Besteld en inmiddels op de weg: V60 T8 Inscription

Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32840
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ja soms heeft deze gekke Volvo freak wel beetje gelijk hoor. Ik word trouwens aan de andere kant door nog een wijze tukker redelijk gestuurd naar een V90....
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Mudde heeft er wel een paar staan, ook wel een paar T8en...maar wat een geld joh :bandit:
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 11503
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

Paul schreef: Ja soms heeft deze gekke Volvo freak wel beetje gelijk hoor. Ik word trouwens aan de andere kant door nog een wijze tukker redelijk gestuurd naar een V90....
Tukker?!?! Nijmegen is gewoon Gelderland hoor ;-)
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'08 Mini Clubman Cooper S
'22 Audi e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32840
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ah ja die ook :) Dus twee Volvo vrienden!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
VRIDER
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 08.10.2018 - 11:02

Nog een test van de S60 T8 Polestar. Niet al te positief maar om mij slapeloze nachten te bezorgen is wel wat meer nodig. Misschien is het ook gewoon niet zo'n goed idee om een sportwagen te ambiëren op dit platform. Auto journalisten gaan dan anders beoordelen. Waar blijven de reviews van de standaard T8.

http://amp.timeinc.net/thedrive/new-car ... source=dam
Laatst gewijzigd door VRIDER op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
V60 T8 Inscription 2019
V60 D3 Momentum 2010
V50 2.0D Momentum 2005
V40 2.0 1996
340 DL 1986
Pheburt
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 08.11.2018 - 11:47

VRIDER schreef: Nog een test van de S60 T8 Polestar. Niet al te positief maar om mij slapeloze nachten te bezorgen is wel wat meer nodig. Misschien is het ook gewoon niet zo'n goed idee om een sportwagen te ambiëren op dit platform. Auto journalisten gaan dan anders beoordelen. Waar blijven de reviews van de standaard T8.

http://amp.timeinc.net/thedrive/new-car ... source=dam
Ik vind het ook vreemd dat reviews van de standaard T8 zo lang uitblijven!
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5096
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Over iets minder dan twee weken zal ik uitgebreid verslag doen
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

NielsPHEV schreef: Over iets minder dan twee weken zal ik uitgebreid verslag doen
Als ik zo vrij mag zijn, werk jij toevallig voor de Volvo organisatie?
Het lijkt alsof je om het half jaar wat anders rijdt en dan niet de minste uitvoeringen.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5096
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

nee ik werk zeker niet voor Volvo en ik heb zo gemiddeld om de drie jaar een andere auto, nu bijna een V60T8 voor de zakelijke ritten
VRIDER
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 08.10.2018 - 11:02

Waar vind je dat nog: lease contracten van 3 jaar. Ik heb het ook even gekend, heerlijk, maar tegenwoordig om de 4 jaar wisselen. Ik hoor zelfs om de 5 jaar... dat is wel erg lang..
Laatst gewijzigd door VRIDER op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 T8 Inscription 2019
V60 D3 Momentum 2010
V50 2.0D Momentum 2005
V40 2.0 1996
340 DL 1986
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32840
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

VRIDER schreef: Waar vind je dat nog: lease contracten van 3 jaar. Ik heb het ook even gekend, heerlijk, maar tegenwoordig om de 4 jaar wisselen. Ik hoor zelfs om de 5 jaar... dat is wel erg lang..
Wie zegt dat dit lease is? Maar ik heb mijn V70 trouwens ook op 3 jaar Financial Lease gedaan nu ook V90.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
JoopXC
2nd Gear member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07.05.2012 - 22:59

NielsPHEV schreef: Over iets minder dan twee weken zal ik uitgebreid verslag doen
Dan doe ik het een week of 2 later nog eens dunnetjes over. :D

Over 2 weken wordt de auto gebouwd en een week of 2 later is de aflevering gepland. Het meeste wachten zit er op!
440 GL 1989
850 Est. 2.5 10V 1993
V70 2.5 20V 2004
XC90 3.2 Sport 2007
V60 PIH 2013[/size]
850 Est T-5R 1995
V60 T8 R-Design(2019)
Erik H
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 10.09.2018 - 11:26

VRIDER schreef: Nog een test van de S60 T8 Polestar. Niet al te positief maar om mij slapeloze nachten te bezorgen is wel wat meer nodig. Misschien is het ook gewoon niet zo'n goed idee om een sportwagen te ambiëren op dit platform. Auto journalisten gaan dan anders beoordelen. Waar blijven de reviews van de standaard T8.

http://amp.timeinc.net/thedrive/new-car ... source=dam
Pijnlijk dit artikel :sick:

Ik hoop dat de ervaringen hier dit gaan tegenspreken want anders.....
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

Erik H schreef:
VRIDER schreef: Nog een test van de S60 T8 Polestar. Niet al te positief maar om mij slapeloze nachten te bezorgen is wel wat meer nodig. Misschien is het ook gewoon niet zo'n goed idee om een sportwagen te ambiëren op dit platform. Auto journalisten gaan dan anders beoordelen. Waar blijven de reviews van de standaard T8.

http://amp.timeinc.net/thedrive/new-car ... source=dam
Pijnlijk dit artikel :sick:

Ik hoop dat de ervaringen hier dit gaan tegenspreken want anders.....
Lijkt me nochtans wel allemaal redelijk correct hoor.
De T8 neem je niet omdat je een sportwagen wil, je neemt die ook niet als je een EV wil.
Nee, je neemt die als je een knappe (station)wagen wil die door het hybride verhaal financieel (lees fiscaal) interessanter is.
Als je volledig op benzine rijdt, zal verbruik wellicht idd hoog zijn.
Door extra gewicht batterijen zijn de remmen minder performant dan op een wagen zonder dat gewicht etc.
Wat hier staat is wat ik ervaren heb met de V90 T8 dus kan alleen maar kloppen maar heeft me niet weerhouden er toch één te kopen.
Erik H
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 10.09.2018 - 11:26

Akkoord, ik rijd zelf met een PASSAT GTE en ben het volledig met je eens over het verbruik en de fiscale kant van de zaak.

Wat me meer zorgen baart is het feit van de remmen en ook de manier waarop hij VOLVO neersabelt. Misschien houdt hij niet van VOLVO, dat kan natuurlijk ook!
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Voodoo077 schreef: Lijkt me nochtans wel allemaal redelijk correct hoor.
De T8 neem je niet omdat je een sportwagen wil, je neemt die ook niet als je een EV wil.
Nee, je neemt die als je een knappe (station)wagen wil die door het hybride verhaal financieel (lees fiscaal) interessanter is.
Als je volledig op benzine rijdt, zal verbruik wellicht idd hoog zijn.
Door extra gewicht batterijen zijn de remmen minder performant dan op een wagen zonder dat gewicht etc.
Wat hier staat is wat ik ervaren heb met de V90 T8 dus kan alleen maar kloppen maar heeft me niet weerhouden er toch één te kopen.
Fiscale voordelen zijn er toch niet echt meer?
Vwb de remmen: Het probleem is niet zozeer dat de remmen het moeilijker hebben vanwege het hogere gewicht, maar dat het karakter van de remmen niet-lineair, niet precies en onvoorspelbaar is door de fly-by-wire / rem-regeneratie techniek. Als oud V60-PIH rijder herken ik dat wel. Zeker nu ik weer een "normale" Volvo rij die echt heel veel fijner remt.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Erik H
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 10.09.2018 - 11:26

In België is het fiscale voordeel nog wel aanwezig. En ik kan je zeggen dat het zeker de moeite loont.

In mijn geval betaal ik netto +/- 80,00 per maand voor mijn firmawagen. In het geval van een zuivere benzinewagen met 220 pk en +/- 55.000 € zou dit waarschijnlijk +/- 200,00 € zijn.
Pheburt
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 08.11.2018 - 11:47

IkeV70 schreef:
Voodoo077 schreef: Lijkt me nochtans wel allemaal redelijk correct hoor.
De T8 neem je niet omdat je een sportwagen wil, je neemt die ook niet als je een EV wil.
Nee, je neemt die als je een knappe (station)wagen wil die door het hybride verhaal financieel (lees fiscaal) interessanter is.
Als je volledig op benzine rijdt, zal verbruik wellicht idd hoog zijn.
Door extra gewicht batterijen zijn de remmen minder performant dan op een wagen zonder dat gewicht etc.
Wat hier staat is wat ik ervaren heb met de V90 T8 dus kan alleen maar kloppen maar heeft me niet weerhouden er toch één te kopen.
Fiscale voordelen zijn er toch niet echt meer?
Vwb de remmen: Het probleem is niet zozeer dat de remmen het moeilijker hebben vanwege het hogere gewicht, maar dat het karakter van de remmen niet-lineair, niet precies en onvoorspelbaar is door de fly-by-wire / rem-regeneratie techniek. Als oud V60-PIH rijder herken ik dat wel. Zeker nu ik weer een "normale" Volvo rij die echt heel veel fijner remt.
De remmen van de S60 Polestar Engineered zijn volledig anders dan de remmen op de gewone T8, op de Polestar Engineered staan Brembo's die veel sneller grijpen waardoor dit vreemd aanvoelt in combinatie met het regerenatief remmen.
Laatst gewijzigd door Pheburt op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

IkeV70 schreef:
Fiscale voordelen zijn er toch niet echt meer?
Vwb de remmen: Het probleem is niet zozeer dat de remmen het moeilijker hebben vanwege het hogere gewicht, maar dat het karakter van de remmen niet-lineair, niet precies en onvoorspelbaar is door de fly-by-wire / rem-regeneratie techniek. Als oud V60-PIH rijder herken ik dat wel. Zeker nu ik weer een "normale" Volvo rij die echt heel veel fijner remt.
Zoals hoger vermeld in België wel. Vriend heeft zelfde auto besteld maar woont in Franstalig deel en betaalt 5000 euro inschrijvingstaks, in Vlaanderen 0. Betaalt ook jaarlijkste rijtaks, in Vlaanderen 0 in 2019 en 2020. Verder is de wagen minder dan 50CO2 en dus voor 100% in te brengen als kost etc.

Zoals elders staat is de test van een Polestar met Brembo maar ik vond dat de V90 waarmee ik reed ook niet precies genoeg remde en log was, zich niet liet "smijten" als ik het zo mag uitdrukken. Erna met V60 gereden (diesel) en daar voelde je al die zaken niet. Volgens de verkoper gevolg kleinere wagen en niet gewicht??? Laten we hopen.

Diezelfde reviewer was dacht ik wel lovend over de gewone V60 ... dus zie het positieve in en geniet gewoon van de wagen is dan ook mijn opinie
VRIDER
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 08.10.2018 - 11:02

Inmiddels rij ik 2 maanden in de nieuwe V60 T8 en als de site wat intuitiever was had ik graag nog een paar foto's willen plaatsen. Die houden jullie te goed.

Even een eerste review. Voor wie niet verder wil lezen ;) FIJNE AUTO.

Het is al eerder gezegd maar die T8 combinatie motor/batterij werkt prima. Veel kracht zonder sportief te willen zijn, hoeft ook niet. Je voelt nog steeds het (hoge) gewicht en vooral in de rechte lijn (en op cruisen is de auto op zijn best. Pilot Assist werkt prima al had ik gehoopt dat Volvo verder zou zijn met autonoom rijden. Regelmatig in een flauwe bocht en 90 km/uur houdt pilot assist de lijn niet vast en moet ik ingrijpen. Dan is Tesla toch (indrukwekkend) veel verder. Onderstel: goed, niet te hard maar ook niet te soft. Klopt het trouwens dat de V60 T8 het sportonderstel standaard heeft?

Enige wanklank die ik heb: de remdosering, die is sponzig en vraagt gewenning. Niet fijn, ik lees dat dit bij modeljaar 2020 is verbeterd.

Verder blij met alle opties, deze week voor het eerst eens stuurverwarming aangezet. Heel blij dat ik die optie heb genomen. De Inscription heeft ook een zonnedak, lijkt me heerlijk, nog niet veel gebruikt. Sensus: bediening vraagt niet veel gewenning, gewoon vanuit een folder structuur op een USB je MP3-tjes afspelen is niet mogelijk, dit vind ik een misser. Sportstoelen: zoals verwacht uitstekend. Harman Kardon: goed maar niet geweldig. Ik kan me vaag herinneren dat HK systemen in de "oudere" Volvo's beter waren dan tegenwoordig het geval is. Electrisch rijden: Ik heb nog de oude batterij (model 2019). Ik zou wensen dat deze een hogere capaciteit zou hebben. Modeljaar 2020 kan al wat verder komen op een lading.
Laatst gewijzigd door VRIDER op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V60 T8 Inscription 2019
V60 D3 Momentum 2010
V50 2.0D Momentum 2005
V40 2.0 1996
340 DL 1986
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”