Opnieuw trillen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

diesel01 schreef: 29.03.2021 - 11:19 Hier met de 90 ook net weer over naar de zomerset en gewisseld van voor naar achter met Pilot sport4 255/40/19 Oem Volvo waar foam in zit.
Bandenspanning op 2.4 bar en dat rijdt heerlijk smooth en stil, zijn deze PS4 af dan koop ik zonder te aarzelen weer dezelfde banden.
Pilot Sports zijn top! Bakken grip, geen cuppen en stil.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19846
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Omwille van de centjes met het idee gespeeld om Goodyear Eagle F1 asimetrico5 te kopen.
Een setje Michelin in deze maat doet dik €900 maar vallen de Goodyears tegen en trillen ze dan ben ik nogmaals aan de beurt.
Zoals de Duitsers zeggen kauf billig, kauf zwei mall...
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 11516
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

diesel01 schreef: 29.03.2021 - 11:51Zoals de Duitsers zeggen kauf billig, kauf zwei mall...
Mooi gezegde ;-)
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'08 Mini Clubman Cooper S
'22 Audi e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Gebruikersavatar
Steven Volvo
3rd Gear member
Berichten: 371
Lid geworden op: 20.12.2010 - 18:07
Locatie: Utrecht

V60 T6 TE met 19" Bridgestone winterbanden.
Van het weekend reed ik op benzine en leek het minder te zijn....

ALS het aan de aandrijving ligt....De hybride rijders zouden het dan aan en uit moeten kunnen zetten door van aandrijving te wisselen....
V60 T6 Recharge 2020
V70 - 2.5T - 2005 - 180kkm
V70 - 2.0T - 2002 - Duitser R.I.P.
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 961
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

Ab S schreef: 28.09.2019 - 18:25
Ab S schreef:
Ab S schreef: Het achtervolgt mij:
Na ongeveer de eerste 4000 km vanaf nieuw vond ik toch dat de auto echt trilde (tussen ongeveer 120-140 km/u) zowel in het stuur als de stoel. Is door dealer keurig opgelost; na vervanging banden (door dezelfde Pirelli's) was het (vrijwel) weg, op soms een lichte hoogfrequente trilling in het stuur rond 130 km/u; ik vond het acceptabel (kan aan karakter van de Pirelli band in combinatie met het wegdek liggen).

Na ruim 4500 km tevreden rondgereden te hebben:
Van het ene op het andere moment: Het getril is er weer en niet zo een beetje ook, zowel in stuur als in beide stoelen.
Wagen heeft tijdens hittegolf verleden week twee kleine stukjes gereden, verder niets. Daarvoor was wagen trillingsvrij.
Door dealer opnieuw gebalanceerd, alleen achterwiel 10 gram bij: Geen effect, stuur en stoel (ook rechterstoel) trillen behoorlijk.
Wagen (pas vier maanden oud) gaat uiteraard terug naar de dealer

Iemand een idee wat dat kan zijn?

Vast dank voor tips/suggesties, etc
Als starter van dit draadje wil ik graag mijn voorlopige bevindingen terug rapporteren:
De auto is een week bij de dealer geweest - o.a. opnieuw balanceren/roadforce, rijden met andere wielen en uiteindelijk linker voorband vervangen.
Er zijn nu in totaal 4 banden vervangen, maar mij nog niet duidelijk welke (kan zijn dat van een wiel twee keer de band is vervangen, hoor ik later wel.)

Dealer heeft enorme moeite genomen. Daarna proefgereden met chef. Ik vond het onvoldoende: het getril in stuur en stoelen begon weer bij 120 kn/u. Op een ander stuk wegdek was het weliswaar iets beter, maar nog steeds onvoldoende. Heb dat ook aan dealer gemeld, maar gezegd dat ik eerst eens een paar weken zou gaan rijden. Gevraagd aan dealer om de bandenspanning weer op mijn standaard 2.6 bar te brengen (proefrit was op 2.3 bar).

En nu komt het: op 2.6 bar: Bij 120 km/uur volledig stil, op 125 km/uur volledig stil, op 130 km/u lichte vibratie in stuur (en misschien ook in stoelen), bij 137 km/u weer stil.
Ik heb er nog niet veel mee gereden, dat komt komende weken wel, maar die ongeveer 50 km op verschillende wegen was onverwacht goed. Ik zal ook nog wel bij wijze van test het zelfde stukje weg rijden waar ik met 2.3 bar heb gereden om verschil te zien.

Ik houd jullie op de hoogte!
Ik zou er nog op terugkomen. Hierbij:
Ondertussen weer iets van 700 km gereden (bandenspanning 2.6 bar), en in het algemeen vind ik het best acceptabel nu.
- bij 120 km/u stil
- rond 130 een lichte vibratie in stuur en soms ook in stoel voelbaar (onafhankelijk van wegdek)
- rond 140 weer helemaal stil.

Wel is de wagen (het onderstel) echt gevoelig voor het type wegdek, en soms merk je het verschil niet met getril als gevolg van andere oorzaken (in mijn geval de velg/band combinatie). Daarbij geeft een lagere bandenspanning - tot mijn verbazing - meer getril.
Ook op hetzelfde stuk weg waar de wagen met een bandenspanning van 2.3 bar al bij 120 km/uur flink begon te trillen in stuur en stoel, was het bij 2.6 bar veel minder merkbaar.

Nu maar hopen dat het goed blijft. Voor de zekerheid heb ik gekeken hoeveel lood elke band nu heeft, hoewel bij de wielen voor aan de binnenkant dat moeilijk te zien is, want het dus een keer eerder na 4000 km weer misgegaan.
Ter info:
Als starter van dit topic dat veel gelezen is en waar ook veel reacties op gekomen zijn, wil ik jullie graag op de hoogte brengen van mijn ervaring sinds de laatste aanpassingen (nieuwe banden en road force balanceren) nu ongeveer anderhalf jaar en 20.000 km geleden; het gaat natuurlijk om mijn persoonlijke ervaring met mijn specifieke auto V60 T5 2019 met 235/45 R18 98W VOL Pirelli banden; anderen kunnen andere ervaringen hebben (van 'helemaal geen trillingen' tot 'nog steeds niet naar tevredenheid opgelost'), ook zou er bij latere modeljaren modificaties doorgevoerd kunnen zijn in de ophanging, ik weet het niet.

Mijn conclusie voor mijn specifieke wagen: onveranderd de laatste 20k km, d.w.z acceptabel voor mij, maar niet ideaal:
- Bij snelheden tussen ongeveer 120-140 km/u kunnen er, afhankelijk van het wegdek, flinke trillingen in het stuur - het stuur slaat dan best uit - (en in mindere mate stoel) voorkomen.
- Bij sommige wegdekken - vooral in Duitsland - is de wagen bij alle snelheden volledig stil, geen trilling merkbaar behalve de hobbels in de weg; gisteren nog het stukje snelweg Emmerich richting NL (via A3) gewoon helemaal stil; dan een stuk A12 en op sommige delen begint het stuur weer flink heen en weer te gaan rond de 130 km/u.

Bovenstaande is niet ideaal (en eigenlijk niet goed), maar ik laat het erbij, juist omdat er ook veel wegdekken zijn waar de wagen prima stil is (ook bij 130 km/u) denk ik dat dit het best bereikbare is met mijn auto; misschien dat er nog verbetering optreedt als ik naar b.v. Michelin overstap bij de volgende bandenwissel.
Omdat de wagen op sommige wegdekken echt volledig stil is, en bij andere wegdekken er juist flink getril optreedt rond die beruchte 130 km/u, is mijn (persoonlijke) conclusie dat er iets in de ophanging van mijn (persoonlijke) auto is waardoor er resonantie ontstaat tussen ophanging en wegdek rond die beruchte 130 km/u. waardoor het stuur begint te trillen.

Mijn tip voor iedereen die vindt dat de wagen trilt: Als er stukken weg zijn waar de wagen volledig stil is, dan heb je te maken met een 'feature' en niet met een 'failure'; dan maar 120 km/u rijden op stukken weg waar de wagen op 130 km/u trilt (in NL).
Verder een voortreffelijke auto waar ik met veel plezier in rijd!
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Roadrunner79
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 26.06.2020 - 17:00

Mooi geschreven. Dit is zoals ik net ook ervaar. In Nederland stukken weg met 120-130 dat het niet leuk is. In Duitsland merk ik het niet of nauwelijks.
Rijd in een Bright Silver V60 T4 Momentum Pro Polestar optimised MJ20 met veel opties: Comfort Plus Line, Audio Line (o.a. Harman Kardon), Park Assist Line, Intellisafe Pro Line, Versality Pro Line,, Winter Line, Scandinavian Line, Elektrisch Verstelbare Bestuurdersstoel en een trekhaak af fabriek.
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 961
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

Roadrunner79 schreef: 03.04.2021 - 18:04 Mooi geschreven. Dit is zoals ik net ook ervaar. In Nederland stukken weg met 120-130 dat het niet leuk is. In Duitsland merk ik het niet of nauwelijks.
Dank je!
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Larsvanderkaa
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 12.12.2020 - 20:54

Nieuwe zomerbanden gemonteerd op 18” en afscheid genomen van de 19” set.

Gekozen voor Michelin Primacy 4 met VOL-codering.

Eerste ervaring na 200 kilometer. Trillingsvrij! Heerlijk! Het vage stuurgevoel boven de 140 lijkt ook weg, stuk strakker.

Wel wat/veel meer afrolgeluid dan de 19” Conti PC6 en ook de 18” Dunlop WS5. Vooral tussen 80 en 105 te horen op asfalt, daarboven neemt de wind het over.
Lijkt beetje op wringen/resoneren en is geluid is niet constant, lijkt beetje op een kapot wiellager, maar dat lijkt me sterk.

Daarnaast rijden/zijn/voelen de banden een stuk “harder” dan de Dunlops maar dat lijkt me logisch.

Algemeen redelijk/goed tevreden.
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

In Duitsland kennen ze geen ZOAB. Zou een ZOAB wegdek nog van invloed kunnen zijn?
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 961
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

Larsvanderkaa schreef: 25.04.2021 - 16:34 Nieuwe zomerbanden gemonteerd op 18” en afscheid genomen van de 19” set.

Gekozen voor Michelin Primacy 4 met VOL-codering.

Eerste ervaring na 200 kilometer. Trillingsvrij! Heerlijk! Het vage stuurgevoel boven de 140 lijkt ook weg, stuk strakker.

Wel wat/veel meer afrolgeluid dan de 19” Conti PC6 en ook de 18” Dunlop WS5. Vooral tussen 80 en 105 te horen op asfalt, daarboven neemt de wind het over.
Lijkt beetje op wringen/resoneren en is geluid is niet constant, lijkt beetje op een kapot wiellager, maar dat lijkt me sterk.

Daarnaast rijden/zijn/voelen de banden een stuk “harder” dan de Dunlops maar dat lijkt me logisch.

Algemeen redelijk/goed tevreden.
Goed te horen dat je met 18" Michelin Primacy 4 VOL trillingvrij bent! (PS: ook bij de beruchte 130 km/u?)
Had je met de andere velgen/banden wel trillingen onder zelfde omstandigheden?
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 961
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

DB200 schreef: 25.04.2021 - 18:40 In Duitsland kennen ze geen ZOAB. Zou een ZOAB wegdek nog van invloed kunnen zijn?
Dat zou best eens van invloed kunnen zijn! In Nederland kan ik vaak zelfs zien dat er wat welvingen in het asfalt zijn, en daar kan mijn V60 tussen 120 - 140 km/u niet goed tegen; met name stuur begint te trillen dus. Nu ik weer vaker na 19:00 uur rijd, merk ik toch wel hoe irritant dit is; met vorige auto's had ik het nooit, die trilden of overal of nergens (na opnieuw laten balanceren of zelfs band) vervangen.
Omdat er ook wegen zijn waar mijn V60 helemaal niet trilt, vrees ik dat er (nu) niets aan te doen is en rijd ik in NL maar overal iets van 115 km/u (maakt voor de tijd toch niets uit) op af en toe inhaalsprintje na. Ik verwacht nog een jaar met mijn huidige set Pirelli's te rijden, daarna maar eens nadenken welke banden het minst gevoelig zijn; en daarom zijn posten als van Larsvanderkaa, die eerst getril had en nu met Michelin Primacy 4 VOL niet meer en idem Jisrael, zo waardevol!
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 961
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

Ab S schreef: 26.04.2021 - 12:08
DB200 schreef: 25.04.2021 - 18:40 In Duitsland kennen ze geen ZOAB. Zou een ZOAB wegdek nog van invloed kunnen zijn?
Dat zou best eens van invloed kunnen zijn! In Nederland kan ik vaak zelfs zien dat er wat welvingen in het asfalt zijn, en daar kan mijn V60 tussen 120 - 140 km/u niet goed tegen; met name stuur begint te trillen dus. Nu ik weer vaker na 19:00 uur rijd, merk ik toch wel hoe irritant dit is; met vorige auto's had ik het nooit, die trilden of overal of nergens (na opnieuw laten balanceren of zelfs band) vervangen.
Omdat er ook wegen zijn waar mijn V60 helemaal niet trilt, vrees ik dat er (nu) niets aan te doen is en rijd ik in NL maar overal iets van 115 km/u (maakt voor de tijd toch niets uit) op af en toe inhaalsprintje na. Ik verwacht nog een jaar met mijn huidige set Pirelli's te rijden, daarna maar eens nadenken welke banden het minst gevoelig zijn; en daarom zijn posten als van Larsvanderkaa, die eerst getril had en nu met Michelin Primacy 4 VOL niet meer en idem Jisrael, zo waardevol!
Excuses, laatstgenoemde moest zijn 'Risrael' niet 'Jisrael'..
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Larsvanderkaa
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 12.12.2020 - 20:54

Ab S schreef: 26.04.2021 - 11:55
Larsvanderkaa schreef: 25.04.2021 - 16:34 Nieuwe zomerbanden gemonteerd op 18” en afscheid genomen van de 19” set.

Gekozen voor Michelin Primacy 4 met VOL-codering.

Eerste ervaring na 200 kilometer. Trillingsvrij! Heerlijk! Het vage stuurgevoel boven de 140 lijkt ook weg, stuk strakker.

Wel wat/veel meer afrolgeluid dan de 19” Conti PC6 en ook de 18” Dunlop WS5. Vooral tussen 80 en 105 te horen op asfalt, daarboven neemt de wind het over.
Lijkt beetje op wringen/resoneren en is geluid is niet constant, lijkt beetje op een kapot wiellager, maar dat lijkt me sterk.

Daarnaast rijden/zijn/voelen de banden een stuk “harder” dan de Dunlops maar dat lijkt me logisch.

Algemeen redelijk/goed tevreden.
Goed te horen dat je met 18" Michelin Primacy 4 VOL trillingvrij bent! (PS: ook bij de beruchte 130 km/u?)
Had je met de andere velgen/banden wel trillingen onder zelfde omstandigheden?
Jep, die trillingen waren er zeer zeker! Ik draai de film nu terug en de trillingen begonnen toen de auto nieuw was na een 4000 kilometer (19” Conti PC6 met VOL). Winterbanden zijn vanaf het 1e moment nooit 100% trillingsvrij geweest omdat er 1 band, bleek na 5000 kilometer, ruim buiten de marges viel. Deze is vervangen, maar de rest was al zo “ingelopen” dat de trillingen bleven op een acceptabel niveau.

Na een klein jaar heb ik de Contis laten trimmen en de trillingen waren weg gedurende een 5000 kilometer. Wissel naar de winterwielen gedaan en vooraf banden laten controleren (roadforce) en laten trimmen. Resultaat 90% stil (incl. het van Empel tapeje door mijzelf uitgevoerd). Na een paar maanden, je raadt het al, trillingen weer terug in toenemende mate.

Moraal van het verhaal: ik denk, en dat ga ik met de Michelins meemaken, dat de auto/onderstel ervoor zorgt dat de banden op een bepaalde manier (ongelijkmatig) slijten waardoor er trillingen optreden! Laten trimmen is de oplossing voor pak m beet weer 5000 kilometer.

Misschien ben ik gek, maar als ik de film afdraai dan kan ik niet tot een andere conclusie komen.

En wat de Michelins betreft, ik had meer verwacht van het geluidsniveau in positieve zin. Die Contis waren voorzien van Contisilent en deze waren ondanks de 19” stiller en soepeler. Voor zover ik weet worden de 18” Michelins niet geleverd in de Acoustic variant.
PeterAarts
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26.04.2021 - 23:07

Heb in juli 2019 nieuwe V60 D4 Inscription met 18 inch velgen en vanaf dag 1 trillingen! Heel veel gesprekken en bezoekjes aan dealer. De dealer heeft geprobeerd met de middelen die hij had zaken op te lossen . Klacht laten registreren bij Volvo Nederland. Lease maatschappij laten escaleren bij Volvo Nederland. Resultaat een externe expert komt de klacht beoordelen. Alleen heeft Volvo de auto eerder opgehaald en deze geprepareerd voor de expert. En die constateerd dan geen klacht die buiten de marges valt. Ondertussen heb ik 40000km gereden met een trillende auto. Gelukkig tegenwoordig alleen korte stukjes en snelheden onder 120km/u een stuk minder erg qua trillen. Auto heeft Pirelli P7 banden als zomer band. Winterband van Michelin heeft het trillen iets minder. Vind het gewoon erg teleurstellend hoe Volvo Nederland hiermee om gaat. Verder is dit een heerlijke auto, heerlijke stoelen, goede zit. Allen het trillen wordt erg vermoeiend bij lange ritten en dan zitten de stoelen ook niet meer zo fijn.
Nu ik hier de verhalen heb gelezen ga ik opnieuw discussie aan met leasemaatschappij om de banden bij een specialist, buiten dealer om, laten controleren en eventueel vervangen.
Grt P.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19846
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Michelin met VOL codering schijnt het stukken te verminderen.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1070
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Na de eerste zomerwissel heb ik bij de dealer ge-eist dat de Pirelli's er niet meer onder kwamen en dat ik de Michelins wilde. Al moest ik ze zelf betalen. Ze hebben uiteindelijk zonder mopperen de Michelins eronder gezet, zonder extra kosten. Of dit initiatief vanuit de dealer kwam of de leasemaatschappij (Volvo Car Lease) dat weet ik niet. Maar duidelijk vanaf moment één dat de trillingen een stuk minder zijn bij de Michelins.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6920
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Hier nog altijd trillingvrij; zomer op Pirelli, winter op Nokian. Beide 18”.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Cloudie
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 27.09.2020 - 13:04

diesel01 schreef: 28.04.2021 - 09:31 Michelin met VOL codering schijnt het stukken te verminderen.
Risrael schreef: 28.04.2021 - 09:39 Na de eerste zomerwissel heb ik bij de dealer ge-eist dat de Pirelli's er niet meer onder kwamen en dat ik de Michelins wilde. Al moest ik ze zelf betalen. Ze hebben uiteindelijk zonder mopperen de Michelins eronder gezet, zonder extra kosten. Of dit initiatief vanuit de dealer kwam of de leasemaatschappij (Volvo Car Lease) dat weet ik niet. Maar duidelijk vanaf moment één dat de trillingen een stuk minder zijn bij de Michelins.
Bij mij veranderde de Michelins met VOL codering niets. Ook dit schijnt alleen met toeval het probleem voor sommige op te lossen.
TimN
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 03.10.2018 - 20:47

Gisteren mijn eerste lange rit over de snelweg gemaakt .
Gezien het relaas van sommige dat zij trillingen ervaren was ik een beetje bang dat het ook in mijn nieuw V60 zou zitten.
Ik heb op de snelweg 100, 120, 130 en zelfs stieken even 180 gereden maar ik ervaar geen enkel trilling in het stuur en/of auto zelf.
Onder mijn V60 B3 zitten Michelin VOL 235/45R18 gemonteerd.
Huidig: V60 B3 Inscription 2021, Fusion Red, Blond leder, Panoramadak, Scandinavian Line, Adaptive Cruise Control, BLIS, trekhaak en nog wat opties.
V60 T5 Momentum november 2018 - Birch Light Metalic, Lederen bekleding, Scandinavian Line, Adaptive Cruise Control, trekhaak en nog wat opties.
V60 T3 automaat, en diverse V60/S60 vanaf 2000
Koekwaus
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 14.01.2021 - 14:43

PeterAarts schreef: 27.04.2021 - 20:15 Heb in juli 2019 nieuwe V60 D4 Inscription met 18 inch velgen en vanaf dag 1 trillingen! Heel veel gesprekken en bezoekjes aan dealer. De dealer heeft geprobeerd met de middelen die hij had zaken op te lossen . Klacht laten registreren bij Volvo Nederland. Lease maatschappij laten escaleren bij Volvo Nederland. Resultaat een externe expert komt de klacht beoordelen. Alleen heeft Volvo de auto eerder opgehaald en deze geprepareerd voor de expert. En die constateerd dan geen klacht die buiten de marges valt. Ondertussen heb ik 40000km gereden met een trillende auto. Gelukkig tegenwoordig alleen korte stukjes en snelheden onder 120km/u een stuk minder erg qua trillen. Auto heeft Pirelli P7 banden als zomer band. Winterband van Michelin heeft het trillen iets minder. Vind het gewoon erg teleurstellend hoe Volvo Nederland hiermee om gaat. Verder is dit een heerlijke auto, heerlijke stoelen, goede zit. Allen het trillen wordt erg vermoeiend bij lange ritten en dan zitten de stoelen ook niet meer zo fijn.
Nu ik hier de verhalen heb gelezen ga ik opnieuw discussie aan met leasemaatschappij om de banden bij een specialist, buiten dealer om, laten controleren en eventueel vervangen.
Grt P.
Nou ik wens je veel sterkte, mijn T4 uit nov 2019 is vanwege deze klachten teruggenomen, dit kostte mij veel maanden ellende, veel moeite en tig mailtjes en telefoontjes heeft me dit gekost. In mei kreeg ik akkoord dat mijn auto omwille de klachten werd teruggenomen door de dealer. Zij werden met mijn probleem V60 opgezadeld door Volvo NL & Car Lease. op 2 december 2020 heb ik een nieuwe B4 gekregen, dee auto had exact dezelfde trilling (de B4 nog iets meer zelfs), toen ik dit merkte stonden mijn rugharen overeind! ik ben toen twee weken aan het lobbyen geweest, met resultaat, Volvo carlease nam mijn auto terug, ik kon dit echt niet accepteren en ermee blijven doorrijden. Hoofdpijn dossier gelukkig af kunnen sluiten.

Mijn T4 is ook door een expert beoordeeld, daaruit kwam werk, o.a. nieuwe motorsteunrubbers, nieuwe draagarmen, modificatie aan de versnellingsbak (vraag me niet wat precies maar er is iets mee gedaan)en toen was de trilling verdwenen. Ik was heel blij, maar merkte dat de auto sterk naar rechts trok, wilde niet rechtdoor. Dit kwam door de uitlijning, dealer heeft de auto uitgelijnd maar toen was de trilling er wéér. dealer en Volvo NL konden dit gewoonweg niet verhelpen. De B4 is zonder technisch te onderzoeken door de dealer of door Volvo gewoon terug ingenomen (typerend he, als ik uniek met deze problemen zou zijn, zou men een auto van 55K niet zomaar terugnemen na er 1 maand in gereden te hebben...... mijns inziens weet Volvo hiervan en stopt dit het liefst in de doofpot, want stuurt mensen naar huis met de boodschap "uw trillingsprobleem valt binnen de marges" -> hóé subjectief wil je het hebben pfff

Ik kan je wel zeggen, dat het mij enorm veel moeite heeft gekost, maar door volhouden is het gelukkig gelukt ;-) auto terug, streep door het leasecontract, s avonds ging er een lekker flesje open en heb ik een andere nieuwe auto besteld, overigens deze bevalt 100% en trilt niet, zelfs niet met 20" en sportonderstel !

Nogmaals succes toegewenst,
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”