Blog over de T5 van Teebee

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13719
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

teebee schreef: 15.06.2021 - 12:14 Zeker, een top uitvinding !……. Mits het werkt :-(
Vandaag getest en helaas werkt de boel nog niet naar behoren.
Lucht is beduidend koeler dan hiervoor, maar dat kan al gauw want hiervoor deed ie gewoon vrijwel niets.
Heb uitstroomlucht gemeten en die komt niet onder de 15/16 graden op de koudste stand. De temperatuur in de auto zelf kreeg ik niet onder de 20 graden.
De leiding in het motorcompartiment wordt wel koud maar blijft dat niet; er zijn momenten dat de leiding ‘gewoon’ aanvoelt (vreemd genoeg houdt het koude gevoel ook plotseling op op zo’n 10cm vanaf het punt waar de leiding het schutbord in verdwijnt naar binnen). Echter er zijn ook momenten dat de leiding allesbehalve koud voelde. Ook na een rit geen condensvorming op de leiding. Monteur gaf aan dat de leiding gister ‘steenkoud’ aanvoelde. En een uitblaastemperatuur van nog geen 7 graden constateerde. Nou kan ik wat aan mijn huid mankeren, maar die kwalificatie ‘steenkoud’ kan ik beslist niet geven en die 7 graden al helemaal niet.
Dus teruggeweest bij mn dealer en zij gaan nu volgende week in een ander filiaal de boel nogmaals onderzoeken en trachten te herstellen….
Heb er vertrouwen in dat dat gaat lukken (de aanhouder), en ik hoop ook nog voordat we op vakantie gaan 2e week juli…
-wordt vervolgt-
Balen zeg........Wat een bijzondere herstel-route zeg. Moet toch in een enkele keer garage bezoek goed kunnen gaan zeg denk ik maar zo...De airco doet het of die doet het niet..( )..
Teebee: Wat maakt dat je naar een ander filiaal mag of hebben ze daar andere gevraagde expertise?
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 954
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

teebee schreef: 15.06.2021 - 18:56 Tja, je zoekt naar een referent… in mijn geval vergelijk ik met de V40cc van mijn vrouw. Als daar de airco op 19,5 staat hangen de ijspegels nog net niet aan mn neus. Is een andere auto, met vast andere onderliggende airco techniek, maar toch….
Compressor is nu dus vervangen, systeem opnieuw afgevuld (er ontbrak iets van 40 gr van de 600, dus dat valt onder ‘normaal -naar het schijnt-), wat blijft over?… sensoren (hoeveel en waar?), kleppen (hoeveel en waar?), verdamper, ……, ……., …….?
Dus er kan nog wel het eea vervangen worden. Maar ja, zie eerst maar te constateren waar het probleem zit.
Het blijft een vreemde; de airco werkt dus wel maar verre van optimaal…
En uiteraard speelt omgevingstemperatuur een rol (maar laat die dezer dagen ‘zomers’ te noemen zijn), maar indien je de boel geforceerd wilt koelen en dus op allerlaagste stand (low) zet, dan zou het sowieso toch op zn minst ‘behoorlijk frisjes’ moeten worden?
(En 2e week juli op vakantie naar oa italie (als het goed is….) dus dan heb ik de boel graag in orde….)
Ik moet ook zeggen dat de airco van mijn vorige wagen (S60 1e generatie) veel sneller reageerde en de temperatuur in de auto constanter was dan in mijn huidige V60 (waarschijnlijk dezelfde ervaring als in de V400cc van je vrouw). Als nu b.v. na in de schaduw rijden vervolgens de zon er opkomt, dan moet ik de temperatuur toch vaak handmatig bijstellen. De fan staat op de standaard middenstand ingesteld. In de S60 ging de fan van minimaal naar flink blazen als de zon er op kwam en de temperatuur bleef goed constant.

Als de V60 in de zon geparkeerd stond en ik voor starten de deuren even open houd zodat de ergste hitte uit de auto weg is, dan blaast bij start de airco wel degelijk flink koude lucht. Dus het kan wel, maar optimaal vind ik het systeem niet.

Maar, teebee, ik denk dat er bij jouw wagen toch well echt iets aan de hand is.
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Bover schreef: 15.06.2021 - 22:17
teebee schreef: 15.06.2021 - 12:14 Zeker, een top uitvinding !……. Mits het werkt :-(
Vandaag getest en helaas werkt de boel nog niet naar behoren.
Lucht is beduidend koeler dan hiervoor, maar dat kan al gauw want hiervoor deed ie gewoon vrijwel niets.
Heb uitstroomlucht gemeten en die komt niet onder de 15/16 graden op de koudste stand. De temperatuur in de auto zelf kreeg ik niet onder de 20 graden.
De leiding in het motorcompartiment wordt wel koud maar blijft dat niet; er zijn momenten dat de leiding ‘gewoon’ aanvoelt (vreemd genoeg houdt het koude gevoel ook plotseling op op zo’n 10cm vanaf het punt waar de leiding het schutbord in verdwijnt naar binnen). Echter er zijn ook momenten dat de leiding allesbehalve koud voelde. Ook na een rit geen condensvorming op de leiding. Monteur gaf aan dat de leiding gister ‘steenkoud’ aanvoelde. En een uitblaastemperatuur van nog geen 7 graden constateerde. Nou kan ik wat aan mijn huid mankeren, maar die kwalificatie ‘steenkoud’ kan ik beslist niet geven en die 7 graden al helemaal niet.
Dus teruggeweest bij mn dealer en zij gaan nu volgende week in een ander filiaal de boel nogmaals onderzoeken en trachten te herstellen….
Heb er vertrouwen in dat dat gaat lukken (de aanhouder), en ik hoop ook nog voordat we op vakantie gaan 2e week juli…
-wordt vervolgt-
Balen zeg........Wat een bijzondere herstel-route zeg. Moet toch in een enkele keer garage bezoek goed kunnen gaan zeg denk ik maar zo...De airco doet het of die doet het niet..( )..
Teebee: Wat maakt dat je naar een ander filiaal mag of hebben ze daar andere gevraagde expertise?
Tja, ‘doe wat je doet in 1x goed’… zou fijn zijn als dat zo werkt. Probleem is denk ik dat de huidige moderne auto’s stampvol zitten met electronica welke elkaar op diverse nivo’s (al dan niet logisch) beinvloeden. Ik denk dat dat het ingewikkeld maakt. Maar persoonlijk heb ik zoiets van ‘vervangen wat je vervangen kan’. Compressor is nu dus vervangen, condensor/verdamper lijkt me een volgende en eventuele sensoren en/of kleppen. Bijkomend probleem bij onderdelen vervangen is ‘voorraad’… compressor moest bv eerst uit Zweden komen, zal bij andere onderdelen ook maar zo kunnen.
De reden dat de auto nu naar een ander filiaal gaat is 2-ledig: onderbezetting (en daarmee ontbrekend expertise) bij mijn eigen locatie, en ‘een frisse kijk’ (woordgrapje) op het probleem. Ik vind het prima; ik zet mn auto hier bij mijn dealer neer, krijg een vervangende auto mee en zij regelen de rest.
Ik hoop wel dat ze er zich in vastbijten, want de vakantie nadert……
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Voorgeschreven methode heeft o.a ook te maken met welk temp stand, welke uitblaasmondopening stand (meestal center dashboard etc), tijdsduur waarna je moet meten (direct na een minuut gaan meten geeft niet de juiste waarde), welke blowerstand, mogelijk zelfs toerental van de motor (want stationair levert hij mogelijk geen 100% vermogen), etc. En dus ook de retourlucht temperatuur. Bovendien zal de dealer ook de pers- en zuigdruk meten als het goed is. Tussen deze drukken en temperatuur waarden zit een logisch verband.
Met andere woorden, wat ik wilde zeggen is dat je wel volgens een vaste methodiek moet meten omdat je anders nooit tot vergelijkbare meetwaarden komt en je dus als zelf metend Volvo rijder heel snel verkeerde conclusies zou kunnen trekken. Niet dat ik jou of een ander daarvan zou willen betichten maar meer als geruststelling dat niet iedereen zijn airco gaat thermometeren en dan wellicht onterecht denkt dat de airco het niet goed doet. 40 gram koudemiddel verlies is trouwens normaal als 5-10% verlies per jaar de norm is.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

Nou, volgens mij heb je niet zoveel nodig om te merken of hij wel of niet/ zeer matig doet hoor.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5096
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Zeker wanneer het een eerder geraporteerd probleem is zal Volvo zijn verantwoordelijkheid nemen en zelfs als was het een "nieuw" probleem is mijn ervaring dat Volvo dit soort zaken anders aanpakt dan eerder genoemde VAG. Maar Teebee zal inmiddels toch wel weten wat de uitkomst is dus kom aub met het verlossende bericht en deze dagen is een werkende airco best prettig !
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Zoals eerder gemeld, gaat alles hersteld worden onder volledige garantie.
Maandag gaat de wagen voor een dag of 2/3 (of zoveel als nodig is…) dus weer naar de dealer (andere locatie nu dus).
Ik heb geconstateerd dat de compressor hoorbaar aan slaat cq uit gaat bij bediening AC op middendisplay.
Rijdend met buiten 25gr en binnen temp ingesteld op 18gr is er vrijwel geen voelbaar verschil tussen lucht bij AC aan en AC uit (en die lucht voelt beslist niet als ‘koud of fris”, eerder als buitenlucht welke je op snelheid langs je huid voelt gaan. Dat alleen al lijkt mij niet te kloppen…
Verder heb ik geconstateerd dat na een rit (10km) de dikke leiding rechts in het motorcompartiment (met de vulnippel) “koud” aanvoelt (maar echt niet steenkoud). Die leiding gaat op een gegeven moment het schutbord in (naar de condensor?). De laatste 10 cm van die leiding voelt normaal aan. Er is dus een acute overgang van ‘koud’ naar normaal. Het punt waar dat optreedt is de plek waar de leiding verdikt en de parallel lopende dunnere leiding aansluit op de dikke leiding. Is dit normaal vraag ik me af? (Wat is de -logische- verklaring daarvoor?).
Bottomline is dat de airco een ‘behoorlijke koude luchtstroom moet kunnen genereren op de stand ‘low’ maar dat is dus niet het geval.
Verdere hints zijn welkom natuurlijk.
Kalibreren zou nog kunnen (?) maar je zou toch denken dat dat iig door de dealer reeds is gedaan bij de recente reparatie.
Kan je dat kalibreren zelf doen? Ik heb vernomen dat je dat kan doen door een aantal keren snel achterelkaar het systeem op high en low te zetten… ga ik nog proberen…
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5096
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Mooi dat men inderdaad niet probeert moeilijk te doen voor wat betreft garantie maar zo ken ik in het algemeen Volvo. Bij deze buitentemperaturen moet de lucht uit de roosters inderdaad koud aanvoelen dus er lijkt zeker iets mis met jouw wagen nu zitten er voor zover ik weet kleppen aan luchtkant en als die niet goed werken kan ik me voorstellen dat het niet koud wordt, wat dan wel weer opvallend is dat je ook de pomp kapot heb gehad, anyway, ze zullen het vast vinden en ik hoop voor je dat de vervangende auto een goed werken ac heeft.
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

Hier komt binnen 10 tellen echt wel koude lucht uit de roosters, de dikke leiding is dan ook al helemaal koud en lijkt zelfs al condens te ontstaan.
De dunne leiding wordt warm. Is dit niet de retour?
Ik zie hier trouwens geen aftakking van de dikke leiding, maar parallel lopen.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Bij mij loopt de dunne leiding paralel en sluit aan op de dikke (gewoon gelast) zo’n 15cm voordat de dikke leiding het schutbord in gaat. Direct na dit samenvoegen wordt de dikke leiding nog een fractie dikker en blijft hoe dan ook vanaf dat punt warm/niet koud. Benieuwd of dit precies zo is bij collega v60 rijders. Daarnaast zal het vast per model verschillen.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Net nog rit van 15km en de leiding in motorcompartiment is in z’n geheel niet koud, gewoon normale temperatuur. Zou er nu dan helemaal geen (of na lekken veel te weinig) koelmiddel in zitten? Snap er geen biet meer van.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Vapeti
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.05.2021 - 15:17

teebee schreef: 16.06.2021 - 16:08 Net nog rit van 15km en de leiding in motorcompartiment is in z’n geheel niet koud, gewoon normale temperatuur.
Terwijl maandag er nog wel een aanzienlijk deel koud was... hierdoor zou je inderdaad denken dat er sprake is van een lek, kan toch ook een gaslek zijn voor de airco dacht ik...
Afbeelding
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Klopt, al was dat ‘koud’ ook betrekkelijk.
Dinsdag zal blijken hoe/wat….
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13719
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

warm warm hier...Teebee in uiterste geval zou je naar de Noord scandinavie kunnen gaan.... ;)
alhoewel met de klimaat verandering wordt daar ook steeds warmer, anieway het wordt gerepareerd en dat et toch lukken in twee weken..

Hier vanmiddag 38 gr rijdend door de stad Vichy en ja dan waardeer je de clima wel,
nou wat gedoe na drie keer nog geen upload. ^&*ziek van die slechte verbinding..
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 954
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

Het is natuurlijk flink balen als je niet met je eigen auto op vakantie kunt, maar als je Volvo Card Premium hebt of neemt (€ 45,-/jaar) dan ben je voor max 30 dagen verzekerd met vervangend vervoer. Misschien een optie voor de zekerheid.

Succes,

Ab S
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Ab S schreef: 16.06.2021 - 22:46 Het is natuurlijk flink balen als je niet met je eigen auto op vakantie kunt, maar als je Volvo Card Premium hebt of neemt (€ 45,-/jaar) dan ben je voor max 30 dagen verzekerd met vervangend vervoer. Misschien een optie voor de zekerheid.

Succes,

Ab S
Ik heb al enkele jaren VC Premium, dus ‘in het geval dat’ is dat nog een optie.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Bij geen koudemiddel loopt je pomp ook niet.
Ter bescherming dat het ding droog kapot draait.
Mijn V90 stond zonder en daarom deed de pomp niets.
Afvullen gaf weer frisheid.
Afgelopen week op het ritje hier naar toe waar wij gemiddeld toch 4 uur in de auto zitten gaf de buitentemperatuur 28 graden aan, daar is in de auto niets van te merken en zo moet het zijn.
Afstandstart bij de supermarkt aangezet en het ding is bij aankomst lekker koud aan het blazen.
Ik heb na afwijzing dealer weleens zelf met de importeur getelefoneerd en heb ze leren kennen als zeer meewerkend en tot het komen van oplossingen.
In het 3e jaar is er altijd iets mogelijk, waarbij de importeur/Volvocars SE, dealer en klant tot oplossingen komen.
Mooi dat het goed gaat komen!
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5096
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

is wel consistent met de eerdere kapotte compressor, die compressoren kunnen er slecht tegen als er geen koudemiddel in zit maar dan zou dan toch ook bij montage van de nieuwe compressor zijn opgevallen.... Bij een lek wat slecht vindbaar is hebben ze bij mijn auto een keer afgevuld met koudemiddel met een tracer vloeistof die met UV zichtbaar werd om zo het lek te vinden. Steentje door de radiator van de AC ?
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Met ‘te weinig’ van dat spulletje erin zal de pomp nog wel draaien (dat doet ie ook). Direct na reparatie voelde de leiding nog wel redelijk koud aan en de lucht binnen idem (monteur heeft ‘steenkoude leiding’ en 7 graden uitblaaslucht geconstateerd direct na de klus), maar naarmate tijd verstreek werd alles steeds minder. Dan dringt mij toch het vermoeden van een lekkage op… het feit dat de leiding niet / nauwelijks koel (en al helemaal niet koud) wordt geeft te denken. Daarnaast weet ik nog altijd niet of het normaal is dat de laatste 10 cm van die leiding (vanaf de verdikking en aansluiting dunne parallel-leiding) warm voelt; het ‘koel’ houdt daar acuut op.
Van de dealer krijg ik alle begrip en medewerking, het is een garantieklus alleen wel hopen dat dit qua tijd niet in meerdere weken gaat lopen.
Mbt vervangend vervoer obv Volvo Card Premium vraag ik me alleen wel nog af of een airco probleem daar onder valt. Op hun site valt te lezen dat het gaat om ‘niet meer kunnen rijden’…. Maar laat ik er nu nog maar even vanuit gaan dat dit opgelost is voor vertrek 2e week juli.
Systeem checken op lekkage zal ik zeker op aandringen (voorzover ze dat zelf al niet zullen doen). Stikstof erin en op 12 bar zetten en binnen 10 minuten moet duidelijk zijn of er een lek is. Het lokaliseren ervan is daarna nog een lastig klusje.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4083
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

teebee schreef: 17.06.2021 - 13:25Systeem checken op lekkage zal ik zeker op aandringen (voorzover ze dat zelf al niet zullen doen). Stikstof erin en op 12 bar zetten en binnen 10 minuten moet duidelijk zijn of er een lek is. Het lokaliseren ervan is daarna nog een lastig klusje.
Ik heb dat wel eens zien doen, ze voegen een soort fluoriscerende kleurstof toe aan het koudemissel (of zit daar standaard in ?) en gaan dan op zoek met een UV-lamp.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”