Nog een V60 T8 besteld

Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

R design is toch niet meer dan een logo?
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

teebee schreef: 09.11.2019 - 10:15 R design is toch niet meer dan een logo?
Toch wel een heel pakketje cosmetische aanpassingen en bij een aantal modellen ook een stugger dynamic onderstel. Bij de V60T8 is overigens het onderstel altijd dynamic
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Duh, ik bedoel mbt het stuur.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Aldabra
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 18.10.2019 - 18:50

teebee schreef: 09.11.2019 - 10:15 R design is toch niet meer dan een logo?
Logo + contraststikels.
Hieronder het R-Design sportstuur (dat combineerbaar is met schakelpaddles), het optionele sportstuur op niet R-Design modellen en het gewone stuur.
R-Design sportstuur.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V60 T8 - R-Design - Polestar Optimized - Birch Light - 2020
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Allesbehalve ‘schokkend’ verschil.
Standaard stuur vind ik minstens zo mooi (smaken verschillen), zeker met de luxe van stuurverwarming.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

VRIDER schreef: 09.11.2019 - 08:49 Hier een sportstuur, maar geen R-Design en een verwarmd stuur. Heerlijk overigens..
Hi Vrider, wat moet ik me voorstellen bij het sportstuur?
Dit stuur is echt niet van dezelfde kwaliteit als R-Design, als het niet anders kan dan liever een mooier stuur dan een verwarmd...
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

Aldabra schreef: 10.11.2019 - 13:41
teebee schreef: 09.11.2019 - 10:15 R design is toch niet meer dan een logo?
Logo + contraststikels.
Hieronder het R-Design sportstuur (dat combineerbaar is met schakelpaddles), het optionele sportstuur op niet R-Design modellen en het gewone stuur.


R-Design sportstuur.png
Bedankt hiervoor. Het stuur dat ik nu heb lijkt hier echter niet op. De rand, wat je vast hebt, is geen geheel. Is ook een hard plastiek en voelt niet aangenaam aan in vergelijking met R Design dat veel zachter is
VRIDER
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 08.10.2018 - 11:02

Voodoo077 schreef: 10.11.2019 - 18:47
VRIDER schreef: 09.11.2019 - 08:49 Hier een sportstuur, maar geen R-Design en een verwarmd stuur. Heerlijk overigens..
Hi Vrider, wat moet ik me voorstellen bij het sportstuur?
Dit stuur is echt niet van dezelfde kwaliteit als R-Design, als het niet anders kan dan liever een mooier stuur dan een verwarmd...
Mijn stuur is gelijk aan het tweede plaatje, een paar berichten terug geplaatst. Er staat geen logo op het stuur.
V60 T8 Inscription 2019
V60 D3 Momentum 2010
V50 2.0D Momentum 2005
V40 2.0 1996
340 DL 1986
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

Ik heb dus nu een stuur dat lijkt op het derde maar er is over heel de lengte een streep door het midden. Stuur is zeer hard tov sportstuur dat denk ik belegd is met een soort imitatie leder? Of toch zeker het R-Design stuur.
Ondertussen de vraag gesteld aan 2 dealers welk stuur er gemonteerd wordt bij R-Design met verwarmd stuur en ze weten het niet ... sic.
Dus maar contact opgenomen met Volvo rechtstreeks en daar verwijzen ze me naar de dealers... maar na aandringen, gaan ze nu toch opzoeken en me bezorgen. Benieuwd wat het gaat worden...
Los van de looks die voor iedereen persoonlijk zijn, voelt het stuur gewoon veel minder aangenaam dan het R-Design stuur.

Update - feedback Volvo:
V60 R-design. Dit stuur kunt u ook als verwarmd stuur nemen. Dus het sportstuur kan als verwarmd stuur gekozen worden in de V60 R-design.
erwinv60

Sorry hoor, maar dat standaard stuur is echt een afknapper zeg. Hij ziet er echt goedkoop uit met dat matte plastic vergeleken met een mooier afgewerkt
R-design stuur. Ik las dat je het wel degelijk hebt bevestigd te laten bestellen door de dealer, no way dat ik dit stuur zou accepteren als ik jou was. Ze hebben
misschien een verkeerd stuur besteld/binnngekregen en gewoon gemonteerd in de hoop dat je dit accepteert of denk ik nu op voorhand slecht ;P
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

erwinv60 schreef: 13.11.2019 - 14:22 Sorry hoor, maar dat standaard stuur is echt een afknapper zeg. Hij ziet er echt goedkoop uit met dat matte plastic vergeleken met een mooier afgewerkt
R-design stuur. Ik las dat je het wel degelijk hebt bevestigd te laten bestellen door de dealer, no way dat ik dit stuur zou accepteren als ik jou was. Ze hebben
misschien een verkeerd stuur besteld/binnngekregen en gewoon gemonteerd in de hoop dat je dit accepteert of denk ik nu op voorhand slecht ;P
Ik denk ook zoiets maar aangezien ik nu ook de bevestiging heb van Volvo zelf dat het wel degelijk in R-Design kan heb ik hun gecontacteerd met de vraag me zo één te installeren ... wellicht moeten ze dat weer bestellen etc.
Och, komt ooit wel in orde ;-)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

erwinv60 schreef: 13.11.2019 - 14:22 Sorry hoor, maar dat standaard stuur is echt een afknapper zeg. Hij ziet er echt goedkoop uit met dat matte plastic vergeleken met een mooier afgewerkt
R-design stuur. Ik las dat je het wel degelijk hebt bevestigd te laten bestellen door de dealer, no way dat ik dit stuur zou accepteren als ik jou was. Ze hebben
misschien een verkeerd stuur besteld/binnngekregen en gewoon gemonteerd in de hoop dat je dit accepteert of denk ik nu op voorhand slecht ;P
Er is nog een model in omloop. Deze wordt ook als ‘standaard’ aangemerkt.
De delen links en rechts met de knopjes is dan glanzend uitgevoerd, uiteraard mooi stevig leer rondom, mat RVS rand als inleg rondom en een dichte 3e spaak onderaan (itt R design waarbij deze open is en glanzend kunststof).
Alles behalve lelijk, sterker nog persoonlijk vind ik de dichte 3e spaak mooier dan de open glanzende.
DFC8BF0A-1523-4E80-92DB-04009C3491F4.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
erwinv60

@ Teebee, dit is al mooier zo met de hoogglans zwarte delen L+R. Persoonlijk vind ik de open onderkant met het stukje Hoogglans zwart
wat mooier (maar dat komt wsl omdat mijn eigen keuze is gevallen op de R-design ;P ) Ik heb alleen wel koude handjes bij het wegrijden met
koud weer want ik heb geen stuurverwarming. Daarentegen hebben de kids het top voor elkaar achterin met hun verwarmde achterbank.
Heb nooit eerder een verwarmd stuur gehad, maar denk wel ik er snel aan zou kunnen wennen en dus niet meer anders wil in de toekomst
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Ik heb beide, mijn handjes heel blij in de winter en de bottoms van de kids idem op de achterbank.
Overigens is de foto van mijn auto; het stuur bevalt perfect en qua uiterlijk zou ik geen andere willen.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Walter White
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 17.10.2018 - 10:55

teebee schreef: 13.11.2019 - 15:16
erwinv60 schreef: 13.11.2019 - 14:22 Sorry hoor, maar dat standaard stuur is echt een afknapper zeg. Hij ziet er echt goedkoop uit met dat matte plastic vergeleken met een mooier afgewerkt
R-design stuur. Ik las dat je het wel degelijk hebt bevestigd te laten bestellen door de dealer, no way dat ik dit stuur zou accepteren als ik jou was. Ze hebben
misschien een verkeerd stuur besteld/binnngekregen en gewoon gemonteerd in de hoop dat je dit accepteert of denk ik nu op voorhand slecht ;P
Er is nog een model in omloop. Deze wordt ook als ‘standaard’ aangemerkt.
De delen links en rechts met de knopjes is dan glanzend uitgevoerd, uiteraard mooi stevig leer rondom, mat RVS rand als inleg rondom en een dichte 3e spaak onderaan (itt R design waarbij deze open is en glanzend kunststof).
Alles behalve lelijk, sterker nog persoonlijk vind ik de dichte 3e spaak mooier dan de open glanzende.

DFC8BF0A-1523-4E80-92DB-04009C3491F4.jpeg
Het sportstuur heeft ook nog geperforeerd leer en is iets dikker. Naar mijn mening mooier en stijlvoller dan het standaard stuurwiel. Het standaard stuurwiel is zeker niet lelijk.....maar een beetje "standaard" ;)
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

Zo zie je maar smaken en kleuren ... ik heb nu dat stuur dat Teebee heeft gepost in het zwart en los van de looks, ik vind het niks (no offence), voelt het gewoon niet goed aan. Is veel te hard in vergelijking met het vorige dat zoals walter white meldt een stuk dikker is maar tja gewoon beter aanvoelt los van looks.
Ik denk dat veel te maken heeft met een gewoonte. Ik was het R-Design sportstuur gewoon en dat voelt anders aan dat dit tijdelijk stuur en belangrijker is nu dat ze me vanuit de garage een verwarmd R-Design bezorgen. Dat was de insteek, bestaat dit stuur ook verwarmd :-)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Precies, smaken verschillen.
Met die dikte zal het denk ik wel meevallen, ik vind mijn stuur al behoorlijk dik. Kan me niet voorstellen dat een sportstuur zo heel veel dikker is. Geperforeerd is optisch leuk zolang het niet vuil wordt. Mijn ervaringen met een dergelijk stuur in het verleden is dat het stuur na verloop van tijd vies wordt (huidvetten etc) en dat dit vuil in de gaatjes van het stuur gaat zitten.
Maar fijn indien je jouw gewenste stuur in verwarmde uitvoering straks krijgt, want dat is toch wel prettig in de winter.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

teebee schreef: 14.11.2019 - 13:53 Precies, smaken verschillen.
Met die dikte zal het denk ik wel meevallen, ik vind mijn stuur al behoorlijk dik. Kan me niet voorstellen dat een sportstuur zo heel veel dikker is. Geperforeerd is optisch leuk zolang het niet vuil wordt. Mijn ervaringen met een dergelijk stuur in het verleden is dat het stuur na verloop van tijd vies wordt (huidvetten etc) en dat dit vuil in de gaatjes van het stuur gaat zitten.
Maar fijn indien je jouw gewenste stuur in verwarmde uitvoering straks krijgt, want dat is toch wel prettig in de winter.
Bedankt voor de leuke reactie. Dat is het doel van een forum elkaar helpen waar mogelijk. Ik ben blij dat je dit zo opneemt.
Mea culpa over dik, is nauwelijks dikker hoor, is eerder de afwerking die anders is waardoor het gewoon een stuk zachter is. Je zou kunnen zeggen het standaard stuur met dan nog een zacht "leertje" erop maar is nog net iets meer.
Los daarvan ze hebben nu dat verwarmd R-Design beloofd voor vrijdag 29/11... keep u posted.

Ander punt dat ik gemeld had ik een andere topic maar is vooral voor de T6/T8 rijders dan over de "B".
Of het zinvol is deze meestal te gebruiken bij lagere snelheden en waarom die niet remde bij koud weer. Ook de vraag gesteld aan garage en daar zei deze ook ja hoor komt door koude weer net na de start en dat kou ook de de batterij beïnvloedt die dan geen 40km aangeeft. Daat laatste blijkt te kloppen maar dat de "B" niet remt in het begin is dus totaal niet door de temperatuur maar wellicht gewoon omdat de batterij volledig vol is en dus regeneratie via remmen nog niet beschikbaar is...
Ik reken er ook op dat door constant in "B" te rijden bij lage snelheden, de remmen minder belast worden en het langer gaan uithouden.
Gebruikersavatar
Aldabra
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 18.10.2019 - 18:50

teebee schreef: 14.11.2019 - 13:53 Ander punt dat ik gemeld had ik een andere topic maar is vooral voor de T6/T8 rijders dan over de "B".
Of het zinvol is deze meestal te gebruiken bij lagere snelheden en waarom die niet remde bij koud weer. Ook de vraag gesteld aan garage en daar zei deze ook ja hoor komt door koude weer net na de start en dat kou ook de de batterij beïnvloedt die dan geen 40km aangeeft. Daat laatste blijkt te kloppen maar dat de "B" niet remt in het begin is dus totaal niet door de temperatuur maar wellicht gewoon omdat de batterij volledig vol is en dus regeneratie via remmen nog niet beschikbaar is...
Ik reken er ook op dat door constant in "B" te rijden bij lage snelheden, de remmen minder belast worden en het langer gaan uithouden.
Ik rij nog niet met een TE en heb bijgevolg niet de ervaring van huidige eigenaars, maar tijdens de test kilometers die er mee heb gemaakt, vond ik de B stand uitermate fijn in drukker stadsverkeer.
Het "one pedal driving" komt daar goed tot zijn recht en is dan erg praktisch. Feit is wel dat je dan geen dood punt meer hebt, je bent dus altijd aan het gas geven en je lijkt niet echt een rustpunt (uitbollen) te hebben. Maar als je daarmee tegelijk de batterij beetje kan opladen is dat mooi meegenomen. Ik begrijp dat je batterij dan niet 100% mag zijn, wel logisch. In stadsverkeer (Pure) zal dat geen probleem zijn om die 100% naar beneden te krijgen :-)
Volvo V60 T8 - R-Design - Polestar Optimized - Birch Light - 2020
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Ehhhh, dat schreef teebee niet..... voodoo077 wel ;-)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”