BillyBob's V60

Plaats reactie
Gebruikersavatar
BillyBob
5th Gear member
Berichten: 1059
Lid geworden op: 11.09.2008 - 12:42

Lang geleden dat ik hier nog eens gepost heb maar ik pols graag even naar advies qua volgende wagenkeuze. 😇

Ik rij nu in een V60 MY17, vorige model. Leuke auto, zakelijk gekocht en nog 0,0 problemen ermee gehad.
Heeft 140k op de teller (D2 Momentum met winter pack en nog wat dingen) en moet niet persé weg.
Was eerst van plan om deze op te rijden en eens niet mee te stappen in het iedere-4-jaar-een-nieuwe verhaal

Maar nu knaagt het toch om over te stappen naar de nieuwe V60, de hoofdreden is omdat ik erg graag een automaat wil.
We zitten in een overgangsperiode en wil fiscaal de juiste keuze maken voor mijn zaak.

Wat is wijsheid qua motorisatie wetende dat ik in België woon?
• T6 Recharge, nieuw: volle prijs, lange levertermijn
• T6 Recharge, jong tweedehands: iets beter geprijsd (alhoewel), snel beschikbaar
• B4, nieuw of jong tweedehands: fiscaal minder interessant op termijn?
• D4, jong tweedehands: fijne motor, enige diesel maar fiscaal minder interessant op termijn?

Vereisten voor mij:
• Automaat
• Stoelverwarming
• Goede audio
• Panodak
• Trekhaak en 1800 kg mogen trekken

Wat zouden jullie hier aanraden? Ik rij 30-35k per jaar, veel snelweg.
V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
kamikaze
2nd Gear member
Berichten: 230
Lid geworden op: 20.03.2011 - 13:14

Op de zaak in België, dan zou ik een nieuwe T6/T8 nemen.
Dan heb je de nieuwe batterij 20g co2.
Die is nog jaren 100% aftrekbaar, inclusief brandstof en stroom.
Een B4 komt duurder uit uiteindelijk.

Let wel op met 1800kg trekken. Max 3.5 ton of je hebt een BE rijbewijs nodig. En de auto weegt leeg 2 ton.
Volvo V60 T8 R-Design
Volvo V60 D4 Ocean Race (04/2015 - 04/2021)
Volvo S60 D2 Summum (08/2011 - 04/2015)
Ford Mondeo 5D 1.8 tdci Ghia (05/2008 - 08/2011)
Ford Focus Clipper 1.6 tdci Ghia (11/2005 - 01/2008)
Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

De B3 is echt snel zat bevalt me heel goed, in Nederland heb je fiscaal (in de zin van bijtellen) niets aan de Hybride modellen, ik weet niet hoe dat in België is, diesel is voorbij, zou ik niet meer kopen ivm de afschrijving (dan beter doorrijden met je huidige)
de B3 is voor een benzine echt snel met de caravan en ik ben best wat gewend met diesels ervoor, door de milde hybride, heb je heel veel ondersteuning bij accelereren, 0-100 is niet heel bijzonder, maar 80 naar sneller is echt heel vlot (inhalen bijv.)

B3 of B4 zou mijn advies zijn in R-Design trim, de H&K installatie is geweldig, al jou opties heb ik behalve pano dak, dat was 16 weken wachten of dezelfde auto zonder binnen 2,5 weken in bezit.
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Gebruikersavatar
BillyBob
5th Gear member
Berichten: 1059
Lid geworden op: 11.09.2008 - 12:42

kamikaze schreef: 20.10.2021 - 17:38 Dan heb je de nieuwe batterij 20g co2.
Ha? is dit dan anders dan de MY2020 Recharge?
V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
KFT
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 12.07.2017 - 06:48

De huidige T6 zit op 41 gram CO2. WLTP is met de nieuwe accu van 54 naar 89 km gegaan. En de elektromotor 87 naar 143 pk.
Gebruikersavatar
EVO500
3rd Gear member
Berichten: 471
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

Is het zakelijk of prive?

Heb mijn T8 zakelijk gekocht half jaar terug in België met alles erop en eraan (PEO, Exterieur ext.kit, trekhaak, parelmoerlak, 19", lederwerk dashboardetc.) met HK geluidinstallatie , behalve de luchtverering en verwarmbare achterbank.
Ik heb toen gewoon wat offertes laten maken. Ik had toen bepaalde pakketten (business pack met stoelverwarming+steurverwarming en intellisafe, parkassist ) tegen goede korting.
Kreeg daarop fleetpremie, extra kortingen, en fleetkorting (bij elkaar nog eens 9K) en kwam ik op 52,5K ex.btw. Is nog geld genoeg maar in gedachte dat in geval van verkoop over bijvoorbeeld 5 jaar het waarschijnlijk een interessantere auto is.

Maar als je een T6 en POI, leder dashboard en kit weg laat zou er weer circa 6K af zijn afgegaan schat ik.
Denk dat je dus bij de dealer best nog wat kunt handelen. Of het nu benzine of PIH is.
Anderzijds is de wegentax wat lager met PIH en verbruik.
Met de nieuwe T6/T8 is het bereik bijna verdubbeld. (Model 2020/2021 is 42g co2)
Het vermogen is leuk maar absoluut niet noodzakelijk.

Als het kon zou ik voor het nieuwe model 2022 gaan met groter accu pakket.
Maar wat het verschil is met de b3 in België heb ik nooit verder door gevraagd gezien zakelijk de verkoper daar mij al fiscaal en extra kortingen al vlug van af hielp.

Prive zou het misschien een hele andere keuze worden. Dan reed ik waarschijnlijk nog wel gewoon door met mijn oude auto :-)
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
BillyBob
5th Gear member
Berichten: 1059
Lid geworden op: 11.09.2008 - 12:42

Bedankt voor de reacties.
Het betreft een zakelijke wagen dus wellicht is een plugin betere dan een mild hybride qua toekomstkeuze.
Interessant van die nieuwe batterij, daar was ik niet van op de hoogte.

De prijs is wel een dingetje, zit al rond de 68k (zonder korting) in de configurator 🤪.
Recente tweedehands T6 rond de 52k.
V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 888
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Even voor de zekerheid het gaat om zakelijk belgie? zeker gezien je enorme prijs waarvoor je in NL een T8 polestart hebt?
In NL heb je niets aan een hybrid fiscaal gezien, sterker het is alleen maar duurder en prive ook!

Ps. In de NL configurator staan de T6 tm polestart voor 18 tm 21 gram co2

Ik denk dat je ook nog iets anders moet meenemen.
Hoe belangrijk vind je het rijden? Een T6 en 8 gaan hard rechtdoor, maar als je vaak een lekker kronkel weggetje wil pakken is een B4 toch de (veel) beter rijdende auto
De hybrid zijn dusdanig zwaar dat je dat altijd voelt en in het sportieve bereik best wel tegen vallen, snel is het echter wel! De T8 polestar bv, maar ook de T6 zijn in NL waarschijnlijk de goedkoopste auto's met een sprint onder de resp 4.5 en 5.5s

Ik heb zelf een B4 besteld (lease NL). Ik mag geen hybrids. Had ik de vrije keuze zou ik ondanks dat ik vaak lekker wil sturen toch voor een polestar gegaan. Toch leuk een keer 450 PK :-)
En ik vind het concept echt super, ruimte, snelheid, mooi en spotgoedkoop

Ook is het nu lastig vergelijken, bestel je een B3 of B4 krijg je een bak met dubbele koppeling vanaf de B5 de automaat met koppelomvormer. Die laatste vond ik niet echt lekker.
Nu moet ik ook afwachten want ik krijg de dubbele koppeling, maar heb daar niet in gereden.

Met de huidige gratis geld maatschappij is privatelease in NL ook erg interessant als je bv een mobiliteitsbudget hebt (ik denk ik Belgie niet).
Ik vind het concept van de Hybrid wel super met de nieuwe accu, dat stelt heel veel mensen in staat om zomaar 50% of meer elctrisch te rijden.

Een leuk probleem heb je zullen we maar zeggen :-)
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
EVO500
3rd Gear member
Berichten: 471
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

BillyBob schreef: 20.10.2021 - 21:39 De prijs is wel een dingetje, zit al rond de 68k (zonder korting) in de configurator .
Recente tweedehands T6 rond de 52k.
Ik kon bij mijn dealer uiteindelijk een nieuwe aanschaffen, waar ik ze 2de hands met 50K/km op internet zag staan.
Zoals ik al zei, gewoon naar dealer gaan en een prijsofferte laten maken. Komen altijd met kortingen. Kan je wel PM sturen van de Volvo dealer waar ik ben geweest.
wasbeer2006 schreef: 21.10.2021 - 11:13 In NL heb je niets aan een hybrid fiscaal gezien, sterker het is alleen maar duurder en prive ook!
Klopt, België kun de auto 100% inbrengen omdat je onder 50g WLTP zit. Daarbij naar mij mening fikse korting, zoals ik al zei ongeveer 9K t.o.v. online Volvo configurator.
Wegenbelasting ook, moet er om liegen maar ik meende iets van 200 euro / jaar.
wasbeer2006 schreef: 21.10.2021 - 11:13 Ik denk dat je ook nog iets anders moet meenemen.
Hoe belangrijk vind je het rijden? Een T6 en 8 gaan hard rechtdoor, maar als je vaak een lekker kronkel weggetje wil pakken is een B4 toch de (veel) beter rijdende auto
De hybrid zijn dusdanig zwaar dat je dat altijd voelt en in het sportieve bereik best wel tegen vallen, snel is het echter wel! De T8 polestar bv, maar ook de T6 zijn in NL waarschijnlijk de goedkoopste auto's met een sprint onder de resp 4.5 en 5.5s
Ik zag ook zo'n reactie van "Raspaardje" in een ander topic, maar had hier nog niet op gereageerd.
Door de vierwiel aandrijving en beter/lager zwaartepunt verdeling, ga je echt wel hard door een kronkelweggetje :-)
Sterker nog, als ik bij de stoplichten de bocht om moet, om bijvoorbeeld een snelweg op te gaan, red je het nog niet bijna met een voorwielaandrijver.
Ik denk alleen dat als in een bocht moet remmen je in het nadeel bent. Uit accelereren uit een bocht gaat super door de vierwielaandrijving.

Maar heb het idee dat verschillende mensen wel verschillende gedachten hebben over "sportief" rijden.
Als ik nu bijvoorbeeld naar mijzelf kijk dan vindt ik mijn evo500 de sportiefste auto.
Waarom? Hier heb ik achterwielaandrijving met mechanisch sper, en kan met deze auto "lezen en schrijven" Driften tot circa 80km/uur gaat met 2 vingers in de neus.
Verder geen elektronisch stuur, je voelt gewoon alles op het stuur.
Voor een ander is het misschien hard door een bocht gaan. Hier leggen weer veel auto's het af met 4 wiel gestuurd laguna welke standaard met Bridgestone Potenza werdt geleverd (zeer stugge wang maar heel veel grip bij droog weer) soms lachwekkend en al enkele keren gevaarlijke situatie meegemaakt, doordat mensen me daarmee toch wilde bijhouden in bochten die goed ken en daardoor uit de bocht vlogen.
Vervolgens mij hier van de schuld willen geven? Tja, is hard door kronkelweggetjes rijden dan sportief rijden?
Denk dat ieder hier zijn perspectief van heeft. en grenzen v.w.b. rijden.
wasbeer2006 schreef: 21.10.2021 - 11:13 ok is het nu lastig vergelijken, bestel je een B3 of B4 krijg je een bak met dubbele koppeling vanaf de B5 de automaat met koppelomvormer. Die laatste vond ik niet echt lekker.
Nu moet ik ook afwachten want ik krijg de dubbele koppeling, maar heb daar niet in gereden.
Ja, ik heb in geen van allen gereden dus ik kan er geen oordeel over geven. Ik weet alleen dat met de T8, de elektromotor de overgangen met 8 traps automaat heerlijk opvult, de versnelling is zeer lineair.
Heb vaak in polestar stand, als de ramen dichtzijn, niet eens in de gaten dat de motor loopt en schakelt bij normaal rijden.
wasbeer2006 schreef: 21.10.2021 - 11:13 Met de huidige gratis geld maatschappij is privatelease in NL ook erg interessant als je bv een mobiliteitsbudget hebt (ik denk ik België niet).
Weet ik niet in België. Ik heb gewoon renting voor 4 jaar gedaan. Los je het bedrag bruto af tot 12% van het bedrag. Hierdoor zakt mijn winst en hoef ik aan het einde van het jaar minder belasting te betalen. Na deze tijd kun je auto aankopen door deze 12% te betalen.
Uiteindelijk doet iedereen dit omdat de auto dan nog veel meer waard is.
wasbeer2006 schreef: 21.10.2021 - 11:13 Een leuk probleem heb je zullen we maar zeggen
Ja, in België is het denk ik zakelijk de interessantste keuze. Maar hangt ook een prijskaartje aan. Privé zou ik nog gewoon even zijn doorgereden omdat ik vrij weinig rijdt. Dus voor iedereen is wel een keuze verdedigbaar.
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 888
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Eens, sportief is vaak wat iedereen zegt, maar bijna niemand wil.
Het verkoopt goed. maar velen vinden het niet fijn en zijn zich er niet van bewust.

Vermogen heeft voor mij niets met sportiviteit te maken, een MX5 met 130PK is echt super leuk om te rijden en vind ik sportief.

Heerlijke discussies vind ik dit altijd met iedere zijn eigen kade en mening :-)

In NL kost een V60 T6 R desing 55 een T8, 58 en een polestare 66. Goed allemaal zonder opties, waarbij je op de polestar niet heel veel meer nodig hebt en op de NL r designs heb je ook niet heel veel meer nodig, met 2 a 3K heb je de nodige opties wel, duur wordt de Bowers en Wilkins en bv je leerpakket.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
EVO500
3rd Gear member
Berichten: 471
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

wasbeer2006 schreef: 21.10.2021 - 13:57 Eens, sportief is vaak wat iedereen zegt, maar bijna niemand wil.
Het verkoopt goed. maar velen vinden het niet fijn en zijn zich er niet van bewust.
Ging ook voor op :-) kinderen en vrouw worden altijd misselijk in de Laguna. Veel te stug geveerd en stugge wangen op de banden. Nog geprobeerd met hogere ander merk banden maar is de wegligging weer weg...
Alleen mee op pad is leuk, maar je rijdt nu eenmaal (ik niet meer) groten deel van de dag "al wat het hale kan"

Daarvoor ook de volvo gekozen (ondanks R design en 19") die zelfs dan nog veel comfortabeler rijdt, en je daardoor echt merendeel van de tijd probeert te cruisen.
wasbeer2006 schreef: 21.10.2021 - 13:57 Vermogen heeft voor mij niets met sportiviteit te maken, een MX5 met 130PK is echt super leuk om te rijden en vind ik sportief.
Ja, en dat is ook zo!
Ook hier volgens mij geen elektronisch stuur (op de oudere modellen) en goede gewicht verdeling.
Maar om iedere dag mee door het land te rijden zul je misschien toch voor een andere auto gaan.
wasbeer2006 schreef: 21.10.2021 - 13:57 In NL kost een V60 T6 R desing 55 een T8, 58 en een polestare 66. Goed allemaal zonder opties, waarbij je op de polestar niet heel veel meer nodig hebt en op de NL r designs heb je ook niet heel veel meer nodig, met 2 a 3K heb je de nodige opties wel, duur wordt de Bowers en Wilkins en bv je leerpakket.
Heb eens een van de eerste offertes erbij gepakt die ik toen liet opmaken. Was ook R-design.
Hier had ik al wel wat opties aangegeven zo te zien en kwam het bedrag op 59.900
Welke opties waren dit:
Business Pack (t.w.v. euros 4.834,71 excl. btw) 1750,41 + btw = 2118
Polestar Engineered Optimisation (A00059) 822,31+ btw = 950
Donkergetinte achterruiten (179) 355,37+ btw = 430
Trekhaak met halfautomatische wegklapfunctie en 13-polig stopcontact (1028) 909,09+ btw = 1100
Lichtmetalen velgen 19' met 5 driedubbele spaken Matt Black/Diamond Cut en 235/40 R19 banden(klasse A) (1042) 479,34 + btw = 580
Dus totaal aan opties was dit 5178€

Denk dus dat je wel voor een kale uitvoering rond de 54.500 incl kwijt bent. Scheeld dan circa 3 K tov Nederland.
De optie tellen vaak hard aan :-(
wasbeer2006 schreef: 21.10.2021 - 13:57 duur wordt de Bowers en Wilkins
Ja, vondt ik er net iets over.
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Het blijft een smak met geld dus voor mij zou proefrijden met verschillende versies een vereiste zijn.
Pas dan kan je echt goede overwegingen maken. Geen geld uitgeven aan een auto waarvan je weet dat er voor wellicht iets meer geld een voor jou fijner rijdende versie is bijvoorbeeld.

Voor mij is sportiviteit trouwens de feedback die de auto jou als bestuurder geeft; het stuurgevoel bij bochtenwerk, het onderstel wat aangeeft aan zijn max te zitten, het gevoel dat jij als bestuurder in control bent ipv systemen. "Simplify, then add lightness".
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
EVO500
3rd Gear member
Berichten: 471
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

raspaardje schreef: 21.10.2021 - 17:23 Het blijft een smak met geld dus voor mij zou proefrijden met verschillende versies een vereiste zijn.
Altijd doen!!! Ik ben 4 keer terug geweest voor een rit met een xc60 en v60 en hen met beide 4 x 1 uur gereden! Dealer vondt dit absoluut geen probleem.
En wat je zegt kwa geld , gaat nergens meer over.
In mij situatie is dat ik het kan betalen en ik veel overcapaciteit op mijn zonnecollectoren heb wat elektrisch mij een pre had.
raspaardje schreef: 21.10.2021 - 17:23 Voor mij is sportiviteit trouwens de feedback die de auto jou als bestuurder geeft; het stuurgevoel bij bochtenwerk, het onderstel wat aangeeft aan zijn max te zitten, het gevoel dat jij als bestuurder in control bent ipv systemen. "Simplify, then add lightness".
Dan moet je naar mijn mening een auto van 20 jaar auto oud rijden, enkel abs en verder niks. Dan heb je Symplify that add lightness :-)
Voor mij gaat het om de balans van de auto in zijn geheel, of dit nu een auto van 850kg is of van 2500kg.
Maar er is wel gewoon een verschil of dat je een auto stuurt met 200 of 400pk (met een verschil van 250kg), laatste zoek je gewoon iets lastiger de grenzen op. Door de versnelling ben je gewoon veel vlugger als je voorheen gewend was.
Hetzelfde als je vroeger in een auto van 90pk reed van 1000kg en dan in een van 180Pk met 1175kg.
Ligt wat mij betreft niet aan de auto maar aan jezelf, want jij wilt toch graag de grenzen opzoeken?
Volgens mij dwalen we weer of topic.... :-)

Zakelijk en prive kopen zijn 2 verschillende dingen. Ieder heeft zo zijn eigen grenzen.
Zowel verbruik, luxe, als uitgaven en sportiviteit. Gelukkig hebben we veel keuze.
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Een moderne auto kan je ook een sportief gevoel geven natuurlijk.
Neem de Giulia Veloce waarin ik heb proefgereden; lekker stuurgevoel, nauwelijks overhellen. En toch voor de niet sportieve, maar sportiefste V60 heb gekozen. Snap je het nog...? :)

Een auto met 400 pk moet als hij echt sportief is, die zeer snel opgebouwde snelheid weer gemakkelijk van zich af kunnen schudden. Want anders voel je je snel passagier in je eigen auto...:)

@ BillyBob Even goed Excellen met je belastingadviseur én proefrijden dus. Misschien past een diesel jou wel veel meer tegen een geringe meerprijs.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
EVO500
3rd Gear member
Berichten: 471
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

raspaardje schreef: 21.10.2021 - 21:31 Een moderne auto kan je ook een sportief gevoel geven natuurlijk.
Neem de Giulia Veloce waarin ik heb proefgereden; lekker stuurgevoel, nauwelijks overhellen. En toch voor de niet sportieve, maar sportiefste V60 heb gekozen. Snap je het nog...?
Hahhaa, Ja ik wilde eigenlijk de Mecedes CLA 45 AMG S 4MATIC+ shooting break. Zat er al een jaar naar te kijken en dacht als de vrouw vraagt om een andere auto gaan we voor deze.
Uiteindelijk dus niet. Heb niet eens in de mercedes gereden bedenk ik me....

Keuze maken is soms lastig in geval van een auto (grote investering) en omdat je altijd de juiste keuze wil maken en alles afgewogen wil hebben.
Ik heb wel nog steeds het gevoel dat ik een half jaar geleden de juiste keuze maakt, en dan vindt ik het goed.
raspaardje schreef: 21.10.2021 - 21:31 Een auto met 400 pk moet als hij echt sportief is, die zeer snel opgebouwde snelheid weer gemakkelijk van zich af kunnen schudden. Want anders voel je je snel passagier in je eigen auto...
Ja, daar ben ik het helemaal met je eens. In dat opzicht werkt extra gewicht niet in het voordeel.
Als ik eens accelereer dan blijft de vaart er meer inzitten als met een golf van 850kg . Maar ook daar wen je aan. Ik zou in ieder geval niet willen ruilen met de golf als er iets aan de hand is :-)
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Dat kan ik me helemaal voorstellen...:)
En welke V60 dan ook is dus niet sportief, maar dat had je vast al begrepen.

Wat zoek je in een auto en voldoet hij daaraan in het gestelde budgetplaatje, dat is de vraag die op tafel ligt.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
BillyBob
5th Gear member
Berichten: 1059
Lid geworden op: 11.09.2008 - 12:42

Bedankt voor de reacties allemaal, heel wat bijgeleerd ondertussen.

Vandaag naar de dealer geweest voor een offerte voor de T6 Recharge. Even wat puntjes die ik uit het gesprek haalde:

• Zakelijk gezien (zaakvoerder van een BV in België) is het interessantst om in de plugin-hybride of full electric range te investeren.
• De Recharge met de nieuwe batterij is 100% fiscaal aftrekbaar (tov mijn huidige V60 @ 75%), BIV en Verkeersbelasting: 46,23 en 211,80 euro. Bij een full electric zoals de XC40 is dit 0 euro.
• De nieuwe batterij laadt in 5u op, dat is langzamer dan de vorige versie (3u).
• Business Pack is goedkoper maar niet meer met BLIS te bestellen, reden: het gekende chiptekort.
• Levertijd is vrij lang: in oktober bestellen is levering in mei. Diesel modellen zijn iets sneller leverbaar.
• De full electric V60 komt ten vroegste in 2023.

Heb nu een offerte voor de T6 Recharge Inscription met als opties Business Pack, Panodak, Getinte ramen achter en een wegklapbare trekhaak.
Totaal 54.157 k + btw. Korting 6.244,22, eindtotaal 57.974,50 (incl. btw)
Toch vrij pittig. 🤪

Qua rijden en verwachtingen daarrond: ik kom uit een D2 met 120 pk en die doet het best goed. Sportief rijden en dit soort extreme pk's van de T6 is geen doel op zich maar wel benieuwd hoe vlot dit dan is. De automaat en de mogelijkheid om electrisch te rijden spreekt me erg aan. Als ik hiermee verder ga, zal ik sowieso eerst goed proefrijden.
V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
Gebruikersavatar
BillyBob
5th Gear member
Berichten: 1059
Lid geworden op: 11.09.2008 - 12:42

EVO500 schreef: 21.10.2021 - 13:46 Zoals ik al zei, gewoon naar dealer gaan en een prijsofferte laten maken. Komen altijd met kortingen. Kan je wel PM sturen van de Volvo dealer waar ik ben geweest.
Hier heb ik wel interesse in, kwestie van eens te vergelijken. :p
V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 1914
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

Polestar 2 geen optie? is zakelijk nog veel interessanter in België dan de hybrid....
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
BillyBob
5th Gear member
Berichten: 1059
Lid geworden op: 11.09.2008 - 12:42

Philken schreef: 23.10.2021 - 11:06 Polestar 2 geen optie? is zakelijk nog veel interessanter in België dan de hybrid....
Hey Philken, Poslestar is zeker een interessante auto vind ik. Alleen (en dat is heel persoonlijk): ik vind hem niet zo mooi. Ben meer voor de breaks. Full electric breaks zijn niet dik gezaaid voorlopig.
V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”