Nog een V60 T8 besteld

Plaats reactie
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

Voodoo077 schreef: Twee vragen bij deze alvast.
1.Verkoper heeft in GPS thuisadres ingezet maar is in midden straat en dus word ik soms verkeerd gestuurd van de andere kant door allerlei kleine banen naar midden van de straat wat niet ideaal is. Hoe pas ik dan aan want lijk dat niet te vinden, zelf niet in manual (sorry!)
2. En voor de gebruikers van Waze, wellicht kan ik dit niet maar nu krijg ik steeds als er een melding is geluid in de wagen dat even wegvalt zonder dat ik iets hoor en is enorm vervelend. Staat ergens auto stil langs kant van de weg, muziek valt weg etc. Ik zou enkel het flitsen willen weten, al de rest niet maar zal eigen zijn aan Waze en dan kan ik best opteren voor alle geluid uit en gewoon af en toe op scherm kijken?
Ik ga apart antwoorden op mijn vragen, kan interessant zijn ook voor iemand anders.
1. Ik kon dus niet aanpassen maar gisteren gemerkt dat ik telefoonnummer kon toevoegen, gedaan. Eénmaal gedaan kon ik erna het thuisadres plots wel deleten? Dus gedaan en correcte ingezet en nu merk ik direct de optie van te deleten die ik eerste keer niet had...Een bug de eerste keer?

2. Optie Waze gebruik te maken van de telefoonspeaker, dan krijg ik de meldingen via telefoon en blijft de muziek in de auto gewoon lekker spelen.

Maar dat verbruik! Wow, zeer mooi en al zeker als ik de wagen in echte EV zet direct 5km erbij en al 49km gehaald op die manier.
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2647
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Vwb punt 1: ik wilde ook mijn thuisadres veranderen en kon dat gewoon doen zoals in de handleiding staat.
Overigens, wel eens bedacht wat een dief doet als’ ie jouw autosleutel te pakken heeft? Bij de meeste mensen zit daar ook de huissleutel aan vast. Dus dief zoekt thuis op en hoppa, loopt zo naar binnen. De buren hebben niets in de gaten, want jouw auto staat voor de deur. Dus vandaar dat thuis niet mijn huisadres is.
Laatst gewijzigd door jalex_h op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

.... of je zorgt er voor dat je huissleutel te allen tijde separaat van je autosleutel is.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Kurt1975
4th Gear member
Berichten: 906
Lid geworden op: 10.07.2013 - 17:00
Locatie: Hasselt

teebee schreef: .... of je zorgt er voor dat je huissleutel te allen tijde separaat van je autosleutel is.
De afstandsbediening van garagepoort ligt meestal in de auto. Daarom is er bij mij nooit een directe link naar mijn exacte woonplaats. Gps thuisadres is gewoon het centrum van de stad. Daar woon ik op een paar km van af, en ik ken de weg wel in de buurt.
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport

Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

Update:
Dealer eindelijk aan de lijn gehad en geeft fout Volvo België toe voor de display en van hun voor elektrische achterbank. Die laatste is er niet in 2020 en ze hebben mail gestuurd naar elke klant maar bij mij stond er fout in mail (sic). Dus hun excuses hiervoor. Voor achterbank hebben ze aan Volvo België een refund gevraagd maar ze beloven niks voorlopig. Gaan aanpassingen doen op hun site.
De 18/19 discussie zien we nog of we daar een oplossing vinden.
Als die kredietnota er komt dan is het ok voor mij, kan alvast dienen voor eerste onderhoud of 19" ;-)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Zou de dealer niet misstaan vast vooruit te lopen op uiteindelijke beslissing VB door jou alvast schadeloos te stellen. Coulance en klantbinding gaat voor de centjes uit (in dit geval te overzien lijkt mij).
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

jalex_h schreef: Vwb punt 1: ik wilde ook mijn thuisadres veranderen en kon dat gewoon doen zoals in de handleiding staat.
Overigens, wel eens bedacht wat een dief doet als’ ie jouw autosleutel te pakken heeft? Bij de meeste mensen zit daar ook de huissleutel aan vast. Dus dief zoekt thuis op en hoppa, loopt zo naar binnen. De buren hebben niets in de gaten, want jouw auto staat voor de deur. Dus vandaar dat thuis niet mijn huisadres is.
Ik had im mijn vorige wagen als huisadres het voormalige brandweerkazerne in mijn straat gezet. :-)
Je kan er ook altijd het dichtstbijzijnde politiekantoor inzetten natuurlijk als home-address. :D
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

Voodoo077 schreef: Update:
Dealer eindelijk aan de lijn gehad en geeft fout Volvo België toe voor de display en van hun voor elektrische achterbank. Die laatste is er niet in 2020 en ze hebben mail gestuurd naar elke klant maar bij mij stond er fout in mail (sic). Dus hun excuses hiervoor. Voor achterbank hebben ze aan Volvo België een refund gevraagd maar ze beloven niks voorlopig. Gaan aanpassingen doen op hun site.
De 18/19 discussie zien we nog of we daar een oplossing vinden.
Als die kredietnota er komt dan is het ok voor mij, kan alvast dienen voor eerste onderhoud of 19" ;-)
Komt goed Voodoo! Heb je meer dan waarschijnlijk toch een goede dealer te pakken.
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

Kinoúmai schreef:
Komt goed Voodoo! Heb je meer dan waarschijnlijk toch een goede dealer te pakken.
Niet te voorbarig zijn ... maar de wagen zelf is zo fijn dat ik de foutjes vergeet en heb al veel gehad aan forum en de steun hier. Dat is belangrijker dan paar foutjes die wel verholpen worden.
Laatst gewijzigd door Voodoo077 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2647
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Voodoo077 schreef:maar de wagen zelf is zo fijn dat ik de foutjes vergeet
En dat is het belangrijkste! Stel je voor dat de auto en dealer foutloos zouden zijn maar hij rijdt als een dweil....
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

Ondertussen weer een paar weken verder en helaas geen actie meer van de verdeler. Al paar mails gestuurd en boodschappen nagelaten zonder reactie.
Eind deze week bel ik dan maar weer naar de verantwoordelijke van de garage van ze zwijgen plots.

De "sport"stoelen word ik echt niet gewoon. Ik vind echt nog steeds geen goede zit, ze geven helaas veel te weinig steun. Zonde op zo'n dure wagen wel. Op mijn twee andere zijn de zetels veel aangenamer; ik heb het niet over kwaliteit leder wel de steun dus. Ik vermoed dat dit zeer persoonlijk is en in dit geval aan mij ligt. Dit weekend op een feest waren er nog 2 Volvo rijders. De éne vond dit de slechtste zetels ooit in een wagen (zo ver ga ik niet) en de andere net de beste die hij ooit had. Veel hangt dus af van je verwachting en andere auto's die je had.

Los daarvan heb ik nog paar vragen die ik niet direct terug lijk te vinden. Als ik in de GPS optie flitspalen afzet dan komen deze nog steeds tevoorschijn. Liefst heb ik ze wel visueel op mijn scherm maar het geluidje dat erbij hoort en de radio onderbreekt stoort me mateloos, zeker in een gebied waar er elke 100 meter één staat! Kan je dat geluid afzetten? Lijk het niet te vinden.

Voor de rest echter vooral positief over de wagen en dat is belangrijkste!
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 11517
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

Voodoo077 schreef:Los daarvan heb ik nog paar vragen die ik niet direct terug lijk te vinden. Als ik in de GPS optie flitspalen afzet dan komen deze nog steeds tevoorschijn. Liefst heb ik ze wel visueel op mijn scherm maar het geluidje dat erbij hoort en de radio onderbreekt stoort me mateloos, zeker in een gebied waar er elke 100 meter één staat! Kan je dat geluid afzetten? Lijk het niet te vinden.
Volgens mij moet je dat bij de geluidsinstellingen wel kunnen instellen.
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'08 Mini Clubman Cooper S
'22 Audi e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

Bart schreef:
Voodoo077 schreef:Los daarvan heb ik nog paar vragen die ik niet direct terug lijk te vinden. Als ik in de GPS optie flitspalen afzet dan komen deze nog steeds tevoorschijn. Liefst heb ik ze wel visueel op mijn scherm maar het geluidje dat erbij hoort en de radio onderbreekt stoort me mateloos, zeker in een gebied waar er elke 100 meter één staat! Kan je dat geluid afzetten? Lijk het niet te vinden.
Volgens mij moet je dat bij de geluidsinstellingen wel kunnen instellen.
Zou inderdaad moeten kunnen maar nog steeds niet gevonden. Hopelijk is het niet dat dit niet kan afgezet worden. Zal nog maar eens de verdeler storen ;-)
Knippie
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 02.01.2019 - 10:55

Je kunt het uitzetten... Instellingen via boven naar beneden swipe en dan ff zoeken door de menu's... Bij mij staat het uit.
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

Knippie schreef: Je kunt het uitzetten... Instellingen via boven naar beneden swipe en dan ff zoeken door de menu's... Bij mij staat het uit.
Dat staat afgevinkt maar toch krijg ik bij elke flitspaal een vervelende verwittiging met onderbreken audio op radio. En op de steenweg in mijn buurt Staat er elke 300m een paal dus :sick:
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Is dit wellicht iets wat er mee te maken heeft?:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2647
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Geluid uitzetten van de flitspaal, zie hieronder.
Uitzetten van de waarschuwing als je de maximum snelheid overschrijd: het hoofdscherm naar rechts swipen en dan staat het daar ergens.
Daarna wel even je profiel weer op slaan want anders schakelt hij de volgende keer weer in.
(NB: dat opslaan van het profiel moet je ook doen als je Connected Safety ingeschakeld hebt, anders staat deze bij de volgende start ook uit)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door jalex_h op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

Jalex_h ... profiel opslaan.... mogelijk ben ik dat vergeten en dacht ik dus dat de meldingen nog afstonden. Ga ik eens nazien, thx!

Edit: profiel genomen NA de aanpassing van supra. Daar iets afgevinkt en onmiddellijk weer aangevinkt zodat opslaan mogelijk was en het lijkt er nu inderdaad op dat dat vervelende geluidje weg is. Straks wel weer kijken nadat de auto paar uren niet gereden heeft of het nog steeds weg is maar nogmaals thx!
U r a O-)
Laatst gewijzigd door Voodoo077 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

Update:
Volvo België meldt wat betreft de car configurator dat deze fouten kan hebben en dus dat ze niks kunnen doen aan het feit dat ik de optie genomen heb door een misleidende foto.

Ze willen echter wel een tussenkomst doen voor de vergissing met de 19" velgen/banden. De wagen is toegekomen met 18 ipv 19 en is pas gemeld op moment dat ik moest gaan afhalen (dag ervoor).
Ik kan kiezen voor een kredietnota (dus geld wordt teruggestort) of ik kan opteren voor bijkomende 19" velgen en banden voor 702 euro.
Op 19" lijkt het me echter dat ik deze zou nemen met zomerbanden en op de huidige 18" velgen dan winterbanden steken. Feit is dat ik er nu zomerbanden op heb zitten met 2000km op de teller en die ze uiteraard niet terugnemen. Dus concreet zou ik dan ook nog 18" winterbanden extra moeten kopen. Nokian (als deze erop mogen?) komen op 650 euro geïnstalleerd en Michelin 730 euro (promo)
dus zou het geheel me afgerond 1400 à 1500 euro kosten.
De winterbanden ga ik toch moeten kopen hoe ik het ook draai of keer dus lijkt me die 702 euro niet mis... maar ik blijf dan met 4 zomerbanden met nauwelijks kilometers.
Hoe dan ook mooie geste van Volvo.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Ik zeg doen die 702,- is het zeker waard.
Zomerbanden op marktplaats, die raak je beslist wel kwijt (voor de juiste prijs)en Nokian mag er gewoon onder, heb zelf de WR A4 er onder liggen in de winter en dat bevalt zeer goed.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”