Nog een V60 T8 besteld

Plaats reactie
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

henkchroom schreef:
Niet fijn? Wat vind je daar niet fijn aan?
Bij het wegrijden voel ik altijd dat de auto van de rem afgaat.
? vreemd! Het systeem is erg gevoelig, hierdoor haast niet (meer) voelbaar. Alvast veel minder voelbaar dan bij al mijn vorige A6-en want daar voelde je het ook wel degelijk als je je gaspedaal dan even beroerde.

Ik vind het alvast geweldig dat we onze voet niet meer op de rem moeten houden.
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

Voodoo077 schreef:
BlackcurrantV70 schreef: Volvo heeft bij mijn weten nooit een geventileerde achterbank gehad op hun modellen.

Het schermpje achterin heb je enkel bij de optie van 4 temperatuurzones.
Ik zie in de opties nergens een mogelijkheid voor 4 zones.
Thx!

De "A" optie nog aan het uittesten...
Dan heb je dat inderdaad niet en vrees ook dat je die mogelijkheid achteraf niet meer hebt tot inbouwen.
Volgens mij (toen ik ook nog even een T8 heb overwogen en verschillende had geconfigureerd) was dit inderdaad niet mogelijk. Je hebt dan ook geen gekoeld handschoenvakje, iets wat ik enorm kan appreciëren.
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

Kinoúmai schreef:
Dan heb je dat inderdaad niet en vrees ook dat je die mogelijkheid achteraf niet meer hebt tot inbouwen.
Volgens mij (toen ik ook nog even een T8 heb overwogen en verschillende had geconfigureerd) was dit inderdaad niet mogelijk. Je hebt dan ook geen gekoeld handschoenvakje, iets wat ik enorm kan appreciëren.
ok bedankt. Maar aangezien de verkoper niks gezegd heeft over 4 zones, ik dit nergens vind in de configurator en op de site Belgische duidelijk niet staat dat de foto afwijkt en er bij die verwarmde achterbank wel dat omschreven staat, mag ik toch veronderstellen te krijgen wat er staat?
Wat zijn nu de mogelijkheden? Ik kan toch moeilijk eisen een andere auto samen te stellen en te laten leveren door hun ...?
Voor mij was de reden van de aanschaf van die optie om net dat te hebben zoals het op de foto staat dus met mogelijkheid op het scherm de verwarming individueel te regelen net als de afkoeling... :o Echt verward nu...
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

Voodoo077 schreef:
Kinoúmai schreef:
Dan heb je dat inderdaad niet en vrees ook dat je die mogelijkheid achteraf niet meer hebt tot inbouwen.
Volgens mij (toen ik ook nog even een T8 heb overwogen en verschillende had geconfigureerd) was dit inderdaad niet mogelijk. Je hebt dan ook geen gekoeld handschoenvakje, iets wat ik enorm kan appreciëren.
ok bedankt. Maar aangezien de verkoper niks gezegd heeft over 4 zones, ik dit nergens vind in de configurator en op de site Belgische duidelijk niet staat dat de foto afwijkt en er bij die verwarmde achterbank wel dat omschreven staat, mag ik toch veronderstellen te krijgen wat er staat?
Wat zijn nu de mogelijkheden? Ik kan toch moeilijk eisen een andere auto samen te stellen en te laten leveren door hun ...?
Voor mij was de reden van de aanschaf van die optie om net dat te hebben zoals het op de foto staat dus met mogelijkheid op het scherm de verwarming individueel te regelen net als de afkoeling... :o Echt verward nu...
Kijk hier eens in mijn topic, toen al gemeld.
ronny_vdb
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 25.10.2018 - 11:47

V60 T8 kan geen 4 zones hebben volgens mij omdat wegens de plaatsing van de batterijen de nodige plaats ontbreekt om de ventilatie te kunnen voorzien.
Schermpje voor klimaat achteraan kan dus ook niet, alleen de 2 knopjes ivm de zetelverwarming kunnen.
Ten minste in België toch niet.
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

ronny_vdb schreef: V60 T8 kan geen 4 zones hebben volgens mij omdat wegens de plaatsing van de batterijen de nodige plaats ontbreekt om de ventilatie te kunnen voorzien.
Schermpje voor klimaat achteraan kan dus ook niet, alleen de 2 knopjes ivm de zetelverwarming kunnen.
Ten minste in België toch niet.
Ok maar dan moet het ook niet op de configurator staan!
Dat was voor mij enige reden om die optie te nemen omdat ik me gebaseerd heb op die foto. Er staat nergens anders een vermelding dat 4 zones niet kunnen, wat ik wel had in mijn auto ervoor die ongeveer 50% minder kostte.
Je mag toch verwachten dat als dit niet kan, je verkoper dit duidelijk vermeld?
Net aan de lijn gehad en viel uit de lucht... benieuwd!
ronny_vdb
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 25.10.2018 - 11:47

Voodoo077 schreef:
ronny_vdb schreef: V60 T8 kan geen 4 zones hebben volgens mij omdat wegens de plaatsing van de batterijen de nodige plaats ontbreekt om de ventilatie te kunnen voorzien.
Schermpje voor klimaat achteraan kan dus ook niet, alleen de 2 knopjes ivm de zetelverwarming kunnen.
Ten minste in België toch niet.
Ok maar dan moet het ook niet op de configurator staan!
Dat was voor mij enige reden om die optie te nemen omdat ik me gebaseerd heb op die foto. Er staat nergens anders een vermelding dat 4 zones niet kunnen, wat ik wel had in mijn auto ervoor die ongeveer 50% minder kostte.
Je mag toch verwachten dat als dit niet kan, je verkoper dit duidelijk vermeld?
Net aan de lijn gehad en viel uit de lucht... benieuwd!
4 zones kan je niet kiezen als optie in de configurator, wel is het een beetje raar dat bij de optie 'Verwarmde achterbank' er een foto staat van de 4 zones klimaat, zo krijg je misschien verkeerd de indruk dat je ook achteraan het klimaat op die manier kan regelen. Maar eerlijk gezegd: die foto's zijn nooit representatief. Bij elke optie staan de 20" velgen afgebeeld en het is niet zo dat je deze inbegrepen zijn als je de zijruiten in gelamineerd glas neemt.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8111
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Als je de V60 prijslijst leest, staat er weldegelijk dat er geen 4 temp zones mogelijk zijn op de T8
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

ronny_vdb schreef: 4 zones kan je niet kiezen als optie in de configurator, wel is het een beetje raar dat bij de optie 'Verwarmde achterbank' er een foto staat van de 4 zones klimaat, zo krijg je misschien verkeerd de indruk dat je ook achteraan het klimaat op die manier kan regelen.
Ik dacht nav die foto in eerste instantie ook dat die digitale regelpaneel bij de verwarmbare achterbank hoort. Pas na levering ontdekte ik dat dat paneel bij de 4-zone optie hoort.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

IkeV70 schreef:
ronny_vdb schreef: 4 zones kan je niet kiezen als optie in de configurator, wel is het een beetje raar dat bij de optie 'Verwarmde achterbank' er een foto staat van de 4 zones klimaat, zo krijg je misschien verkeerd de indruk dat je ook achteraan het klimaat op die manier kan regelen.
Ik dacht nav die foto in eerste instantie ook dat die digitale regelpaneel bij de verwarmbare achterbank hoort. Pas na levering ontdekte ik dat dat paneel bij de 4-zone optie hoort.
Dus net idem als mij maar ik heb me 100% gebaseerd op de uitleg op hun site bij configurator.

Voor mij gaat het niet over 4 zones, 2 zones is ok maar ik wil dat display en dus die airco"monden". Dat was voor mij de enige reden om dat te nemen. Ik vraag niet dat links achter het 22 is terwijl het vooraan maar 19 is. Als ik dat display en dus daar niet die luchtuitgangen heb dan had ik die optie niet genomen... er staat iets verkeerd op de site van Volvo België, zowel in uitleg als foto. Het gaat hier ook niet om een algemene foto van een wagen met 20" etc. nee het gaat over een specifieke samenstelling in de configurator en dat mag toch verondersteld correct te zijn imo.
Als Vovlo de wagen zo niet kan uitrusten dan vind ik dat ze hun verantwoordelijkheid moeten nemen en me die meerprijs terugbetalen, net als de optie neerklapbare achterbank die ik genomen had.
Niet?
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2098
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

Wat een gezever over een schermpje, als je rijd zie je er toch niks van. Sorry hoor, kan me weinig inleven waarom je je hier zo enorm druk over moet maken.

Ergens online en in de brochures staan altijd disclaimers dat de getoonde opties op de foto's kunnen afwijken van de werkelijkheid, e.e.a. afhankelijk van de samenstelling...
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

Poolrev schreef: Wat een gezever over een schermpje, als je rijd zie je er toch niks van. Sorry hoor, kan me weinig inleven waarom je je hier zo enorm druk over moet maken.

Ergens online en in de brochures staan altijd disclaimers dat de getoonde opties op de foto's kunnen afwijken van de werkelijkheid, e.e.a. afhankelijk van de samenstelling...
Misschien omdat ik 380 euro betaald heb voor een optie die een display toont en VOORAL die 2 luchtgaten?
Geen van al die dingen zijn daar en dan had ik die optie niet genomen en dat geld in iets anders geïnvesteerd. Jij vindt 380 euro misschien te verwaarlozen, ik niet.
Dan is er ook nog die elektrisch neerklapbare achterbank die ik niet heb.
Kortom Volvo heeft fouten gemaakt en ik wil gewoon een oplossing.
Is mijn 15de wagen ofzo en is eerste keer dat ze in de fout gaan en dat terwijl ik hun meerdere keren gevraagd heb of ze zeker waren dat alles conform was ook door overgang 2019-2020 model.

De éne zal het muggeziften noemen, de andere niet.
ronny_vdb
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 25.10.2018 - 11:47

Voodoo077 schreef: Misschien omdat ik 380 euro betaald heb voor een optie die een display toont en VOORAL die 2 luchtgaten?
Geen van al die dingen zijn daar en dan had ik die optie niet genomen en dat geld in iets anders geïnvesteerd. Jij vindt 380 euro misschien te verwaarlozen, ik niet.
Dan is er ook nog die elektrisch neerklapbare achterbank die ik niet heb.
Kortom Volvo heeft fouten gemaakt en ik wil gewoon een oplossing.
Is mijn 15de wagen ofzo en is eerste keer dat ze in de fout gaan en dat terwijl ik hun meerdere keren gevraagd heb of ze zeker waren dat alles conform was ook door overgang 2019-2020 model.

De éne zal het muggeziften noemen, de andere niet.
Die €380 is puur voor de zetelverwarming. Is trouwens niet duur hoor. Bij andere premium merken is zetelverwarming achter meestal veel duurder. Zowel MY2019 als MY2020 hebben geen luchtgaten achteraan, dus ook geen schermpje. De batterij neemt alle plaats in. CD-speler kan trouwens ook niet om dezelfde reden.
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

ronny_vdb schreef:
Voodoo077 schreef: Misschien omdat ik 380 euro betaald heb voor een optie die een display toont en VOORAL die 2 luchtgaten?
Geen van al die dingen zijn daar en dan had ik die optie niet genomen en dat geld in iets anders geïnvesteerd. Jij vindt 380 euro misschien te verwaarlozen, ik niet.
Dan is er ook nog die elektrisch neerklapbare achterbank die ik niet heb.
Kortom Volvo heeft fouten gemaakt en ik wil gewoon een oplossing.
Is mijn 15de wagen ofzo en is eerste keer dat ze in de fout gaan en dat terwijl ik hun meerdere keren gevraagd heb of ze zeker waren dat alles conform was ook door overgang 2019-2020 model.

De éne zal het muggeziften noemen, de andere niet.
Die €380 is puur voor de zetelverwarming. Is trouwens niet duur hoor. Bij andere premium merken is zetelverwarming achter meestal veel duurder. Zowel MY2019 als MY2020 hebben geen luchtgaten achteraan, dus ook geen schermpje. De batterij neemt alle plaats in. CD-speler kan trouwens ook niet om dezelfde reden.
En dit dan:

Op minuut 13:28 zie je wat ik besteld heb
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Snap je gevoel van onvrede (frustratie) wel hoor. Ik ga er echter van uit dat je je volledige order met een verkoper hebt doorlopen, indien hij hier niets over heeft opgemerkt vind ik het een kwalijke zaak. Foto’s blijven tricky bij bv het samenstellen van een autoconfiguratie. Temeer omdat het geen pakje suiker is wil ik elke punt en komma dubbel gechecked hebben alvorens eea definitief is. Achterbank verwarming is ideaal, althans mijn kids zijn in de winter blij met deze optie. Electrisch neerklapbare achterbank zie ik het nut niet van in, lijkt me meer een optie van ‘gewoon omdat het kan’. Airco apart te regelen achter heb ik niet, en niemand heeft het tot nu toe gemist. Rechts voor een andere temp van links achter werkt so wie so niet in zo’n kleine ruimte.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

teebee schreef: Snap je gevoel van onvrede (frustratie) wel hoor. Ik ga er echter van uit dat je je volledige order met een verkoper hebt doorlopen, indien hij hier niets over heeft opgemerkt vind ik het een kwalijke zaak. Foto’s blijven tricky bij bv het samenstellen van een autoconfiguratie. Temeer omdat het geen pakje suiker is wil ik elke punt en komma dubbel gechecked hebben alvorens eea definitief is. Achterbank verwarming is ideaal, althans mijn kids zijn in de winter blij met deze optie. Electrisch neerklapbare achterbank zie ik het nut niet van in, lijkt me meer een optie van ‘gewoon omdat het kan’. Airco apart te regelen achter heb ik niet, en niemand heeft het tot nu toe gemist. Rechts voor een andere temp van links achter werkt so wie so niet in zo’n kleine ruimte.
Thx teebee voor je bijdrage. Ik weet dat ik nu overkom als een komma n**ker maar voor mij ging het dus niet enkel over de verwarmbare achterbank, wel het geheel zoals in dat filmpje en zoals op de site in België zelf nog vandaag beschreven. Sommige opties heten X maar dan krijg je dit, dat etc.
Tja de verkoper ... we hebben inderdaad alles overlopen maar hij heeft het bijvoorbeeld nooit gehad over 4 zones om zomaar iets te zeggen. Hij heeft dus geenszins gezegd dat ik niet zou krijgen wat ik imo besteld heb.

Rare vind ik ook dat men hier op forum zegt dat dat display niet zou kunnen op de T8 maar ik zie dat toch wel duidelijk in dat filmpje? Of ben ik echt mis?

Mocht de wagen zo geen plezier zijn om mee te rijden, ik was er al mee teruggegaan :lol:
ronny_vdb
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 25.10.2018 - 11:47

Voodoo077 schreef:
Rare vind ik ook dat men hier op forum zegt dat dat display niet zou kunnen op de T8 maar ik zie dat toch wel duidelijk in dat filmpje? Of ben ik echt mis?
De wagen in het filmpje is een T6.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Tja, foto’s en filmpjes om sites van automerken kunnen soms een verkeerde indruk wekken. En inderdaad vaak vermeld dat daar verder geen rechten aan kunnen worden ontleend. Blijft evengoed lullig omdat je in de veronderstelling bent/was dat je iets zou (kunnen) krijgen wat niet blijkt te kunnen.
Vervelend dat t op deze manier moet, maar het is een les voor de volgende keer.... alles, maar dan ook alles wat je zou willen hebben grondig langs halen bij de verkoper (degene welke jij hebt getroffen kan nog wel een paar bijscholingen hebben denk ik zo). Het is verleidelijk je te laten meeslepen in het moment en er ‘snel’ doorheen te wandelen om de bestelling zsm te plaatsen. Ik zie het moment van bestellen als een zeer plezierig moment; alles doorlopen, alles bevragen, liefst aanschouwelijk ondersteund in de showroom. Dat vergt wel de nodige voorbereiding thuis wat resulteert in een basisdocument (waslijst met opties en aanvullende vragen) welke de spil is voor het gesprek is met de verkoper. Ik leid dat gesprek, niet de verkoper.
Hopelijk zijn de ‘tekortkomingen’ te overzien en het plezier van de auto er uiteindelijk niet minder om.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

Tebee, ik geef je deels gelijk.
Echter in dit geval betreft het een duidelijke fout van Volvo België, niet in Nederland waar het anders staat, en dus dienen zij maar een oplossing voor te stellen.
Los daarvan heb ik de auto besteld in december 2018 VOOR deze beschikbaar was. Dus een echte testrit kon niet, de wagen bekijken en zien hoe deze uiteindelijk zou zijn kon niet. Die verwarmde achterbank met display heb ik echter WEL gezien in een wagen, los van T6 of T8 of wat dan ook. Het was hier dus een aankoop op basis van de configurator en vragen die gesteld zijn aan de verkoper en wat er staat...
Zoals het verwarmde stuur dat ik absoluut wou en standaard in de T8 2019 was maar niet meer in de 2020. Hun hiervan duidelijk verwittigd en ging in orde zijn maar dat verwarmde stuur heb ik ook niet en gaan ze nu achteraf inbouwen. Lijkt me toch dat de dealer een aantal steekjes heeft laten vallen maar ik laat het niet aan mijn hart komen en probeer zoveel mogelijk te genieten van de wagen!

Gisteren na nog geen 2 weken alarm band rechtsvoor... 2.0 druk ipv 2.9 ... nagel erin :-(
Gelukkig gerepareerd en nu hopen op wat meer geluk.

Twee vragen bij deze alvast.
1.Verkoper heeft in GPS thuisadres ingezet maar is in midden straat en dus word ik soms verkeerd gestuurd van de andere kant door allerlei kleine banen naar midden van de straat wat niet ideaal is. Hoe pas ik dan aan want lijk dat niet te vinden, zelf niet in manual (sorry!)
2. En voor de gebruikers van Waze, wellicht kan ik dit niet maar nu krijg ik steeds als er een melding is geluid in de wagen dat even wegvalt zonder dat ik iets hoor en is enorm vervelend. Staat ergens auto stil langs kant van de weg, muziek valt weg etc. Ik zou enkel het flitsen willen weten, al de rest niet maar zal eigen zijn aan Waze en dan kan ik best opteren voor alle geluid uit en gewoon af en toe op scherm kijken?
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Duidelijke vorm van onjuiste info. Begrijp je standpunt.
Lastig alleen dat eea niet ‘simpel’ op te lossen zal zijn; wat er niet in kan kan er niet in... wellicht dat fin. compensatie een oplossing is.

Mbt jouw thuis navigatie probleem, wellicht dat onderstaand je helpt dit opnieuw in te stellen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”