V60 problemen en vragen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1070
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Chrisjuhh schreef: 14.02.2020 - 11:28
Risrael schreef: 12.02.2020 - 16:07
Chrisjuhh schreef: 22.01.2020 - 17:59 Heeft weer een dagje dealer meegemaakt.
Totale software update gehad (whatever that may mean). Kaarten zijn in ieder geval voorzien van de laatste versies. Verder gaf men aan dat er idd bij sommige V60's een specifieke update o.i.d. voor "elektrische rare zaken" zoals de mijne veelvuldig heeft. Gister voorzien van de update dus ben benieuwd. Daarnaast was het advies m.b.t. Stuurbekrachtiging altijd rijden in polestar modus of individual aanzetten met stuurbekrachtiging op "laag".

Ook kan het stuurbekrachtiging probleem veroorzaakt worden door idd scheve stuurstand, links afwijken, trillen en continue moeten corrigeren van de koets. Volgens dealer na onderzoek met een Hunter apparaat heeft linksvoor en rechtsachter een hoogteslag ver buiten de norm (100 en 125 voor de kenners). Dat zou volledig nieuwe bandenset nr 4 worden in 2,5 maand tijd. Ik heb er mijn vraagtekens bij. i.o.m LM besloten nog een x door dealer de banden te laten vervangen en controleren (michelins). bandenfitter wordt er dit keer buiten gelaten en de dealer gaat alles overnemen om kastje muur verder te voorkomen. Mocht dit niet helpen (of elektronische problemen niet verholpen zijn) gaat de auto terug. ik weet niet wat ik er allemaal van moet denken maar laat me verrassen. Wel een dikke pluim voor de LP die hun klant in deze wel serieus nemen. (mag ook weleens gezegd worden).
Heb je inderdaad een totale update gehad? Die van mij namelijk gisteren ook. Sindsdien zie ik op de kaart tussen de tellers bij de thema's performance, chrome and minimalistic twee banden links en rechts. Deze zijn niet te zien bij thema glass. (die ik gelukkig altijd gebruik). Eerder was het me nog nooit opgevallen. Aangezien het ligt aan het gekozen thema vermoed ik hier een software issue ipv een hardware issue.

Op bijgevoegde foto is het minder goed te zien dan in real life zeg maar.
20200213_104726.jpg
De dealer zegt van wel. Ik heb volgens mij die twee bandjes er niet tussen staan en gebruik thema "performance".
Bij petformance is het moeilijk te zien. Bij minimalistic veel beter. Op Swedespeed is het ook gemeld dus ik ben niet alleen.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

henkchroom schreef: 12.02.2020 - 16:10 Net even gebeld met de dealer. Dit geldt alleen voor een bepaalde serie die in 2020 zijn afgeleverd. Voor de mijne was dit niet van toepassing. Aflevering maart 2019
Ik zei dan ook modellen 2020-2021 ;-)
Vandaag die update gehad, ongeveer 45min werk. Merk wel totaal geen verschil.
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1070
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Zie commentaar op swedespeed overde banden die nu links en rechts zichtbaar zijn op het display tussen de klokken.
https://forums.swedespeed.com/#/topics/615903
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
VRIDER
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 08.10.2018 - 11:02

Vraag: als je Individual drive mode kiest met het display op Power dan krijg ik een imho fraaie cockpit. Helaas is die indeling alleen beschikbaar in Individual drive mode setting want de Power design cockpit bij alle andere drive modes is rood en wat mij betreft niet erg fraai. De Power mode display setting is dus niet hetzelfde voor alle modes. Iemand een verklaring?
V60 T8 Inscription 2019
V60 D3 Momentum 2010
V50 2.0D Momentum 2005
V40 2.0 1996
340 DL 1986
Knippie
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 02.01.2019 - 10:55

Vanmorgen wilde mijn auto (v60 t5 MY2019) ineens niet meer starten. Monteur ter plekke constateerde een defect/storing aan de benzinetoevoer. Auto is naar dealer gebracht en daar bleek het een bekend probleem. Bekend in de zin dat het in de Volvo journaals vermeld staat. Zekering doorgebrand. Was een te kleine, die is nu dus vervangen door een grotere. Doe er jullie voordeel mee!
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Welke waarde had deze en welke heeft deze nu dan?
En enig idee waar deze zat en van welk type deze was (micro of mcase)?

Bedoel je deze?:
EB7B325E-DEA0-45B7-8C3E-A69E8A68F6EE.jpeg
Dan zou het een type ‘micro’ zijn en dus zelf te vervangen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Knippie
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 02.01.2019 - 10:55

Ehh ik ben dus totaal niet technisch... Heb geen idee. Maar aangezien de auto binnen het uur klaar was (inclusief wassen) denk ik dat het prima zelf te doen is. De monteur gaf nog de volgende toelichting: de zekering geeft soms te weinig power of brandt door. Dat laatste is bij mij gebeurd en nu zit er 20 ampere in... Dat is allemaal vanuit Volvo voorgeschreven aan de dealers. Ik heb het allemaal voor kennisgeving aangenomen, maar hopelijk kan je er wat mee..

Overigens had ik de laatste dagen wel problemen met VOC. In de auto kreeg ik de melding: Service vereist. Ook afstandsstart werkte niet altijd, kreeg toen ook al eens melding dat het motormanagement niet oke was. Maar goed kreeg ook de melding dat de deuren onvergrendeld waren (wat niet zo was). De app opnieuw installeren was de oplossing, Hij gaat volgende week voor z'n eerste beurt, dus wilde alles meenemen..
Achteraf zou er misschien wel enig verband kunnen zijn?
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Mocht je gelegenheid hebben volgende week als je wagen een beurt krijgt nog even specifiek te informeren naar de betreffende zekering (nummer en het onderdeel waar het betrekking op had), dan hou ik me graag aanbevolen dit te vernemen.
Better safe than sorry....
Denk niet dat er enig verband is tussen de VOC storing en de zekering. Vermoed dat het toeval is.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1070
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Ik heb heel af en toe dat het soms enkele seconden duurt voordat de auto start als ik de startknop draai. De andere keer start hij direct. Zou dat met die zekerig te maken kunnen hebben?
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Knippie schreef: 06.03.2020 - 14:08 de zekering geeft soms te weinig power of brandt door
Het feit dat men aangeeft ‘te weinig power’ zou daar op kunnen wijzen.

Ik zal m binnenkort eens checken, mogelijk geeft de dealer hem al eens preventief vervangen voor een 20amp exemplaar (er vanuitgaande dat het inderdaad nummer 43 is).
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Knippie
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 02.01.2019 - 10:55

Ik zal het volgende week nog eens navragen wat ze hebben vervangen en welke zekering dat is.
Knippie
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 02.01.2019 - 10:55

De auto heeft zijn beurt gehad. Weinig bijzonderheden. Heeel veel updates schijnt. Had aangegeven dat ik de parkeersensoren voor soms wat traag vind. Is niets aan gedaan/kunnen doen. Misschien dat één van de vele Volvo updates hier op van toepassing is. Ik merkte overigens ook de "banden" in het navigatiescherm cockpit. Is er niet op vooruitgegaan.

Dan de zekeringen.. Er schijnen dus 2 problemen te zijn op dit gebied (beide bekend bij Volvo)
1) de zekering nr 43 mbt brandstof toevoer heeft standaard te weinig power. Is door mij verleden week vervangen door eentje van 20 ampere.
2) de zekering nr 19 mbt stuurslot die soms hapert waardoor de module erachter niet goed werkt en dan start de auto ook niet. Voor de puristen, ik schrijf op wat de monteur zei, ik ben een leek.

Voor probleem 2 moet de auto een keer terug en dan wordt die module dus vervangen. Voor mijn aankomende wintersport (als dat nog mag van Mr. Corona), heb ik 2 exemplaren meegekregen...
Heb nog specifiek gevraagd naar nr 43, maar daar wist deze monteur niks van. Helaas is mijn auto verleden week door een andere dealert gemaakt, maar ik vermoedde dat er wel een logboek van werd bijgehouden ofzo..

In elk geval zijn beide zekeringen wel handmatig te vervangen dus steek er een paar bij als je op reis gaat.. Start de auto niet, dan zou het aan één van deze problemen kunnen liggen..;-)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Ok, dank voor de terugkoppeling.
Ik zal beide zekeringen eens bekijken en (indien nog niet gedaan) nr 43 vast preventief upgraden naar 20amp.
Mbt de module achter het stuurslot: weet je of dit sowieso een preventieve (gratis?) vervanging is, of alleen indien het probleem zicht voordoet? Of wordt dit nu bij jou gedaan omdat niet duidelijk is waardoor je een startprobleem had?
En: hoe zijn dealers hierover geïnformeerd?
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Knippie
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 02.01.2019 - 10:55

De module mbt zekering 19 is een garantie dingetje werd mij verteld. Wat me te binnen schiet nu is dat ook de sleutel niet herkend wordt als deze zekering een storing heeft. Nou dat heb ik niet ervaren. Mijn probleem verleden week was 100% zekering 43. Na mijn vakantie ga ik een afspraak maken voor de vervanging van de module. Dit vindt men “gewenst” vanuit Volvo. Volgens mij zijn beide issues bekend bij de dealers. Dit laatste is mij niet expliciet verteld.
Baartje87
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 09.03.2019 - 20:32

Knippie schreef: 06.03.2020 - 12:24 Vanmorgen wilde mijn auto (v60 t5 MY2019) ineens niet meer starten. Monteur ter plekke constateerde een defect/storing aan de benzinetoevoer. Auto is naar dealer gebracht en daar bleek het een bekend probleem. Bekend in de zin dat het in de Volvo journaals vermeld staat. Zekering doorgebrand. Was een te kleine, die is nu dus vervangen door een grotere. Doe er jullie voordeel mee!
Hier hetzelfde. Auto wilde na 8000km niet starten en is weggesleept. Brandstofpomp en zekering vervangen. 15000km later zelfde verhaal. Volvo heeft ter plekke zekering vervangen en probleem was opgelost.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Dus de 1e keer vervangen van de brandstofpomp was ws eigenlijk overbodig...
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Knippie
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 02.01.2019 - 10:55

Heb toch weer wat info m.b.t. de zekeringen. Werd gebeld nav enquete door mijn dealert. Voor mij wordt het steeds raarder. Nu is het verhaal dat bij Volvo alleen bekend is dat bij startproblemen de zekering nr 19 vervangen moet worden en eigenlijk ook de gehele module die er achter zit. Hierna moet alle software worden geupdate (m.b.t. die module) en dan zou het probleem noooit meer moeten voorkomen.

Dus ik vraag hoe die andere dealert (overigens van dezelfde groep) dan komt bij het verhaal van zekering nr 43 en het beperkte vermogen. Wist hij niet. Ook zag hij niet in een werkbon dat die zekering is vervangen, er is nauwelijks een notitie van gemaakt. Hij wist er ook niks vanaf. Omdat de vakantie niet is doorgegaan, ga ik volgende week een afspraak maken om die module te vervangen. Ik vind het allemaal onduidelijke en wisselende informatie.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Check bij betreffende dealer welke het werk eerder uitgevoerd heeft?
Wel een beetje vaag verhaal van de dealer.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Knippie
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 02.01.2019 - 10:55

Tja altijd lastig als 2 dealers behorend tot dezelfde groep iets anders zeggen. Enniewee, omdat Baartje een zelfde ervaring heeft gehad, is de raad om beide zaken te bespreken onder de aandacht te houden voor degene die binnenkort de dealert bezoeken. Ik ga in elk geval de module laten vervangen zoals Volvo dat wil. Hopelijk voor de mei vakantie al ben ik bang dat ook die niet doorgaat....
Knippie
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 02.01.2019 - 10:55

Hmmm de auto is nu precies een jaar oud en ik ga me licht irriteren.. De laatste tijd toch veel kleine dingetjes waardoor ik ook gewoon een hele ochtend heb stil gestaan. Nu loopt de navigatie vast op een update van de kaart Oostenrijk & Zwitserland ver. 1296. Update doe ik altijd OTA en ook deze keer is de boel gedownload, maar loopt het vast omdat hij de laatste stap "verlaat de auto voor installatie" niet lijkt te doen... Moet er voor terug naar de dealert...

Overigens zei deze me direct dat het via USB moest. Ja hallooo waarom zit die optie er dan op? Ik vind dat OTA juist heel relaxed... tbc..
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”