ben in het bezit van een Volvo 740 GLE uit 1985. Heerlijke auto op LPG dus naast een heerlijke rijders auto voor de lange afstanden ook nog eens goedkoop rijden. Mijn vrouw en ik verwachten binnenkort ons eerste kind en dan zal er zo nu en dan een maxicosi in vervoerd worden. Echter merkte ik al dat zowel voor-als achterin de veiligheidsriemen te kort zijn waardoor de riem niet in de gesp geklikt kan worden.

N las ik op internet dat er mogelijkheden zijn voor verlengstukken van de gordels maar die zouden wettelijk niet mogen of dat je de veiligheidsgordels kan vervangen voor langere bij de Volvo dealer. Maar ik weet niet of dat ook kan bij oudere type Volvo's. Heeft iemand tips of suggesties want zit er niet op te wachten om mijn auto weg te doen.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Gefeliciteerd! je zou kunnen kijken of gordels van een 940 langer zijn. Maar of het 1-op-1 past durf ik niet te zeggen. En of ze langer zijn ook niet. Volvo heeft een tijdje gordelverlengers geleverd maar is daarmee gestopt. Naar verluidt omdat de veiligheid niet gegarandeerd kon worden. Wellicht dat winkels als Babypark je kunnen helpen. En anders, als je de maxicosi nog niet gekocht hebt; er zijn genoeg veilige andere zitjes, je mag vast bij de winkel passen welke wel in de auto vastgezet kan worden
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”