V60 problemen en vragen

Tibs
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 27.09.2007 - 10:26

Hier ook een eerste bezoek aan de dealer. Melding van de SRS airbag. Heb nu 21000 km.

Konden niet direct iets vinden en hebben dan maar ook de software update gedaan. Sindsdien geen problemen meer gehad.
MY2019 Volvo V60 - D3
MY2003 Toyota Avensis Wagon - 2.0 D4-D (Wife’s car)
MY2000 Volvo V40 - 1.9d
v60new
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 10.04.2018 - 16:46

Helemaal klaar met die ellendige volvo.

Rij weg... dikke knal, zwarte rook. Oliespoor over 200 meter, waar ik hem neerzette hele oliepoel. ANWB doet klep open en zegt; ik zie de grond. Deze motor is afgeschreven. Geen idee wat er aan de hand is, maar begint een bijzonder vreemd verhaal te worden.
Dutchie01
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 28.07.2018 - 17:45

v60new schreef: Helemaal klaar met die ellendige volvo.

Rij weg... dikke knal, zwarte rook. Oliespoor over 200 meter, waar ik hem neerzette hele oliepoel. ANWB doet klep open en zegt; ik zie de grond. Deze motor is afgeschreven. Geen idee wat er aan de hand is, maar begint een bijzonder vreemd verhaal te worden.
Is inderdaad een bijzonder vreemd verhaal... Motor totaal geimplodeerd? of misschien gestolen tijdens het wegrijden?
v60new
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 10.04.2018 - 16:46

Niet volledig geimplo of explodeerd, maar hij kon de grond zien. Zijn vermoeden is dat er tijdens de kapotte verstuiver (zie eerder in dit topic) schade aan de motor is gekomen die niet opgemerkt is bij de (niet uitgevoerde?) nacontrole. De schade was nu aan dezelfde cilinder als vorige keer.

Om verhaal nog vreemder te maken. ANWB man liet op zijn scherm zien dat er een status was: Verstuiver na overleg leasemaatschappij niet vervangen. Terwijl de dealer (vandaag nog gesproken) heel duidelijk aangaf dat deze wel vervangen was. Het verhaal stinkt aan alle kanten met een afgeschreven motor als gevolg.

Ben ook wel nieuwsgierig wat dit verder gaat brengen. Is dit einde leasecontract of gaan ze vervangen? En de gemeente zag er met opruimwerkzaamheden ook niet blij uit. Daar zal ook nog een rekening van volgen (naar de leasemaatschappij mag ik hopen)
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3781
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

Poolrev schreef: Gisteren sprak ik een vriend van mij, die heeft een V90 met 20 inch wielen. Hij had ook last van het trillen. De oorzaak daarvan werd gevonden in het foam (wat in de band om de velg zit zegmaar) die los begon te laten, wat de banden stiller zou moeten maken. Deze foam is verwijderd, daarna was het trillen verdwenen.
en heeft de beste man nu dan ook meer herrie?
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8115
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

v60new schreef: Niet volledig geimplo of explodeerd, maar hij kon de grond zien. Zijn vermoeden is dat er tijdens de kapotte verstuiver (zie eerder in dit topic) schade aan de motor is gekomen die niet opgemerkt is bij de (niet uitgevoerde?) nacontrole. De schade was nu aan dezelfde cilinder als vorige keer.

Om verhaal nog vreemder te maken. ANWB man liet op zijn scherm zien dat er een status was: Verstuiver na overleg leasemaatschappij niet vervangen. Terwijl de dealer (vandaag nog gesproken) heel duidelijk aangaf dat deze wel vervangen was. Het verhaal stinkt aan alle kanten met een afgeschreven motor als gevolg.

Ben ook wel nieuwsgierig wat dit verder gaat brengen. Is dit einde leasecontract of gaan ze vervangen? En de gemeente zag er met opruimwerkzaamheden ook niet blij uit. Daar zal ook nog een rekening van volgen (naar de leasemaatschappij mag ik hopen)
Ach het is een lease sletje, het zal jou worst wezen hoe het opgelost geraakt.

De auto is nog onder garantie dus zie ik geen problemen, als je motor van in het begin niet lekker liep is dit de perfecte afloop, nu komt er ofwel een nieuwe motor of nieuwe V60 aan.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
gebla
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 31.05.2007 - 07:58

BlackcurrantV70 schreef:
v60new schreef: Niet volledig geimplo of explodeerd, maar hij kon de grond zien. Zijn vermoeden is dat er tijdens de kapotte verstuiver (zie eerder in dit topic) schade aan de motor is gekomen die niet opgemerkt is bij de (niet uitgevoerde?) nacontrole. De schade was nu aan dezelfde cilinder als vorige keer.

Om verhaal nog vreemder te maken. ANWB man liet op zijn scherm zien dat er een status was: Verstuiver na overleg leasemaatschappij niet vervangen. Terwijl de dealer (vandaag nog gesproken) heel duidelijk aangaf dat deze wel vervangen was. Het verhaal stinkt aan alle kanten met een afgeschreven motor als gevolg.

Ben ook wel nieuwsgierig wat dit verder gaat brengen. Is dit einde leasecontract of gaan ze vervangen? En de gemeente zag er met opruimwerkzaamheden ook niet blij uit. Daar zal ook nog een rekening van volgen (naar de leasemaatschappij mag ik hopen)
Ach het is een lease sletje, het zal jou worst wezen hoe het opgelost geraakt.

De auto is nog onder garantie dus zie ik geen problemen, als je motor van in het begin niet lekker liep is dit de perfecte afloop, nu komt er ofwel een nieuwe motor of nieuwe V60 aan.
Blijft wel heel vervelend allemaal. Gaat veel tijd kosten die je beter ergens anders voor kan gebruiken
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

v60new schreef: Niet volledig geimplo of explodeerd, maar hij kon de grond zien. Zijn vermoeden is dat er tijdens de kapotte verstuiver (zie eerder in dit topic) schade aan de motor is gekomen die niet opgemerkt is bij de (niet uitgevoerde?) nacontrole. De schade was nu aan dezelfde cilinder als vorige keer.

Om verhaal nog vreemder te maken. ANWB man liet op zijn scherm zien dat er een status was: Verstuiver na overleg leasemaatschappij niet vervangen. Terwijl de dealer (vandaag nog gesproken) heel duidelijk aangaf dat deze wel vervangen was. Het verhaal stinkt aan alle kanten met een afgeschreven motor als gevolg.

Ben ook wel nieuwsgierig wat dit verder gaat brengen. Is dit einde leasecontract of gaan ze vervangen? En de gemeente zag er met opruimwerkzaamheden ook niet blij uit. Daar zal ook nog een rekening van volgen (naar de leasemaatschappij mag ik hopen)
Lekkende verstuivers kunnen inderdaad zorgen voor (zware) motorschade. Echt balen voor jou!
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Dutchie01
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 28.07.2018 - 17:45

ligt een beetje aan je leasepakket maar normaal gesproken heb je direct vervangend vervoer totdat de gerepareerde of nieuwe auto voor de deur staat. verder gaan alle rekeningen naar de leasemaatschappij want die is eigenaar van de auto. niets aan de hand dus.
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

..tot nu toe best tevreden over de volvo navigatie. Alle bestemmingen goed te in te geven (ik gebruik meestal de On-call app) en autootje wijst je meestal de beste route, ook goed alternatief als er irts op de route aan de hand is.
..tot een paar dagen geleden: moest zakelijk in Lubeck zijn, is bij Hamburg de hele A1 afgesloten, omleidingsborden gemist (niet op gelet, stom) maar NIETS door Sensus aangeven! RTTI stond aan, internetverbinding was goed. Tenslotte maar met Google Maps op mijn foon verder gegaan, die navigeerde mij keurig om de afsperring heen.
Kan ik iets fout gedaan hebben?
PS: ga dan maar toch Android Auto downloaden als backup.
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

Ab S schreef: ..tot nu toe best tevreden over de volvo navigatie. Alle bestemmingen goed te in te geven (ik gebruik meestal de On-call app) en autootje wijst je meestal de beste route, ook goed alternatief als er irts op de route aan de hand is.
..tot een paar dagen geleden: moest zakelijk in Lubeck zijn, is bij Hamburg de hele A1 afgesloten, omleidingsborden gemist (niet op gelet, stom) maar NIETS door Sensus aangeven! RTTI stond aan, internetverbinding was goed. Tenslotte maar met Google Maps op mijn foon verder gegaan, die navigeerde mij keurig om de afsperring heen.
Kan ik iets fout gedaan hebben?
PS: ga dan maar toch Android Auto downloaden als backup.
Zéér vervelend zoiets, zeker als je in het buitenland zit en de streek/bestemming niet kent.
Ik gebruik mijn Volvo navigatie slechts zelden. Al nooit niet apart/enkel, maar soms in combinatie met het altijd aanstaande Waze. Enkel jammer dat het via Apple Car play enkel het onderste deel van het scherm benut.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6929
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

In Duitsland zijn ze nooit echt scheutig met informatie/omleidings borden bij wegwerkzaamheden, ja als je er midden in zit... Het blijft de komende jaren 1 grote bouwput dat wegennet daar (als het al ooit af komt). Maar mijn Sensus gebruik ik veelvuldig en met uiterst veel genoegen naar tevredenheid. Ook afgelopen winter naar Oostenrijk perfecte begeleiding met tijdig RTTI informatie welke mij diverse vervelende opstoppingen bespaarde. Alles kan altijd beter... maar ik ben een zeer tevreden gebruiker.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

teebee schreef: In Duitsland zijn ze nooit echt scheutig met informatie/omleidings borden bij wegwerkzaamheden, ja als je er midden in zit... Het blijft de komende jaren 1 grote bouwput dat wegennet daar (als het al ooit af komt). Maar mijn Sensus gebruik ik veelvuldig en met uiterst veel genoegen naar tevredenheid. Ook afgelopen winter naar Oostenrijk perfecte begeleiding met tijdig RTTI informatie welke mij diverse vervelende opstoppingen bespaarde. Alles kan altijd beter... maar ik ben een zeer tevreden gebruiker.
Bij mij werkte het tot nu toe ook zeer goed; daarom denk dat ik misschien toch een instelling fout heb staan..
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1072
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Wat mij opvalt is dat ik in het buitenland vaak verkeersinformatie krijg via de radio maar in nederland helemaal niet.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

toppertje schreef:
Poolrev schreef: Gisteren sprak ik een vriend van mij, die heeft een V90 met 20 inch wielen. Hij had ook last van het trillen. De oorzaak daarvan werd gevonden in het foam (wat in de band om de velg zit zegmaar) die los begon te laten, wat de banden stiller zou moeten maken. Deze foam is verwijderd, daarna was het trillen verdwenen.
en heeft de beste man nu dan ook meer herrie?
Hij vindt dit te verwaarlozen, het blijft een vrij stille wagen.
Baartje87
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 09.03.2019 - 20:32

Tibs schreef: 21.06.2019 - 17:51 Hier ook een eerste bezoek aan de dealer. Melding van de SRS airbag. Heb nu 21000 km.

Konden niet direct iets vinden en hebben dan maar ook de software update gedaan. Sindsdien geen problemen meer gehad.
Weet iemand welke zekering hiervoor bedoelt is, deze hebben ze in de manual van volvo weggelaten.
Hier momenteel hetzelfde probleem, lekker op oudjaarsdag om 1600.......
kryptonix
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 30.10.2019 - 20:43
Locatie: Gelderland

Goedemiddag allemaal,

Het trillen onderken ik helaas ook met mijn winterbanden en 18inch (GoodYear, zoek het type precies nog op). Deze worden de 22ste opnieuw gekalibreerd, nu loop ik echter tegen een ander probleem aan waar de dealer ook niet direct een antwoord op had. Ik heb ondertussen veel kilometers elektrisch gereden en het laden ging altijd meer dan prima, volle accu was 40 kilometer en dan in de PURE naar 45. Sinds een week of twee laadt de auto niet op tot de volledige 40 kilometer. De standen zijn ook gevarieerd waneer hij aangeeft dat hij vol is. De ene keer 30 als volledig vol, dag daarna 34 en dan weer 38 en dan 31. Het aantal kilometers in de PURE stand verandert ook per keer, de ene keer komt er 2 bij dan 4 dan 5 en dan weer 1. Zijn er meer die dit gedrag ervaren en hebben jullie tips hoe dit op te lossen/proberen op te lossen? Het maakt overigens niet uit of het warmer of kouder is, rijd continue op eenzelfde manier in korte en langere afstanden.

Tevens nog een paar vragen:

- Welke bandenspanning rijden jullie? Ik rij op 3.2 bar bij semi-volle bezetting, vindt dit zelf heerlijk rijden maar volgens sommige in mijn omgeving is dit te hard, terwijl in de deur toch echt 3.1 bar tot 3.4 bar staat.
- Ik vind de motor onrustig bij elektrisch rijden en dan bijvoorbeeld via de cruise control van 80 naar 85 kilometer komt gelijk de benzine motor erbij. Dit zou ook elektrisch kunnen volgens mij maar hij schakelt dan twee versnelling terug via benzine en pakt dan op en stopt dan weer maar terug naar elektro motor duurt dan nog zeker een minuut voordat hij weer overgaat, is dit normaal?
Laatst gewijzigd door kryptonix op 03.01.2020 - 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

kryptonix schreef: 03.01.2020 - 14:59 Goedemiddag allemaal,

Het trillen onderken ik helaas ook met mijn winterbanden en 18inch. Deze worden de 22ste opnieuw gekalibreerd, nu loop ik echter tegen een ander probleem aan waar de dealer ook niet direct een antwoord op had. Ik heb ondertussen veel kilometers elektrisch gereden en het laden ging altijd meer dan prima, volle accu was 40 kilometer en dan in de PURE naar 45. Sinds een week of twee laadt de auto niet op tot de volledige 40 kilometer. De standen zijn ook gevarieerd waneer hij aangeeft dat hij vol is. De ene keer 30 als volledig vol, dag daarna 34 en dan weer 38 en dan 31. Het aantal kilometers in de PURE stand verandert ook per keer, de ene keer komt er 2 bij dan 4 dan 5 en dan weer 1. Zijn er meer die dit gedrag ervaren?

Het maakt niet uit of het warmer of kouder is, rijd continue op eenzelfde manier in korte en langere afstanden.
Idem hier, zou normaal zijn en te wijten aan de manier van rijden gecombineerd met temperatuur. Zou weer 40km moeten geven als het warmer wordt.
kryptonix
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 30.10.2019 - 20:43
Locatie: Gelderland

Voodoo077 schreef: 03.01.2020 - 15:09
Idem hier, zou normaal zijn en te wijten aan de manier van rijden gecombineerd met temperatuur. Zou weer 40km moeten geven als het warmer wordt.
Check, maar in de eerste weken was het kouder dan nu, mocht ik twee ochtenden krabben maar toen was hij wel gewoon op 40 kilometer en 45 met PURE. Vandaag was het ondertussen alweer 10 graden bij het opladen zelf en kwam bij de auto was vol 32 kilometer en 36 in PURE. Misschien een andere die ik net vergeten was, de laadtijden zijn ook verschillend, de ene keer 2 uur en de andere keer 3 uur en 15 minuten.
Chrisjuhh
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 14.11.2019 - 15:24

Begin eigenlijk wel redelijk klaar te raken met mijn Volvo V60 die in oktober 2019 geleverd is en vaker bij bandenspecialisten of dealer staat dan dat ik erin rij.
Inmiddels ruim 10K gereden.

- Trillen blijft een dingetje. Diverse banden, diverse keren balanceren en verschillende bandenspanningen geprobeerd (alles tussen 2.4 en 3.0 bar). lijkt bij mij vooral erg te zijn bij spanning van 2.4-2.7 bar) 2.8 minder 3.0 sinds gisteren ah proberen.
- Auto blijft afwijken naar links en voelt linksvoor sompig (alsof je band leeg is) aan bij nemen verkeersdrempels en/of oneffenheden.
- Auto "zwabbert" bij snelheden boven de 100km op de weg.
- regelmatig dat stuurbekrachtiging een beetje "off" lijkt. Zwaar sturen op lage snelheden, licht sturen of abrupt reageren bij hoge snelheden. Drive modus veranderen of stoppen, auto afsluiten en opnieuw starten wil soms helpen.
- Bestuudersdisplay evenals middenconsole al diverse keren uitgevallen tijdens het rijden. Soms gaan deze vanzelf weer aan maar niet altijd.
- Achterklep sluit niet altijd af (elektrische achterklep) deze blijft soms hangen.
- buitenspiegels klappen 9 vd 10 keer niet in bij afsluiten auto. na paar keer openen en sluiten met de sleutel lukt dit wel. Andere sleutel heeft zelfde resultaat.

Krijg echt het "maandag morgen" gevoel bij deze auto. Zijn er meer mensen (buiten het trillen) die bovenstaande klachten herkennen. Toch jammer aangezien het verder een prachtige auto is om te zien (zowel interieur als exterieur). Daarnaast met voorgaande Volvo's nooit problemen gehad. lijkt ergens misschien elektronische problematiek te zijn. misschien beetje frustrerend stukje tekst maar een mens moet soms wat kwijt (misschien wel z'n auto ;-)).
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”