Mijn 4 jarig inbegrepen "car connect plus" abonnement van mijn V60 MY2023 vervalt binnen enkele maanden. Op de Volvo site is verrassend weinig info te vinden hierover, qua prijs is er geen enkele vermelding, enkel de opmerking dat je de prijs te zien zult krijgen in de app als je huidig abonnement vervallen is...
https://www.volvocars.com/nl/support/ca ... 870d1a409/
Waarom geeft Volvo hier geen transparantie? Iemand al ervaring ermee en wat de kostprijs is in NL / BE?
Verder is ook niet duidelijk wat er allemaal stopt met werken mocht je deze subscriptie niet verlengen? Gaat dit enkel om de internet-connectiviteit (internet-SIM die ingebouwd is) die niet meer werkt? Want die kan je makkelijk vervangen door de internetverbinding van je smartphone automatisch te delen via tethering, lijkt me (en dat staat ook zo aangegeven op de volvo support site).
Of werken ook bepaalde Remote App functionaliteiten zoals gepland voorverwarmen / gepland laden / locatie auto etc. ook niet meer zonder dat abonnement? Als ik bovenstaande support site goed interpreteer zou het puur gaan om de connectiviteit om de (google) apps in de auto zelf (middenconsole) te kunnen blijven gebruiken. Maar ben benieuwd of iemand hier al praktische ervaring mee heeft en dit kan bevestigen of ontkennen.
Ik heb op "car connect plus" gezocht op dit forum maar vond nog geen andere topics, vandaar mijn nieuwe topic hierover.
Volvo car connect plus abonnement ervaringen?
- The Mechanic
- 5th Gear member
Volvo weet het zelf ook nog niet, de eerste Google auto's hebben ook nog steeds gratis internet....
- mga1600
- 6th Gear member
Op het andere forum is iemand die net een aanbieding heeft gekregen voor verlenging na 4 jaar. Hij schrok nogal van de prijs ( 90 euro voor een jaar). Niet leuk natuurlijk maar alles is relatief.(Ik heb even gegoogled, bij BMW en bij Audi bijvoorbeeld betaal je ‘vanaf dag 1 ‘ heel wat meer dan de 8 euro per maand die volvo gaat vragen)
XC60 T6 Ultimate Dark my24