Opnieuw trillen

Plaats reactie
Larsvanderkaa
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 12.12.2020 - 20:54

Risrael schreef: 02.05.2021 - 19:12
Larsvanderkaa schreef: 02.05.2021 - 13:27
Risrael schreef: 02.05.2021 - 11:25 Over 2 weken? Schandalig. Als de monteur dit zelf al constateert zou ik geen genoegen nemen met "over 2 weken". Zeker als ze de remblokken hebben vervangen dan moet dit hun zijn opgevallen.
Bij mij rijdt de auto nog steeds super! Alleen na herstellen van een lichte schade aan mijn achterbumper heeft de schadehersteller de bumper niet goed genoeg teruggehangen en mag hij dus weer terug. De twee naden links en rechts sluiten niet goed aan. Voetsensor werkt zeer moeilijk en een druiper aan de rechterkant. Pffff.......
Keuze om de remblokken nog ff uit te stellen. Monteur weer teruggebracht en nu combineren. Hadden geen tijd voor beide onderwerpen!

Ben benieuwd wat dit gaat brengen. Stel dat het aan de banden ligt dan gaan ze dr onderuit en dan zoek ik iets anders (stillers).
Ik heb ze er ook onder liggen en ze zijn absoluut niet lawaaiig dus óf ze zijn gecupt óf het ligt niet aan de banden.
Ze zijn nieuw dus gecupt lijkt me sterk. We gaan het zien! Als de dealer niks kan vinden dan terug met de banden.
Larsvanderkaa
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 12.12.2020 - 20:54

@Risrael:welke spanning rijd je?
Larsvanderkaa schreef: 02.05.2021 - 19:41
Risrael schreef: 02.05.2021 - 19:12
Larsvanderkaa schreef: 02.05.2021 - 13:27 Keuze om de remblokken nog ff uit te stellen. Monteur weer teruggebracht en nu combineren. Hadden geen tijd voor beide onderwerpen!

Ben benieuwd wat dit gaat brengen. Stel dat het aan de banden ligt dan gaan ze dr onderuit en dan zoek ik iets anders (stillers).
Ik heb ze er ook onder liggen en ze zijn absoluut niet lawaaiig dus óf ze zijn gecupt óf het ligt niet aan de banden.
Ze zijn nieuw dus gecupt lijkt me sterk. We gaan het zien! Als de dealer niks kan vinden dan terug met de banden.
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1070
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

2.5 bar
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Symtom
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 08.01.2020 - 10:33

Afgelopen zaterdag ben ik met mijn S60
( T5 R 2019 ) de hele dag bij de dealer geweest ivm trillen.
Daar in een S60 T6 ( 2021 )gereden met 19 inch icm Michelin banden. GEEN trillingen !

Gereden in een V60 T5 ( eind 2019 )19 inch icm Michelin banden WEL trillingen.
Deze had het R design onderstel.

Gereden in een V60 B4 ( begin 2020 ) met 18 inch icm Michelin minder trillingen dan de V60 T5 maar ook trillingen. Opmerkelijk gezien de B4 ( de mild hybrides ) nog niet lang op de markt zijn.
Deze had geen R design onderstel.

Zelf heb ik 20 inch met Pirelli banden.

De dealer gaf aan dat rond eind 2020 / 2021 een chassis aanpassing is gedaan aan de auto’s ( spa platform ) ivm dit trillen. Iets wat achteraf niet als nog gedaan kan worden.

Dit is hier ooit eerder al voorbij gekomen. Echter had ik dit nog nooit bevestigd gekregen van de dealer.

We hebben de velgen set van de T6 welke dus NIET TRILDE. Onder mijn auto gezet en daar ben ik mee gaan rijden. Geen verschil behalve dat de auto niet vanaf zeg 110 trilde maar vanaf 120. Verder geen verschil dus.

De dealer heeft alles al geprobeerd, van uitlijnen, super balanceren etc tot dit. Hun weten het nu ook niet meer zeggen ze.
Larsvanderkaa
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 12.12.2020 - 20:54

Symtom schreef: 06.05.2021 - 09:16 Afgelopen zaterdag ben ik met mijn S60
( T5 R 2019 ) de hele dag bij de dealer geweest ivm trillen.
Daar in een S60 T6 ( 2021 )gereden met 19 inch icm Michelin banden. GEEN trillingen !

Gereden in een V60 T5 ( eind 2019 )19 inch icm Michelin banden WEL trillingen.
Deze had het R design onderstel.

Gereden in een V60 B4 ( begin 2020 ) met 18 inch icm Michelin minder trillingen dan de V60 T5 maar ook trillingen. Opmerkelijk gezien de B4 ( de mild hybrides ) nog niet lang op de markt zijn.
Deze had geen R design onderstel.

Zelf heb ik 20 inch met Pirelli banden.

De dealer gaf aan dat rond eind 2020 / 2021 een chassis aanpassing is gedaan aan de auto’s ( spa platform ) ivm dit trillen. Iets wat achteraf niet als nog gedaan kan worden.

Dit is hier ooit eerder al voorbij gekomen. Echter had ik dit nog nooit bevestigd gekregen van de dealer.

We hebben de velgen set van de T6 welke dus NIET TRILDE. Onder mijn auto gezet en daar ben ik mee gaan rijden. Geen verschil behalve dat de auto niet vanaf zeg 110 trilde maar vanaf 120. Verder geen verschil dus.

De dealer heeft alles al geprobeerd, van uitlijnen, super balanceren etc tot dit. Hun weten het nu ook niet meer zeggen ze.
En dan nu de vraag: wat is er aangepast? Ik ben heel nieuwsgierig! Is me zelfs nog een paar centen waard om deze aanpassing door te laten voeren (als zullen ze zeggen dat dit niet kan).

Kun je eens navraag doen?
Gebruikersavatar
flevodirk
3rd Gear member
Berichten: 475
Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
Locatie: Flevoland

Hebben ze ook de standaard zaken aangepakt? De naaf/flens keurig schoon en geen roest of vuil? Dit kan ook al snel onbalans geven en voor trillingen zorgen.
Het nadeel van grote wielen is dat ze gevoeliger zijn voor onbalans en verstoringen. Vroegah was 15 inch al heel wat, heden ten dage moet je toch echt met 22 inch (tractor) wielen voor de dag komen..😎

Hier een artikel uit 2010 over dat soort zaken
https://d3heg8p4kr6m9p.cloudfront.net/a ... plaats.pdf
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik: Afbeelding
Vorige auto-S60 verbruik
Symtom
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 08.01.2020 - 10:33

Nou jullie raden het al.
Dat kon de medewerker mij niet vertellen.
Of mocht of wilde het niet vertellen dat weet ik niet.
Ik zal volgende week nog eens navraag doen.

Echter was het achteraf NIET aan te passen dat wist hij wel zeker. Het was chassis gerelateerd.
Uiteraard zal alles te fixen zijn maar ik gok dat dit geval buiten de grenzen van goed te doen zal vallen. De dealer kon het in ieder geval niet.

Voor de volledigheid de aanpassing is dus gedaan in de fabriek zelf.
Dus niet bij een / de dealer
En zoals tegen mij gezegd van toepassing op de 2021 modellen. Ik zei al, dan ruil hem maar om….
Toen bleef het stil :-)
Gebruikersavatar
EVO500
3rd Gear member
Berichten: 472
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

Misschien een domme post maar probeer mee te denken, maar vindt analytisch problemen oplossen leuk :-)
Heb het topic, welke al lang speelt, eens vandaag van voor tot achter gelezen (pfff)

Valt me de volgende dingen op:
- Uitlijnen velgen met daarbij het balanceren van de banden is (soms) een tijdelijke oplossing.
Maar zie hier forum leden die dus de velgen van een niet trillende auto de velgen overzetten op hun auto dit nog steeds hetzelfde effect heeft.
Mijn conclusie --> Dan kan dit dus niet in de velgen/banden/uitlijning zitten en is dit niet de primaire oorzaak, enkel tijdelijke oplossing.

- Vervangen van motor steunen/ draagarmen / Nieuwe naven
Veel leden geen resultaat. Verder zou dit dan ook direct merkbaar moeten zijn en niet weer mogen terug komen na 7000km. Lees daar geen (langdurige) positieve verhalen over dus is dit niet de oorzaak, enkel tijdelijke oplossing.
Mijn conclusie --> Onderstel en spelingen in draagarmen/ rectiestangen sluit ik uit.

- Soms van de ene op de andere dag dit probleem terug. Misschien wat Lood op de velg.
Mijn conclusie --> Zou een loodje kunnen zijn met HEEL veel gewicht maar dat gaat alleen op voor zeer afwijkende velgen. Zeer onwaarschijnlijk.

- T6/T8 zie ik (bijna) geen klachten. Als ik hier bedenk dat deze enkeling dan misschien wel een onbalans of uitlijning fout heeft sluit ik deze uit.
Verder niet onbelangrijk. Elektromotor helpt mee tot 130 en is een stuk zwaarder en word dus meegeholpen in de aandrijving tot deze snelheid.
Het probleem doet zich met name voor bij snelheden tussen 110 en 135.
Mijn conclusie --> probleem is bij hen dus een stuk minder en niet echt merkbaar of hinderlijk door gewicht en hulp van elektromotor.
Probleem moet zich dan ook voor afspelen.

Als ik alles afvink blijft er niet veel over..
Vermogens verschil naar de voorassen.
Ik zou denken aan een BAK, aansturingen probleem wbt verschil van vermogen/koppel naar voorassen wat of direct of na verloop een probleem gaat opleveren op de banden en de trillingen.

Mocht het bij zich voordoen meld ik me ;-)
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Larsvanderkaa
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 12.12.2020 - 20:54

EVO500 schreef: 06.05.2021 - 22:56 Misschien een domme post maar probeer mee te denken, maar vindt analytisch problemen oplossen leuk :-)
Heb het topic, welke al lang speelt, eens vandaag van voor tot achter gelezen (pfff)

Valt me de volgende dingen op:
- Uitlijnen velgen met daarbij het balanceren van de banden is (soms) een tijdelijke oplossing.
Maar zie hier forum leden die dus de velgen van een niet trillende auto de velgen overzetten op hun auto dit nog steeds hetzelfde effect heeft.
Mijn conclusie --> Dan kan dit dus niet in de velgen/banden/uitlijning zitten en is dit niet de primaire oorzaak, enkel tijdelijke oplossing.

- Vervangen van motor steunen/ draagarmen / Nieuwe naven
Veel leden geen resultaat. Verder zou dit dan ook direct merkbaar moeten zijn en niet weer mogen terug komen na 7000km. Lees daar geen (langdurige) positieve verhalen over dus is dit niet de oorzaak, enkel tijdelijke oplossing.
Mijn conclusie --> Onderstel en spelingen in draagarmen/ rectiestangen sluit ik uit.

- Soms van de ene op de andere dag dit probleem terug. Misschien wat Lood op de velg.
Mijn conclusie --> Zou een loodje kunnen zijn met HEEL veel gewicht maar dat gaat alleen op voor zeer afwijkende velgen. Zeer onwaarschijnlijk.

- T6/T8 zie ik (bijna) geen klachten. Als ik hier bedenk dat deze enkeling dan misschien wel een onbalans of uitlijning fout heeft sluit ik deze uit.
Verder niet onbelangrijk. Elektromotor helpt mee tot 130 en is een stuk zwaarder en word dus meegeholpen in de aandrijving tot deze snelheid.
Het probleem doet zich met name voor bij snelheden tussen 110 en 135.
Mijn conclusie --> probleem is bij hen dus een stuk minder en niet echt merkbaar of hinderlijk door gewicht en hulp van elektromotor.
Probleem moet zich dan ook voor afspelen.

Als ik alles afvink blijft er niet veel over..
Vermogens verschil naar de voorassen.
Ik zou denken aan een BAK, aansturingen probleem wbt verschil van vermogen/koppel naar voorassen wat of direct of na verloop een probleem gaat opleveren op de banden en de trillingen.

Mocht het bij zich voordoen meld ik me ;-)
Mooie uiteenzetting, of het juist is? Geen idee!

Wat ik wel kan melden is dat de auto bij fullpower sowieso naar rechts trekt en volgens mij is dan bij de meeste?!

In de basis een product dat onvoldoende is uitgekristalliseerd alvorens het op de markt gebracht is.

Wellicht hebben de MY21 deze problemen niet meer. Maar of ik nog voor dit product zou kiezen? Denk het niet. Jammer!
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1264
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

@EVO500 ik heb een MY21 en al eens gepoogd eea uiteen te zetten. Hier heb ik het ook een aantal malen gevoeld op de winterbanden, 1x met sneeuw in de velg (ergens logisch, maar nog nooit zo heftig gemerkt zoals bij deze V60) en een aantal malen op het einde van het "winterbandenseizoen".

Banden minder hard? Geen idee
Banden gecupped? Geen idee

Wanneer? Meteen met wegrijden koude banden, daarna werd het weer minder. Als zelfs je zoontje achterin zegt "wat is er met de auto papa?" dan weet ik dat ik geen "spoken" zie/voel... Het lijkt dus heel erg gevoelig allemaal, maar waar het nu precies door komt? Met de zomerbanden erop, heb ik het nog niet gemerkt.
Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

J33Bee schreef: 07.05.2021 - 08:16 @EVO500 ik heb een MY21 en al eens gepoogd eea uiteen te zetten. Hier heb ik het ook een aantal malen gevoeld op de winterbanden, 1x met sneeuw in de velg (ergens logisch, maar nog nooit zo heftig gemerkt zoals bij deze V60) en een aantal malen op het einde van het "winterbandenseizoen".

Banden minder hard? Geen idee
Banden gecupped? Geen idee

Wanneer? Meteen met wegrijden koude banden, daarna werd het weer minder. Als zelfs je zoontje achterin zegt "wat is er met de auto papa?" dan weet ik dat ik geen "spoken" zie/voel... Het lijkt dus heel erg gevoelig allemaal, maar waar het nu precies door komt? Met de zomerbanden erop, heb ik het nog niet gemerkt.
Klopt het dat jij het alleen bij koude auto/banden, dus na lang stilstaan voelt? of voel je het ook later in een rit?
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Cloudie
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 27.09.2020 - 13:04

Symtom schreef: 06.05.2021 - 09:16 Afgelopen zaterdag ben ik met mijn S60
( T5 R 2019 ) de hele dag bij de dealer geweest ivm trillen.
Daar in een S60 T6 ( 2021 )gereden met 19 inch icm Michelin banden. GEEN trillingen !

Gereden in een V60 T5 ( eind 2019 )19 inch icm Michelin banden WEL trillingen.
Deze had het R design onderstel.

Gereden in een V60 B4 ( begin 2020 ) met 18 inch icm Michelin minder trillingen dan de V60 T5 maar ook trillingen. Opmerkelijk gezien de B4 ( de mild hybrides ) nog niet lang op de markt zijn.
Deze had geen R design onderstel.

Zelf heb ik 20 inch met Pirelli banden.

De dealer gaf aan dat rond eind 2020 / 2021 een chassis aanpassing is gedaan aan de auto’s ( spa platform ) ivm dit trillen. Iets wat achteraf niet als nog gedaan kan worden.

Dit is hier ooit eerder al voorbij gekomen. Echter had ik dit nog nooit bevestigd gekregen van de dealer.

We hebben de velgen set van de T6 welke dus NIET TRILDE. Onder mijn auto gezet en daar ben ik mee gaan rijden. Geen verschil behalve dat de auto niet vanaf zeg 110 trilde maar vanaf 120. Verder geen verschil dus.

De dealer heeft alles al geprobeerd, van uitlijnen, super balanceren etc tot dit. Hun weten het nu ook niet meer zeggen ze.
Erg vergelijkbaar met wat ik heb meegemaakt en heb gemerkt
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

@EVO500, dat gewicht zou best eens mee kunnen spelen.
Het "meehobbelen" van de achteras op de non awd/elektro modellen omdat er minder gewicht op staat zou best trilling kunnen veroorzaken.
Merken de mensen die trilling ervaren een verschil wanneer je er 2 of 3 volwassen achterin zet.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Symtom
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 08.01.2020 - 10:33

@EVO500

Het extra gewicht bij de T6/T8 speelt zeker een positieve rol. Dit erkende de dealer ook.

Zoals je aangaf zijn banden velgen naven etc etc niet de primaire oorzaak. Dit zit in het chassis weten we nu. Omdat daar een aanpassing aan gedaan is af fabriek. Hopelijk hoor ik nog wat dat is. Hoe wel ik weinig hoop heb dat je dit toch nog naderhand kunt modificeren.

De T6 rijd sowieso veel lekker naar mijn mening dan de T5. De combinatie met de elektro motor is goud. Ook het schakelenen gaat veel sneller / strakker.

Particulier gezien is het echter wel een behoorlijk prijs verschil tussen die 2 helaas.
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1070
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Larsvanderkaa schreef: 07.05.2021 - 07:59
Mooie uiteenzetting, of het juist is? Geen idee!

Wat ik wel kan melden is dat de auto bij fullpower sowieso naar rechts trekt en volgens mij is dan bij de meeste?!

In de basis een product dat onvoldoende is uitgekristalliseerd alvorens het op de markt gebracht is.

Wellicht hebben de MY21 deze problemen niet meer. Maar of ik nog voor dit product zou kiezen? Denk het niet. Jammer!
Dat naar rechts trekken heb ik niet en ook nooit gehad. Overigens vind ik de auto de afgelopen tijd nauwelijks meer trillen.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 748
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Dat naar de zijkant trekken bij vol gas heb ik ook; denk dat het (bij T5) door torque steer ivm dwarsgeplaatste motor icm fwd komt. Al eerder hier wat erover gepost: https://volvo-forum.nl/viewtopic.php?f=178&t=86532
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Gebruikersavatar
Arnold
5th Gear member
Berichten: 1379
Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Symtom schreef: 07.05.2021 - 10:06 @EVO500
De combinatie met de elektro motor is goud.
Ik kan dit niet bevestigen. Bij het afremmen en los laten van het gaspedaal voel ik duidelijk een hoogfrequente trilling in het stuur. Komt volgens de dealer vanuit de elektromotor waar niets aan te doen is. :(
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1264
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Mickyman schreef: 07.05.2021 - 08:56
J33Bee schreef: 07.05.2021 - 08:16 @EVO500 ik heb een MY21 en al eens gepoogd eea uiteen te zetten. Hier heb ik het ook een aantal malen gevoeld op de winterbanden, 1x met sneeuw in de velg (ergens logisch, maar nog nooit zo heftig gemerkt zoals bij deze V60) en een aantal malen op het einde van het "winterbandenseizoen".

Banden minder hard? Geen idee
Banden gecupped? Geen idee

Wanneer? Meteen met wegrijden koude banden, daarna werd het weer minder. Als zelfs je zoontje achterin zegt "wat is er met de auto papa?" dan weet ik dat ik geen "spoken" zie/voel... Het lijkt dus heel erg gevoelig allemaal, maar waar het nu precies door komt? Met de zomerbanden erop, heb ik het nog niet gemerkt.
Klopt het dat jij het alleen bij koude auto/banden, dus na lang stilstaan voelt? of voel je het ook later in een rit?
De keren dat we/ik het gemerkt heb(ben) is inderdaad met koude banden als de auto "een hele nacht" heeft stil gestaan. Ben bewust nog een keer over hetzelfde stuk asfalt gereden bij een warm gereden auto en dan merkte ik het niet.
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1070
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

RZA schreef: 07.05.2021 - 10:38 Dat naar de zijkant trekken bij vol gas heb ik ook; denk dat het (bij T5) door torque steer ivm dwarsgeplaatste motor icm fwd komt. Al eerder hier wat erover gepost: https://volvo-forum.nl/viewtopic.php?f=178&t=86532
Ik heb ook een T5. Ik ben geen rustige rijder en trek vaak ook stevig op maar heb er absoluut geen last van.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

J33Bee schreef: 07.05.2021 - 10:47
Mickyman schreef: 07.05.2021 - 08:56
J33Bee schreef: 07.05.2021 - 08:16 @EVO500 ik heb een MY21 en al eens gepoogd eea uiteen te zetten. Hier heb ik het ook een aantal malen gevoeld op de winterbanden, 1x met sneeuw in de velg (ergens logisch, maar nog nooit zo heftig gemerkt zoals bij deze V60) en een aantal malen op het einde van het "winterbandenseizoen".

Banden minder hard? Geen idee
Banden gecupped? Geen idee

Wanneer? Meteen met wegrijden koude banden, daarna werd het weer minder. Als zelfs je zoontje achterin zegt "wat is er met de auto papa?" dan weet ik dat ik geen "spoken" zie/voel... Het lijkt dus heel erg gevoelig allemaal, maar waar het nu precies door komt? Met de zomerbanden erop, heb ik het nog niet gemerkt.
Klopt het dat jij het alleen bij koude auto/banden, dus na lang stilstaan voelt? of voel je het ook later in een rit?
De keren dat we/ik het gemerkt heb(ben) is inderdaad met koude banden als de auto "een hele nacht" heeft stil gestaan. Ben bewust nog een keer over hetzelfde stuk asfalt gereden bij een warm gereden auto en dan merkte ik het niet.
dat is niet een probleem van de auto, maar van de banden (plat vlak) dat heb ik met alle auto's als ik wegrij en direct de snelweg op ga na 1 km.
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”